bohm_kornel.jpg

Bőhm Kornél
Kommunikációs szakértő

Bőhm Kornél szakblogja

Ez itt Bőhm Kornél kommunikációs szakértő blogja, kríziskommunikációról, hírnévmenedzsmentről és mindenről, ami hozzá tartozik. Bőhm Kornél könyve "Sem megerősíteni, sem cáfolni címmel" jelent meg 2018-ban a HVG kiadónál.

Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Utolsó kommentek

  • jajdehülyevagyok: A teljesítményük megkérdőjelezhető, a szubkultúra törvényen kívüli, Majka hiteltelen celeb. (2018.08.26. 18:23) Régi csibészek
  • kolomparlole1114: @kolomparlole1114: Most ebbe utólag átolvasva bele lehet kötni hogy a rapper sose volt a metálzene... (2018.08.26. 17:51) Nem vagy itt jó helyen?
  • kolomparlole1114: "ma már a "márka" közösségi tulajdon lett. A szurkolók, rajongók úgy érzik, beleszólásuk van a foc... (2018.08.26. 17:49) Nem vagy itt jó helyen?
  • nick papagiorgo: Ha igaz az, hogy a Curtis nevű úr drogfüggő, olyan szinten, hogy fellépni képtelen állapotba képes... (2018.08.26. 17:43) Régi csibészek
  • Látens Inszinuáció: Az ózdi gyökérrel én egyszer futottam össze egy Erotika kiállításon, ahol leplezetlenül stírölte a... (2018.08.26. 15:22) Régi csibészek
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) Audi (1) automata (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) Biotrial (1) bkk (1) BKK (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (14) boycott (1) bp (1) Brand (1) brand (3) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (1) coca cola (1) Colgate (1) communication (1) concorde (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) Curtis (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) díjkiosztó (1) dízel (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employer branding (3) erdély (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) Facebook (3) facebook (5) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gaydar (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) Google (1) google (2) görög zita (1) grand prix (1) Grecsó (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyász (1) gyászhír (1) gyászhíres reklám (2) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halál (1) halloween (1) halott (1) halottak napja (1) hamasz (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) HVG (1) hvg (1) hvg könyvek (1) igata (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (1) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) közösségi média (1) kraft (1) kreatív (3) kreativ (2) Kreatív (4) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (15) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) kríziskommunikáció (64) Kríziskommunikáció (8) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) leépítés (2) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) Majka (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (1) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (2) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) mindea (1) mindenszentek (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) no comment (1) nsa (1) nypd (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) personal brand (4) Pethő (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plakát (2) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) PR (7) pr (2) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) renee somerfield (1) reputáció (5) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) Social media (1) social media (3) sofőr nélküli (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) szulák (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tartalommarketing (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) tematizálás (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (1) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) trump (2) Trump (1) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tweet (2) twitter (6) Twitter (2) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) Vaszily (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) vodafone (1) Vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) Woods (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) Zuckerberg (2) zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Hogy nézel már ki?!

2015.06.04. 11:00 Spindoc

Öcsém, ha ilyen fejem lenne, zsákban hordanám! Olyan dagadt, hogy könnyebb átugrani, mint megkerülni. Nem egy matyó himzés... Olyan a lábad, mint egy őzikéé - olyan szőrös. Egy kis testkép-megszégyenítésért nekünk sem kell a szomszédba mennünk, de a vitát, ami most az angolszász világban fellángolt, érdemes figyelemmel követni. A témakör nálunk valószínűleg fel sem tűnne, gyors rákeresés után több ezer magyar nyelvű találatot kapunk az elmúlt pár hétből a bikiniszezonra való készülésről. A celebes-bulváros lapok közül megtudhatjuk azt is, hogy egy bizonyos Ada, VV Fanni, Fésűs Nelly és mások hogyan "faragják le kilóikat" a bikiniszezon előtt, és - természetesen - még nincs késő elkezdeni.  

protein-world-hed-2015.jpg

Ez a reklám verte ki a biztosítékot Nagy-Britanniában, ahol a "body shaming" (kb. kinézet-megszégyenítés, test-kigúnyolás) vörös posztónak számít. A Protein World nevű táplálékkiegészítő-fogyasztószer reklámja két hatást mindenképpen kiváltott: a számtalan panasz miatt a brit önszabályozó reklámtestület betiltotta, illetve szellemesebbnél szellemesebb mémek, sőt, hivatalos ellenreklámok is születtek. (Járulékos haszon, hogy iszonyatos ismertségnövekedéssel jár egy ilyen botrány.)

carlsberg-beer-body-hed-2015.jpg

beachbody3.jpg

beach_1.jpg

A reklám a brit tiltás után most egy gigantikus poszterrel New Yorkba, ott is természetesen a Times Square-re érkezett, a cég marketing igazgatója pedig nemes egyszerűséggel "a középső ujját" kínálta mindazoknak, akik Nagy-Britanniában petíciókat írtak alá és tiltakoztak a kampány ellen. A cég tehát nem a kifinomultságával akar bevágódni a fogyasztóknál. De a történetbe beleállt a plakáton szereplő, lélegzetelállítóan karcsú ausztrál szupermodell, Renee Somerfield is, aki a tiltakozást követően azt írta: vegán életmódja, egészség-fókusza és a rengeteg testmozgás teszi ilyenné, ezt pedig mások is elérhetik. Kajánul hozzátette, hogy a gúnyolódó ellenkampány is body shaming...

