bohm_kornel.jpg

Bőhm Kornél
Kommunikációs szakértő

Bőhm Kornél szakblogja

Ez itt Bőhm Kornél kommunikációs szakértő blogja, kríziskommunikációról, hírnévmenedzsmentről és mindenről, ami hozzá tartozik. Bőhm Kornél könyve "Sem megerősíteni, sem cáfolni címmel" jelent meg 2018-ban a HVG kiadónál.

Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Utolsó kommentek

  • sakkosfx: Ha őszinték akarunk lenni be kell vallani, hogy a mieink mellett csak tanulók lehetnek a Bolgárok!... (2020.07.24. 09:47) Ál-arcok
  • anyadmajma: Hm, az első komment itt se a birka. mi a fasz van vele, vírusos lett? Így hogy irjam meg neki, hog... (2020.07.24. 08:12) Ál-arcok
  • kvadrillio: olajszőkítők, brókercsalások, ÁFA-csalások.......stb...stb.......és az ezekből kivirágzott újgazd... (2020.07.23. 22:53) Ál-arcok
  • kvadrillio: hmmm.....amúgy a fentiekkel kapcs-ban, a volt cocilista országokban még überelnék is a fenti jelen... (2020.07.23. 22:46) Ál-arcok
  • kvadrillio: @kvadrillio: hjahhhhh......van amikor hiába """tanulgat""" valaki, NEM SEGÍT RAJTA !!! :o))))))))... (2020.07.23. 22:26) Ál-arcok
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) activia (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) állatkert (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) annie hall (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) audi (1) Audi (1) automata (1) avatar (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Barilla (1) basf (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) beirut (1) bejrút (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) bértárgyalás (1) Bertolli (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) biodóm (1) Biotrial (1) BKK (1) bkk (1) blackface (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (16) boycott (1) bp (1) Brand (1) brand (3) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) Budapest (1) budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (2) coca cola (2) Colgate (1) communication (1) concorde (1) contactess (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) covid (3) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) Curtis (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dal (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) Digi (1) díjkiosztó (1) dízel (1) Dolce (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employee activism (1) employer branding (4) erdély (1) érettségi (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) Facebook (3) facebook (5) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) felvételi (1) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gabbana (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gay (1) gaydar (1) gay friendly (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) google (2) Google (1) görög zita (1) gozsdu (1) grand prix (1) Grecsó (1) greenpeace (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gucci (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) Gundel (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyász (1) gyászhír (1) gyászhíres reklám (2) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halál (1) halloween (1) halott (1) halottak napja (1) hamasz (1) harry potter (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) homofób (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) hvg (1) HVG (1) hvg könyvek (1) igata (1) imázs (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) járvány (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (2) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katasztrófa (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kitkat (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) koronavírus (2) közösségi média (1) kraft (1) kreatív (3) kreativ (2) Kreatív (4) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (20) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) Kríziskommunikáció (9) kríziskommunikáció (67) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) lazítani (1) lcd (1) leépítés (2) lego (1) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) leszerel (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) lojalitás (1) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) Majka (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) maslow (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (2) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (3) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) millennium dome (1) mindea (1) mindenszentek (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) munkáltatói (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) nestlé (1) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) Nivea (1) notre dame (1) no comment (1) nsa (1) nyelvvizsga (1) nypd (1) o1g (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) operatív törzs (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pannon park (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patkány (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) persányi (1) personal brand (4) Pethő (1) petruska (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plágium (1) plakát (2) plakátarc (1) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) pr (3) PR (7) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) radó (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklamálás (1) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) rendőrség (1) renee somerfield (1) reputáció (6) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) robbanás (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) shell (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) social distancing (1) Social media (1) social media (3) sofőr nélküli (1) somlói (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) sztrájk (2) szulák (1) szulák andrea (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tarlós (2) tartalommarketing (1) Távközlési kft (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) telekom (1) tematizálás (1) tendencia (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (2) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) trump (2) Trump (1) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tűz (1) tweet (2) twitter (6) Twitter (2) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válság (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) váradi (1) váradi józsef (1) Vaszily (1) verekedés (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) Vodafone (1) vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vuca (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) wizz (1) wizz air (1) Woods (1) wwf (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) zuckerberg (2) Zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Hosszú menet

2016.01.06. 13:09 Spindoc

Nehéz az első órákban megállapítani a "közhangulatot", de a kommentekből egyelőre úgy érződik, Hosszú Katinka újabb kiállását egyfajta nemzeti hőstettként, bátor kiállásként értékelik. Olyan vélemény is van, amely szerint a fekete ruhás nővérrel, Sándor Máriával összevethető az úszónő küzdelme. Csak ebben az esetben nem igazán átlátható, mi zajlik.

hosszu_szerz.jpeg

Hosszú Katinkáéktól - így helyes írni - nem áll távol a teatralitás. A médiát tudatosan és előszeretettel használják, amibe még az olyan visszás erőszakosság is belefér, hogy a győzelem utáni, lihegős, elvileg "önfeledt" interjúba is belecsempéssze az "Iron lady" kifejezést, saját üzleti brandjének reklámozását. Vagy hogy összekösse magát  a címlapokon James LeBronnal, világsztár kosárlabázóval.

hosszu_katinka_lebron_james_nso_640.jpg

Kívülről nézve, egyáltalán nem világos, hogy a szereplésen, vagy még inkább: jövőbeli pozicionáláson túl miről szólna a mostani követelések. Amennyire látni lehet, nyilvánosság előtt zajló előzménye nem nagyon volt a karácsonyi sajtótájékoztatónak, a követelések súlya pedig nem is igen indokolná ezt a közvélemény előtt zajló harcos küzdelmet. (Semmi olyanról nem esik szó, amit ne lehetne egy másfél-kétórás négyszemközti megbeszélésen megoldani, tisztázni.)

hosszu3.jpg

Tovább árnyalja a szomorú képet, hogy - szintén csak a kívülről tapasztalható módon - a nem nyilvánosság előtt zajló párbeszédtől elzárkózik az úszónő "stábja", erről egybehangzóan nyilatkozik az úszószövetség, és a szövetségi kapitány. Ha ezeket összeadjuk, akkor egyre inkább úgy tűnik, agresszív kommunikációs hadjáratról van szó, egyelőre nem világos célok irányába. Tegyük hozzá, hogy noha a jövőbeni úszógenerációkról, meg a fejlődés lehetőségének biztosításáról van szó, sem világklasszisok, sem jövőbeli reménységek, sőt, már visszavonult sportolók sem támogatják - legalábbis névvel, címmel - a küzdelmet. 

És akkor nézzük kicsit a másik oldalt. Az úszószövetség már okozott mókás perceket az elmúlt időszakban, a szövetség körül gyakran izzik a levegő, ami persze összefügg azzal is, hogy igazi sikersportágról van szó, óriási közfigyelemmel, hatalmas ambíciókkal, világversenyek rendezésére biztosított óriási költségvetési támogatásokkal.

bol-dog_650x433.jpg

Szemben Hosszú Katinkával, Gyárfás Tamás nem világsztár, hanem megítélését tekintve egy megosztó személyiségű üzletember, hosszú és kalandos múlttal. (A szövetségi kapitány Kiss László viszont már tett le ezt-azt az asztalra.) Egy szövetség, mint intézmény, eleve hendikeppel indul egy verbális küzdelemben, különösen akkor, ha van egy verhetetlen és népszerű bajnoka, aki stábjának szempontjait figyelembe véve manőverezik. A közvélemény (lásd fent) az egyéni bajnokot fogja támogatni, miközben a szövetség sem teheti meg, hogy a bajnok hitelességét, népszerűségét gyengítse, de ugyanakkor valahogy magát is védenie kellene.

Az időzítés, a riói olimpia előtti utolsó felkészülési időszakban történő állóháború vélhetően csak az egyik fél érdeke, de ez az érdek civilként, laikusként nem átlátható, nem transzparens, emiatt fals is. Kommunikációs aspektusból bizonyosan a zárt ajtók mögötti gyors megegyezést javasolná egy felkért kommunikációs válságstáb. Persze, ha ismertetik vele a hátsó szándékokat is a "regenerációs rutinon" túl is.

 

---

ha érdekel a kríziskommunikáció, ne felejts el feliratkozni a Spindoc Kríziskommunikációs eMagazinra itt. Kéthetente jön is az új kiadvány.

A bejegyzés trackback címe:

https://bohmkornel.blog.hu/api/trackback/id/tr238245610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kelly és a szexi dög 2016.01.07. 09:49:45

Azt nem tudom kinek van igaza, de Gyárfás Tamás nem egy hiteles ember...

Leylandi 2016.01.07. 09:50:56

@Wrex: "Tipikus amerikai stílusú primadonna-hiszti."

Te is.

Melee 2016.01.07. 09:53:15

@Hefe: Az doppingolt aki lebukott. Más nem. Ez ilyen egyszerű.

@hagyma: "...nekem ne tepkedjen szet 12 millios szerzodest..."
Persze, hagyjka magát megvenni kilóra. Hát nem mindenki olyan, mint te.

@Wrex: "Vagyis EGYETLEN kitétel (legyen reklámarca a magyar vébének) miatt nyilvánosan az úszószövetség képébe csulázott. És ezek után még ő mondja hogy az úszószövetség az, aki nem akar párbeszédet."
Egy normális országban erre felkérik a sportolókat, megfelelő pénzügyi keretek között. Itt Borkai Zsolt vőjelöltjéhez hozzávágnak pár millát egy ilyen dologért, a többiek meg örüljenek, ha megcsinálhatják ingyen.
A sajtótájékoztató végén - ahol Kiss László szájából elhangzott, hogy lehet Katinka nem kapja meg az Úszószövetségtől a versenyzői engedélyét! - pont Katinka képviselője mondta, hogy tárgyalni szeretnének, de a nyilvánosság kizárásával, amit csak az eredményről szeretnének értesíteni.

2016.01.07. 10:07:55

Egy-két dolgot nem értek:

1. Hosszú Katinka a MUSZ tagja. Ennek értelmében, amennyiben problémája van a szervezettel, annak működésével, a felkészülési feltételekkel, akkor ebben velük kellene egyeztetni, s velük egyetértésben és engedélyével sajtótájékoztatót tartani. Amennyiben nem a szervezet tagja, nem a szervezet fizeti az összes kiadását, nem a szervezet akkreditálja a nemzetközi versenyekre, akkor természetesen ott és akkor szólal meg a nyilvánosság előtt, függetlenként, ahol akar.

