Néhány bátor, markáns, minden bizonnyal tanítani való videóval lettünk gazdagabbak az elmúlt hetekben. Az egyiket a kanadai McDonald's jegyzi, a másikat pedig az egészségügyi termékeket gyártó-forgalmazó Bodyform. Két meghatározó, globális cégről van szó, amelyek már eddig is kellő gyakorlatot szereztek vállalati kommunikációból, közösségi médiahasználatból és persze kríziskommunikációból is.
A McDonald's a világ egyik legerősebb, és - részben emiatt - legtöbbet támadott brandje. Kifejezetten régi motorosnak számít a támadások kezelésében, visszaszorításában. A PR szakmán kívül kevesen tudják, még kevesebben ismernék el, hogy a cég a világ egyik legtranszparensebb vállalata. A (szó szerint) számtalan rémhírt, rágalmat csak egyetlen módon lehet kordában tartani, mégpedig ha mindent megmutatnak, nyílt lapokkal játszanak. Ennek szellemében indította el a kanadai leányvállalat is azt az átláthatósági kampányt, amelyben a fogyasztók - sokszor gyanakvó - kérdéseire mutatják be a válaszokat. A kisfilmek sablonja megegyező: egy-egy, a témáért felelős felsővezető a terepre megy, egy notebook-kal a kezében olvassa fel a kérdéseket, és szemlélteti a válaszokat. Az egyikben arról győzi meg a nézőket, hogy a McDonald's egyik legnépszerűbb terméke, a sült krumpli valóban krumpliból készül, és hogy nem formára nyomkodott hasáb-masszákból, hanem valódi, szeletelt krumpliból van. És ha már a konyhában vannak, megmutatják azt is, hogy az elképesztő "sósság" is csak tévhit, egyfelől lehet só nélkül is kérni, másrészt a krumplira kerülő sómennyiség mindössze mokkáskanálnyi.
A másik videóban a marketingvezető mutatja be hogyan és mitől néz ki sokkal étvágygerjesztőbben a hamburger a reklámfotón, mint a valóságban. (Ez a videó ételfotózás szempontjából is rendkívül izgalmas!) A lényeg, hogy nincs csalás, nincs ámítás, ugyanannyi hozzávaló, ugyanazok a hozzávalók kerülnek a fotóra, mint az éttermi hamburgerbe. Az elrendezés és a fotó feljavítása persze mestermunka.
A Bodyfarm egy gúnyos, vírus sebességgel terjedő Facebook megjegyzésre válaszol videóban, méghozzá olyan videóban, amelyben maga a cég CEO-ja szerepel. Az eredeti megjegyzés egy Richard Neill nevű felhasználó tollából született, aki arról humorizál, hogy a Bodyfarm reklámjai alapján mindig is azt hitte, hogy a menstruáció nagyszerű időszak lehet, és mindig irigykedett a nőkre, hogy azok ilyenkor görkorcsolyáznak, ejtőernyőznek, nagyszerűen mulatnak. És az első barátnője óta kellett megtudnia, hogy ez az időszak bizony borzasztóan nehéz. A cég videója szarkasztikus, magabiztos, bizonyos tekintetben megsemmisítő. Mégis elegáns és bátor.
A McDonald's és a Bodyfarm reklámfilmjében számos közös elem van. Ilyen az őszinte szó, a nyitottság, átláthatóság vállalása. És ilyen a felsővezetői szerepvállalás, ami még szimpatikusabbá és komolyan vehetővé teszi, hogy tényleg adnak a fogyasztók érzéseire, gondolataira. Gondoljunk bele, mennyire jóleső érzés csupán az is, ha egy udvarias, panaszunkat érdemben válaszoló levelet kapunk egy "sima" ügyfélszolgálati munkatárstól, és ehhez képest mekkora lépés egy közösségi médiafelület felhasználójának adott csúcsvezetői videós üzenet! (A címzett Richard Neill azon melegében, elismerően válaszolt is a cég gesztusára.)
Pazar megoldások, tényleg.
-------------------
Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot rss-en, vagy akár twitteren. Vagy Facebookon.
Utolsó kommentek