bohm_kornel.jpg

Bőhm Kornél
Kommunikációs szakértő

Bőhm Kornél szakblogja

Ez itt Bőhm Kornél kommunikációs szakértő blogja, kríziskommunikációról, hírnévmenedzsmentről és mindenről, ami hozzá tartozik. Bőhm Kornél könyve "Sem megerősíteni, sem cáfolni címmel" jelent meg 2018-ban a HVG kiadónál.

Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Utolsó kommentek

  • Látens Inszinuáció: Nos, ha történelmileg nézzük, akkor a fekete, mint faj, valóban bukásra volt/van ítélve, divat ide... (2019.09.17. 15:44) A fehérek győzelme
  • Örömhernyó: @GépBalta: Pláne hogy nem is négerekről szól a reklám, hanem a sötétebb bőrű thaiokról. Ők is ázsi... (2019.09.17. 15:39) A fehérek győzelme
  • Örömhernyó: "A kisfilmben két gyönyörű modell közül az egyik hirtelen feketévé és szomorúvá válik, de később v... (2019.09.17. 15:37) A fehérek győzelme
  • GépBalta: Mi okból kéne fontosnak érezniük Thaiföldön a fekete kisebbségek korábbi sérelmeinek figyelembevét... (2019.09.17. 15:34) A fehérek győzelme
  • MAXVAL bircaman közíró: Liberális műbotrány. (2019.09.17. 14:50) A fehérek győzelme
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) activia (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) annie hall (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) audi (1) Audi (1) automata (1) avatar (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Barilla (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) Bertolli (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) Biotrial (1) BKK (1) bkk (1) blackface (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (15) boycott (1) bp (1) Brand (1) brand (3) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) budapest (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (2) coca cola (1) Colgate (1) communication (1) concorde (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) Curtis (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dal (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) díjkiosztó (1) dízel (1) Dolce (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employer branding (4) erdély (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) Facebook (3) facebook (5) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gabbana (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gay (1) gaydar (1) gay friendly (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) Google (1) google (2) görög zita (1) gozsdu (1) grand prix (1) Grecsó (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gucci (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) Gundel (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyász (1) gyászhír (1) gyászhíres reklám (2) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halál (1) halloween (1) halott (1) halottak napja (1) hamasz (1) harry potter (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) homofób (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) HVG (1) hvg (1) hvg könyvek (1) igata (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (1) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) közösségi média (1) kraft (1) Kreatív (4) kreatív (3) kreativ (2) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (16) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) Kríziskommunikáció (9) kríziskommunikáció (66) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) lcd (1) leépítés (2) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) leszerel (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) Majka (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (2) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (3) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) mindea (1) mindenszentek (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) munkáltatói (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) Nivea (1) notre dame (1) no comment (1) nsa (1) nypd (1) o1g (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patkány (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) personal brand (4) Pethő (1) petruska (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plágium (1) plakát (2) plakátarc (1) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) pr (2) PR (7) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) radó (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) rendőrség (1) renee somerfield (1) reputáció (5) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) Social media (1) social media (3) sofőr nélküli (1) somlói (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) sztrájk (1) szulák (1) szulák andrea (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tarlós (1) tartalommarketing (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) telekom (1) tematizálás (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (1) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) Trump (1) trump (2) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tűz (1) tweet (2) twitter (6) Twitter (2) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) váradi (1) váradi józsef (1) Vaszily (1) verekedés (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) vodafone (1) Vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) wizz (1) wizz air (1) Woods (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) zuckerberg (2) Zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Sárkány ellen sárkányfű - kamu egészségügyi honlapok

2014.11.17. 14:25 Spindoc

Nagy felbolydulást okozott az Index lebuktató cikke a kuruzsló, ál-egészségügyi portálokkal kapcsolatban. A felháborodás jogos, és - mondhatni - menetrendszerű. A hiszékenység vámszedőit közmegvetés sújtja, nem volt ez másképp például a Bajor Imrét ciánnal kezelő csodadoktor címlapra emelésekor sem.

sarkany.jpg

 

A hiszékenység mióta világ a világ segíti az emberiséget bizonyos dolgok megértésében, megismerésében, illetve ezek helyett a könnyű magyarázatok elfogadásában, és a megnyugvásban. A bajban lévő, méghozzá halálos fenyegetettségben lévő emberek szívesen belekapaszkodnának a végső, biztosnak látszó szalmaszálba, legyen az sárkány ellen sárkányfű, egyházi búcsúcédula, vagy a tumort pár nap alatt kikezelő gyógytea. A pánikban lévő ember sokszor hiszékeny, és inkább nélkülözi a józan összefüggésekbe vetett bizalmát, ha valami egyéb csoda jobb esélyekkel kecsegteti nagy bajában.  

