bohm_kornel.jpg

Bőhm Kornél
Kommunikációs szakértő

Bőhm Kornél szakblogja

Ez itt Bőhm Kornél kommunikációs szakértő blogja, kríziskommunikációról, hírnévmenedzsmentről és mindenről, ami hozzá tartozik. Bőhm Kornél könyve "Sem megerősíteni, sem cáfolni címmel" jelent meg 2018-ban a HVG kiadónál.

Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Utolsó kommentek

  • jajdehülyevagyok: A teljesítményük megkérdőjelezhető, a szubkultúra törvényen kívüli, Majka hiteltelen celeb. (2018.08.26. 18:23) Régi csibészek
  • kolomparlole1114: @kolomparlole1114: Most ebbe utólag átolvasva bele lehet kötni hogy a rapper sose volt a metálzene... (2018.08.26. 17:51) Nem vagy itt jó helyen?
  • kolomparlole1114: "ma már a "márka" közösségi tulajdon lett. A szurkolók, rajongók úgy érzik, beleszólásuk van a foc... (2018.08.26. 17:49) Nem vagy itt jó helyen?
  • nick papagiorgo: Ha igaz az, hogy a Curtis nevű úr drogfüggő, olyan szinten, hogy fellépni képtelen állapotba képes... (2018.08.26. 17:43) Régi csibészek
  • Látens Inszinuáció: Az ózdi gyökérrel én egyszer futottam össze egy Erotika kiállításon, ahol leplezetlenül stírölte a... (2018.08.26. 15:22) Régi csibészek
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) Audi (1) automata (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) Biotrial (1) bkk (1) BKK (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (14) boycott (1) bp (1) Brand (1) brand (3) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (1) coca cola (1) Colgate (1) communication (1) concorde (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) Curtis (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) díjkiosztó (1) dízel (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employer branding (3) erdély (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) Facebook (3) facebook (5) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gaydar (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) Google (1) google (2) görög zita (1) grand prix (1) Grecsó (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyász (1) gyászhír (1) gyászhíres reklám (2) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halál (1) halloween (1) halott (1) halottak napja (1) hamasz (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) HVG (1) hvg (1) hvg könyvek (1) igata (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (1) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) közösségi média (1) kraft (1) kreatív (3) kreativ (2) Kreatív (4) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (15) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) kríziskommunikáció (64) Kríziskommunikáció (8) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) leépítés (2) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) Majka (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (1) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (2) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) mindea (1) mindenszentek (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) no comment (1) nsa (1) nypd (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) personal brand (4) Pethő (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plakát (2) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) PR (7) pr (2) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) renee somerfield (1) reputáció (5) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) Social media (1) social media (3) sofőr nélküli (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) szulák (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tartalommarketing (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) tematizálás (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (1) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) trump (2) Trump (1) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tweet (2) twitter (6) Twitter (2) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) Vaszily (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) vodafone (1) Vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) Woods (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) Zuckerberg (2) zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Háború? Kell egy üteg PR-os!

2012.11.22. 16:18 Spindoc

Tudom, hogy mindent szögnek néz, akinek kalapács van a kezében, és hogy szegény Sandy hurrikánról is a kommunikáció jutott eszembe, de a gázai konfliktus kapcsán is gondolkodnunk kell a kommunikáció mindenkori szerepéről! 

Egy háborúnál nagyobb krízis elgondolhatatlan a civilizált emberiség életében. Így a kríziskommunikáció is új dimenziókkal bővül, ha ilyen nagyszabású vészhelyzetről beszélünk. (Tegyük hozzá, hogy midőn-e sorokat írom, többé-kevésbé tűzszünet érvényesül a térségben, és reméljük ez mielőbb békekötéssé szelídül.) 

A háború, háborúskodás mióta világ a világ együtt jár a kommunikációs kényszerrel is. Egyfelől mindig kell egy casus belli, vagyis egy - akár mondvacsinált - kiváltó ok, ami az egyik oldali agressziót megindokolja. Másfelől meg kell dolgozni a hátországot, a közvéleményt az igazunkról, hogy támogassák a küzdelmet. Ez általában az ellenség démonizálásával jár, de meghatározó a harctéri beszámoló is. Ugyanilyen fontos szerepe van a véleményformálók állásfoglalásának, kiállásának.

zuckerberg.jpg

A mostani konfliktusban is számtalan példát látunk a közvélemény, és nem csak a saját, de a nemzetközi közvélemény győzködésére is. A véleményvezérek kiállása mindkét "fél" számára fontos, rajtuk keresztül foglal állást a világ közvéleményének túlnyomó többsége.

Ugyancsak elképesztő, hogy ebben a háborús helyzetben hogyan vonják be a közösségi médiát. Az izraeli hadsereg önálló twitter, facebook felelősökkel mutatja be a küzdelmet. Jól komponált, hatásos képekkel és mondatokkal képesek hatni. A legnagyobb szerepe talán a milliók által megosztott, tényleg lenyűgöző képsoroknak van, amely a Hamasz rakétáinak levegőben történő megsemmisítését mutatja.

