bohm_kornel.jpg

Bőhm Kornél
Kommunikációs szakértő

Bőhm Kornél szakblogja

Ez itt Bőhm Kornél kommunikációs szakértő blogja, kríziskommunikációról, hírnévmenedzsmentről és mindenről, ami hozzá tartozik. Bőhm Kornél könyve "Sem megerősíteni, sem cáfolni címmel" jelent meg 2018-ban a HVG kiadónál.

Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Utolsó kommentek

  • jajdehülyevagyok: A teljesítményük megkérdőjelezhető, a szubkultúra törvényen kívüli, Majka hiteltelen celeb. (2018.08.26. 18:23) Régi csibészek
  • kolomparlole1114: @kolomparlole1114: Most ebbe utólag átolvasva bele lehet kötni hogy a rapper sose volt a metálzene... (2018.08.26. 17:51) Nem vagy itt jó helyen?
  • kolomparlole1114: "ma már a "márka" közösségi tulajdon lett. A szurkolók, rajongók úgy érzik, beleszólásuk van a foc... (2018.08.26. 17:49) Nem vagy itt jó helyen?
  • nick papagiorgo: Ha igaz az, hogy a Curtis nevű úr drogfüggő, olyan szinten, hogy fellépni képtelen állapotba képes... (2018.08.26. 17:43) Régi csibészek
  • Látens Inszinuáció: Az ózdi gyökérrel én egyszer futottam össze egy Erotika kiállításon, ahol leplezetlenül stírölte a... (2018.08.26. 15:22) Régi csibészek
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) Audi (1) automata (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) Biotrial (1) BKK (1) bkk (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (14) boycott (1) bp (1) brand (3) Brand (1) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (1) coca cola (1) Colgate (1) communication (1) concorde (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) Curtis (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) díjkiosztó (1) dízel (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employer branding (3) erdély (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) facebook (5) Facebook (3) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gaydar (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) google (2) Google (1) görög zita (1) grand prix (1) Grecsó (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyász (1) gyászhír (1) gyászhíres reklám (2) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halál (1) halloween (1) halott (1) halottak napja (1) hamasz (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) hvg (1) HVG (1) hvg könyvek (1) igata (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (1) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) közösségi média (1) kraft (1) Kreatív (4) kreativ (2) kreatív (3) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (15) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) Kríziskommunikáció (8) kríziskommunikáció (64) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) leépítés (2) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) Majka (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (1) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (2) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) mindea (1) mindenszentek (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) no comment (1) nsa (1) nypd (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) personal brand (4) Pethő (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plakát (2) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) PR (7) pr (2) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) renee somerfield (1) reputáció (5) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) Social media (1) social media (3) sofőr nélküli (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) szulák (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tartalommarketing (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) tematizálás (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (1) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) trump (2) Trump (1) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tweet (2) twitter (6) Twitter (2) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) Vaszily (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) Vodafone (1) vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) Woods (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) zuckerberg (2) Zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Nem vagy itt jó helyen?

2016.07.27. 07:05 Spindoc

Forrongnak a rajongók: a népszerű kultzenekar egy tál lencséért eladta a becsületét és feladott mindent, amiről a munkássága szólt. Csalódott rajongók tömegei fordítanak hátat addigi kedvenc bandájuknak és fogadják meg, többet nem mennek el koncertjeikre. Ja, bocs, 1997-ben vagyunk, az özönvíz (Facebook) előtti időkben és a Kispál és a Borz nevű együttesről van szó, amely nevét és hangszerelését adta egy bizonyos Csinibaba című film retró slágereinek feldolgozásához. Bármilyen egyezés a hét legnagyobb botrányával viszont nem csak a véletlen műve.

