bohm_kornel.jpg

Bőhm Kornél
Kommunikációs szakértő

Bőhm Kornél szakblogja

Ez itt Bőhm Kornél kommunikációs szakértő blogja, kríziskommunikációról, hírnévmenedzsmentről és mindenről, ami hozzá tartozik. Bőhm Kornél könyve "Sem megerősíteni, sem cáfolni címmel" jelent meg 2018-ban a HVG kiadónál.

Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Utolsó kommentek

  • Látens Inszinuáció: Nos, ha történelmileg nézzük, akkor a fekete, mint faj, valóban bukásra volt/van ítélve, divat ide... (2019.09.17. 15:44) A fehérek győzelme
  • Örömhernyó: @GépBalta: Pláne hogy nem is négerekről szól a reklám, hanem a sötétebb bőrű thaiokról. Ők is ázsi... (2019.09.17. 15:39) A fehérek győzelme
  • Örömhernyó: "A kisfilmben két gyönyörű modell közül az egyik hirtelen feketévé és szomorúvá válik, de később v... (2019.09.17. 15:37) A fehérek győzelme
  • GépBalta: Mi okból kéne fontosnak érezniük Thaiföldön a fekete kisebbségek korábbi sérelmeinek figyelembevét... (2019.09.17. 15:34) A fehérek győzelme
  • MAXVAL bircaman közíró: Liberális műbotrány. (2019.09.17. 14:50) A fehérek győzelme
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) activia (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) annie hall (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) audi (1) Audi (1) automata (1) avatar (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Barilla (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) Bertolli (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) Biotrial (1) BKK (1) bkk (1) blackface (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (15) boycott (1) bp (1) Brand (1) brand (3) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) budapest (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (2) coca cola (1) Colgate (1) communication (1) concorde (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) Curtis (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dal (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) díjkiosztó (1) dízel (1) Dolce (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employer branding (4) erdély (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) Facebook (3) facebook (5) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gabbana (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gay (1) gaydar (1) gay friendly (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) google (2) Google (1) görög zita (1) gozsdu (1) grand prix (1) Grecsó (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gucci (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) Gundel (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyász (1) gyászhír (1) gyászhíres reklám (2) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halál (1) halloween (1) halott (1) halottak napja (1) hamasz (1) harry potter (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) homofób (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) hvg (1) HVG (1) hvg könyvek (1) igata (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (1) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) közösségi média (1) kraft (1) kreatív (3) Kreatív (4) kreativ (2) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (16) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) kríziskommunikáció (66) Kríziskommunikáció (9) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) lcd (1) leépítés (2) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) leszerel (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) Majka (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (2) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (3) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) mindea (1) mindenszentek (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) munkáltatói (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) Nivea (1) notre dame (1) no comment (1) nsa (1) nypd (1) o1g (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patkány (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) personal brand (4) Pethő (1) petruska (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plágium (1) plakát (2) plakátarc (1) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) pr (2) PR (7) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) radó (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) rendőrség (1) renee somerfield (1) reputáció (5) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) Social media (1) social media (3) sofőr nélküli (1) somlói (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) sztrájk (1) szulák (1) szulák andrea (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tarlós (1) tartalommarketing (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) telekom (1) tematizálás (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (1) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) trump (2) Trump (1) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tűz (1) tweet (2) twitter (6) Twitter (2) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) váradi (1) váradi józsef (1) Vaszily (1) verekedés (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) Vodafone (1) vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) wizz (1) wizz air (1) Woods (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) Zuckerberg (2) zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Fogd a pénzt és kuss

2015.02.24. 15:07 Spindoc

Alighanem az évtized legnagyobb hazai pénzügyi botránya bontakozott ki a szemünk előtt, mindössze néhány óra leforgása alatt. Ha minden igaz, van olyan ügyfél, amely (aki?) egymaga tízmilliárd forintot bukott a Buda-Cash brókercég ügyletei miatt. Ez nyilván most hiányzik neki a konyhapénzből, mint ahogy az akár tízezer ügyfelet érintő, százmilliárdos nagyságrendű összveszteségnél tartó ügy többi kárvallottja is foghatja erősen a fejét.

broker.jpg   

A Buda-Cash nemkommunikációját is érdemes lehet majd elemezni, tegnap estig semmit sem tudtak a náluk zajló rendőrségi razziáról, a honlap jelenlegi állapota már vélhetően az azonnali szankciókat meghozó Magyar Nemzeti Bank hatáskörében alakult. A hosszú, minden bizonnyal évekig elhúzódó ügy számtalan tanulsággal fog szolgálni a kríziskommunikációt illetően is.

