bohm_kornel.jpg

Bőhm Kornél
Kommunikációs szakértő

Bőhm Kornél szakblogja

Ez itt Bőhm Kornél kommunikációs szakértő blogja, kríziskommunikációról, hírnévmenedzsmentről és mindenről, ami hozzá tartozik. Bőhm Kornél könyve "Sem megerősíteni, sem cáfolni címmel" jelent meg 2018-ban a HVG kiadónál.

Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Utolsó kommentek

  • jajdehülyevagyok: A teljesítményük megkérdőjelezhető, a szubkultúra törvényen kívüli, Majka hiteltelen celeb. (2018.08.26. 18:23) Régi csibészek
  • kolomparlole1114: @kolomparlole1114: Most ebbe utólag átolvasva bele lehet kötni hogy a rapper sose volt a metálzene... (2018.08.26. 17:51) Nem vagy itt jó helyen?
  • kolomparlole1114: "ma már a "márka" közösségi tulajdon lett. A szurkolók, rajongók úgy érzik, beleszólásuk van a foc... (2018.08.26. 17:49) Nem vagy itt jó helyen?
  • nick papagiorgo: Ha igaz az, hogy a Curtis nevű úr drogfüggő, olyan szinten, hogy fellépni képtelen állapotba képes... (2018.08.26. 17:43) Régi csibészek
  • Látens Inszinuáció: Az ózdi gyökérrel én egyszer futottam össze egy Erotika kiállításon, ahol leplezetlenül stírölte a... (2018.08.26. 15:22) Régi csibészek
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) Audi (1) automata (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) Biotrial (1) BKK (1) bkk (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (14) boycott (1) bp (1) brand (3) Brand (1) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (1) coca cola (1) Colgate (1) communication (1) concorde (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) Curtis (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) díjkiosztó (1) dízel (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employer branding (3) erdély (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) facebook (5) Facebook (3) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gaydar (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) google (2) Google (1) görög zita (1) grand prix (1) Grecsó (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyász (1) gyászhír (1) gyászhíres reklám (2) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halál (1) halloween (1) halott (1) halottak napja (1) hamasz (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) hvg (1) HVG (1) hvg könyvek (1) igata (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (1) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) közösségi média (1) kraft (1) Kreatív (4) kreativ (2) kreatív (3) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (15) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) Kríziskommunikáció (8) kríziskommunikáció (64) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) leépítés (2) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) Majka (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (1) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (2) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) mindea (1) mindenszentek (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) no comment (1) nsa (1) nypd (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) personal brand (4) Pethő (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plakát (2) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) PR (7) pr (2) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) renee somerfield (1) reputáció (5) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) Social media (1) social media (3) sofőr nélküli (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) szulák (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tartalommarketing (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) tematizálás (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (1) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) trump (2) Trump (1) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tweet (2) twitter (6) Twitter (2) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) Vaszily (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) Vodafone (1) vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) Woods (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) zuckerberg (2) Zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Offshore lovagok

2016.04.04. 22:35 Spindoc

Két fontos alapvetés a nyilvánosságra került Panama-iratok vonatkozásában. 1. offshore céget létrehozni, tulajdonolni, működtetni önmagában nem bűncselekmény. 2. attól önmagában, hogy offshore céget hozok létre, tulajdonolok, működtetek, sajnos még nem leszek milliárdos. Ezt a két megfontolást is érdemes fejben tartani, amikor a globális offshore lovagok és lovaginák viselt dolgain hüledezik a világsajtó. 

offshore.jpg

Az adóelkerülésre, adóoptimalizálásra törekvő világcégek és világgazdagok tevékenységében alapvetően több a morális, etikai körülállás, mint a jogi. (És mindkettő mögött a gazdasági körülállások vannak.)

Mi magunk is foglalkoztunk itt a blogon az adóelkerülés etikai vonzataival, amikor éppen Starbucks nagy-britanniai nem-adózása került a hírlapok címlapjaira. Kétségtelen, hogy a legálisan folytatott adóoptimalizálás reputációs kockázatot jelenthet: a közvélemény könnyen ütközik meg azon, hogy dollármillióktól, milliárdoktól esik el a nemzetgazdaság egy amúgy is elképesztően profitáblis cég "spórolásán". Hasonló a megítélés egyébként ahhoz, amikor Gérard Depardieu vált hazát a kedvezőbb adószabályok miatt, vagy hasonlóan tesznek az élsportolók és más szupergazdagok. Mielőtt nagyon pálcát törnénk az ilyen módon nyerészkedők felett, érdemes felidézni, hogy a magyar költségvetést is egy rejtélyes, Magyarországon 0 főt foglalkoztató, amerikai - onnan nézve - "offshore" leányvállalat rántotta immár másodszor egyenesbe egy váratlan, 500 milliárd forintos adóbefizetéssel...

