bohm_kornel.jpg

Bőhm Kornél
Kommunikációs szakértő

Bőhm Kornél szakblogja

Ez itt Bőhm Kornél kommunikációs szakértő blogja, kríziskommunikációról, hírnévmenedzsmentről és mindenről, ami hozzá tartozik. Bőhm Kornél könyve "Sem megerősíteni, sem cáfolni címmel" jelent meg 2018-ban a HVG kiadónál.

Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Utolsó kommentek

  • sakkosfx: Ha őszinték akarunk lenni be kell vallani, hogy a mieink mellett csak tanulók lehetnek a Bolgárok!... (2020.07.24. 09:47) Ál-arcok
  • anyadmajma: Hm, az első komment itt se a birka. mi a fasz van vele, vírusos lett? Így hogy irjam meg neki, hog... (2020.07.24. 08:12) Ál-arcok
  • kvadrillio: olajszőkítők, brókercsalások, ÁFA-csalások.......stb...stb.......és az ezekből kivirágzott újgazd... (2020.07.23. 22:53) Ál-arcok
  • kvadrillio: hmmm.....amúgy a fentiekkel kapcs-ban, a volt cocilista országokban még überelnék is a fenti jelen... (2020.07.23. 22:46) Ál-arcok
  • kvadrillio: @kvadrillio: hjahhhhh......van amikor hiába """tanulgat""" valaki, NEM SEGÍT RAJTA !!! :o))))))))... (2020.07.23. 22:26) Ál-arcok
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) activia (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) állatkert (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) annie hall (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) audi (1) Audi (1) automata (1) avatar (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Barilla (1) basf (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) beirut (1) bejrút (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) bértárgyalás (1) Bertolli (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) biodóm (1) Biotrial (1) bkk (1) BKK (1) blackface (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (16) boycott (1) bp (1) brand (3) Brand (1) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) Budapest (1) budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (2) coca cola (2) Colgate (1) communication (1) concorde (1) contactess (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) covid (3) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) Curtis (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dal (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) Digi (1) díjkiosztó (1) dízel (1) Dolce (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employee activism (1) employer branding (4) erdély (1) érettségi (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) facebook (5) Facebook (3) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) felvételi (1) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gabbana (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gay (1) gaydar (1) gay friendly (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) Google (1) google (2) görög zita (1) gozsdu (1) grand prix (1) Grecsó (1) greenpeace (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gucci (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) Gundel (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyász (1) gyászhír (1) gyászhíres reklám (2) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halál (1) halloween (1) halott (1) halottak napja (1) hamasz (1) harry potter (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) homofób (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) hvg (1) HVG (1) hvg könyvek (1) igata (1) imázs (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) járvány (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (2) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katasztrófa (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kitkat (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) koronavírus (2) közösségi média (1) kraft (1) Kreatív (4) kreativ (2) kreatív (3) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (20) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) Kríziskommunikáció (9) kríziskommunikáció (67) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) lazítani (1) lcd (1) leépítés (2) lego (1) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) leszerel (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) lojalitás (1) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) Majka (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) maslow (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (2) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (3) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) millennium dome (1) mindea (1) mindenszentek (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) munkáltatói (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) nestlé (1) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) Nivea (1) notre dame (1) no comment (1) nsa (1) nyelvvizsga (1) nypd (1) o1g (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) operatív törzs (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pannon park (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patkány (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) persányi (1) personal brand (4) Pethő (1) petruska (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plágium (1) plakát (2) plakátarc (1) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) pr (3) PR (7) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) radó (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklamálás (1) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) rendőrség (1) renee somerfield (1) reputáció (6) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) robbanás (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) shell (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) social distancing (1) social media (3) Social media (1) sofőr nélküli (1) somlói (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) sztrájk (2) szulák (1) szulák andrea (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tarlós (2) tartalommarketing (1) Távközlési kft (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) telekom (1) tematizálás (1) tendencia (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (2) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) Trump (1) trump (2) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tűz (1) tweet (2) Twitter (2) twitter (6) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válság (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) váradi (1) váradi józsef (1) Vaszily (1) verekedés (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) vodafone (1) Vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vuca (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) wizz (1) wizz air (1) Woods (1) wwf (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) Zuckerberg (2) zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Vették a nyúlcipőt