2. Egészen biztos, hogy van igazság azokban a dolgokban, amelyeket elmondott, de kérdés, hogy nem lenne esetleg hatásosabb a fellépés, egyeztetve a többi úszóval, ugyan nekik mi a véleményük ezekről (még mindig a szövetségen belül)?

3. Abszolút kommunikációs baklövésnek tartom egy 12 milliós támogatási szerződés teátrális széttépését, mely ugyan bátor tettnek tűnik, ám az úszónő karrierjét nézve mindenképpen fekete pont, arról nem beszélve, hogy sokak szemében visszatetsző cselekedet, mely csak rontani fog a hírnevén.

4. Hosszú Katinka sokat tett le az asztalra, ennek megfelelően a MUSZ-nak nem érdeke, hogy ne tartsa saját berkein belül az úszónőt. Ennek megfelelően egy nyugodt, tárgyalóasztalnál történő megállapodás egészen biztosan előrébb vinné az ügyet, mint a sajtóban történő sárdobálás. Arról nem beszélve, hogy a MUSZ elnökének előéletét tekintve, ebben jóval nagyobb a gyakorlata, így ezt a kesztyűt nem venném fel az úszónő helyében.

Végül egy kivonat a MUSZ 2014.04.27-i közgyűlésének tájékoztatójából:

"Az elnök emlékeztetett arra, hogy a létesítményhelyzet ugrásszerű javulása mellett immáron az anyagi háttér is minden korábbinál szilárdabb, ennek köszönhetően elindult a Jövő bajnokai program, illetve a Minden gyermek tanuljon meg úszni! kezdeményezés. „Gyakorlatilag az egész kormányzatot sikerült az úszás mögé állítani, Orbán Viktor miniszterelnök úr velünk volt Barcelonában, előszót írt a Jövő bajnokai programot bemutató kiadványunkhoz, Kósa Lajos úr vezeti a 2021-es világbajnokság szervező-bizottságát, Lázár János úr is minden lépésünket támogatja” – emlékeztetett Gyárfás Tamás."

Lehet Hosszú Katinka nincs tisztában bizonyos dolgokkal, de nem fogadnék rá, hogy ezt a menetet megnyeri egy amerikai edző-manager-férjjel az oldalán.

ati27 2016.01.07. 10:08:38

@Stenonis:
Egyértelműen látszik, hogy a csaj bezony régóta rághatja a szövetség fülét az említett változásokért. Az is elég egyértelmű, hogy le se szarták. Hogy, hogynem az első nyilatkozat után amiben szó volt arról, hogy bizony vannak gondok a szövetség motivációs eszközeivel. Na egyből érkezett pár top úszónak egy kis kari pénz.. :) meg kamera.. Meg odaadták a sufni kulcsot.. Gyárfásék kb ezzel ki is pipálták, problem solved.. Ja, és Katinka bocs, van itt ez a 12 milla de még kérnénk magától valamit.. NA gondolom itt szakadt el vmi a csajban. Gyárfásék bandája bizony ott számította el magát, hogy azt hitték a bevált módszer működik egy ilyen világlátott csajnál, aki ráadásul már nem függ a nagy magyar rendszertől. Mert bizony a világban bizony totál másképp mennek a dolgok..

sas70 2016.01.07. 10:08:46

Ma már minden versenysportnak része a tudomány. Az ütők, a labdák, a cipők, a dresszek és sorolhatnám a végtelenségig, hogy technika, a fejlett anyagok mennyit számítanak. Gondolom emlékszenek sokan a "cápa" ruhára, amiben az úszók fél távokat vertek a többiekre, amikor kitalálták. Aztán pedig ott van a mozgástechnika finomítása, hogy minden sportoló a saját adottságaival a legjobban, leghatékonyabban tudjon élni.
Ugyan ilyen fontos a sportoló testével, lelkével is foglalkozni, nem véletlen, hogy fizikoterapeuták, pszichológusok, orvosok specializálódtak a sportolókra és a különböző sportágakra. Még egy profi sakkozó mellett is ott van egy csapat, aki segíti, elemzi a játékait, az egyes lépéseket és segít kidolgozni a játékait, vagy megkeresi az ellenfél gyenge pontját.
A világ már nem csak annyi, hogy ússzááá faltó-falig ezerszee, 'oszt lesz aranyad!
Pontosan az ilyen technikai és egyéb háttér biztosítása és az új technikák kutatása, meghonosítása egy szövetség feladata. Pontosabban ez is a feladata lenne, mert nyilván ezen kívül még van egy pár, ez nem vitatja senki.
Ahogy az eseményeket követtem, Katinka éppen azon akadt ki, hogy hiba mondja el ezeket a dolgokat, -amiket nyilván látott a világban máshol, vagy hallott, más úszókkal beszélgetve- teljesen süket fülekre talál és totális az értetlenség, hogy mi az isten akar?

shred 2016.01.07. 10:09:35

Katinka kicsit tényleg túl van tolva mint márkanév, de ez érthető, egy vállalkozást pörgetni, nyomni kell, ha nem szimpatikus, ne vedd meg a cuccait.
A teljesítménye megkérdőjelezhetetlen, a kommunikációja már eléggé fura, főleg ha igaz hogy nem akar tárgyalni, csak a nyilvánosság előtti nyilatkozatokban hajlandó elmondani a véleményét.
A Szövetség részéről hatalmas f..ság volt, hogy miután Katinka elmondta, a teljes magyar úszósportnak szeretne jobb feltételeket, perspektívát és az ehhez szükséges anyagiakat megteremteni, fogtak egy csomó pénzt, és odaadták az embereknek, hogy "tessék, költsd gyógyszerre". Pont ez a gesztussal bizonyították, hogy vannak források, de csak azért sem a fejlesztésre költik azokat.

Wrex 2016.01.07. 10:09:48

@Leylandi: Bocsi, én nem tépkedek nyilvános sajtótájékoztatón szerződéseket...

wasserkopf 2016.01.07. 10:17:16

A vita anyagi elsősorban, és csak másodsorban elvi. Az anyagi ugye a matek, hogy "mi mennyi". Az elvi rész ami unikális itt magyarországon, hogy a marketingjogok (a sportolók "arcához" kapcsolódó marketingjogok) a szövetség tulajdonát képezik-e automatikusan az anyagi támogatásért cserébe, avagy azok külön matek tárgyai.
Amúgy ezt az embert semmi sem köti az országhoz (szigorúan csak az úszószakmát értve ebben) csak a mérhetetlen sok pénz, amit a kormány/állam belepocsékol a senkit sem érdeklő olimpiai sportokba mindenféle címeken.
Csak eddig maguk a versenyzők is úgy gondolták ( darnyi, egerszegi is, akik voltak akkora világsztárok, mint hosszú)hogy nincsenek külön követeléseik az "arcuk felhasználásával" kapcsolatban.

ati27 2016.01.07. 10:17:24

@...elmúlik...:

"Lehet Hosszú Katinka nincs tisztában bizonyos dolgokkal, de nem fogadnék rá, hogy ezt a menetet megnyeri egy amerikai edző-manager-férjjel az oldalán."

Katinka csak nyerhet.. Max itthagyja ezt az egész kuplerájt, oszt versenyez amerikai színekben pl. Volt már jópár ilyen példa az elmúlt 50-100 évben.. Majd pár év múlva a mélymagyarok büszkék lesznek, és kiabálják, Katinka nem is ámerikai hanem magyar. Csakhát az a mocskos komcsi orbán banda elüldözte.. MErt egy biztos, ezek az említett orbán-kósa-lázár-rogán félék buknak idővel. Lásd Simi ügyet. De akár gyurcsányt is ide sorolhatnánk.. Akik meg most védik viki rendszerét foggal körömmel itt a blogon is, majd ők szidják leghangosabban. Láttam már ilyet is, nem egyszer.. Elég is lett! :)

Wrex 2016.01.07. 10:17:52

@Melee: "Egy normális országban erre felkérik a sportolókat"
Egy normális sportoló esetében nem lenne kérdés hogy akár ingyen is népszerűsíti hazáját, pláne ha rohadtul nem szorul rá arra a párszázezer HUFra amit a húszmásodperces megjelenésért egyébként kapna.

"Kiss László szájából elhangzott, hogy lehet Katinka nem kapja meg az Úszószövetségtől a versenyzői engedélyét"
És ezt nyilván kizárólag azért mert nem akar reklámarc lenni, és egyáltalán nem azért mert nyilvánosan és szándékosan alázza a szövetséget, többek között olyan mondatokkal hogy "mégis mire van a Magyar Úszó Szövetség?"

"pont Katinka képviselője mondta, hogy tárgyalni szeretnének, de a nyilvánosság kizárásával"
Hogyha szerintük ez a "tárgyalás", ráadásul a "nyilvánosság kizárásával", akkor máshol tanultak magyarul mint én.

Wrex 2016.01.07. 10:21:15

@ati27: "a csaj bezony régóta rághatja a szövetség fülét az említett változásokért."
Oszt mégis milyen változásokért? Egy _konkrétum_ sincs a sajtótájékoztatókban erről, csak általánosságok amiket bármikor, bármilyen szervezettel szemben el lehetne sütögetni.

Netuddki. 2016.01.07. 10:25:26

@Wrex: "Bocsi, én nem tépkedek nyilvános sajtótájékoztatón szerződéseket..."

Hány úszó aranyad van bazmeg?

Netuddki. 2016.01.07. 10:29:18

@Wrex: Idefigyelj te korlátolt faszfej! Előbb azt kéne tisztázni ki van kiért. Ki az aki HK eredményeiből éldegél mint Marci hevesen? Ha nincsenek eredmények pénz sincs, ez nem foci.
Ha HK úgy érzi a másik oldal nem igazán tett meg mindent azokért az eredményekért amiket ő hozott, akkor minden joga megvan ahhoz, hogy ezt szóvá tegye. Egyelőre még nem Észak-Korea vagyunk, vagy mi. Ennyi.

Netuddki. 2016.01.07. 10:30:43

@Wrex: "Egy normális sportoló esetében nem lenne kérdés hogy akár ingyen is népszerűsíti hazáját, pláne ha rohadtul nem szorul rá arra a párszázezer HUFra amit a húszmásodperces megjelenésért egyébként kapna."

