bohm_kornel.jpg

Bőhm Kornél
Kommunikációs szakértő

Bőhm Kornél szakblogja

Ez itt Bőhm Kornél kommunikációs szakértő blogja, kríziskommunikációról, hírnévmenedzsmentről és mindenről, ami hozzá tartozik. Bőhm Kornél könyve "Sem megerősíteni, sem cáfolni címmel" jelent meg 2018-ban a HVG kiadónál.

Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Utolsó kommentek

  • sakkosfx: Ha őszinték akarunk lenni be kell vallani, hogy a mieink mellett csak tanulók lehetnek a Bolgárok!... (2020.07.24. 09:47) Ál-arcok
  • anyadmajma: Hm, az első komment itt se a birka. mi a fasz van vele, vírusos lett? Így hogy irjam meg neki, hog... (2020.07.24. 08:12) Ál-arcok
  • kvadrillio: olajszőkítők, brókercsalások, ÁFA-csalások.......stb...stb.......és az ezekből kivirágzott újgazd... (2020.07.23. 22:53) Ál-arcok
  • kvadrillio: hmmm.....amúgy a fentiekkel kapcs-ban, a volt cocilista országokban még überelnék is a fenti jelen... (2020.07.23. 22:46) Ál-arcok
  • kvadrillio: @kvadrillio: hjahhhhh......van amikor hiába """tanulgat""" valaki, NEM SEGÍT RAJTA !!! :o))))))))... (2020.07.23. 22:26) Ál-arcok
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) activia (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) állatkert (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) annie hall (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) Audi (1) audi (1) automata (1) avatar (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Barilla (1) basf (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) beirut (1) bejrút (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) bértárgyalás (1) Bertolli (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) biodóm (1) Biotrial (1) bkk (1) BKK (1) blackface (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (16) boycott (1) bp (1) Brand (1) brand (3) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) Budapest (1) budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (2) coca cola (2) Colgate (1) communication (1) concorde (1) contactess (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) covid (3) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) Curtis (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dal (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) Digi (1) díjkiosztó (1) dízel (1) Dolce (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employee activism (1) employer branding (4) erdély (1) érettségi (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) facebook (5) Facebook (3) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) felvételi (1) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gabbana (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gay (1) gaydar (1) gay friendly (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) google (2) Google (1) görög zita (1) gozsdu (1) grand prix (1) Grecsó (1) greenpeace (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gucci (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) Gundel (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyász (1) gyászhír (1) gyászhíres reklám (2) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halál (1) halloween (1) halott (1) halottak napja (1) hamasz (1) harry potter (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) homofób (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) hvg (1) HVG (1) hvg könyvek (1) igata (1) imázs (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) járvány (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (2) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katasztrófa (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kitkat (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) koronavírus (2) közösségi média (1) kraft (1) Kreatív (4) kreativ (2) kreatív (3) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (20) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) kríziskommunikáció (67) Kríziskommunikáció (9) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) lazítani (1) lcd (1) leépítés (2) lego (1) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) leszerel (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) lojalitás (1) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) Majka (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) maslow (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (2) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (3) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) millennium dome (1) mindea (1) mindenszentek (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) munkáltatói (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) nestlé (1) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) Nivea (1) notre dame (1) no comment (1) nsa (1) nyelvvizsga (1) nypd (1) o1g (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) operatív törzs (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pannon park (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patkány (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) persányi (1) personal brand (4) Pethő (1) petruska (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plágium (1) plakát (2) plakátarc (1) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) PR (7) pr (3) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) radó (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklamálás (1) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) rendőrség (1) renee somerfield (1) reputáció (6) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) robbanás (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) shell (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) social distancing (1) Social media (1) social media (3) sofőr nélküli (1) somlói (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) sztrájk (2) szulák (1) szulák andrea (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tarlós (2) tartalommarketing (1) Távközlési kft (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) telekom (1) tematizálás (1) tendencia (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (2) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) Trump (1) trump (2) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tűz (1) tweet (2) Twitter (2) twitter (6) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válság (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) váradi (1) váradi józsef (1) Vaszily (1) verekedés (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) vodafone (1) Vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vuca (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) wizz (1) wizz air (1) Woods (1) wwf (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) Zuckerberg (2) zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Így gondozd a zsiráfodat - állatkerti útmutató