A Vaskupola (Iron Dome) működése minden szempontból elemezhető. PR szempontból a feltöltött videók talán legfontosabb szerepe a hátország önbizalmának, nyugalmának megteremtése és az ellenséges erők totális elbizonytalanítása. (A második világháború végét elhozó atombombáknak sem volt kizárólagos katonai jelentősége, a béke kikényszerítésében viszont elsődleges szerepet játszott.) 

A közösségi média persze nem könnyen befolyásolható eszköz, így a rajta átfutó információtenger már kezelhetetlen: nem egyetlen közlő fél irányítja a kommunikációt, hanem ki van téve a szimpatizánsok és ellendrukkerek százmillióinak. Egy másik veszélyforrás, hogy az intenzív harctéri kommunikáció szabályozott kell maradjon, mert a kiszivárogtatás, óvatlan üzenetküldés, túlbuzgóság okozta fecsegés harcászati titkokat is elárulhat és emberéletekbe kerülhet.

A közösségi média és a háború tehát mostanában kóstolgatja egymást, a mediatizált hadviselés viszont már régebbi keletű. Emlékezhetünk rá, hogy mekkora - teljesen jogos - megdöbbenést okozott az első amerikai partraszállás Irakban,. amelyet előzőleg már bevilágított, CNN által élőben közvetített helyszínen tehettek meg a NATO erői.

De ebbe a körbe sorolhatjuk a világtörténelem egyik legismertebb és legvitatottabb fotóját, a milicista halálát is. Capa bravúrképéről azóta sem tudjuk, hogy beállított, vagy "élőben" elkapott jelenetről kaphatott-e képet az akkori közvélemény. 

Robert_Capa_Falling_Soldier.jpg

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot rss-en, vagy akár twitteren. Vagy Facebookon.

A bejegyzés trackback címe:

https://bohmkornel.blog.hu/api/trackback/id/tr354920118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hungarooo A Kifizető(dő)Eszköz · http://hungarooo.org/ 2012.11.28. 03:38:01

Bár személy szerint, nem hiszem, vagyis nem tudom, csak erről szól ezen a dolog...

Azt viszont tudni kell, hogy a dolgok mögött szinte mindig, lézerpontossággal kidolgozott, sőt lemodellezett akció/reakció menedzsment van...

Egyszerűbben fogalmazva: egy olyan dolog, mint amikor valamit el akarsz érni a partnerednél, de tudod, hogy egyenesbe nem fog menni, akkor keresel olyan kerülő megoldást, amikor a Te célod, ő fogja a saját ötleteként támogatni

Az USA adminisztrációjának már az öbölháború idején is volt, ilyen grémiuma pl. szociológusok, közgazdászok, pedagógusok akik, "milimiéterpapíron" lezongorázták, mikor, mit, hogyan kell beadni a köztudatba, hogy, ott, akkor, azt a célt érjék el, ahol, amit, és amikor akarnak

Spindoc · www.spindoc.hu 2012.11.28. 12:16:19

Kétségtelenül sok mögötte a tudatosság és a kiszámítottság. Viszont nem elhanyagolható, hogy a közösségi média sok tekintetben irányíthatatlan, és a résztvevők maguk alakítják a diskurzust százmilliónyian.

Hungarooo A Kifizető(dő)Eszköz · http://hungarooo.org/ 2012.12.11. 12:47:34

@Spindoc:

Re: " irányíthatatlan" (???)

Hát a Big Data világában, ezzel erősen vitázom, a játék elméletet túl régen megalkották. Most pedig akkora mennyiségű adat halmozódik fel naponta, ami már közvélemény kutatáshoz is milliószorosan reprezentatív mintának számít. Tehát a tévedés elhanyagolható, a hibahatár a nullához konvergál…

Spindoc · www.spindoc.hu 2012.12.11. 13:04:55

@vallakozasiotletek.com: Ez érdekes témafelvetés, érdemes lenne ezt körüljárni. A nullához konvergáló hibahatárról egészen komoly multiknak is lenne szerintem véleménye, akiknek dollármilliós kampányai csúsztak már félre a közösségi médiában. Ráadásul úgy, hogy utána a krízismenedzsment még sokkal többe került, mint az eredetileg tervezett kampány. Ld. még McDonald's, de magyar példa is akad.