Hol élsz te balfasz? Nincs ingyenebéd...

monddazigazatmar 2016.01.07. 10:37:38

@Mészáros Laci: "1. mennyi van az úszókra költve? tököm tudja, fejenként és évente 10 millióra tippelném a top tíz versenyúszót."
Nana. Tegyél szépen oda hozzá még egy nullát.
Egy nagyon dédelgetett sportágról beszélünk, és három napja hirtelen senki nem ért hozzá, csak katinka. Úgy, hogy hagyományosan a világ élvonalában vagyunk.

2016.01.07. 10:41:09

@ati27: Nem vitatkoznék ezzel, azért is próbáltam kissé árnyaltan utalni a lehetőségeire :)
Persze, minden megtörténhet, sőt az ellenkezője is. Tapasztalatokból nincs hiány, sajnos.

Mészáros Laci 2016.01.07. 10:46:04

@monddazigazatmar:

"Tegyél szépen oda hozzá még egy nullát."

Nem jó. Ha havonta 8-10 milkát keresnének, akkor egy 2-12 milliós prémiummal nem lehetne befogni a szájukat.

"három napja hirtelen senki nem ért hozzá, csak katinka"

Hogy SENKI, az nyilván irodalmi túlzás. De azt maga Gyárfás mondta bele a kamerába a saját szájával, hogy az úszószövetség szakmailag sehol nincs.

2016.01.07. 10:46:55

Azt nem tudom kinek van igaza, de az biztos, hogy aki a Gyárfással pénzügyi vitába keveredik, annak annyi. Vagy így, vagy úgy. Ilyen dolgokban nála nincs pardon. Ha ez valóban nem pénzügyi vita, ahogy HK állítja, akkor lehet esélye, ha az, akkor semmi. A végén még "baleset" is érheti.

Mészáros Laci 2016.01.07. 10:48:51

@Wrex:

"én nem tépkedek nyilvános sajtótájékoztatón szerződéseket"

csak pontosítás: Hosszú nem tépett ketté semmilyen szerződést.

Dr.Traktor 2016.01.07. 10:51:49

Érthetetlen, hogy miért nem lehet ezt megbeszélni tisztességesen zárt ajtók mögött, belsős ügyként, hogy mire jó a sajtó bevonása.

Azaz, de sejtem, de remélem nincs igazam.

Az eddig nyilatkozatokból keveset lehet megtudni a mögöttes dolgokból.
Miközben el tudom képzelni mind az úszószövetségről, mind Gyárfás Tamásról, hogy nem egyenes, és fűt-fát ígér de azok sosem úgy teljesülnek, nem értem a hiszti részét, főleg a promó szerepléssel kapcsolatban...

Nekem egyelőre úgy tűnik, hogy ez itt egy (újabb) egyszemélyes show egy nyilvánvalóan egomán sportolónőtől...
(akinek az eredményei megkérdőjelezhetetlenek és példamutatóak)

Puffancs Mirtill 2016.01.07. 10:53:40

Szerencsére, ha a MUSZ nem akarja majd engedni versenyezni, az USA tárt karokkal fogadja.
Simán megcsinálja, ha így alakul, nem hiszem, hogy óriás könnycseppeket fog hullajtani azért, hogy nem indulhatott magyar színekben.
Minden ember eredendően EGYÉN és csak azután valamelyik nemzet tagja.
Az EGYÉN akar olimpiát nyerni, nem a magyar-fi, ha tetszik, ha nem.
Lásd kajakos lányok próbálkozásai (pl Benedek Dalmáé elég sikeres volt, aki szerb színekben legalább ott van az első 3-ban világversenyeken)
Rácseszett a MUSZ, hogy a Shane amerikai, ahol pont jobbak a körülmények, mint itthon. Nincs itt semmi veszítenivalója, ezt nyilván végiggondolta 1000-szer.
Ez a kép megvan?
8 fokban edz itthon nyitott medencében?
www.facebook.com/138706096477171/photos/pb.138706096477171.-2207520000.1452160269./162933244054456/?type=3&theater
Ezért kellene itthon maradniuk bármi áron?

Mészáros Laci 2016.01.07. 10:55:35

@nomolesztiren:

"aki a Gyárfással pénzügyi vitába keveredik, annak annyi"

Szerintem ezt akarta megelőzni Hosszú, ezért nem akar semmilyen pénzügyi KAPCSOLATBA kerülni Gyárfással, mert onnantól lekötelezett és zsarolható.

Jelenleg nem pénzügyi, hanem szakmai vita folyik. Gyárfás saját bevallása szerint nem ért az úszás versenysporthoz. Ezért próbálja személyeskedéssé alakítani.

Wrex 2016.01.07. 10:56:03

@bértrollbosszantó_kovi1970: Ez irreleváns. Egyébként van úszó aranyam, nem is egy. Igaz hogy csak OB és EB, és nem mostanában nyertem.

Mészáros Laci 2016.01.07. 10:56:55

@Puffancs Mirtill:

"ha a MUSZ nem akarja majd engedni versenyezni, az USA tárt karokkal fogadja"

Ez jó ötlet lenne, mert elveszítenénk ugyan Hosszút, de Gyárfást is menne végre a Zimbabwei Úszószövetséghez.

Wrex 2016.01.07. 10:57:36

@Mészáros Laci:
csak pontosítás 1: én nem írtam hogy _ketté_tépett volna bármit
csak pontosítás 2: "Hosszú Katinka, ötszörös úszóvilágbajnok szerdán összetépte a Magyar Úszó Szövetségtől kapott szerződését"
index.hu/sport/uszas/2016/01/06/nem_a_teljesitmenyemet_dijazzak_hanem_hogy_promotaljam_a_vb-t/

Mészáros Laci 2016.01.07. 10:59:18

@Wrex:

Ezt örömmel hallom, ezek szerint közelről ismered a helyzetet. Úgy látod az úszószövetség szakmailag jól dolgozik, követi a világ élvonalbeli technológiáit, proaktívan támogatja a tehetséges úszókat?

Merthogy Hosszú éppen ezek hiányát kifogásolta.

Wrex 2016.01.07. 10:59:54

@bértrollbosszantó_kovi1970: Idefigyelj te személyeskedő faszfej! Előbb el kéne olvasni és értelmezni amit írtam. Ugyanis egy pillanatig sem vitattam el senki jogát attól hogy bármit szóvá tegyen. Úgyhogy légyszíves ne hazudozz.

ati27 2016.01.07. 10:59:54

@Wrex:

Szerinted egy sajtótájékoztatóban tételesen fel kell sorolni hogy igényeltem 20 öltözőt nekem és társaimnak. Rekreációs termet a következő tételekkel: 2db xyz, 3 rjpidjf, 6 dkjfod... 3 licensz swimming max 3.0 szoftver 4 pana gh4 4k akmerával, blablabla.. Asszem az elég konkrétum volt, hogy a szövi ezzel motiválja az úszóit: kiscsillag ha hozol egy aranyat egy világversenzről akkor majd kapsz ezt meg azt.. Amikor ez teljesül, akkor meg ja bocs kéne még valami hasonló eredmény.. Amúgy meg szerencsére már huzamosabban külföldön élek, és bizony ebben az országban már ha valaki olimpiai pontot szerez már elismerik.. Nem csak az aranyat.. A másik meg, hogy az itteni élsport a "tömegsportból" indul.. És a munkatársaim nagy része bizony rendszeresen sportol.. Sőt, verseny szerűen sportol meló mellett.. Természetesen olimpiai eredményességben Magyarország vezet.. (lakosság számban pl ugyanaz a nagyságrend) Arra mér nem térek ki, hogy egy ország szempontjából melyik a hasznosabb: egy alulról szerveződő sportélet(ennek hatására a a kialakuló szövetségi vezetés is alulról építkezik) vagy egy felülről kézivezérelt "élsport" ami ideig óráig képes eredményeket elérni.. Amihez elsősorban szintén az alul lévők áldozatos munkája kell. Amire idővel rátelepednek a "funkcionáriusok" aztán több kevesebb idő után tele lesz azok hócipője, akik elérik az eredményeket, és eltűnnek.. Az ejtőernyősök meg tovább vitorláznak, és zsigerelnek ki új erőforrásokat.. Lásd foci, de akár az összeomlóban lévő EÜ rendszert is lehetne idehozni.. Apropó foci. Igen, az hogy pótselejtezők árán kijutottak eredmény.. De ha hozzátesszük, hogy milyen áron.. ÉS akkor arról nem is beszélünk, hogy ehhez is inkább egy Dárdai kellett, aki nem Magyarországon szocializálódott.. Pintér/Egervári/Csank... rotációval önthettél volna 5x annyi milliárdot a fociba akkor sem.. Jelenleg ugyanez játszódik le. Van egy "világlátott" csaj meg a férje, lenne koncepciójuk, erre a "nagy" öregek akik mellet már rég eljárt az idő, próbálják lehúzni a szintjükre.. És sajnos ez az egész magyar valóságot áthatja, az alapoktól.. Na ezért tart itt az ország.. Pedig sokan erőn felül tennék, teszik a dolgukat tudva, hogy ha ma meghúzom akkor holnap könnyebb lesz.. Csakhogy amikor azt látod, hogy ma meghúzom, akkor holnap még jobban meg kell, mert ugye beletetted azt a kis/nagy pluszt és olyan eredményt érsz el ami elvileg nem lehetséges az adott "anyagi" ráfordítással no akkor nem elismerést kapsz, hanem az lesz a következő szint. Amit jó esetben ugyanazokkal a hiányos feltételekkel kell elérned, vagy esetleg kevesebből, mert ugye van az a hangzatos szöveg: "költség optimalizálás". És közben azt látod, hogy az "ejtőernyősök" szépen leveszi a sápot.. Ne aggódj az említett uriemberek 12 milláért mér le sem hajolnának.. ÉS bizony elég sok területen megy ez.. Ezt is mutatja, hogy mennyi ember lelépett az utóbbi időben.. Lásd EÜ, és sok més ágazat.. A másik probléma, hogy általában azok lépnek le, akikben van egy kis spiritusz/vállalkozó szellem.. Természetesen ezt te nem valószínű hogy megérted...