Most azonban két másik kommunikációs aspektust szeretnénk átgondolni. Ha már az MNB szóba került: semelyik felügyeleti szerv sem háríthatja el könnyed mozdulattal a felelősség kérdését. A pénzügyi válságok, ha másra nem is jók, arra biztosan hatással vannak, hogy egyre szigorúbb feltételrendszernek kelljen megfelelnie a pénzintézeteknek. A költségvetésből, közös vagyonunkból több ellenőrző intézményt tartunk fent, óriási apparátusokkal. A hírek szerint a Buda-Cash akár tizenöt év óta folytathat jogszabályoknak nem megfelelő pénzügyi manővereket, és most is egy leányvállalat ellenőrzésekor borult csak a bili. A közbizalomra semmiképp sem szolgálnak rá azok az intézmények, amelyeket az ilyen százmilliárdos forrásvesztések megelőzésére tartunk.  

És éppen a bizalom kérdése a másik fontos megfontolnivaló. Magyarországon - ahogy a világ legtöbb országában - a pénzügyi szektor megbecsültsége, elismerése elképesztően alacsony. A "bankok" mindig rosszfiúk, minden baj okozói, amelyek "akkor adnak kölcsön, amikor nem szorulsz rá, és akkor kérik vissza, amikor nem tudod megadni". A közbizalom aláásásában természetesen a politika is kivette a részét, amely különadókkal, bűnbakkereséssel, kiszorítással lehetetleníti el a pénzügyi szektor jelentős részét. De a pénzintézetek sem a ma született bárányok ártatlanságával vesznek részt a közéletben. A K&H brókerbotrány, a Postabank, vagy a Buda-Cash ügye mutatja: a pénzintézetek stabilitásában, tisztességében néha elég nehéz megbízni. (Nem beszélve a példás büntetések szisztematikus elmaradásáról, elévülésekről, konszolidációkról és kompenzációkról.) 

Hogy ez a bankellenes közhangulat változzon, a bankszektornak minden bizonnyal közösen kell előbb-utóbb fellépnie. Nem tartható állapot, hogy a bankokra a közvélemény elsöprő része úgy tekint, mintha azok nem volnának a társadalom, és a társadalmat fenntartó infrastruktúra integráns része, a gazdasági fejlődés motorja, a fenntarthatóság garanciája. Hogy ez az összefogás, a közös kríziskezelés megvalósul-e, a jövő zenéje. Feltételezzük: előbb még a bankoknak is el kell hinniük a fentieket.

---

Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot rss-en, vagy akár twitteren. Vagy látogass meg honlapunkon, vagy a Facebookon. Követhetsz a Linkedinen is, és a hírlevélre se felejts el feliratkozni!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bohmkornel.blog.hu/api/trackback/id/tr887211855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

G. Wolf 2015.02.24. 18:06:31

Hol írnak arról hogy van EGY ügyfél aki 10 milliárdot bukott? Mert a link az ügyfeleket említ.

100 milliárd meg sokéves (kb elmúlt 15) működés - vélhetően - elsikkasztott összegére vonatkozik...

Spindoc · www.spindoc.hu 2015.02.24. 18:12:43

@G. Wolf: Olyan ügyfél is van, akinek a tízmilliárd forintot is meghaladhatja a vesztesége.
www.origo.hu/gazdasag/20150224-felfuggesztettek-a-buda-cash-mukodesi-engedelyet.html

de tény, furán hangzik, nekünk is ez szúrt szemet.

♔bаtyu♔ 2015.02.24. 18:16:34

Amiket a bankok itt csináltak, ezen nem is csodálkozom. A mohóság miatt van az, hogy az ember úgy megy be egy bankba, hogy úgyis átbasszák és mindezt meg is fizettetik.