Hungarooo A Kifizető(dő)Eszköz · http://hungarooo.org/ 2012.12.12. 07:02:18

@Spindoc: A Mekis példa (bár nem tudom, az offline cég, mennyire él az online adatmenedzsmenttel, pl. hogy elemzi, mennyire használja) Big Data, meg Gamification világa szempontjából, lehet éppen állatorvosi ló. Hisz globálisan jelen van, és mind horizontálisan, mind vertikálisan átfogja a piacot, kólától, az ingatlanig.
Mellesleg, az hogy egy vagy több cég is hibásan értékeli az adatait, mellé megy a kampánya, az nem jelenti azt, hogy a hatalmas adatmennyiség téves. Hisz be kell látni, hogy ha adatokból rendelkezésre áll a Critical Mass akkor, a hibahatár egyre lejjebb csúszik.
Ha egy kicsit kikacsinthatok, a akkor a devizapiac példáját hoznám, amikor a technikai elemző azt mondja, hogy mindig minden ismétlődik, ugyanazon elmozdulásokra a töbség ugyanazon reakcióval fog válaszolni.
A Big Data igazából a Google, a SUN (Oracle, SAP...), facebook, CRMek, ERP, meg sorolhatnám, a techStartUpokat…
ui.: mely téves vágányokra, cégekre gondolsz?

Spindoc · www.spindoc.hu 2012.12.12. 07:32:17

@vallakozasiotletek.com: feltételezem, azt hiszem joggal, hogy egy McDonald's méretű gigavállalat komolyan él az adatmenedzsmenttel, brutálisan sok adata képződik folyamatosan, kártyás vásárlások, FB aktivitások, játékok, sorsolások, szponzor programok, stb., stb., stb. Azt sem gondolom, hogy hibásan elemeznének, miért tennének így, ha egyszer mindenre a legprofibb stábjuk van, és nem szoktak - túl sűrűn - hibázni.
Igazából nem vagyok biztos benne, hogy ugyanarról beszélünk-e, én itt ugye alapvetően a PR, kommunikáció célú kampányokról írtam, hogy a közösségi médiában gellert kaphat. Az egy másik ügy, ha egy cég kidolgoz egy terméket, szolgáltatást, különösen egy pénzügyi-befektetői terméket, hatásmechanizmust és befektetői attitűdöt elemez, piacra dobja, és az történik többé-kevésbé, amit remél. Tehát annyian veszik meg, amennyit tervez az előzetes adatbányászat alapján. De hogy egy közösségi médiára épülő kampányban nem győznek-e a trollok, vagy nem buzog-e fel a gyűlölet az ellendrukkerekben, ne adj isten a riválisok formájában, ez sokszor teljesen kiszámíthatatlan. "Küldj be képet magadról a termékünkkel", "írj arról, hogy miért változtatta meg az életed a szolgáltatásunk" és hasonló műfajok jól is, rosszul is elsülhetnek. Magyar példák közül erre a közismertre gondoltam: csomagolas.blog.hu/2012/04/20/a_spar_nyujtja_pofonert_a_masik_orcajat

Hungarooo A Kifizető(dő)Eszköz · http://hungarooo.org/ 2012.12.12. 16:59:50

@Spindoc:
Van némi sansz arra, hogy a Meki, nincs rászorulva, hogy védelmembe vegyem, én pedig arra nem vagyok kiképezve, hogy érdemben kielemezzem. Csupán arra akartam célozni, hogy egész egyszerűen ez egy offline cég, bármennyire is követi a trendet, van rá némi esély, hogy még ipari kor eszével gondolkodik… Nem tudom így van e, de teljesen ki nem zárhatjuk, nemdebár? és ha kicsit is így van, könnyen kaphat gellert egy kampány, és ha eleve nem látjuk bele az esélyét, mert nem értjük a mechanizmust, akkor sokkal nehezebb kezelni is.
A Data Mining (en.wikipedia.org/wiki/Data_mining )is kicsit az ipari kor szemléletet tükrözi, valami olyan, hogy akarunk valamit és ahhoz keresünk adatot. Míg Big Data (en.wikipedia.org/wiki/Big_data ), inkább arra gyúr, hogy van egy rakás adatunk, ebből mit lehet kihozni. Ha jók a szűrések, az algoritmusok, vagyis jól modellezik a felhasználóinkat, akkor ez eredmények is a várthoz közeliek lesznek.
A Sparos példa, pedig sztem pont erre nem analóg példa, de hogy gellert kapott az tuti.
Trollkodás valóban izgalmas példa, de számomra azt igazolja, hogy azért, és akkor lehet ennyire gáz, ha nem értjük, például nem jól kvalifikáljuk a célcsoportot, vagy a mindenáron lájkoló szerzés lehet az oka.

Spindoc · www.spindoc.hu 2012.12.13. 12:21:53

@vallakozasiotletek.com: Szerinted mennyiben más egy offline cég meg egy online cég? Mi lenne erre a definíciód? Miért ennyire más a működésük?

Hungarooo A Kifizető(dő)Eszköz · http://hungarooo.org/ 2012.12.16. 00:55:08

Lehet nem voltam túl egyértelmű, de ma még kevésbé ott a határvonal a fejekben, hogy offline vagy online. A gyakorlatban, ma még a gond inkább ott van, hogy ipari kor, vagy információs kor.

Nehéz is lenne korrektül szétválasztani, egy két infóvállalkozást, startupot leszámítva, alig van olyan, hogy csak online cég. Innentől kezdve definiálni minek?

Miért ennyire más a működés?
Mert ennyire más a gondolkodás.