renee.jpg

Eközben a divatvilág egy másik megközelítést ünnepel, amint arról a 444 is beszámolt: a People magazin egy súlyosan elhízott szupermodellt tett júniusi címlapjára, alátámasztva azt, hogy a szépség belülről fakad, és a fontos az, hogy mindenki önmagával legyen elégedett, a saját testével boldog. Ez az ügy is sok kritikai hangot váltott ki, mondván, hogy a - kóros - elhízás nem pusztán esztétikai kérdés, hanem sokkal inkább egészségügyi, és nem kéne olyan "modellt" mutatni, amely felmenti az embereket az egészséges életmódra való törekvés alól.

tess.jpg

A duci szupermodell rákerült természetesen az ellenkampányra is, szóval mindenki megtalálja a kedvére valót.

tess2.jpg

A testképpel kapcsolatos önértékelési zavarok, illetve a média felelősségének kérdése elég régóta velünk van, és nagy a valószínűsége annak, hogy jó ideig nem is jut nyugvópontra. A pozitív és/vagy irigylésre méltó példák címlapra emelésére elementáris és kölcsönös igénye van mind a médiának, mind a fogyasztóknak. Annak a tudatosítása viszont tényleg fontos, hogy bizonyos bombanők és ellenállhatatlan férfiak profi megjelenítése mögött egy teljes stáb dogozik, ideértve a képszerkesztő-gurukat is. Illetve, hogy a megszégyenítés, lelki terror elfogadhatatlan és - szó szerint - életveszélyes, ahogy azt egyébként a most futó hazai reklámsorozat is mutatja.

Hogy ne járjunk úgy, mint Ali G a duci sráccal:

---

ha érdekel a kríziskommunikáció, ne felejts el feliratkozni a Spindoc Kríziskommunikációs eMagazinra itt. Kéthetente jön is az új kiadvány.

A bejegyzés trackback címe:

https://bohmkornel.blog.hu/api/trackback/id/tr327517080

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

randomgenerator 2015.06.04. 18:33:12

duci? azt magyarul úgy hívják baszott kövér

Spindoc · www.spindoc.hu 2015.06.04. 19:22:20

@randomgenerator: na, pont valami ilyesmi a probléma.

randomgenerator 2015.06.04. 19:28:38

@Spindoc: az, szerencsére az övé nem a mienk

fénycsepp 2015.06.04. 20:38:52

őőő... ha az a nő duci, akkor hogy hívják a mondjuk 20 kiló fölösleget cipelő embereket? Teltkarcsúnakk?:) Nem értem ezt az egész műfelháborodást amúgy: ezek a népek unatkoznak? Ha annyira nem számít a külső, akkor mi a létjogosultsága sexiest man alive-féle listáknak?:D

Spindoc · www.spindoc.hu 2015.06.04. 20:52:51

@fénycsepp: A lista-létjogosultság valszeg ugyanaz, mint a műfelháborodás esete: nézettség, olvasottság, kattintottság.

2015.06.05. 08:07:38

Érdektelen. Egy fejben duci embert csak ideig oraig lehet lefogyasztani. Ha a tudataban a maradandanó önképe 90 kilos es 160 cm magas akkor az egyen tudatalatt mindent el fog kovetni, hogy ilyen legyen. Csak akkor fogja magat jol erezni. Hiaba dietazik, edz, sanyargatja magat, csak rovid ideig fogja elerni az ugynevezett alomalakot. Megtartani nem fogja tudni.
Ahogy egy fejben anorexias embert sem lehet felhizlalni, barki barmit tesz, a tudatalatti meg akar felelni a maradandó önképnek.
Ahogy sok minden más, ez is fejben dől el.

Spindoc · www.spindoc.hu 2015.06.05. 08:23:57

@Kuoni pásztor: Ebben sajnos nagyon sok igazság van, a testsúly huzamosabb ideig nem nagyon változtatható. Ugyanakkor a veszélyzónák esetében (fönt és lent is) minden erőfeszítést meg kell tenni. Ebben már lehet szerepe a médiából érkező képnek.

ö...mikó? 2015.06.05. 08:58:49

A csúnya emberek irigyek. Az irigyek gonoszak. Angliában többségben vannak a csúnyák. Ez van. Én szerintem igenis meg kell szégyeníteni a kövéreket, már most is többségben vannak, elég rossz irányba tartunk. Érezze csak szarul magát, ha már egy iénytelen zabagép.

Zár Balta 2015.06.05. 10:48:37

Sunáznám, ha kövér ha sovány.....

pinaszaggató · http://cams.rocks 2015.06.05. 11:36:56

Aki jart mar angliaban,az latta,hogy mennyire igenytelen a nok tobbsege.Ok termeszetesen irigyek azokra,akik adnak maguka,egeszsegesen elnek.Az irigykedok pedig ahelyett,hogy edzoterembe jarnak a twitteren vagy tumblr-en vonyitanak.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2015.06.05. 14:46:07

@Spindoc: a duci az duci a dagadt disznó meg dagadt disznó. A képen utóbbi látható, felesleges finomítgatni.

Üdv

- egy dagadt disznó -