2015.05.16. 15:50 Spindoc

A világ - egyik - legjobbfej vállalatának címére igényt tartó Zappos.com egy csapásra vesztette el dolgozóinak 14 százalékát: mintegy 210 fő mondott föl egyszerre az online cipőkereskedelmet forradalmasító, dollármilliárdos forgalmat bonyolító amerikai cégnek.

zappos4.jpg

 

 A tömeges felmondás nem érte teljesen felkészületlenül a céget, de mindenképpen kellemetlen mind szervezeti, mind kommunikációs aspektusát nézve. Az egyébként aranyéletet élő munkatársak számára egyszerűen túl nagy volt a csábítás: a cégvezetés minden távozónak legalább háromhavi, egy összegben kifizetett végkielégítést ajánlott fel.

zappos.jpg

A cégvezetés kifejezés ugyanakkor nem igazán pontos: a cég nemrégiben jelentett be, hogy új, hierarchia nélküli szervezeti struktúrára áll át. Ez nemes egyszerűséggel - és zsibbasztóan feldolgozhatatlan módon - azt jelenti, hogy megszüntették a menedzseri, vezetői pozíciókat. Senkinek sincs főnöke, mindenki a maga tempója, üteme szerint végzi a dolgát, beszámolnia pedig a saját "köréhez" (circle) tartozó munkatársainak kell, akikkel egy rangban áll - vagyis rang nélkül.

A Holacracy nevű szervezeti irányzat nem való mindenkinek, nem mindenki tud vele azonosulni, vagy hatékonyan munkát végezni, ezért is ajánlotta fel a cég legendás CEO/tulajdonosa, Tony Hsieh, hogy aki április 30-ig úgy dönt, távozik, megkapja a fent említett végkielégítést. Hogy ilyen sokan veszik a nyúlcipőt, arra azért nem számítottak, hiszen a cég tényleg mindent elkövet a dolgozókért. ingyenes tréningektől, óriási, felnőtt játszótérre emlékeztető irodákig, rugalmas munkavégzésig.

zappos3.JPG

A tömeges távozást tehát egyszerre kell belső kommunikációs eszközökkel kezelni, és külső, kríziskommunikációs elemeket is magában foglaló magyarázattal előállni, hogy a Zappos.com-ról kialakult álommunkahely imázs ne sérüljön. Nincs persze kétség, hogy ez sikerülni fog, és minden bizonnyal hamar akadnak jelentkezők, hogy a még mindig erős employer branddel rendelkező cégnél - majdnem azt írtuk: pozíciót - munkát kapjanak.(Ide tartozik, hogy a Zappos.com kultúrájától nem idegen a felmondásra ösztönzés: aki a munkahelyi belépést követő rövid időszak után meggondolja magát, automatikusan kap 2000 dolláros lelépési pénzt.)

zappos1.jpg

Az ügyvezető, Tony Hsieh azt vallja ugyanis, hogy inkább a zsebébe nyúl, csak ne dolgozzanak olyanok a cégénél, akik nem tudnak azonosulni a cégkultúrával. Azok vehetik a nyúlcipőjüket.

 

---

ha érdekel a kríziskommunikáció, ne felejts el feliratkozni a Spindoc Kríziskommunikációs eMagazinra itt. Kéthetente jön is az új kiadvány.

A bejegyzés trackback címe:

https://bohmkornel.blog.hu/api/trackback/id/tr887464848

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Netuddki. 2015.05.17. 19:15:04

Fotosopp! Ilyen cég nincs, mert ha lenne már régen csődbe ment volna...

Blogger Géza 2015.05.17. 21:03:20

Nyilvánvalóan képtelenség 1000 feletti embert úgy vezetni, hogy nincs hierarchia. Az emberi faj nem így van összerakva. Az intelligensek ezt már előre látják, és lelépnek a káosz elöl. Pár fős kis banda elvileg meglehet formális hierarchia nélkül, de még pár fős zenekaroknál is van egyfajta vezető, különben nem megy a dolog.