 A józan gazdasági megfontolások mellett, vagy azokkal összhangban fontos indok az offshore-ozás kapcsán, hogy a súlyos vagyonokat, roppant pénzmozgásokat így el lehet rejteni valamelyest a vizsla szemek elől, a vizsla szemek közé értve persze az egyes adóhatóságokat is. Nyilván a politikai és maffia/pénzmosási vetületeket is inkább itt érdemes keresni. Ilyenformán pedig a legnagyobb reputációs veszteséget valószínűleg éppen azok szenvedik el, akiknek a diszkréciójában többé nem lehet megbízni, jelen esetben az adatvesztést elszenvedő panamai ügyvédi iroda, de emlékezhetünk éppenséggel a közelmúltban zajló német-svájci banktitok vs. nyilvánosság érdeke szkanderre is. 

offshore-banking-590x392.jpg

Nem kizárt persze, hogy a világraszóló botránynak lesznek súlyos következményei is. Az izlandi kormányfő nyaka körül például szorul a hurok, Lionel Messi is magyarázza a bizonyítványt, de a nagyobb kutyák csak röhögnek a markukba. Nyugodt alvásukat, és persze átgondolt kríziskommunikációjukat két aspektus is támogatja. Egyrészt az, hogy ezek az ügyletek rendkívül bonyolultak, a közvélemény döntő hányada az első sor után elveszti a fonalat és az érdeklődését is. (Ez a bonyolultság a rendszer lényegi eleme.) Másrészt olyan felfoghatatlanul nagy tömegben kerülnek ki egy csomagban információk, hogy ezeknek a böngészése tényleg tű a szénakazalban, így a porhintés, dezinformálás és zavarkeltés gyerekjáték. A Wikileaks iratok, vagy épp Hillary Clinton kikerült levelezéséhez hasonlóan: a dömpingmennyiség zsugorítja az információérték ütőképességét. 

Bélyeg
Bélyeget gyűjtöttem.
Papa hozott egyszer egy kilót.
Azóta nem gyűjtök bélyeget.

(Siv Widerberg, in: Ami a szívedet nyomja - svéd gyermekversek)

 ---

ha érdekel a kríziskommunikáció, ne felejts el feliratkozni a Spindoc Kríziskommunikációs eMagazinra itt. Kéthetente jön is az új kiadvány.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bohmkornel.blog.hu/api/trackback/id/tr268566458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Áronside 2016.04.05. 17:13:34

A Transparency International vezetője is offshore-ozott.

Szalay Miklós 2016.04.05. 17:21:15

Apropó, itt egy írás az érdekek erejéről, arról hogy sokkal inkább azok mozgatják a világot, mint bármi más.

egyvilag.hu/temak.shtml#temaid071

(A legfelső sor a kép tetején, "Érdekek". Az írás doc és pdf formátumban tölthető le. Ez egyébként egy nagyobb mű egy darabja, mely megpróbálja módszeresen, de azért érthetően elmagyarázni, hogyan működik a világ.)

Burgermeister 2016.04.05. 17:40:37

Ugye az megvan hogy csak ugy nem hozok létre offshore céget. Ennek célja van. A legfőbb a kevesebb vagy nullához közeli adófizetés. Ez adóelkerülés, kibúvás. Ebből a szempontból kell vizsgálni.

kvadrillio 2016.04.05. 18:59:32

JAHHHH....DE REMÉLEM NAGYON SOK PONTOSAN CÉLZÓ LÖVÉSZ VAN ÉS LESZEDIK SORBAN EZEKET ! :o)))))

kvadrillio 2016.04.05. 19:00:49

LASSAN....DE BIZTOSAN..., A 99 %......MEGESZI AZ 1 %-OT !!!!! EZ A VILÁG RENDJE !!! :)

kvadrillio 2016.04.05. 19:10:39

Pitti Zoltán, aki az APEH elnöke volt 1994-1997 között (most a Corvinuson tanít) azt mondta egy korábbi tudósításunk szerint egy offshore-ról szóló előadáson: a Pénzügyminisztériumban ő 1992-ben találkozott először magyar offshore vagyonokkal. Bár a minisztérium érzékelte ezt a problémát, gyorsan kudarcba fulladt, hogy kövessék, feltárják ezeket az offshore ügyeket, mert nem volt elég képzett munkaerő és infrastruktúra, mondta.
Salary variation.

