bohm_kornel.jpg

Bőhm Kornél
Kommunikációs szakértő

Bőhm Kornél szakblogja

Ez itt Bőhm Kornél kommunikációs szakértő blogja, kríziskommunikációról, hírnévmenedzsmentről és mindenről, ami hozzá tartozik. Bőhm Kornél könyve "Sem megerősíteni, sem cáfolni címmel" jelent meg 2018-ban a HVG kiadónál.

Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Utolsó kommentek

  • jajdehülyevagyok: A teljesítményük megkérdőjelezhető, a szubkultúra törvényen kívüli, Majka hiteltelen celeb. (2018.08.26. 18:23) Régi csibészek
  • kolomparlole1114: @kolomparlole1114: Most ebbe utólag átolvasva bele lehet kötni hogy a rapper sose volt a metálzene... (2018.08.26. 17:51) Nem vagy itt jó helyen?
  • kolomparlole1114: "ma már a "márka" közösségi tulajdon lett. A szurkolók, rajongók úgy érzik, beleszólásuk van a foc... (2018.08.26. 17:49) Nem vagy itt jó helyen?
  • nick papagiorgo: Ha igaz az, hogy a Curtis nevű úr drogfüggő, olyan szinten, hogy fellépni képtelen állapotba képes... (2018.08.26. 17:43) Régi csibészek
  • Látens Inszinuáció: Az ózdi gyökérrel én egyszer futottam össze egy Erotika kiállításon, ahol leplezetlenül stírölte a... (2018.08.26. 15:22) Régi csibészek
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) Audi (1) automata (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) Biotrial (1) BKK (1) bkk (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (14) boycott (1) bp (1) brand (3) Brand (1) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (1) coca cola (1) Colgate (1) communication (1) concorde (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) Curtis (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) díjkiosztó (1) dízel (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employer branding (3) erdély (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) facebook (5) Facebook (3) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gaydar (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) google (2) Google (1) görög zita (1) grand prix (1) Grecsó (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyász (1) gyászhír (1) gyászhíres reklám (2) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halál (1) halloween (1) halott (1) halottak napja (1) hamasz (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) hvg (1) HVG (1) hvg könyvek (1) igata (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (1) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) közösségi média (1) kraft (1) Kreatív (4) kreativ (2) kreatív (3) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (15) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) Kríziskommunikáció (8) kríziskommunikáció (64) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) leépítés (2) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) Majka (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (1) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (2) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) mindea (1) mindenszentek (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) no comment (1) nsa (1) nypd (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) personal brand (4) Pethő (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plakát (2) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) PR (7) pr (2) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) renee somerfield (1) reputáció (5) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) Social media (1) social media (3) sofőr nélküli (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) szulák (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tartalommarketing (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) tematizálás (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (1) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) trump (2) Trump (1) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tweet (2) twitter (6) Twitter (2) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) Vaszily (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) Vodafone (1) vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) Woods (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) zuckerberg (2) Zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

És a te főnököd hányszor többet keres nálad?

2015.11.20. 07:25 Spindoc

Olyan jó volt látni, mikor a főnököm kigördült a harmadik új BMW-jével. Tudom, hogy milyen keményen megdolgoztam érte!

salary.jpg

A fizetés minden szervezet elsőszámú neuralgikus pontja. Ezért figyeli most lélegzetvisszafojtva az üzleti világ az amerikai tőzsdefelügyelet új rendelkezését, amely előírja a tőzsdei cégek számára, hogy közzétegyék a felsővezető és az átlagdolgozó fizetése közötti szorzószámot. Kész szerencse, hogy csak 2017 januárjától lép életbe kötelező érvénnyel a szabály.

A tőzsdefelügyelet (SEC) érvelése szerint a befektetőknek joga van tudni, hogy a tőzsdei cégek között milyen különbségek vannak a fizetési arányok tekintetében. Érdekesség, hogy a felsővezetők fizetése már eddig is publikus volt - a dolgozói bérek azonban nem. Úgyhogy a szabályozás elsősorban a munkavállalók és az egymással rivalizáló cégek között lesz elsősorban viharos hatású. Ugyancsak fontos látni, hogy ezúttal nem a szokásos fenntarthatóság, gender issue, női-férfi fizetésbeli különbségek vannak fókuszban, hanem kifejezetten, mint befektetési információ jön elő a kérdés, mégis óriási hatása lehet a munkaerőpiacra.

A fizetések kérdése magától értetődően szerte a világon izgatja a munkavállalókat. Nem véletlen, hogy számtalan kísérlet, pilot projekt foglalkozik azzal, hogyan lehet, hogyan érdemes kellően motiváló, méltányos, de semmiképp sem demoralizáló juttatási rendszert kialakítani. (Arról például mi is írtunk, hogyan vették a nyúlcipőt a dolgozók annál a sikercégnél, ahol mindenki egyenlő fizetést kapott.) Misztikumok, találgatások övezik a juttatások kérdését, sok esetben még a legjobb barátok között is ciki megkérdezni, a másiknak mennyi van a borítékban. Sokan az anonim kibeszélő fórumokon (glassdoor) adnak információt egymásnak az egyes cégekről, de például van olyan, akár hazai cég is, amelyik egyszerűen publikussá tette, ki mennyit keres náluk. Sokat keresni normális piacgazdaságban nem volna sem bűn, sem szégyellnivaló: a fizetés jó esetben fokmérője a munka hasznosságának, hatékonyságának, minőségének. (A gyakorlatban pedig nem feltétlenül az.) A vállalaton belül ennek megértetése  és elfogadtatása a belső kommunikáció és a HR feladatköre lehet, de nem árt, ha a cégvezetés is teljes mellszélességgel mellé áll. 