El lehet képzelni, mi lenne, ha én úgy adnám el az autómat, házamat, hogy a lényeges dolgok az apróbetűs részben vannak. Sok banknál ez természetes, holott az jelenti, hogy átbaszlak, hiszen olyanokat írok ide, amit nem akarom, hogy elolvass. Sehová nem ajánlatos ügyvédet vinni kivéve a bank.

Kifejezetten ciki, hogy Orbánéknak, egyáltalán egy kormánynak kell törvénybe foglalni, hogyan viselkedjen etikusan egy bank.

Szerintem ez kibaszott nagy gáz.

turista a saját országában 2015.02.24. 18:18:58

@♔bаtyu♔: Orbánod 3 EZER (!) millárd Ft-ot rabolt el az emberektől (manyup-vagyon). Budacash elbújhat mögötte.

G. Wolf 2015.02.24. 18:21:18

@Spindoc: ok, bár egy link nem ártott volna, mert ez annyira extrémnek hangzik Mo-n :) csak mert ami a bejegyzésben van az index-es cikk és abba meg nem írnak ilyet, legalábbis amikor én olvastam nem tűnt fel, (origost meg tényleg nem olvastam eddig - köszi).

Spindoc · www.spindoc.hu 2015.02.24. 18:23:27

@G. Wolf: igazad van, nem ezt a cikket kellett volna linkelni ehhez az állításhoz. Jó , hogy rákérdeztél! :-)
kösz

G. Wolf 2015.02.24. 18:24:39

@♔bаtyu♔: szerintem azért mennek be úgy az emberek egy bankba hogy "úgyis átbasszák őket" mert kb 90%-nak fingja nincs a pénzügyekről... azt se tudja mi a különbség a deviza/valuta között, vagy hogy a kötvény/részvény mit takar... És mivel nem is érti a leírtakat, ezért úgy érzi hogy át van verve. Kérdezni meg a többség gőgből nem kérdez, mert azt hiszi ciki...

Másrészről meg itthon divat úgy eladni a házat autót hogy "elfelejt" szólni a hibájáról a t. előző tulaj... Szóval ez nem csak bankok hanem általában hungarikum a másik átbaszása.

Spindoc · www.spindoc.hu 2015.02.24. 18:26:08

@G. Wolf: Azért az etikai kódexet Nyugaton se a bankokhoz igazítják... A legnagyobb botrány a fejlett világban most épp egy bankhoz kötődik.

G. Wolf 2015.02.24. 18:32:25

@Spindoc: persze, de azért egy éremnek két oldala van, és igazából ha túlszabályozzuk a rendszert (hülyenaív ügyfél miatt) akkor meg be fog fulladni a lehetetlen szabályozásba - ami egyébként nem egy területre igaz, csak sokkal egyszerűbb példa, próbáljon meg valaki 100%ig szabályosan, a KRESZ minden pontját betartva közlekedni, szerintem lehetetlen és ezekhez képest a pénzügyi szektor 1000x szablyozottabb.

Másrészről meg felügyelet dolga lenne hogy ezeket jobban kiszúrja, és ne hagyja 10-15 évig súlyosbodni.

serpentin 2015.02.24. 18:38:29

@turista a saját országában:
nyilván biztosat tudsz a dologról, de akkor miért nem jelented fel őket?

mt-03 2015.02.24. 20:08:02

@serpentin: az ilyen okos mindenbenorbanozok biztos utananeztek hogy mitol lett ezek nek a draga jo becsuletes nyugdijpenztaraknak a torvenyileg eloirt 0.5%-os mukodesi koltseguk par ev alatt 17%-amit az o es hasonlo csavok szamlajarol tuntettek el. de hat az ugye nem fajt az nem szamit. azt a nyugdijnal meg lett volna nagy sivalkodas (mondjuk lesz az igy is..)

Tudományos libsizmus 2015.02.24. 23:01:49

@turista a saját országában:
Istened, az EU állapította meg volt, hogy nem történt törvénytelenség.

nitro1 2015.02.25. 01:35:39

@mt-03: Igen, aki pedig nem engedett a zsarolásnak, az "szomorkodhat", hogy a magánnyugdíjpénztárban hagyott pénzére "csak" 6-10 %-os reálhozamot kap évente...