Bár a NAV-nál ma már elérhető a legmodernebb technológia, és képzett szakemberekből sincs hiány, az elmúlt harminc évben mégsem sikerült megakadályozni, hogy a magyar üzleti szférát – pártállástól függetlenül – mélyen átjárja az offshore adókimentés és a valódi tulajdonosok eltitkolása (nyilván nem függetlenül a globális folyamatoktól, az offshore egyre növekvő népszerűségétől).

Egy neve elhallgatását kérő cégvezető, aki ingatlanfejlesztési területen dolgozik, úgy nyilatkozott a 24.hu-nak, hogy “szinte nincs olyan szektor ma Magyarországon, amely ne lenne érintett az offshore vagyonkimentésben”. Szerinte főként az ingatlanfejlesztés, a kiskereskedelem, a pénzügyi szolgáltatások a legfertőzöttebb területek hazánkban.

Ami nagyon érdekes, hogy a Tax Justice nevű szervezet adatai szerint, Magyarország benne van az offshore által legkedvezőtlenebbül érintett húsz fejlődő ország között. Sőt, az elmúlt 25 év alatt a 242 milliárd dolláros veszteségével megelőzi a nálánál sokkal nagyobb, és korruptabb hírben álló Lengyelországot, Ukrajnát és Kazahsztánt is. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy az elmúlt harminc év megszorításainak többsége értelmetlen volt.
Mi ezzel a probléma?

Sokak szerint, az adóparadicsomok központi szerepet játszanak abban, hogy az állami újraelosztó rendszerek finanszírozhatatlanná válnak, és ez végeredményben aláássa a demokráciát is, mert növeli a súlyos egyenlőtlenségeket.

Az egyensúlytalanságok miatt ráadásul a fejlődő országokban – mint amilyen Magyarország – van egy káros nemzetközi adóverseny, amelyben a kormányok jelentős kedvezményrendszerekkel (munkahely teremtési milliárdok, társasági adókedvezmény, csökkentett iparűzési adó, stb.) igyekeznek egymásra licitálni, hogy idecsábítsák a fejlett világ multinacionális vállalatait.

Mások szerint a kedvezményrendszerek végső mérlege a kormányok felé pozitív, legalábbis bizonyos szektorokban. A termelőegységeket például könnyen tudják kivonni a multik egy országból, ha lejár a támogatás időtartama, míg a magasabb hozzáadott értékeket teremtő vállalatok (pl. egy IT-szolgáltatóközpont) nehezebben mozdulnak.

Mindenesetre a társasági adó csökkenése jól érzékelteti azt a világfolyamatot, hogy a nagyvállalatok egyre kevesebb adót fizetnek. Az USA-ban 1952-ben még az állam adóbevételeinek 32,1 százalékát adta a társasági adó, tavaly már csak 8,9 százalékát. Pitti Zoltán szerint a hazai multicégekre is igaz, hogy nem vagy alig fizetnek társasági adót:

Csak meg kell nézni a Top 500 hazai vállalat kiadványokat. Ebből világosan látszik, hogy sok külföldi cég adózás utáni eredménye azonos az adózás előtti eredményével, ami adózási nonszensz. Ez azt is jelentheti: ezek a cégek egy fillér társasági adót nem fizetnek Magyarországon.

A MAGYAR DOLGOZÓK NE FIZESSENEK ADÓT !!!!!!!!!!!!!

kvadrillio 2016.04.05. 19:36:17

H....RÓNA PÉTER IS NEMRÉG BESZÉLT ARRÓL, HOGY MAGYARORSZÁG TÁRSADALMÁNAK TÖBB MINT FELE NYOMORBAN ÉL !

EZÉRT KELL EZEKET AZ OFFSHOROZÓ CSALÓKAT ELTÜNTETNI A FÖLD SZÍNÉRŐL ! MERT ILYEDN HELYZETBEN, HA ERRE KÉPESEK, AKKOR EZEK TÖMEGGYILKOSOK, EMBERIRTÓK ÉS MEG KELL BÜNTETNI MINDET !!!

bkkzol 2016.04.05. 19:47:51

Nem fog megszünni a pénzmosás addig amég azoknak kellene törvényt módosítani akik a pénzmosást végzik. Itt van pl. az EU elsőszámú vezetője. Juncker milliárdokat mosott tisztára amarikai cégeknek. Lecsukták? Nem! EU vezért csinált belőle Merkel. Ennyi!

HgGina 2016.04.05. 23:38:06

Mennyivel egyszerűbb lenne, ha a Magyarországon bejegyzett off-shore cégekkel megegyezően adóznának a magyar cégek is. Értelmét vesztené az egész kavarás.
Ja, hogy akkor a nem termelő, értéket nem teremtő gazdasági parazitákat el kéne zavarni dolgozni? NA bumm. Megszűnne első körben a NAV. Aztán kb. a jogászok fele is elmehetne kapálni. És így tovább...