Ezek a leleplező cikkek ritkán nyitják fel a minden csillogó üveggyöngyben, fogzást segítő borostyán-nyakláncban hívó széles néptömegek szemét. Megkockáztatható, hogy az Index - ezrek által megosztott - cikke nem is jut el a kamu oldalak által megcélzott, ezoterikus világokban bóklászó embertársainkhoz. Vagy ha mégis, akkor egy legyintéssel beillesztik a világ működését egyengető háttérhatalmak összeesküvési tevékenységébe. Ha sem ez, sem az, akkor viszont valóban szenvedélyes viták alakulhatnak ki. Ez elmúlt hetekben például a Heti Válaszban jelent meg felháborodott olvasói levél, amely szerint a lap szándékosan egyoldalúan tájékoztat a kötelező oltások "valódi" veszélyeivel kapcsolatban. Válaszában az újságíró rámutatott, hogy Los Angeles két legelegánsabb körzetében jelenleg olyan a mumpsz és szamárköhögés fertőzöttség az óvodás korú gyerekek körében, mint Csád és Szudán legszegényebb országaiban, köszönhetően a divatos hülyeségeknek bedőlő celebek oltásellenes kampányainak.

hiszekeny.jpg

A dezinformálás, a hiszékenységen való nyerészkedés kézzel fogható károkat okoz, kezdve az egészségügybe vetett bizalomtól a súlyos gazdasági károkat is jelentő félrekezelésekig, a hiszékenyeket kifosztó, megsarcoló emeltdíjas telefonokig és csodateákig. Miért van ezzel teendőnk? Végül is mondhatnánk azt, hogy aki ebben akar hinni, higgyen, saját keresetét/nyugdíját/segélyét költi hülyeségekre, nem függünk egymástól.

Érdemes azonban észrevenni, hogy ezen a területen a hagyományos kommunikációs eszközök és a main stream véleményformálók, kormányzati aktorok, egészségügyi szereplők mennyire tehetetlenek, hatékonyságukat vesztettek. A józan érvek, amelyek szükségszerűen legalább egy-két lépcsőfokkal bonyolultabbak, mint a légből kapott álinformációk egyszerűen nehezebben, vagy egyáltalán jutnak át ezen a falon. A süket füleken a becsukott szemeken. A kisujjból szopott áltudományos érvek elleni harc olyan, mint a misztikus mocsári hidra: egy fejet levágva (megcáfolva) kettő másik nő helyére, hiszen semmibe sem kerül egy Sírius bolygóról származó mágneses erőtérre hivatkozni. (A működési mechanizmust, és az álokfejtések születését szépen mutatja be az Index fent linkelt cikke.) Magyarán a legnagyobb kommunikációs kihívás éppen az, hogy a teljesen légből kapott, és sok-sok esetben kifejezetten káros elméleteket kell egyenként, határozottan és meggyőzően cáfolni, kimondani napról napra akár, hogy a király meztelen. Ha másért nem, azért, hogy már eltűntnek hitt betegségek ne térhessenek vissza a kötelező oltások elszabotálása miatt és ne fenyegessék a józan - egyelőre - többséget.

Hogy ez mekkora feladat kommunikációs szempontból, azt pont az egyébként bizonytalan szerzőségű mottónkkal tudnánk illusztrálni: "A hazugság már félig megkerülte a Földet, míg az igazság még csak a cipőjét fűzi".     

 

---

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot rss-en, vagy akár twitteren. Vagy látogass meg honlapunkon, vagy a Facebookon. Követhetsz a Linkedinen is, és a hírlevélre se felejts el feliratkozni!

A bejegyzés trackback címe:

https://bohmkornel.blog.hu/api/trackback/id/tr866909827

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2014.11.18. 13:43:57

Nem is oly rég olvastam egyik blogon (talán a praxison) egy hsz-t. kb ez volt:

"Az orvosok 99%-a istenkomplexusos önelégült barom"

Nos ami a lényeg:
Én még nem találkoztam orvossal, aki már az elején közölné, hogy ezen nem tud segíteni (talán a fogorvosok az egyetlen kivételek), és közölné azt, hogy innentől csak kísérletezni tudnak. Se az ügyféllel (mert betegezze le a nénikéjét, amikor valaki épp egészséges), se annak hozzátartozóival.

Ezzel kéne kezdeniük.
Nem a hazudozással és az áltatással. Meg a kísérletezéssel...

Innentől számomra már szabad az út a hit és az isteni kegyelem irányába, de az időhúzásukkal és félrebeszéléseikkel tönkretesznek mindent.