2014.02.12. 13:24 Spindoc

marius_copenhagen_zoo_giraffe_lion-364703.jpg

Mottó

Bush és Powell üldögél a kocsmában. Odamegy egy manus.
- Helló fiúk, micsináltok?
- Épp a III. világháborút tervezzük.
- Igen? És mi a terv?
- Megölünk 40 millió afgánt, meg egy biciklis postást.
- Egy biciklis postást? Mér?
Erre Bush odafordul Powellhez:
- Ugye mondtam, hogy a 40 millió afgán senkit sem érdekel?

Az egész fejlett világ egy koppenhágai ex-zsiráfgyerekről, a 18 hónapos Máriuszról beszél. Hogyan tud egy ilyen ügy hetekre szenvedélyes témát adni emberek százmillióinak? Nyilvánvaló, hogy át kell gondolnunk az eset kommunikációs vetületeit, hogy legalább pár kérdésben tisztábban láthassunk.

1.) Válságkommunikáció. A koppenhágai állatkert vezetői, munkatársai halálos fenyegetéseket kapnak a zsiráfgyerek beáldozása miatt, így kijelenthetjük, hogy valamit azért biztosan elszúrtak. Induljunk ki abból, hogy szakmai szempontból igazuk van, számtalan érvet sorakoztattak föl, hogy miért ez a legjobb megoldás, és mindvégig ki is tartottak mellettük. Ami viszont biztosan ártott az ügynek, hogy a zsiráfáldozat meghozatal előtt hetekig zajlott a nemzetközi évődés és alkudozás, ami csak az indulatok felkorbácsolására volt jó. Petíciók születtek, megmentők jelentkeztek, tüntettek, Máriusz nevét megismerte mindenki, Máriuszból ügy lett. A szakmai álláspontokat tiszteletben tartva, ezt meg lehetett volna úszni a sokhetes felvezetés nélkül is. A másik megfontolandó problémakor éppen az érveléssel volt, annyira sok érv hangzott el az állatkert részéről, hogy mi minden miatt nem halogatható a kivégzés, hogy az már gyanús is lehetett, köztük a laikusok számára olyan blődnek ható érvek is, hogy kábításnál kitörheti a nyakát, ezért nem lehet kasztrálni, vagy hogy máshol esetleg rossz sora lenne. (Ez olyan, mintha az oroszlánok érvkészletét hallanánk...)

mariustoy.jpg

2.) Megszemélyesítés. Máriusz lett a fenti viccben a biciklis postás. Nem arról van szó, hogy zsiráfok ne esnének el nap mint nap a vadonban, vagy akár hogy állatok ne szorulnának ki az irányított szaporítási programból állatkertekben. De azzal, hogy nevét, képét ismeri a nagyközönség, könnyebb átélni a drámát, könnyebb elköteleződni a megmentése mellett, mint akár csak adományokat gyűjteni általában a Greenpeace érdekében. 

3.)  Vizualizáció. A képek nagyon erősek, itt pedig bőven van átélhető, megfogható képanyag. Ha kishírként olvassunk a zsiráfkölyök leölését és a többi állatkerti szomszéd vele való jóllakatását, talán felvonjuk a szemöldökünket. De a nyilvános boncolás, és szétmarcangoltatás már nem fér bele a legtöbb ember világképébe, ennél már csak az lenne rosszabb, ha egy zsiráf erejéig szafarisat játszottak volna az állatkertben. Ezek a képek borzongatóak, szokatlanok, a gyerekek előtt zajló feldarabolás már-már a nyilvános provokáció határát fenyegeti. Pökhendiség is lehetne az állatkerti vezetők részéről, jóllehet, tekinthetjük inkább abszolút koherens döntésnek a szakmai állásfoglalásaik fényében. 