quimby.jpg 

Jó, ez most nem sima  underground kulturális finnyáskodás a mainstream, vagyis a megvetendő kommercionális kultúrával szemben, hanem "politika", és nem is 97-et írunk. Ami - legalábbis kommunikációs szempontból - közös a tusványosi fellépés miatt megráncigált Quimby és a Kispál húsz évvel (!) előtti esete között az egy érdekes marketing jelenség; jelesül, hogy ma már a "márka" közösségi tulajdon lett. A szurkolók, rajongók úgy érzik, beleszólásuk van a focicsapat mezszponzorának személyébe, a termék reklámkampányának hangvételébe, fesztiválmegjelenésébe, bármibe, hiszen a márka közös tulajdon. Még akkor is, ha az "ezerfejű" közönség korántsem homogén, és homlokegyeneset eltérően láthatják a világ dolgait. De mindegyikük a márka törzsrajongójának és részesének érzi magát. Nem volt ez mindig így, de most már egyre ígyebbül van: erről a márkák is jócskán tehetnek, nem csak a közösségi média. 

Nomármost, ami a konkrét esetet illeti, kríziskommunikációs aspektusból legalábbis. Egyfelől arra érdemes gondolnunk, hogy a brandek krízisei a legritkább esetben előzmény nélküliek. A szervezetek esetében létezik egy krízismegelőzést (és aztán a feldolgozást) segítő válságforgatókönyv, egy több évtizede működő zenekar esetében ezt hívhatjuk rutinnak, tapasztalatnak is. A Quimby (és menedzsmentje) a botrányt okozó fellépés előtt mérlegelhette, hogy a tusványosi szerepvállalás jár-e, és ha igen, miféle kockázatokkal. A kockázatelemzés, ha volt, azt dobta ki, hogy a buli vállalható. (Tegyük hozzá: politikai ügy és még nagyobb botrány akkor lett volna, ha nem csak fű alatt, de mondjuk nagydobra verve nem vállalják el a fellépést. Az valóban politikai állásfoglalás lett volna.)

quimby_13119006_10153348335616330_3194358623827054859_n.jpg

Hogy az "ügyből" mégis botrányt lehetett faragni, az több, mint tanulságos. A fellépők sora (line up) semmiben sem tér el bármelyik nyári fesztiválétól, amelyből ráadásul Erdélynek értelemszerűen jóval kevesebb jut, mint a magyarországi rajongótáboroknak. És az eddigi beszámolók szerint a Quimby sem pro, sem kontra politikai gesztust nem gyakorolt, mikor 10 ezer erdélyi fiatal előtt bulit tartott. A botrányhoz leginkább az járult hozzá, hogy július második felében a fű nem terem, ez az uborkaszezon legjava, ilyenkor a teljes hazai sajtó úgy várja a tusványosi "szabadegyetem" sarkos,hetekig idézhető mondatait, mint egy utolsó szalmaszálat, amivel nézettséget, látogatottságot lehet generálni egészen a megváltó augusztus 20-ig.    . 

Az együttes kríziskezelése arányos és megfelelő volt: gyorsan, hivatalos állásponttal reagáltak, ráadásul a botrány eszkalálódásának helyén, a megfelelő csatornán, ami jelen esetben a Facebook volt. A közlemény szövege jól faragott, a rajongótábor - és a zenekar - közös nyelvén, kulturális síkján fogalmaz. Kritika lehet, hogy minden "irányban" teljesíteni akar, emiatt jóval hosszabb, mint ami indokolt. Egy hosszú közlemény szavanként exponenciálisan több támadási felületet ad... Dicsérendő, hogy a hivatalos közleménnyel részükről letudottnak tekintik az ügyet, bocsánatot pedig végképp nem kértek, furcsán is nézett volna ki, ha az elvállalt koncert után a rajongótáboruk egyik felét lenézve, egy másik felének gesztust téve védekeznének. Ha az eset miatt bármiféle -érzékelhető és tartós - lemorzsolódás lenne, azon azért csodálkoznánk. És mindjárt vége a nyárnak, jöhetnek a valódi botrányok... 

csinibaba.jpg

---

ha érdekel a kríziskommunikáció, ne felejts el feliratkozni a Spindoc Kríziskommunikációs eMagazinra itt. Kéthetente jön is az új kiadvány.