Cartman 2015.05.17. 21:24:47

Kis pontositas: Tony Hsieh 2009-ben eladta a ceget az Amazonnak azota nem tulajdonos, de o maradt a CEO.

Spindoc · www.spindoc.hu 2015.05.17. 21:25:29

@Cartman: Igen, ez fontos kiegészítés, köszi!

igazi hős 2015.05.17. 21:25:32

"Holocracy" helyesebben holacracy. És akkor Géza is rájött volna hogy miről szól az egész és -szokás szerint- ostobaságot ír. Ja nem, nem jött volna rá, de ettől eltekintve érdemes a poszt legfontosabb szavát helyesen írni.

Spindoc · www.spindoc.hu 2015.05.17. 21:29:18

@igazi hős: ezt az észrevételt is köszi, javítottuk is!

studkell 2015.05.17. 21:39:32

igazi hős: a gondolatjelet ne kötőjelnek írd. Mondjuk - valahogy - így kéne.

DeMarco 2015.05.17. 22:21:19

Már miért lenne képtelenség? A managerek egy része, ismeretség alapján kerül kiválasztásra és nem feltétlenül a hozzáértése miatt, vagy az iskolai eredményei okán. Sokan közülük hasznos munkát effektíve nem végeznek és csak kerékkötőnek jók. Minél nagyobb egy cég, annál nagyobb a vízfej is. Illetve, hogy legyen előrelépési lehetőség, köztes pozíciókat hoznak létre, így a végén már 4-5-6 lépcső is lehet felfelé, vagy még több.
Már több cégnél is kerültem abba a szerencsés helyzetbe, hogy nemigen találkoztam a főnökeimmel, akár hónapokon keresztül sem. A munka mégsem állt meg, mindenki tudta a dolgát és végezte lelkiismeretesen. Ma már a telefon, sms, e-mail világában a fizikai jelenlét nem feltétlenül szükséges, laptopon free wifivel a világ másik feléről is gond nélkül el lehet intézni irodai dolgokat.
Sőt én annál eredményesebb vagyok, minél jobban békén hagynak és hagynak dolgozni. Ennek ellentéteképpen bár engem nem ért ilyen inzultus, de láttam ilyet sokszor, amikor a főnök a dolgozók nyakában van, ott áll mögöttük és stopperral méri a másodperceket. Aztán csodálkozik, hogy nem halad a munka, mindenki befeszül és hibát hibára halmoznak. Nem véletlen, hogy az efféle robotmunkát csak nőkkel végeztetnek, a férfiakat egy napig sem tudnák így foglalkoztatni.
Nálunk is vannak laza cégek, csak ki kell fogni...

Yo! Maaan! 2015.05.17. 23:31:36

Már nem is azért mondom, de a gondolatjel az ez: — és nem ez: -
-


Na. alt+0151... :)
Bocs

maxval bircaman felelős szerkesztő · http://bircahang.org 2015.05.18. 07:14:58

Gyomorforgató. Ezt utálom legjobban a vállalkozókban: azt hiszik, hogy mindent megmondhatnak mindenkinek.

bElannaTorres 2015.05.18. 08:06:50

tetszik. Én is szívesebben dolgoznék egy jövök megyek cégnél ahol valóban csak a munka számít. főleg mivel utálom az idiótákat, és sokan előző rendszerből azt hiszik hogy ha már idősebbek lettek azon az alapon a csicskájuk leszel. mindig mondom a munkáért fizetnek de nem
nagyon nehéz együtt dolgozni lusta, magát folyton kidumáló ezer éve ott ülő rossz hatékonysággal dolgozó emberekkel, aztán meg te hozd be az időt amit elbasztak. És még csak nem is jó pénzért mert ugye a sok lustát el is kell tartani,
imádom a magyar cégeket

bElannaTorres 2015.05.18. 08:09:09

@DeMarco: velem is így van, voltam pár évet vállalkozó is, hatékony vagyok szorgalmas, de a felesleges baszlatást, a felesleges értekezleteket nem bírom ezt azok csinálják akik unatkoznak vagy buták.