Mészáros Laci 2016.01.07. 11:01:38

@Wrex:

Az index is pontatlanul fogalmazott. Amit Hosszú kettétépett, az az úszószövetség AJÁNLATA volt. Szerződéssé akkor vált volna, ha aláírja és egy példányt visszaküld -- ezzel már ő maga is kötelezettségeket vállal, amely alól a látványos kettétépés ellenére sem bújhat ki.

ati27 2016.01.07. 11:01:46

@Mészáros Laci:

ÁÁ nem ismered a magyar rögvalót.. Gyárfás felfele bukna, mint ahogy a hasonló emberek szoktak.. Nézd meg az önéletrajzát.. :)

Netuddki. 2016.01.07. 11:02:01

@Mészáros Laci: "csak pontosítás: Hosszú nem tépett ketté semmilyen szerződést."

Ya, mert 4fele tépte. Amúgy bármikor lehet nyomtatni újat...

Wrex 2016.01.07. 11:02:47

@bértrollbosszantó_kovi1970: "Hol élsz te balfasz? Nincs ingyenebéd..."
Az valóban nincs. Számára sem. Ahogy a szerződésben is benne volt, amit olyan szépen összetépett.

Puffancs Mirtill 2016.01.07. 11:07:45

@Mészáros Laci:
Dehogy veszítenénk el...maximum a lóvét veszítené el a szövetség, ami mindenféle bevételekből jönne, ha szétnyerné magát Rióban is magyarként.

Egyébként nem értem ezt a promó-parát.
Mi van, ha nem adja a HK a nevét hozzá?
Akkor majd nem jönnek el az úszók és az úszó sport rajongók?
Kit érdekelt, hogy Kazanyban ki adta a nevét a kazanyiak közül?
Az lenne az igazi végkifejlet, ha már ott is amcsi színekben indulna, és ott is szétnyerné magát. :D
Nem villoghatna a Gyárfás minden reggeli műsorban utána a 100 arannyal.

Wrex 2016.01.07. 11:09:22

@ati27: "Szerinted egy sajtótájékoztatóban tételesen fel kell sorolni hogy"
Természetesen nem. Mint ahogy nem is ezt írtam.

"Asszem az elég konkrétum volt, hogy a szövi ezzel motiválja az úszóit: kiscsillag ha hozol egy aranyat egy világversenzről akkor majd kapsz ezt meg azt."
Na ez az ami konkrétan nem volt benne egyik sajtótájékoztatóban sem. Pl. "A szövi azt ígérte hogy aranyanként 2MFt-ot ad, de csak 1MFt-ot adott." Ehelyett mindenféle általános duma. De oké, ha te jobban tudod, legyen: léccilécci másolj már be valami, legalább az általam írt példához hasonlóan konkrét problémát ami ténylegesen elhangzott.

"Természetesen ezt te nem valószínű hogy megérted... "
Természetesen te egy nagy fasz vagy. Látod, én is tudok személyeskedni.

Puffancs Mirtill 2016.01.07. 11:12:39

@Puffancs Mirtill:
Bocs, pontosítok:
Dehogy veszítenénk el...maximum a lóvét veszítené el a szövetség, ami mindenféle bevételekből jönne, ha szétnyerné magát Rióban is amcsiként.

harcospacifista 2016.01.07. 11:15:38

Kar, hogy ez nem egy vélemény, hanem csak egy összefoglaló mások véleményéről...

Wrex 2016.01.07. 11:18:04

@Mészáros Laci: Közelről ismerTEM. Hogy most mi a helyzet azt nem tudom, de fentebb pl. egy ilyen szöveg is elhangzott:

"Végül egy kivonat a MUSZ 2014.04.27-i közgyűlésének tájékoztatójából:

"Az elnök emlékeztetett arra, hogy a létesítményhelyzet ugrásszerű javulása mellett immáron az anyagi háttér is minden korábbinál szilárdabb, ennek köszönhetően elindult a Jövő bajnokai program, illetve a Minden gyermek tanuljon meg úszni! kezdeményezés. „Gyakorlatilag az egész kormányzatot sikerült az úszás mögé állítani, Orbán Viktor miniszterelnök úr velünk volt Barcelonában, előszót írt a Jövő bajnokai programot bemutató kiadványunkhoz, Kósa Lajos úr vezeti a 2021-es világbajnokság szervező-bizottságát, Lázár János úr is minden lépésünket támogatja” – emlékeztetett Gyárfás Tamás."

Ennek megfelelően:
- szakmailag jól dolgozik: Katinkán kívül más nem hisztizett, pedig nem ő az egyetlen világszintű úszónk.
- követi a világ élvonalbeli technológiáit: "kis ország, kis foci". Annyi pénzünk sose lesz mint akár csak az osztrákoknak, tehát ezt elvárni eléggé irreális.
- proaktívan támogatja a tehetséges úszókat: ld. MUSZ 2014.04.27.

Puffancs Mirtill 2016.01.07. 11:18:53

Egyébként azokat az értetlenkedőket nem értem, hogy mit nem értenek azon, hogy ha már szarrá nyerte magát az elmúlt 2 évben és egyértelmű éremesélyes olimpián, akkor miért kell még további feltételekhez kötni a támogatását?
Szimplán az eddigi 100 aranyért nem jár a 12 milla?
Csak ha bazsalyog valami idióta reklámban még?

És még akkor is szellemi fogyatékost játszik a szövetség, amikor ezt HK szóváteszi?
Miért nem lehet csak úgy adni a lóvét az eddigiekért ÉS a felkészüléshez, a promóra meg visszatérni fél év múlva?
Tök igaza van, hogy nem lehet így kihasználni az elért eredményeit, amit ráadásul maga ért el a férjjel. Ha valaki pofázhat erről és ilyet, akkor az pont ő!

valaki2011 2016.01.07. 11:19:32

@kis_kiraly: Nem, a férje még mindig nem a magyar úszó pápa. Még mindig nem az ő módszereit vette át minden magyar úszó edző. Persze, nem ingyen adná át.

Wrex 2016.01.07. 11:24:31

@Mészáros Laci: "Az index is pontatlanul fogalmazott."
Akkor baszogasd az indexet emiatt. Egyébként ha már mindenáron csomózni akarod a kakát: nem AJÁNLAT hanem SZERZŐDÉSTERVEZET.

savrola 2016.01.07. 11:25:43

@Wrex: És mégis mire van a szövetség? Csak arra, hogy világversenyeket hozzanak ide, reprezentáljanak, vagy arra is, hogy támogassák a válogatott úszók felkészülését, fejlődését (nem csak edzőtáborokkal, mert medence itthon is van bőven, hanem XXI. századi technikával is)? Mert ez utóbbit ezek szerint nem látják el maximálisan. Cseh Lacinak és a többieknek ezek szerint megfelel, de ők valószínűleg nem tapasztalták azokat a lehetőségeket, amitől jobbak lehetnének, és amit Katinka már megtapasztalt. Valószínűleg ezért nem értik, hogy Katinka mit akar. Ilyen szempontból az MLSZ előrébb tart, már 2009 óta működik Telkiben az az edzőközpont, ahol a legfejlettebb technikákkal tudják elemezni a focisták teljesítményét. Manapság már nem csak abból áll egy világszínvonalú felkészülés (bármilyen sportban), hogy napi 8 órát úszik valaki, rugdos a pályán, stb. hanem alkalmazni kell a legmodernebb technológiákat is.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2016.01.07. 11:26:40

Gyárfás a közismert híre miatt eleve vesztes ebben az ügyben.
kétes ügyei, a Fenyő ügy...napkelte...
ideje lelépnie.

valaki2011 2016.01.07. 11:26:50

@monddazigazatmar: Katinka a férje szócsöve. Látszott ez a felolvasás folyamatosságán is. És a férje nem engedte, hogy időpontot egyeztessenek Kiss Lászlóval.
Talán Shane-nek egy kicsit el kellene merülnie a magyar úszósport történetében és megismerkednie a többszörös vagy csak egyszeres olimpiai bajnokokkal és tanulnia a szerénységükből.
Vagy visszamenni Amerikában és ott a sok száz-ezer nagyon tehetséges úszó között megmutatni, hogy valóban mennyit ér "világrengető" edzési módszere. Biztosan tudna találkozni pl. Mark Spitz-cel, akitől szinten tanulhatna alázatot. Persze, gyakorolhatná a módszerét egy kevésbé tehetséges úszóval is, akkor kiderülne, hogy ki is a nagy tehetség.
De előtte legyen annyi vér a pucájában, hogy ő álljon ki a követeléseivel és ne a feleségével mondassa el.

zaphodbeebthe1st 2016.01.07. 11:29:00

@xálfegyver: Igenis vannak olyan élsportolók akik nem doppingolnak! Csak őket a ranglisták 100plusz feletti kell keresgélni.

valaki2011 2016.01.07. 11:32:12

@Hefe: Mert akkor ellenérveket is hallanának és nem egyoldalú lenne a panasz áradat.
Ez az egész csak marketing amerikai módra. Bár Katinka már most is szuper profi, akkor mit akar elérni.
Persze, Shane-cske önmagát akarja reklámozni, de saját maga kilépni már nem derogál az úrnak.
Majd meglátjuk Rióban, hogy a sok másnak akarom kikaparni a gesztenyét harc mellett marad-e energia a sportra is. Kár, hogy egy ilyen tehetséges úszónőt elvakít a szerelem.

Wrex 2016.01.07. 11:32:31

@savrola: "vagy arra is, hogy támogassák a válogatott úszók felkészülését" Ld. feljebb, MUSZ 2014.04.27.

"Mert ez utóbbit ezek szerint nem látják el maximálisan."
Oszt mi lenne a "maximális"? Az amerikaival egyenértékű? Mégis miből?!?

"ők valószínűleg nem tapasztalták azokat a lehetőségeket, amitől jobbak lehetnének, és amit Katinka már megtapasztalt"
Ha ez így van, Katinka miért nem mondta el nekik? Lett volna rá ideje, hiszen "Ezt a harcot három éve próbálom zárt ajtók mögött, házon belül megvívni a szövetséggel"

"Ilyen szempontból az MLSZ előrébb tart"
Látjuk milyen eredménnyel.