A bejegyzés trackback címe:

https://bohmkornel.blog.hu/api/trackback/id/tr508916898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Spindoc · www.spindoc.hu 2016.07.27. 09:32:18

update: www.tusvanyos.ro/kozlemeny/
ez is korrekt közlemény a szervezőktől.

MeGmOnDtaM 2016.07.27. 19:38:36

Kattanjatok már le a témáról :) 2014-ben és 2012-ben is fellépett a Quimby... akkor senkinek sem szúrta a szemét. Totál felesleges egy posztot erre pazarolni :)

Corvinus 2016.07.27. 20:01:59

A művészet valóban politikától függ? Egy jobboldali nem olyan ember mint egy baloldali? Egy fideszes nem olyan mint egy mszp-s, lmp-s vagy bármilyen párt szimpatizáns? Nem hallgathatom vagy szerethetem az egyes zenekarokat mert elment egy párt rendezvényre? A Republik sorra baloldali rendezvényen lépet fel mégis a jobboldaliak is szerették.
Nem a zenekar hülye, hanem mi emberek, de hogy a Beatricét idézzem: "Mert Ti emberek szarok vagytok..."
Európaiság? Emberség? Kedves baloldali botrányokozók van még hová fejlődni.

nick papagiorgo 2016.07.27. 20:07:34

Legkorrektebb összefoglalás, amit olvastam.

Hozzátenném még, hogy ez valóban ubborkaszezoni hír:
Se a jobb- se a baloldal támogatása nem nő és nem csökken emiatt. Igazából ez nem érdekel senkit, az együttes se szenved veszteséget emiatt (aki meg ezért morzsolódik le, azért nem kár). Az aktuális jobb- és baloldali hörgőemberek kb 5 nap múlva már mással lesznek elfoglalva, az aktuális jobb- és baloldlai birkanyáj meg követi őket.

A tanulság max annyi, hogy kiderült, hogy a baloldali hörgőemberek se jobbak a jobboldaliaknál (hiába emelik magukat (maguk által emelt) erkölcsi piedesztálra): ők akarják megmondani, hogy ki hol és kinek lépjen fel, és ha nem, elindul az egészpályás letámadás, amit az elmúlt napok szépen bizonyítottak. Ez nem túl liberális-szabadelvű-demokratikus hozzáállás, csak szólok.
Kicsit át kellene gondolni ezt az egész dolgot, szerintem :) Mindenkinek magában persze, nem a nagy nyilvánosság előtt.

nick papagiorgo 2016.07.27. 20:13:29

@Corvinus:
az ominózus Batrice-szám úgy folytatódik, hogy " és én, és én is egy kicsit".
Na ez az (én is egy kicsit), amit ma senki nem ismer be. Márminthogy esetleg neki is akár csak egy kicsi köze lenne bármihez. Őneki? Dehogy? Mindent a "másikok" rontanak el.
És amíg ez van, addig nem lesz itt semmi jó. Sajnos.

Azt már nem is várom el, hogy a számot"sajnálom én is egy kicsit" - bárki is folytassa :)

-JzK- 2016.07.27. 20:31:11

Honnan ez a sok SJW-ista/kultúrmarxista, politikailag hiperkorrekt faszkalap, akik most felháborodnak, kik ezek, akik ennyire finnyásan, eltartott ujjal fintorognak, mert a Gonoszorbán nem akarja bevezetni a buziházasságos-safespaces világrendet? Meg hogy jaj, nehogy már ne legyen ránk eresztve sokmillió kokeró vadember? Végülis nem elég az egymillió cigány nekünk :D És aki ezt ellenzi, annak koncertetet adni se szabad?

dr. mesterséges színezék 2016.07.27. 20:46:19

"A botrányhoz leginkább az járult hozzá, hogy július második felében a fű nem terem, ez az uborkaszezon legjava"

Talán ott, ahol nincs permanens fülkeforradalom.

Jóléti Dán Kekszesdoboz 2016.07.27. 21:03:33

Mi az hogy botrány? Mi ebben a botrány? Semmi. Elmentek egy rendezvényre amin előadták magukat. A botrány az lett volna ha atomrészegen besztondulva nyakon hányják Viktort.