Trackers 2015.05.18. 08:43:28

A felmondásra ösztönzés az volt egyedül a baromság.

Ugyanis minden munkahelyen vannak strapabíróbbak, vannak középszerűek, és vannak akik kevesebbet bírnak, avagy csipkelődések céltáblái.

Ez utóbbi csoport tagjai azonnal felmondanak, ha anyagilag is inspirálják őket.
Mitöbb ha az inspiráció elég nagy, akkor középről is sokan fognak beleesni a szórásba.

Ennyi történt.

0x000132f 2015.05.18. 08:51:58

14 % felmodott.
Gondolom a vezetők, a karrieristák, a libling-ek és az igenemberek.

Spindoc · www.spindoc.hu 2015.05.18. 10:22:03

@0x000132f: Na, pont ezek a "titulusok" szűntek meg.

0x000132f 2015.05.18. 10:34:20

@Spindoc:
Valamilyen struktúra azért kell.
A vezető lehetne amolyan koordinátor és adminisztratív segítő, nem feltétlenül kellene a munkatársak feje fölé rakni mint egy feudális kegyurat. A szakmai vezetőt, információs csomópontot, gurut pedig kijelölheti a csoport. Kell valaki aki hiteles, akinek mérvadó a véleménye, és akinek vannak előremutató víziói.
Ez esetben viszont kell egy erős kontolling részleg aki néha odaszólna, hogy néha azért a profittal és az ügyfelekkel is foglalkozzanak.

scr 2015.05.18. 14:41:50

A végletekeig lehet lapítani a hierarchiát, ha a megfelelő eszközöket és információt(!) megkapják a munkájukhoz a benne dolgozók. De a CEO azért CEO marad.

Spindoc · www.spindoc.hu 2015.05.18. 16:36:20

@0x000132f: Kétségtelenül van valamiféle kísérlet jellege... De a dolog tényleg arról szól, hogy mindenki tudja a dolgát és tegye. Más kérdés, hogy a kontrolling feladata továbbra is a kontrolling.

M. Péter 2015.05.18. 19:38:53

Ha nincs hierarchia, akkor Tony Hsieh hogy lehet CEO? Vagy egyesek mégis egyenlőbbek, mint mások?

Spindoc · www.spindoc.hu 2015.05.18. 21:53:11

@M. Péter: Valakinek biztos alá is kell írni a munkaszerződéseket. ;-)

inyesmester 2015.05.18. 22:56:10

Én 20 éve csináltam egy hasonló rendszert.Teljes mértékben működőképes volt.Feladat alapon kiscsoportokat kell létrehozni.A csoporton belül egy ember volt, aki kicsit jobban átlátta a dolgokat és a saját munkáján felül irányítani is tudott.Ezt az embert a munkatársai választották ki, én csak elfogadtam.Szintén a csoporttársak választották ki az új munkatársakat, vagy küldték el azt, akivel nem tudtak együtt jól dolgozni.Saját maguknak osztották be a munkaidőt, tehát semmi gond nem volt, ha valamit intézni kellett, vagy szüret volt.Mindenki a tévedés lehetősége nélkül vezette a munkaidő és a bér nyilvántartását.Soha semmi komolyabb gond nem volt, a minőségért csoportosan feleltek, tehát inkább javítottak valamit, csak presztízs veszteségük ne legyen.Nagyon sok ismerősömnek tanítottam meg azt, hogy bízzon a munkatársaiban(ezek az alkalmazottak, csak tiszteljük meg őket annyival, hogy ne hierarchia , hanem munka közösség alapján nevezzük meg őket)
.

ogergo 2015.05.19. 17:51:08

@M. Péter: Úgy, hogy van hierarchia. Az egész rendszer bevezetése a CEO döntése, aki a döntésével lemond a teljes hatalmáról és azt a szabályrendszerre ruházza kivéve azt az egyet, hogy visszavonhatja ezt a döntését.
süti beállítások módosítása