bohm_kornel.jpg

Bőhm Kornél
Kommunikációs szakértő

Bőhm Kornél szakblogja

Ez itt Bőhm Kornél kommunikációs szakértő blogja, kríziskommunikációról, hírnévmenedzsmentről és mindenről, ami hozzá tartozik. Bőhm Kornél könyve "Sem megerősíteni, sem cáfolni címmel" jelent meg 2018-ban a HVG kiadónál.

Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Utolsó kommentek

  • Látens Inszinuáció: Nos, ha történelmileg nézzük, akkor a fekete, mint faj, valóban bukásra volt/van ítélve, divat ide... (2019.09.17. 15:44) A fehérek győzelme
  • Örömhernyó: @GépBalta: Pláne hogy nem is négerekről szól a reklám, hanem a sötétebb bőrű thaiokról. Ők is ázsi... (2019.09.17. 15:39) A fehérek győzelme
  • Örömhernyó: "A kisfilmben két gyönyörű modell közül az egyik hirtelen feketévé és szomorúvá válik, de később v... (2019.09.17. 15:37) A fehérek győzelme
  • GépBalta: Mi okból kéne fontosnak érezniük Thaiföldön a fekete kisebbségek korábbi sérelmeinek figyelembevét... (2019.09.17. 15:34) A fehérek győzelme
  • MAXVAL bircaman közíró: Liberális műbotrány. (2019.09.17. 14:50) A fehérek győzelme
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) activia (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) annie hall (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) audi (1) Audi (1) automata (1) avatar (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Barilla (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) Bertolli (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) Biotrial (1) BKK (1) bkk (1) blackface (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (15) boycott (1) bp (1) Brand (1) brand (3) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) budapest (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (2) coca cola (1) Colgate (1) communication (1) concorde (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) Curtis (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dal (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) díjkiosztó (1) dízel (1) Dolce (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employer branding (4) erdély (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) Facebook (3) facebook (5) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gabbana (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gay (1) gaydar (1) gay friendly (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) Google (1) google (2) görög zita (1) gozsdu (1) grand prix (1) Grecsó (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gucci (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) Gundel (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyász (1) gyászhír (1) gyászhíres reklám (2) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halál (1) halloween (1) halott (1) halottak napja (1) hamasz (1) harry potter (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) homofób (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) HVG (1) hvg (1) hvg könyvek (1) igata (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (1) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) közösségi média (1) kraft (1) Kreatív (4) kreatív (3) kreativ (2) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (16) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) Kríziskommunikáció (9) kríziskommunikáció (66) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) lcd (1) leépítés (2) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) leszerel (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) Majka (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (2) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (3) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) mindea (1) mindenszentek (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) munkáltatói (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) Nivea (1) notre dame (1) no comment (1) nsa (1) nypd (1) o1g (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patkány (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) personal brand (4) Pethő (1) petruska (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plágium (1) plakát (2) plakátarc (1) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) pr (2) PR (7) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) radó (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) rendőrség (1) renee somerfield (1) reputáció (5) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) Social media (1) social media (3) sofőr nélküli (1) somlói (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) sztrájk (1) szulák (1) szulák andrea (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tarlós (1) tartalommarketing (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) telekom (1) tematizálás (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (1) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) Trump (1) trump (2) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tűz (1) tweet (2) twitter (6) Twitter (2) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) váradi (1) váradi józsef (1) Vaszily (1) verekedés (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) vodafone (1) Vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) wizz (1) wizz air (1) Woods (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) zuckerberg (2) Zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Régi csibészek

2018.08.25. 21:30 Spindoc

Most, hogy Dopeman és Deutsch Tamás is úgy érezte, meg kell szólaljon két ismert rapper szakításának ügyében, úgy érzem, én sem hallgathatok tovább. Hozzá kell tennem, hogy a két ismert rapperből én csak az egyiknek ismertem korábban a nevét, a másik hírességet, bizonyos Curtist lehet, hogy meg se kell már tanulnom. De a kommunikációs tanulságok miatt mindenképpen érdemes a figyelemre a szerzőpáros nyárvégi botránya.