"hanem alkalmazni kell a legmodernebb technológiákat is"
Azt először _megvenni_ kell. Ha van miből.

savrola 2016.01.07. 11:35:28

@Wrex: És mit jelent az, hogy proaktívan támogatja őket? Létrehoz egy programot, ami gyakorlatilag tömegesítést jelent? Tehát bedobáljuk a gyerekeket a vízbe és ússzanak? Az nem támogatás, hogy odadobjuk nekik a pénzt és csináljanak vele, amit tudnak. Katinka esetében gyakorlatilag ez történt, ezért tépte szét a szerződéstervezetet. Ha van pénz (ezek szerint van, ha csak úgy dobálják a 12 milliókat), akkor miért ne lehetne elvárni a világszínvonalú technológiai hátteret? Mitől irreális elvárás? Van kb. fél tucat világszínvonalú úszónk és van kb. még egy tucat, amelyik a közelében. Ennél több nem igen lesz, mert nincs akkora bázis. Ennyi úszóra nem kell tízmilliárdokat, de szerintem még csak egy milliárdot sem költeni, hogy világszínvonalú hátteret kapjanak.

Mészáros Laci 2016.01.07. 11:41:26

@Wrex:

"szakmailag jól dolgozik: Katinkán kívül más nem hisztizett, pedig nem ő az egyetlen világszintű úszónk."

Én csak könyvekből ismerem az úszósportot, de az a benyomásom alakult ki, hogy az edzők uralják a versenyző akaratát. Amíg ezzel elérik, hogy széthajtja magát és világszínvonalú eredményeket hoz, addig nem törekednek többre, de nincsen (vagy igen ritka) az emberileg egyenrangú viszony a sportoló és az edző között. Az úszó ne gondolkodjon, hanem dolgozzon.

Hosszúnak nyilván más a viszonya az edzőjével, a személyisége is több önállóságot hordoz, szerintem másfajta a belső motivációs rendszere is. Ezért aztán gondolkodik is, meg van bátorsága is ahhoz, hogy beszéljen. Ráadásul anyagilag is független.

"követi a világ élvonalbeli technológiáit: "kis ország, kis foci""

Amiről Hosszú beszélt (valami jeges regenerációs akármi, ezt nem is értettem, meg mozgáselemző szoftverek): néhány tízmilliós beruházásról lehet szó, amit még a csádi úszószövetség is ki tud köhögni, ha egyszer elered az eső és megint lesz víz a Csád-tóban.

Ezzel párhuzamosan milliárdokért lesz fűtött edzőpálya Felcsúton.

"proaktívan támogatja a tehetséges úszókat"

A lobbizás is fontos feladat, sok cégnél erre tartják a PR-osokat.
De azért van egy szakmai vezetés is, mert ahol nincsen, azt csak pár évig viszi előre a lendület, utána szétesik.

savrola 2016.01.07. 11:42:29

@Wrex: "Oszt mi lenne a "maximális"? Az amerikaival egyenértékű? Mégis miből?!?" Fentebb már leírtam.
"Ha ez így van, Katinka miért nem mondta el nekik?" Az, hogy elmond nekik valamit, az nem tapasztalat.
"Látjuk milyen eredménnyel." Éppen 30 év után jutottunk ki világeseményre... Másrészt természetesen szakember is kell hozzá, aki megfelelően alkalmazni tudja. Erre most itt van Storck, de magyarok szakemberek terén le vagyunk maradva. Viszont, ha az úszó edzők is ennyire maradiak, hogy nem ismerik fel a fejlődés szükségességét, akkor nem sokára nem lesz egy világklasszis úszónk sem.
"Azt először _megvenni_ kell. Ha van miből."
Egyrészt te magad is idézted, hogy van miből. Másrészt a kamerákat már megvették és rövidesen felszerelik a Tüskecsarnokban, ha minden igaz, csak használatukhoz szükséges szoftvert és támogatást nem - legalábbis Katinka erre utalt. Anélkül meg ki lehet törölni a kamerákkal, vagy legalábbis nincs értelme a több tízmilliós eszközöknek, néhány mezei vízálló kamera is megtenné monitorokkal.

Mészáros Laci 2016.01.07. 11:44:12

@bértrollbosszantó_kovi1970:

lehet, csak ugye nem SZERZŐDÉST tépett ketté, hanem egy ajánlatot, amit nem fogadott el. júdás elfogadta a harminc aranyat, jól meg is szopta.

Wrex 2016.01.07. 11:47:27

@savrola: "És mit jelent az, hogy proaktívan támogatja őket?"
Nyilvánvalóan azt, hogy "bedobáljuk a gyerekeket a vízbe és ússzanak", hiszen a szövetségben kizárólag megzápult agyú vén hülyék vannak, akik medencéből csak a Kárpátot ismerik. Ja, nem.

"Katinka esetében gyakorlatilag ez történt, ezért tépte szét a szerződéstervezetet."
vs.
"úgy érzem, hogy az eredményeimmel már kiérdemeltem a támogatást, és nem kéne azt további követelésekhez kapcsolni. Ezért nem írom alá a szerződést."
Vagyis NEM azért tépte szét amit írtál, hanem azért, mert - óh, minő borzalom - reklámarcnak szerették volna a magyar vébéhez.

"Ennyi úszóra nem kell tízmilliárdokat, de szerintem még csak egy milliárdot sem költeni, hogy világszínvonalú hátteret kapjanak."
Szerinted mennyibe kerül egy (világszínvonalú) uszoda?

2016.01.07. 11:48:49

@FILTOL:
Dehogy fog lelépni.
Kb. 2-3 éve jelentették be, hogy megvan a felbujtó személye a Fenyő ügyben és be is fogják jelenteni 30 napon belül, mivel a bizonyítékok is megvannak ellene.
Hát persze, hogy nem lett belőle semmi.
Megoldotta azt is, ezt is meg fogja oldani.

zaphodbeebthe1st 2016.01.07. 11:49:00

@Mészáros Laci: Szerinted. A fent nevezett politikai survivor első helyezettje, a fidesz előtt is pozícióban volt már. Pedig aztán megnyugtatlak a fidesznyik médiabájolgó sportszervezetvezetés- habzsolók már odatúródtak volna a helyére. De valamit tud, vagy a nyelve mélyreszaladt pont ahova kellett.

Wrex 2016.01.07. 11:49:53

@Mészáros Laci: Katinka mondta: "úgy érzem, hogy az eredményeimmel már kiérdemeltem a támogatást, és nem kéne azt további követelésekhez kapcsolni. Ezért nem írom alá a szerződést."
Tehát szerinte is _szerződés_ (és biztosan nem _ajánlat_). Úgyhogy abba lehetne hagyni a fanszőrszál-hasogatást.

cupcake25 2016.01.07. 11:56:45

Én Katinkának adok igazat még akkor is ha csak a férje szavait hangoztatja és neki meg pénz kell. A mozgás elemző szoftvert és a hozzá tartozó kamerát nem Katinka kapja, hanem a szövetség veszi magának arra a célra, hogy az úszok fejlődését segítse. Ebben hol a gond? Miért fáj ez a szövetségnek? Jó ötlet? Jó. Akkor vegyenek még. Hogy minden uszodában legyen legalább egy. És igenis szerintem gáz, ha egy technikai fejlesztést, ami ráadásul hasznos is egy versenyzőnek kell kérnie, ahelyett hogy a szövetség követné a trendeket.

A másik, a felkészülési támogatást ne egy marketing dologhoz kössék, a kettő teljesen más terület. A felkészülési pénz megkapása legyen a teljesítményének a függvénye. Ahogy én látom Katinka idén eléggé rendesen teljesített ahhoz, hogy kiérdemelje a támogatási pénzt. Ettől függetlenül lehet beszélni annak a feltételeiről, hogy szerepeljen a reklámfilmben és ha igen annak mik a feltétele, ellenszolgáltatásai. De mint mondom ennek és a versenyzésre kapott pénznek szigorúan tilos lenne összefüggenie.

Az, hogy jobb körülményei legyenek nem csak neki, hanem minden versenyzőnek szerintem alap, akkor pedig ha hozza az eredményeket nyugodtan tarthat igényt arra, hogy legyen egy regenerációs helyisége. Szerintem egy többszörös világbajnoknak, európadbajnoknak ez nem lenne kérdés, hogy jár.

Valaki írta, hogy a foci mennyivel népszerűbb mint a vizes sportok. Nem is tudom nézd meg mennyien vannak egy magyar NB I. meccsen mennyien egy kézilabda meccsen vagy egy kajak-kenu versenyen. És azt is rakjuk hozzá, hogy egy uszoda vagy egy kézilabdacsarnok befogadó képessége mennyivel kisebb, mint mondjuk a Puskás Ferenc stadioné. És azt is kérdezném ha már foci:
1. Mikor nyert a magyar válogatott utoljára foci eb-t? Vagy csak mikor jutott ki?
2. Mikor nyert vagy jutott ki utoljára eb-re magyar kenus-kajakos, úszó?
3. Mikor nyert vagy jutott ki utoljára eb-re kézilabda, röplabda, vízilabda csapat?

És ugyan ezt végig lehet zongorázni a VB-vel is. Mindig azzal jönnek a foci drukkerek, hogy mert hogy nincsenek rendes pályák, öltözők stb. És az vizes sportok űzőit ez miért nem hátráltatja? Ők sincsenek jobb helyzetben, sőt rosszabban vannak, mint a focisták. És akkor oda lehet azt is tenni, hogy mennyit kapott az idei évben az Államtól és az Úszó szövetségtől mondjuk Hosszú Katinka, aki milliószor többet tett le az asztalra és mennyit Dzsudzsák Balázs (ő természetesen a foci és nem az úszószövetségtől),a kinek a legnagyobb érdeme az volt, hogy pót-pót selejtezőn egy másik válogatott teljesítményének függvényében kivergődött az EB-re.

zaphodbeebthe1st 2016.01.07. 11:57:37

G@nomolesztiren: Na ja. Gy. akkor se mondana le ha az összes úszónk féltávnál belefulladna a medencébe. Erre jönne a médiaoffenzíva, hogy az elmúttnyócévben még az edzők is belefulladtak és ez most így sokkal jobb és haladóbb. A sok fideszbirka meg kevéske emegynézés után név szerint is tudná kik fulladtak meg, s biza meg is érdemelték mert mintha migráncsot vittek volna a hátukon. Bevallották.

Mészáros Laci 2016.01.07. 12:05:05

@zaphodbeebthe1st:

Hát, biztosan sok embernek csengetett már annyit, hogy lekötelezettjévé tette őket. Hosszú ebbe a sorba nem akart beállni.