money.jpg

Érdekesen vagyunk persze bekötve: rengeteg szociálpszichológiai kísérlet foglalkozik a motiválás kérdésével, ezek közül az egyik legtanulságosabb, hogy az emberek elsöprő többsége sokkal szívesebben keresne több pénzt a munkahelyén a munkatársaihoz képest, semmint hogy ténylegesen több pénzt keressen, de egy olyan munkahelyen, ahol nála keresnek többet a kollégái. Magyarán a fizetésünk, megfizetettségünk érzetét mindig valakihez képest tudjuk mérni, megállapítani, és azoknál szeretnék jobbak (drágábbak) lenni, akiket ismerünk és akik nagyjából-egészében hasonló körülmények közt élnek, mint mi. Hogy többet keressünk, de az új környezetben mi legyünk az utolsók, már nem tudjuk lenyelni. Erre mondja az angol, hogy "better than the Smith's", tehát a szomszédoknál akarunk gazdagabbak, ügyesebbek lenni, nem pedig a világ egészében. Ehhez pedig nem árt tudni, fizunk hányszorosa lapul a főnök borítékjában... 

 

---

ha érdekel a kríziskommunikáció, ne felejts el feliratkozni a Spindoc Kríziskommunikációs eMagazinra itt. Kéthetente jön is az új kiadvány.

A bejegyzés trackback címe:

https://bohmkornel.blog.hu/api/trackback/id/tr868093276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval bircaman főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2015.11.20. 08:20:36

A főnököm az én fizetésem kb. 5000-szeresét keresi.

Neduddgi 2015.11.20. 08:44:55

Bizonyára én vagyok furán "bekötve", de amíg normálisan viszonyulnak hozzám és korrekt fizetést kapok a munkámért, addig nem érdekel, hogy más miként és hogyan. Nagyjából tisztában vagyok a munkaerő piaci értékemmel, illetve azt is tudom, hogy milyen a havi költségvetésem. Ha ez rendben van, felőlem mindenki annyit keres, amennyit nem szégyell.

envagyokanezo 2015.11.20. 14:50:39

Én a szakmám miatt mindig tudtam nem csak azt, hogy a főnököm mennyit keres, hanem nagyjából a fél világ fizuját. Sosem zavart, inkább segítség volt: ha X összeg a célom, és Marcsi, meg Juci keres X összeget, akkor csak megnéztem Marcsi meg Juci mit csinál másképp (plusz iskolák, kurzusok, szoftverismeret, specializáció, szakmai tapasztalat, stb.) és követtem az előttem lévő példát. Én nem vagyok az a típus, aki más pénztárcájában turkál (mert bezzeg és miből telik rá, biztos jól fekszik), szerintem sokkal motiválóbb lenne, ha nyíltak lennének fizetések, mert egymást húznák fel a munkavállalók -> mint az én esetem is mutatja. Bár ha ez egyik napról a másikra történne, lehet hogy kiderülnének valóban nehezen magyarázható különbségek, a fenti döntés is nem véletlenül kap egy bő egy év átfutási időt....

pityókaborsommelier 2015.11.20. 14:56:21

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: Ilyenek ezek az orosz oligarchák. Mindenesetre szép tőle, hogy beismeri.

FlybyWire 2015.11.20. 15:01:27

@Neduddgi: Engem sem érdekel.
Egyszer pedig, mikor vezetővé léptem elő, és hirtelen megtudtam a beosztottjaim (előtte: közvetlen kollégáim) fizetését, és kiderült, hogy az enyém volt lényegesen a legmagasabb, többet már nem is érdekelt.
Most már (új helyen) csak az érdekel, hogy amivel idekerültem, abból végre nagyjából olyan életszínvonalon élhetek, amilyet terveztem alapnak.
Innen pedig csak felfelé vezet az út :D

FlybyWire 2015.11.20. 15:02:38

Amúgy meg a sok pénznél jobb a több, viszont ha az ember nem szereti amit csinál, akkor mindez sz**t sem ér.

Behajtó70 2015.11.20. 15:17:50

És a felelőssége mennyivel nagyobb? És hány emberért felel? Tőkét is rakott az üzletbe? Esetleg amíg te drogos diszkókban basztad amrezet, ő tanult az egyetemen? Lehet,hogy értelmesebb szakámt választott, mint te?

De demagóg seggfej, te!

efi 2015.11.20. 16:52:32

@Behajtó70: Milyen felelőssége? Demagóg duma. Akkor lenne a nagyobb a felelőssége, ha csoportos létszámleépítéssel (felel értük mi? Ő rúgatja ki őket!) ki kell rúgni 200 embert, akkor ő lenne az első, aki repül. Vagy ha ilyenkor utólag visszavennék a fizetése 90%-át, az felelősség lenne, igen.
Helyette esetleg, talán, előbb-utóbb kiteszik, lelép a 10 millás végkielégítéssel, aztán elmegy igazgatónak egy másik vállalathoz.
Állami vállalatoknál 100 %-ban így működik.

kilincs ami nincs 2015.11.20. 18:14:22

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: Így van, mára az igazságos Putyin (és barátja Medvegyev) már rég legyőzte a oligarchákat és a nép akaratából vezetik bölcsen az új, független illiberális Ororszországot, ami nemsokára legyőzi a liberális demokráciákat, a terroristákat és úgy általában a nihilista-ateista nyugatot.

kilincs ami nincs 2015.11.20. 21:27:49

@maxval bircaman főszerkesztőhelyettes: Ámen. Az USA és Nyugat Európa már most jóval gyengébb mint az Oroszok. Végük van. Konyec. Új kor hajnala dereng, pártunk és népünk fényes jövő elé néz!