-JzK- 2016.07.27. 21:17:19

Amíg a HP-t csak egy sima szórakoztató kamaszregényként kezeljük, semmi baj sincs vele. Onnantól azonban, hogy politikailag is komolyan vesszük, egyértelművé válik, hogy ideológiailag egy balos méreg. Egy olyan kor szülöttje, ahol az "etnikai diverzitás" lázálma mozgatta a mainstream-et, és a regény is e körül fogant: a gonosz gonoszsága a vértisztaság hajszolásában áll, a jó jósága pedig az integrátor-voltában. Ezt az írónő politikai megnyilatkozásai is egyértelművé teszik.
Szép lassan azonban azonban mindenki számára bebizonyosodik, hogy az SJW-ista beteges lázálom, a diverzitás pedig nem áldás, hanem a legnagyobb istencsapása...
Ezzel azonban Rowling eléri, hogy egy vélhetően szebb utókor ugyanúgy fogja őt értékelni, mint azokat az udvari írókat és költőket, akik Rákosi hatvanadik születésnapjára nem győztek köszöntő írásokat gyártani...

padlogaz 2016.07.27. 21:59:07

hol huzod meg a hatart, amikor egy zenekar politikahoz kotheto rendezvenyen fellephet ugy, hogy nem serul a politikai semlegessege / pozicioja?
Egy partrendezveny annak szamit? Egy allami unnep? Es egy falunap, ahol felszolal a polgarmester is? Aki ott fellep, az a polgi politikai partjat tamogatja?
Tok ertelmetlen ebbol ugyet krealni, ezzel az erovel egy marcius 15-i operahazi diszeloadas muveszeit is azzal kellene vadolni, hogy fidesz-szimpatizansok...
Egyebkent a tobbi fellepot miert nem tamadjak?

Ballib cenzúrázók réme 16 2016.07.28. 10:21:25

A Quimby rajongóknak semmi baja a fellépéssel.
ISmerek jó párat ezek közül, magam is Quimby rajongó vagyok.

A Gyurcsány és DK rajongók keltettek hisztériát, és álltak bele a gyűlölködésbe birka módjára gazdájuk parancsára.

Tisztán látni hogy a blogokban is Gyurcsány legnyagyobb seggnyalói álltak bele a fikázásba, és a Facebookon is ezek hisztériáznak.
Nem is járt a 90%-uk Quimby koncerten soha.

Azért balhéznak mert az Erdélyi Baloldali fesztivál, amin szintán fellépett többször a Quimby és Félsziget Fesztiválnak hívják becsődölt.
Egyfajta bosszú, a más tehene is dögöljön meg effektus.

Sajnos ez a hazai ellenzék.

kolomparlole1114 2018.08.26. 17:49:01

"ma már a "márka" közösségi tulajdon lett. A szurkolók, rajongók úgy érzik, beleszólásuk van a focicsapat mezszponzorának személyébe, a termék reklámkampányának hangvételébe, fesztiválmegjelenésébe, bármibe"

Nyilván nem a már összehaknizott pénz elköltésébe szólnak bele, hanem abba hogy a továbbiakban is fogják-e finanszírozni a haknizást, vagy sem. Ez eddig is így volt, max nem születtek róla cikkek. Ha a rapzenét szeretted, akkor nem finanszíroztad a metálhaknikat. Beleszóltál. Csak fészbúk nélkül nem jutott el senkihez a hőzöngésed. Most meg igen. Ennyi.

kolomparlole1114 2018.08.26. 17:51:36

@kolomparlole1114: Most ebbe utólag átolvasva bele lehet kötni hogy a rapper sose volt a metálzenekar piaca, a cikkben említett rajongók meg igen, de ezesetben meg a vállalhatóság a szeretem/nemszeretem közti választóvonal. Nyilván ha a kedvenc zenekarodról kiderül hogy utálja a magyarokat, akkor valószínűleg még aznap elégeted az összes albumukat, és többet sose mész a közelükbe se. Pedig a zenéjük nem lett szarabb, csak hát emellett mást is lehet (nem)szeretni.