Mészáros Laci 2016.01.07. 12:06:21

@Wrex:

Jó, szőrszálhasogattam.

Jogilag a szerződés mindkét fél beleegyezésével jön létre, és onnantól kezdve kötelezi a feleket és nem lehet csak úgy kihátrálni belőle.

orient 2016.01.07. 12:08:14

Szerintem borzalmas felreertes van itt a fejekben.

1. Katinka felvet 1-2 dolgot, erre rogton el akarjak halmozni mindennel. Penz, kamera, oltozo, eszkozok....etc.

A felreertes ott van, hogy O ezt nem maganak szeretne hanem altalanosan mindenkinek, akar a 8 eves gyerekeknek is akik most tanulnak es lesznek a jovo versenyzoi.

2. Hiba, hogy az amerikaiak hasznaljak mondjuk a kameres technikat elemzesre, jeges technikat regeneralodasra...es Hosszu nem csak azt keri, hogy akkor legyen ez mindenkinek, beleertve a gyerekeket is, hanem hogy a szovettseg maga kutasson a technikak irant. Ne nekunk kelljen az USA-t kovetni a fejlett technikakban, hanem mi hatarozzunk meg uj technikakat amit majd az amerikai uszok akarnak tolunk atvenni kesve persze. Szerintem O ezt a fajta proaktivitast hianyolja nem a pent meg az uszodakat. Azt akarja elen jarjunk a fejlesztesben mi mi vezessuk az uszoagat ne pedig csak lopjuk a trendeket kulfoldrol....

Szerintem ez annyira nem erthetetlen. A valasz erre nem az, hogy Gyarfas ur Katinkara panaszkodik mert nem veszi fel a telefont milyen kamerat akar az edzeseire. Nekik maguknak kene tudni, kovetni es ajanlani a technikat a versenyzonek es nem a versenyzot kerdezgetni mit szeretne. A szovettseg dolga ez lenne.

Mészáros Laci 2016.01.07. 12:08:42

Egyébként az az összetépés nagyon jó ötlet volt, szerintem Gyárfásék elgondolkodhatnak: Hosszú vagy sokkal okosabb, mint amilyennek gondolják, vagy vérprofi kommunikációs szakemberrel dolgozik.

zsebninja 2016.01.07. 12:13:46

A cikkben egyértelműen érezhető a részrehajlás. Hosszú esetében érezhetően erős, Gyárfás esetében egyértelműen gyengített jelzőket használ:

Hosszű Katinkáról azt írja:
"nem áll távol a teatralitás"
"visszás erőszakosság"
"elvileg 'önfeledt'"
"nem világos, hogy a szereplésen [...] jövőbeli pozicionálásán túl miről szól"
"tovább árnyalja a szomorú képet [...] elzárkózik"
"semmi olyanról nem esik szó [...] amit ne megoldani"
"agresszív kommunikációs hadjáratról van szó"
"manőverezik"

ezzel szemben a szövetség és Gyárfás:
"okozott mókás perceket"
"gyakran izzik a levegő"
"megosztó személyiségű üzletember"
"hosszú és kalandos múlt"

Szóval kedves cikkíró, gratulálok, sikeresen hozzájárultál a lejárató kampányhoz. Nem is csodálom, hogy számodra az a légkör kedvez, ahol zárt ajtók mögött, négyszemközt oldanak meg dolgokat.

Mészáros Laci 2016.01.07. 12:42:05

@zsebninja:

De hát Gyárfást már nem lehet lejjebb járatni, mint ahol van :-)

Már nem rémlik, hogy milyen szoros kapcsolatban volt pl. Kulcsár Attilával?
Vagy a kötvénnyel átverős befektetési szövetkezetekkel ("KPHM")?

2016.01.07. 12:43:21

@zaphodbeebthe1st:
Mindenkinek van egy dossziéja a másikról ezekben a körökben. Gyárfásé elég vastag lehet, mert sem a szocik, sem fityesz nem tudott mit kezdeni vele. Azt meg már azért el ne higgye senki, hogy akkora szakember, hogy nélküle kiszárad a Komjádi uszoda ("Mirabell a meghitt ragyogás"). Sőt még a nemzetközi vasakat is jól izzítja. Ezt HK bizonyára nem mérte fel kellőképpen, vagy már eleve a "B" tervnek ágyazott meg és gondolta az nem kerül neki semmibe, ha kicsit felrázza a punnyadt vezetőket. Aztán úgysem változik semmi és be lehet jelenteni, hogy "Szeretem Magyarországot", de így sajonos...

Mészáros Laci 2016.01.07. 12:44:49

Ja, nem is ezért jöttem, egy sajtómunkás PR szempontból elemzi Hosszút:

beszedirok.blog.hu/2016/01/06/a_szepseg_es_a_szornyeteg_445

"Gyárfás Tamás nagy bajban van. A médiafelületeken egyértelmű üzenet jött át: Hosszú Katinka nem korrumpálható."

"Egy sajtótájékoztató általában unalmas."
"a sajtórendezvényt már előzetesen jól előkészítették"
"a profizmus csúcsa az, amikor egy nonverbális kommunikációs elemmel (szerződés összetépése) vizuálisan is megerősítik a beszélő álláspontját."

Dávid és Góliát közül én hajlamos vagyok Dávidnak drukkolni.

élhetetlen 2016.01.07. 12:56:39

@Robiekin: Természetesen én sem tudom, mi folyik a színfalak mögött, de ami látszik. Hosszú letett valamit az asztalra. Kapna 12 millát egy évre felkészülésre, hogy akkor is produkálni tudjon, amit meg is érdemel. Ezek után elé tesznek egy szerződést, hogy havonta egyszer, valaki mellé, elé, mögé álljon be filmen, fotón, mert csak akkor kapja meg a felkészülési pénzt. Nem megalázó? Mi a zavaros ebben?

élhetetlen 2016.01.07. 13:06:16

@Sir Galahad: Várhatja, megkérheti, megbeszélheti vele, hogy mikor, kivel, de, hogy a felkészülési pénzét attól teszik függővé, hogy kötelezi magát, hogy havonta egyszer, nem tudja kivel, ez nem ugyanaz. Van erre egy közismert szó…

Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2016.01.07. 13:08:08

A konkrét vitától függetlenül, hihetetlenül nagy szükség van a nemzetközi sporttudományi fejlődés követésére. Sok válogatott sportoló étrendjét és étrend-kiegészítését látjuk, gyakran az alapokat is idősebb korban kell lefektetnünk. Mindeközben az USA-ban minden nagyobb egyetem csapatához van sportban járatos dietetikus. Magyarországon ezzel szemben kb 5-6 ember ért mélyebben a sporttáplálkozáshoz.

Évekig elhittem én is, hogy van Magyarországon sporttáplálkozási szakirodalom, utána rájöttem, hogy nem is lesz ha nem írom meg (2012). Még most is írnak komoly "szakemberek" olyan szakmai anyagokat, amelyek a 10-15 évvel ezelőtti sporttáplálkozási tudáson alapulnak. Még arra sem veszik az energiát, hogy legalább amit magyarul már megírtak azt kiollózzák. Ők inkább tanítják.

élhetetlen 2016.01.07. 13:19:48

@Tapmancs: Nyitott. Nem leszek pontos, nem idézek, mert nem keresem vissza. Valamilyen kütyüre azt mondta valamelyik vezető, hogy mondták Katinkának, hogy mondja meg melyik típus kell, megveszik. De egy úszónak kell az edzések, versenyek mellett végig böngészni a piacon levő összes eszköz katalógusát, és választani? Nem. Erre mondta Hosszú, hogy kellene pár szakember, aki azzal foglalkozik, hogy követi az elérhető segítő technikákat. Tök jó, ha elvégzi a mi dolgunkat is a sajátja mellett. Ennyit a nyitottságról.

MEDVE1978 2016.01.07. 13:27:58

Eléggé hülye helyzet. Hosszú Katinka bizonyos értelemben sokat, bizonyos értelemben nagyon keveset tett le az asztalra. A magyar sportolók többségét ugye egy négy évente megrendezendő eseményen elért eredmény, az olimpiai sikeresség alapján mérik. Hosszú Katinka legjobb olimpiai helyezése egy negyedik hely.
Ettől függetlenül ugye viszont sokszoros világ- és Európabajnok, ami miatt viszont elismerés illeti és ténylegesen a ma aktív legjobb magyar úszónak nevezhető.
Ez alapján mindenki döntse el, van-e alapja dumálni. Szerintem van, de egy esetleges jó olimpiai eredmény után sokkal nagyobb alappal támadhatna.

Hosszú Katinka felismerte, hogy mennyire gáz körülmények között készülnek a magyar úszók. Ebben egyrészt igaza van (aki járt a Komjádyban, az tudja, hogy milyen lepukkant), másrészt viszont irreálisat kér. Az amerikaiaknál a SPEEDO, a NIKE óriási pénzeket öl abba, hogy a csúcs úszókat (Pl: Phelps) a legjobb felkészülési körülményekkel lássa el. Ilyen tőkét a magyar állam / magyar vállalatok nem tudnak biztosítani, egyszerűen mert nem ennyire tőkeerősek.
Ergo a H.K által kért dolgok egy része biztosan megadható, de soha nem fog tudni úgy készülni, mint az USA-ban.

A széttépéssel kapcsolatosan annyit, hogy szerintem teátrális és bunkóság. Azt a pénzt felkészülésre kapta volna, le is mondhatott volna halkan az egészről, akár közölve, hogy adják a többi úszónak - akinek szüksége is van rá (nem mindenki van annyira jó anyagi helyzetben, mint ő).

Hozzátéve, hogy úgy gondolom, hogy magyarként hazafias, ha úgy tetszik erkölcsi kötelessége, hogy támogassa a megrendezendő nemzetközi versenyek promócióját.