marius.jpg

4.) Agenda setting. A spindoktorok mindig azon gyötrik magukat, hogyan tudnának egy-egy témát olyan megvilágításba helyezni, vagy olyan módon közbeszédbe hozni, hogy az a megbízók számára a legelőnyösebb legyen. Ami Máriusz kapcsán történt és történik megdöbbentően izgalmas kommunikációs szempontból: legalább öt olyan témának sikerült nemzetközi ismertséget szerezni, diskurzust indítani, ami korábban egészen marginális, alig-alig tárgyalt témakör volt. Mi a helyzet a géntérképekkel? Hogyan zajlik az állatkertek egymás közötti transzfere? Hogyan kell elképzelni a tudományos szaporítási, génmegőrző programokat? Mi az, hogy beltenyészet? Jogos-e gyerekek előtt zsiráfot boncolni és felzabáltatni? Kímélni kell-e őket, vagy be kell nekik mutatni, hogy ez is a természet része? (Ne gondoljuk, hogy Skandináviában ne lennének érzékenyek az emberi és az állati jogokra, meg a kiskorúak védelmére!) 

5.) Prekoncepciók. Vannak ügyek, amik - szerencsés esetben - kisgyerek korunk óta belénk égnek, óvoda óta tanuljuk helyesen értelmezni a világot, fokozatosan sajátítjuk el a környezetvédelem követelményeit, lassanként megértjük, hogy nem dobálunk el szemetet az erdőben, később már arra is figyelünk, hogy szelektíven gyűjtsük a hulladékot, aztán már minimalizálni próbáljuk a megvásárolt "csomagolások" mennyiségét is. Tudjuk azt is, hogy a nagyvadállomány végveszélyben van, ökölbe szorul a kezünk, mert nem tudjuk megakadályozni az orvvadászok garázdálkodását, vagy az esőerdők módszeres kipusztítását. Ebbe a világképbe egyszerűen nem fér bele, hogy egy állatkert kivégezzen egy zsiráfot, bármilyen tudományos érvekkel is szembesítsenek bennünket. Nem fogadjuk el azt sem, hogy bálnákat lehessen irtani "tudományos célból", a jóérzetünk, és minden eddig megtanult tudásunk tiltakozik ez ellen. Néha a racionális döntés nem egyezik meg az addig tanultakkal és ez kényelmetlen. Egy amerikai körzetben valamikor felszámolták a szelektív hulladékgyűjtés lehetőségét, mert kiszámolták, hogy az ilyen módon gyűjtött szemetet olyan távolságra kell elszállítani, ami nagyobb környezetkárosítással jár, mint a hagyományos megsemmisítés. A lakók viszont továbbra is külön gyűjtötték a szemetet. Ha rajtuk múlik, Máriusz biztosan most is boldogan legelne.  

---

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot rss-en, vagy akár twitteren. Vagy látogass meg honlapunkon, vagy a Facebookon.

A bejegyzés trackback címe:

https://bohmkornel.blog.hu/api/trackback/id/tr245810910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2014.02.13. 12:49:14

Szerintem ennek az egésznek volt egy olyan lelki vetülete is, hogy ennek a kitüntetett zsiráfnak nem volt esélye. A szavannán (elméletileg) el tud menekülni a ragadozók, orvvadászok, stb. elől, itt viszont arról volt szó, hogy egy majdnem hogy kézből nevelt, emberekben többé-kevésbé megbízó (névvel rendelkező!) lényt öltek le, ha mégoly racionális okokból is. (A név tízezer évek óta fontos mágikus elem az emberi gondolkodásban, szerintem fele ekkora cirkusz nem lett volna az "M-123-B jelű selejtes hím példány" megöléséből.)
A gyerekeket egyébként tök felesleges védeni, túlnyomó többségük imádja az ilyesmit (:
Jegyzem, én szinte biztos vagyok benne, hogy az egész felhajtásnak tényleg a figyelemfelkeltés, a tenyésztési, fajmentési munkáról szóló információk terjesztése volt egyfajta gerillamarketing keretében, mert a nyomorult zsiráfot úgy egyébként ötvenféle módon meg lehetett volna őrizni az utókornak.

Horvath Réka 2014.02.13. 12:57:02

Nagyon rossz cikk. Tessék mondani a skandináv psziché, miért nem kerül említésre.
Másrészt az altató injekció nem az oroszlán zsákmányszerzési protokollja.Rossz analógia, még rosszabb szimiuláció.
Az ember lett beteg először a vallás, ideológiák majd a tudomány álszent oltárán.
Kívánnék jobbulást, de nem lehet!