A másik fő probléma:
Miért?
Erre a kérésre képtelenek válaszolni, ugyanis ez újabb és újabb miérteket szül.

S ezek után csodálkoznak az orvosok (akik még a nevüket sem tudják leírni helyesen, mert az sem tudják, hogy a bazári doktori címeket nem lehet nagy D-vel írni), hogy leszarják őket?
Végül hazudni más is tud a beteg embereknek, meg mellébeszélni, de ott legalább nincs kötelező eredmény elvárás, csak megnyílt lehetőség.
Szóval a drágalátos orvosoknak kicsit vissza kéne venniük az arcocskájukból és egy kicsit alázatosabbnak kéne lenniük. Az ügyféllel.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2014.11.18. 14:24:22

@gigabursch: Egyszerű a megoldás, ne menj doktorhoz, majs a levendulateába vetett hited kiveszi a perforált vakbeled.

Allium sativa 2014.11.18. 14:29:50

@gigabursch: A megrögzött ateisták egy része, amikor kiderül, hogy közeleg a halála, istenhez fordul. (Valamelyikhez, amelyik kéznél van (ezért a kis i betű), de mindenképpen külső, isteni segítséget keres.)
Persze nem kívánom, hogy súlyos beteg legyél, de lehet, ha az lennél, nem ilyen elutasító lennél.

pimpoff 2014.11.18. 15:27:33

Azért én kettéválasztanám a dolgokat. Egyrészt vannak azok az oldalak, amik azt mondják, hogy a méz, a gyömbér, a szódabikarbóna, a citrom, a kurkuma, vagy a C-vitamin gyógyítja a rákot. Másrészt vannak azok, amelyek valami irdatlan drága, csak ott és csak akkor beszerezhető dolgot akarnak rátukmálni az emberre, mint valamely komoly és jó eséllyel halálos kimenetelű betegség gyógymódját. Az első csoporthoz tartozók védhetőek azzal, hogy egyszerűen tudatlanok, idealisták, vagy csak hinni szeretnének ők maguk is az általuk hangoztatott dologban, esetleg végre fontos részei akarnak lenni a társadalomnak és ezért megosztanak egy-egy ilyen blogposztot. Őket adott esetben nem a haszonszerzés vezérli, ezért talán még jószándékúnak is mondhatnánk őket - persze tudjuk, hogy a pokolba vezető út is azzal van kikövezve. Az utóbbiak viszont semmivel sem védhetőek, mivel ők a hiszékenység igazi vámszedői. Ők azok, akik bármi áron pénzt akarnak csinálni a másik nyomorúságából. Értem én, hogy a gyógyszergyárakat csak a profit hajtja és az orvosokat valójában a gyógyszergyárak pénzelik, de a csodaszerárusok és a csodadoktorok ugyanúgy nagy pénzeket akasztanak ám. Akkor mennyivel jobbak ők vajon? A kísérletekkel alátámasztottan - bár felvállaltan csak étrendkiegészítő státuszba sorolt - csodát tevő bogyókat és leveket forgalmazó, sokszor multilevel szisztémában működő cégek például köztudottan az egyik legnagyobb árréssel dolgozó vállalkozások. Persze tudom én, hogy rengeteg olyan szer is létezik, amivel sokat tehetünk az egészségünkért, de ezeket önmagukban halálos kórok ellenszereiként árulni enyhén szólva is felelőtlen dolog.

gigabursch 2014.11.18. 18:28:05

@eßemfaßom meg áll:
Én egy jelenségről beszéltem, nem a magam esetéről.

Ellenben az orvosok hozzáállása jól felismerhető és fenntartásokkal kezelem őket.

gigabursch 2014.11.18. 18:28:40

@Allium sativa:
Na igen:
Zuhanó kasban nincs ateista bányász...

Teds 2014.11.18. 21:17:23

@eßemfaßom meg áll: Tudom, nyomatékosítani akartam :) Én is fentről kattintottam oda, csak gondoltam, nem mindenki kattintja végig a szövegbe szúrt cikkeket.

Ám ezek szerint naiv gondolat volt :)

Miara999 2014.11.19. 00:52:41

van olyan oldal ami pont ezeknek a kamu hülyeségeknek az ellentét igyekszik szórni az emberek közé. már ha még menthető www.facebook.com/pages/Antinaturahirek-antiszabadonebredok-antihoax-antih%C3%BClyes%C3%A9gek/850070111679014?ref=bookmarks

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2014.11.19. 10:47:12

@gigabursch: lehet fenttartással kezelni őket, de ettől függetlenül ők azok akik egy évtizedes tanulás után állnak neki a gyógyításnak nem pedig valami tuti weboldal átolvasása után.