élhetetlen 2016.01.07. 13:37:34

@monddazigazatmar: @ Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény]: Hát mondod az igazat, Katinka nem csak arról beszél, hogy mit nem kapott meg, hanem, hogy mit nem kapnak meg az úszók, technikában, körülményekben, hogy fejlődhessenek. Nem azt mondta, hogy nem promóz, hanem azt, hogy külön pénzért, tehát a promó ne a felkészülési pénze feltétele legyen. (Nézd meg a szar kereskedelmi reklámokat, már a szinkronhangot sem adja ingyen egyik színész sem, mert azon a csatornán fut egy sorozata. Ez két külön dolog). Aztán arról már ne is beszéljünk, hogy nem egy helységet kért (ami egy falu, vagy város), hanem csak egy helyiséget, ahol egy komoly edzés után regenerálódhat (nem elég csak felöltözni, mint egy gyalognak egy uszodafutam után), és ezt sem csak magának kérte. Ennyit a hisztiről, és rólad.

savrola 2016.01.07. 13:43:25

@Wrex: "hiszen a szövetségben kizárólag megzápult agyú vén hülyék vannak, akik medencéből csak a Kárpátot ismerik. Ja, nem." Ebből még mindig nem derül ki, hogy mit értesz proaktív támogatás alatt. Egy szóval sem mondtam, hogy kóklerek és hülyék a magyar edzők, csak azt, hogy nem hajlandóak tudomásul venni, hogy az a módszertan és eszközkészlet, amivel 15-20-25 éve Egerszegiket, Darnyikat és Kovács Ágikat neveltek, ma már nem elegendő, és ezt nem biztos, hogy hajlandóak tudomásul venni.
"hanem azért, mert - óh, minő borzalom - reklámarcnak szerették volna a magyar vébéhez." Igen, mert az mennyire korrekt, hogy megkapja a támogatást, ha cserébe reklámarc. Ergo, nem az eredményei miatt, hanem az arca miatt. Ami nyilván az eredményei miatt értékes, de ezeket az eredményeket nem elsősorban (és talán nem is másod, vagy harmadsorban) a MÚSZ támogatásainak köszönhet.
"Szerinted mennyibe kerül egy (világszínvonalú) uszoda?" Ki beszél itt uszodáról? Olvastad, vagy hallottad valahol, hogy Katinka még uszodát szeretne, miközben most épül egy új, kibővítik/felújítják a Hajóst, meg most adták át a Tüskecsarnokot meg egyébként is épült az elmúlt évtizedben jó néhány uszoda? Vagy szándékosan beszélsz mellé, vagy nem érted, hogy mit kér Katinka.

élhetetlen 2016.01.07. 13:45:15

@Mészáros Laci: „amikor Hosszú kér valamit, visszakérdeznek, "milyen típust." Hát, így jár az ember, ha sok a komment, és még olvasás közben elkezd válaszolgatni. Így kicsit később írtam le ugyanezt. Igazad van.

Megyko · http://www.szinkronrendezo.blog.hu 2016.01.07. 14:24:07

Nanemár, hogy branding-nek értékeljük a Katinka-féle forradalmi kiállást! A kommentek javarészt helyreteszik ezt a félreértést, hála istennek. A Gyárfás-féle házmesterek meg menjenek a levesbe, úszni.

Sir Galahad 2016.01.07. 14:58:04

@élhetetlen: Ha egy magyar versenyző egy magyar világverseny sikere érdekében ezt nem teszi meg kérés, várás, megbeszélés nélkül is, arra is van egy közismert szó. és akiket ezzel a szóval jellemzünk, azokat sajnos általában tényleg csak úgy lehet az egyébként normális magatartásra rábírni, ha valamivel rászorítják őket.

Leylandi 2016.01.07. 15:06:52

@MEDVE1978: " másrészt viszont irreálisat kér. Az amerikaiaknál a SPEEDO, a NIKE óriási pénzeket öl abba, hogy a csúcs úszókat (Pl: Phelps) a legjobb felkészülési körülményekkel lássa el. Ilyen tőkét a magyar állam / magyar vállalatok nem tudnak biztosítani

Nem is kell! Így legfeljebb kevesebb érmes úszónk lesz, mint az USA-nak, ennyi.

"Ergo a H.K által kért dolgok egy része biztosan megadható, de soha nem fog tudni úgy készülni, mint az USA-ban."

Ez nem atomreaktor, eddig némi önfeláldozással lépést tudott tartani. És tartana is, ha pármilliót ésszel a felkészülésbe is tolnának, nemcsak haza. Gondolom azt érzi, hogy ezentúl ez már kevés lesz, amit adnak, hogy szakadunk le.

"A széttépéssel kapcsolatosan annyit, hogy szerintem teátrális és bunkóság. Azt a pénzt felkészülésre kapta volna"

MIRE???
Azt a pénzt a pofa befogására kapta volna, ennyi azért mindenkinek lejött!!! Panaszkodott-->12milla belengetése-->nem fogadta el-->erre Rióról való lemaradás belengetése. Egyik kézzel ütnek, másikkal simogatnak. Ha valakinek még nem egyértelmű, hogy mi folyik itt, az debil.
Nyilván neked is tiszta - hogy mégis miért mondasz ilyen nyilvánvaló marhaságokat, hogy "dehátfelkészülésrekaptavolna", arra persze lennének tippjeim. Ebben a topikban min. 3-4 fizetett nick tolja a házi hírmondót, az tuti.

Leylandi 2016.01.07. 15:12:53

@MEDVE1978: "hogy magyarként hazafias, ha úgy tetszik erkölcsi kötelessége, hogy támogassa a megrendezendő nemzetközi versenyek promócióját"

Lehet, hogy csak úgy volt, mint az a félmillió honfitársunk, amelyik aztán lábbal szavazva ki is ment külföldre dolgozni. Hogy amikor felhorgadt benne a nemzeti lelkesedés, mindjárt le is hűtötte, feltéve magában a kérdést: EZEKNEK??? TÁMOGATÁST, HAZAFISÁGBÓL? Ezt, a lóf.szt!

élhetetlen 2016.01.07. 15:24:33

@MEDVE1978: „Ez alapján mindenki döntse el, van-e alapja dumálni”. Ez szép volt. Tudod, az is elég alap kellene hogy legyen a dumáláshoz, hogy valakinek igaza van. Ez eszedbe sem jutott? Nekem is van alapom dumálni, ha igazam van, az alap az igazság, legfeljebb engem nem hallgat meg senki. Ahhoz, hogy HK hangját meghallják, meg elég a mostani teljesítménye. De ahhoz, hogy valaki ki merje mondani az igazát, nem tudom miért kellen olimpiai első helyezés, mint alap.
„Azt a pénzt felkészülésre kapta volna”, de nem arra kapta volna, hanem felkészülésre és arra, hogy havonta álljon ki valaki mellé, elé, mögé egy filmben, vagy képen, mert ha nem, akkor nincs felkészülési pénz. Nem érted ezt sem?

élhetetlen 2016.01.07. 15:59:33

@Sir Galahad: Azt hiszem, nem érted. HK úszó. Ebben a sportágban produkált. A felkészülési pénzt arra kellene kapni, hogy jövőre is produkáljon. Ennyi. Ha ezt a pénzt ahhoz kötik, hogy havonta, nem tudja kivel, milyen promóban kell mosolyognia, az bizony rákényszerítés, zsarolás. Az, hogy ez szerinted helyes, arra nem tudok mit mondani. Az más kérdés kellene legyen, hogy vállal-e promót, kivel, milyet, mennyiért. Tudod, ez olyan, mintha dolgozok egy cégnél mérnökként, és a főnököm azt mondja, hogy függetlenül attól, hogy jól teljesítettem, a szakmai továbbképzésre (ami a cég érdeke is), csak akkor mehetek el, ha leviszem a cipőjét a suterhez, elviszem a zakóját a tisztítóba, és mindennap felhozom az ebédjét a közeli vendéglőből. Van, aki megcsinálja, (mert kiszolgáltatottnak érzi magát), van, aki nem, mert nem. Nem tudom, érted-e.

wethinktank 2016.01.07. 16:11:17

Egy másik lehetséges magyarázat, hogy Vaslédi olyan vitamonikat szed, amely segíti teljesítményét, de közben az egóját is eltéríti, ennek tudható be túlzott megnyilvánulásai.

Mert szabadságharcot valós érvekkel, valós sérelmek alapján vívnak és nem egyéni, partikuláris érdekek alapján.

monddazigazatmar 2016.01.07. 16:23:26

@élhetetlen: Senki más nem kért plusz pénzt azért, hogy a vb-t népszerűsítse. Ez nem egy fogkrémreklám, hanem egy úszóvb. És ja, tényleg talán ennyit meg kéne tennie az úszószövetségnek(országnak) a támogatásért cserébe.
Az egész nyilatkozatában egyes szám első személyben beszélt, hogy kamera elemezze a mozgását, meg regenerálódhasson. A többi úszó nem nagyon merült fel. Igaz, a többi úszónak megfelelőek a körülmények, senki nem panaszkodott.

Wrex 2016.01.07. 16:25:22

@savrola: "Ebből még mindig nem derül ki, hogy mit értesz proaktív támogatás alatt."
Pedig egyértelmű. A proaktív és a támogatás külön-külön is értelmes szó, ha nem érted, guglizz rá.

"mennyire korrekt, hogy megkapja a támogatást, ha cserébe reklámarc"
És az mennyire korrekt hogy magyarként nem hajlandó a magyar vébét reklámozni?

"Olvastad, vagy hallottad valahol, hogy Katinka még uszodát szeretne"
Mintha azt írtad volna, hogy "Ennyi úszóra nem kell tízmilliárdokat, de szerintem még csak egy milliárdot sem költeni, hogy világszínvonalú hátteret kapjanak." Vagyis a saját álláspontod szerint sem csak Katinkáról, hanem sok más emberről is van szó. Ezekután vicces hogy épp te vádolsz engem mellébeszéléssel, pláne szándékossal. De a forma kedvéért ideteszem ezt:
vs.hu/sport/osszes/csak-egyet-uszott-gyorben-hosszu-katinka-mert-nem-megfelelo-a-medence-0628
"nincs megfelelő bemelegítő medence, ami komoly sérülésveszéllyel járhat"
Érdekes, pl. Verrasztó Evelyn, Jakabos Zsuzsanna vagy épp Cseh László (és még sokan mások), meg tudták oldani a bemelegítést a "nemmegfelelő medencében", oszt mégse lett komolytalan sérülésük sem. Lehet hogy Katikának le kéne cserélni a tagjét "#‎IronLady"-ről "#‎HisztiLady"-re.