2014.02.13. 20:00:58

Ez a zsiráf leölés valamiféle ősi viking áldozatbemutatás modern változata volt? Vagy csak frusztrálta a dánokat a zsiráf magassága?

És még ránk mondják, hogy barbárok vagyunk. Hát persze.
Az viszont tetszik, ahogy megmagyarázzák. Na ez az igazi kommunikációs kihívás.

Circus 2014.02.13. 20:49:29

@Kovácsné: valami biztos kellett legyen mögötte, mert konkrétan egy csendben beadott altatóinjekció után lehetett volna gyászolni egy hétig, és nem lett volna ekkora felháborodás.

Más: nyilván, a megunt húsvéti nyuszikat sem 'megőrzésre' veszi át az állatkert.

2014.02.13. 21:50:39

@Circus: Azokból rendszerint kígyóeledel lesz - miután azok nem esznek elhullott állatot.
Az oroszlánnak pedig mindegy, csak hús legyen.

Csak ezt a viselkedést ne favorizáljuk, mert mindegy ki mit mond, ez olyan barbarizmus, aminek pont az ellenkezőjére tanítjuk a gyerekeinket (felelősek vagyunk a fogságban tartott állatokért). Dánia nem éppen a dzsungel, ahol a természet rendezi a dolgokat.
És nem lehet a beltenyészettel takarózni, mert számos más megoldásból lehetett volna választani.
Nos nem ragozom tovább, mert ez egy kommunikációs blog, de akkor is barbarizmusnak tartom ami történt.

Circus 2014.02.17. 20:00:48

@...elmúlik...:
tudom, hogy mi lesz a nyuszikkal, dolgoztam az állatkertben, régen, gyakorlaton.

Alapból megszüntetném a cirkuszi állatszámokat és felszámolnám a vadasparkokat/állatkerteket (elsősorban utóbbiakat). Lehet, hogy a gyerek nem látna életében zsiráfot, de mondjuk akkor már kezdjük a tehénnel, malaccal, tyúkkal, kacsával - ami az asztalra kerül. Megint másik kérdés, hogy hogyan mondd el egy gyereknek, hogy egye meg a pipit... Ez sem volt mondjuk probléma még nem is olyan régen (illetve szerencsésebb helyeken ma sem).

Amúgy egyetértünk, ezért is írtam, hogy sántít a dolog, hajlok magam is, hogy valahol embertelennek nevezzem az eljárást.

Spindoc · www.spindoc.hu 2014.02.17. 20:51:20

@Circus: Nem tartozik szorosan a posztunk témájához, de azért a krónika kedvéért érdemes megjegyezni, hogy az állatkertekben nem csupán az állatok bemutatása zajlik, hanem nagyon komoly kutatómunka is, például maga a génprogram, a megőrzés, stb.

Circus 2014.02.22. 09:56:13

@Spindoc: tudom - nem véletlenül írtam, főleg nem véletlenül dolgoztam állatkertben :).

A tudományos részét értem, és elfogadom, sőt, de pont az ezirányú kötődésem miatt vannak kétségeim, hogy egyrészt a milyen kutatómunka oltárán és mennyire lehet feláldozni állatok szabad életét (nem méregzöld állatvédő vagyok, de pl. néztél már csimpánz, gorilla, orangután szemébe? és hol húzod meg a határokat? és a húsellátás miatt nevelt háziállatok? bonyolult...), másrészt a nem természetes közegben történő kutatások egy része alapból fals, nem pontos eredményt mutat.

Az adott esetnél meg a 'rossz génkészlet/vérvonal' miatti 'kivégzés', hát több, mint megosztó. Nem szerencsétlen zsiráf tehetett róla (sőt, ha mindenáron bűnbakot keresünk, akkor valószínűleg pont az állatkert/ek), de ez pont olyan, hogy azért kellett volna pusztulnia, mert kék szemű (és itt most ezzel megállnék, remélem az utalás átmegy.)
süti beállítások módosítása