MEDVE1978 2016.01.07. 16:35:43

@Leylandi: Biztos jobb információid vannak arról, hogy mire kapta volna a pénzt. Nekem nincs semmilyen. Ha jól tudom annyi volt az indoklás, hogy felkészülésre kapja, ő pedig azzal tépte szét, hogy csak azt akarják, hogy promotálja a vb-t.

monddazigazatmar 2016.01.07. 16:40:27

@élhetetlen: Te érted azt, hogy nem csak annyi a dolga hogy ússzon? Nem sok az egyéb feladata, de azért van. Mondjuk olyanok, hogy nyilatkozzon vagy megjelenjen x eseményen.
Minden más sportolónak is ott a szerződésében, hogy ennyi és ennyiszer interjút kell adnia, vigyorogni, megjelenni.
Miért nem kér azért külön pénzt, hogy közvetítés során mutatják a tévében?

Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2016.01.07. 16:42:06

@Wrex: Nem kellene élsportolókat kritizálnod, amíg nem tudod mi az amit hiányolnak a sportolók. Azok is akik azt sem tudják, hogy ez hiányzik nekik - mert elavult magyar módszerekkel készülnek.

Ezt még csak a facebookra tettem ki, de bárki el tudja innen is olvasni:

A sajtóban olvasható nyilatkozatháború kapcsán csak egy ábra arról, hogy mit hiányolhatnak nagyon sok sportágból az élsportolóink - a kibővített támogató teamet IS, dietetikussal, mozgáselemzéssel stb.

www.facebook.com/386403191539055/photos/a.387443794768328.1073741832.386403191539055/504704583042248/?type=3&theater

Forrás: Menedzsment előadás Louis van Gaal - 37 tagú team

Nagyok a lemaradások, ez évről - évre egyre inkább látszik. Szerencsére sok tehetséges sportolónk van, aki mintegy cáfolja a létezésével, sikereivel, hogy gondok vannak. De azért van egy kis gond.

MEDVE1978 2016.01.07. 16:43:06

@Leylandi: A másodikra. A hazádat attól függetlenül szereted vagy nem, hogy Orbán, Gyurcsány vagy Bajnai stb. van kormányon. Hosszú Katinka elvben példakép is kellene, hogy legyen a fiataloknak. Kérdés, hogy egy példaképhez méltó-e az, ha a jelenlegi csúcssportolóként nem kívánja népszerűsíteni a hazai világbajnokságot. (Szerintem nem, én önként megtenném).
A sikeres magyar Úszó Világbajnokságnak nem azért drukkol a normális ember, mert Orbánért rajong vagy FIDESZ-es, hanem azért, mert magyarok vagyunk és örülünk, ha egy ilyen esemény a jó hírünket viszi a világban.

micsoda? 2016.01.07. 16:53:20

@Leylandi: "Itt pedig rohadjon meg minden bérkommentelő csicska! Ha lehet kérnem, esetleg elég hamar..." Egyetértek:-)

Wrex 2016.01.07. 16:55:03

@Teljesítményfokozó sporttáplálkozás: "Nem kellene élsportolókat kritizálnod, amíg nem tudod mi az amit hiányolnak a sportolók."

Köszi szépen hogy te is elismerted hogy egész idáig semmi konkrétum nem hangzott el HisztiLady sajtótájékoztatóin :DDD

Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2016.01.07. 17:03:29

@Wrex: A regeneráló szoba ehhez szükséges eszközökkel, vagy az elemzőszoftver elég konkrét. De konkrétumok nélkül is ismertek az élsport általános, fő gondjai. A magyar labdarúgóedzők és a külföldi módszerek eltérése is nagy.

Wrex 2016.01.07. 17:23:31

@Teljesítményfokozó sporttáplálkozás: Arra a regeneráló szobára gondolsz, amit Hosszú nem volt képes úgy elmagyarázni hogy ne egy szimpla öltözőszobának gondolják a szövinél? Vagy arra az elemzőszoftverre aminél, amikor kérdezte a szövi tőle hogy konkrétan melyik kéne, nem jött válasz?

"konkrétumok nélkül is ismertek az élsport általános, fő gondjai"
Pl. melldöngetve számonkérjük a párbeszéd hiányát, majd a párbeszélni érkezőt elhajtjuk a francba? Vagy épp egy szerződéstervezetet kijavítás és visszaküldés helyett szappanoperás stílusban széttépkedjük?

Wrex 2016.01.07. 17:50:48

@Teljesítményfokozó sporttáplálkozás: Mindenki értelmezése átszűrődik egy rakás előítéleten. Éppen ezért kellenek (kellettek volna) konkrétumok.

élhetetlen 2016.01.07. 17:53:08

@monddazigazatmar: A szelektív értés ellen nem lehet semmit tenni, ezt belátom. „a többi úszónak megfelelőek a körülmények”, Hk pedig megkapta a sportorvosi kulcsát, tehát nem kellett a medence szélén öltöznie, nyilatkozta egy sportvezető. Érted? Miről beszélsz? Ha ráérsz, olvasd el, amit Sir Galahadnak írtam. élhetetlen 2016.01.07. 15:59:33

Sir Galahad 2016.01.07. 17:54:52

@élhetetlen: Szerintem te nem érted. Ha Magyarország rendez egy világversenyt, és abban a sportágban van egy világklasszisunk, akkor neki minden noszogatás, késztetés nélkül is részt kellene vállalnia ennek a népszerűsítésében. Ezt tudomásom szerint több sportoló önként, sőt ingyen is megteszi. Számomra az a szomorú, hogy van olyan, egyébként valóban világklasszis sportolónk, akire ennek érdekében nyomást kell gyakorolni. Úgy gondolom, egy sportolónak népszerűsíteni a sportágát, a hazáját egy kicsit más, mint elhozni a főnök zakóját szívességből a tisztítóból.

Leylandi 2016.01.07. 18:44:36

@Sir Galahad: "Szerintem te nem érted."

Szerintem meg te nem.
Katinka azt akarta, hogy ne vágjanak hozzá 12 millát a kritikáira válaszképpen, olyan homályos feladatleírással, hogy "promotálja a VB-t" (nem a pénzről volt szó, hiszen ezt a pénzt, így, VISSZAUTASÍTOTTA!), hanem a fizetség fejében fogalmazzanak meg tiszta, nem holígy-holúgy érthető célokat: ennyi a reklámfilm 20 másodpercéért, annyi x az ennyi darab sajtómegjelenésért, amannyi a felkészülés következő költségeire: ....
Ezt fújták fel úgy, hogy ő csak pénzért hajlandó népszerűsíteni hazáját. Ezt hívják KARAKTERGYILKOSSÁGNAK, amit te is nagyban pártolsz itt.
De nem mindenki gyomra veszi ám be az olyan módszert, hogy "Tudja, Pelikán elvtárs, egyszer majd kérni fogunk magától valamit..." Persze te ezt már a filmben se értetted, ugye?
www.youtube.com/watch?v=x8iPV1kV9Io

Mert mi is történhetett...?
HK: kellene az úszóknak kamera, szoftver, jégmedence, öltöző (nem az orvosi szoba kulcsa!), bemelegítő medence, olvassanak már az edzők néha szakirodalmat, ne egyszerre legyen VB és OB és ne 8 napig, meg ne 8 fokos legyen a víz, mint ahogy tavasszal előfordult!
Valaki: Ne, itt van 12 milla, elég?
HK: WTFAKKKKK?????

Na, most már érted???

élhetetlen 2016.01.07. 19:08:15

@Sir Galahad: Leylandi válaszolt, kb. azt, amit én válaszoltam volna.

Sir Galahad 2016.01.07. 19:36:57

@Leylandi: ez kb. jogos lett volna, ha a sajtótájékoztató legeleje nem arról szólt volna, hogy márpedig ő nem promotálja az úszó vb-t a 12 milláért cserébe sem, majd teátrálisan összetépi a szerződést... és az egyéb kifogásait (amik lehetnek jogosak, nem tudom) nem csak ezek után teszi meg. Ha mondjuk azt mondta volna, hogy ezek és ezek a problémái, ezért nem írja alá a szerződést, de egyébként a hazája és az úszósport érdekében szívesen népszerűsíti a vb-t, igazat adnék neked. Így nem. Persze az is lehet, hogy csak rosszul kommunikált. Ő úszó, nem marketinges, oké. De akkor az ő butaságát ne akard már karaktergyilkosságnak beállítani... ez inkább karakter-öngyilkosság.

Melee 2016.01.07. 22:00:00

@Wrex: Miután közzétetted, hogy a vb arca témában úgy osztod az észt, hogy elképzelésed sincs, hogy ez mivel jár, úgy érzem felesleges veled tovább vitázni, mert ostoba meggyőződés ellen észérvekkel hadakozni felesleges.

Az Úszószövetség remekül el tudja költeni a hirtelen megjelent temérdek pénzt, csak épp olyan dolgok hiányoznak, amik külföldön évek óta még csak nem is extrának, hanem alapnak számítanak.

Ha egy kis irodalmat is tanultál volna ott, ahol te tanultál magyarul, akkor rájöttél volna, hogy színfalak mögött évek óta folyt tárgyalás mielőtt ily módon a nyilvánosság elé került. Valamint a színfalak mögötti tárgyalás lenne a következő optimális lépés, ezúttal érdemi előrelépéssel.

Bisi 2016.01.08. 08:59:15

Lassan jöhetne a cikk folytatása. Milyen érdekes, hogy amikor Hosszú kritizálta a szövetséget először, akkor majdnem mindenki mellette állt, a szerződéstépéssel már vesztett "szavazatokat", Kiss László lemondásával pedig igen megosztó személyiség lett. Persze a közvélemény az egy dolog, ez nem egy elnökválasztás, de azért valahol hiba csúszott a jól felépített kommunikációs stratégiába. Ezt kívülről szerintem lehetetlen megítélni, hogy kinek van igaza, illetve, hogy ennek mi lesz a következménye.

Spindoc · www.spindoc.hu 2016.01.08. 10:51:40

@Bisi: Nagyon fontos hozzászólás, és abszolút a szívünkből szól. Eddig is pont a kommunikáció sokak által megénekelt "profizmusát" vitattuk, most pedig. látva a hatékonyság fokát, abszolút meg vagyunk erősítve a véleményünkkel. Biztos, hogy nem ilyesmit akartak elérni, úgyhogy a profi kommunikáció imázsa is elillant. A cikk folytatása: a blogon próbálunk "üzletileg" értelmezhető brandek kríziseivel foglalkozni, mostantól viszont ez az ügy nagyon átitatódott politikával is. Ez most nem a mi asztalunk.
süti beállítások módosítása