curtis.jpg

Mindig azt állítom, hogy krízisek során a közvélemény nagyon sokszor ismerkedik meg új kifejezésekkel, korábban széles körben kevésbé ismert jelenségekkel, a világ működésének egy-egy újabb rétegével. Legyen szó szökőárról, azaz cunamiról, vagy relpülőgépszerencsétlenség kapcsán a feketedobozok elhelyezkedéséről, működési módjáról, vagy az alumínium kitermelésének egyik melléktermékéről, a vörösiszapról, mindig megtudunk valamit a körülöttünk lévő valóság egy-egy szeletéről. Az egyik legmeglepőbb számomra ezúttal az volt, hogy ezek szerint "csibészkedésnek", "csibészségnek" becézik egymás között az alvilágban a bűnözői létformát.

Egy forrás szerint: "A koncertjeiken rendszeresen olyan arcok voltak a backstage-ben, akikre ők azt mondják, hogy csibészek, de hát közben tudjuk, hogy ezek bűnözők. Drogdílerek, stricik, prostituáltak"

Ennél nyilván egy fokkal izgalmasabb, Majka nyilvános kifakadása és a szennyes kiteregetése. Majka először a színpadon, a szegedi koncert közben jelentette be, hogy drogproblémák miatt megvált korábbi társától, majd hosszabban a Facebookon is érzelmes posztban búcsúzott Curtistól, végül egy vágatlan, 50 perces videóban mondta el az Indexnek, mi történt a kiemelt gázsijú szuperprodukció háza táján. A színpadi bejelentés sem tűnik minden tekintetben rögtönzöttnek - még ha konkrét helyszín és időpont nyilván összefügg a vállalhatatlan állapotban érkező és távozó csapattaggal, az utólagos kommunikáció viszont mindenképpen szépen, okosan felépített - Dopeman egyenesen kíméletlennek nevezi.

A krokodilkönnyek és egyúttal a nagyon súlyos, közjogi vádak megfogalmazása tényleg nehezen férnek meg egymással. Ha elfogadjuk azt a vezetői aranyigazságot, hogy a dicséretet minél szélesebb kör előtt osszuk meg, a letolást pedig négyszemközt vigyük végbe, a drogos életforma miatti munkaképtelenség országos hírré tétele semmiképpen sem elegáns, és nehéz megérteni, miért segítené ez a billog a szeretve tisztelt jóbarát kilábalását.

Ugyanakkor el kell ismerni, hogy van ráció Majka kommunikációjában: a rapper kezébe vette a kontrollt, maga irányította ez eseményeket, ezzel az előremeneküléssel és a megkerülhetetlen és félreérthetetlen közléssel saját hírnevét kíméli a balhétól, egyúttal leválasztja saját brandjéről a közelmúltban vele összeforrt, de kevésbé értékes másik márkát. Nem véletlen, hogy az első híradások rögtön a gázsik jelenlegi és várható alakulását boncolgatják. Ami azt illeti, bizonyos Curtis sem követett el súlyos hibát, amikor rendkívül szűkszavúan, már-már elegánsan reagált a történésekre és csak egy picit rúgta gyomorszájon a kezdeményező Majkát a riposztjában (jelesül, hogy mindenkinek megvan a maga drogja).

A média is teszi a dolgát, ügyvédeket kérdez meg, polgári perek és rendőrségi nyomozások indítását vizionálja, sőt, presszionálja, magyarán maximálisan kihasználja a nyári uborkaszezon utolsó pillanatait. A nyári időszak nézettségét és olvasottságát amúgy is hagyományosan a showbusiness "botrányai" tartják életben. Emlékezhetünk a Quimby tusványosi félrelépésének felfújására, idén például az Anna & The Barbies énekesnője ellen tervezett merénylet tartotta izgalomban a közvéleményt. Az együttesvezetők, a frontemberek pedig néha bizony átalakítják a zenekart, még akkor is, ha a rajongók egy része ezt zokon veszi. Általában a reflektorfényben álló fősztár marad a ringben, Lukács Laci is vígan átalakította a Tankcsapdát 19 év után, az Európa Kiadó is sokadik virágzását éli Menyhárt Jenő egyedüli alapító vezetésével, sőt, új felállásban játszik maga  az Alma együttes is. A nagyobb név marad, az underdogoknak pedig sokat kell küzdeniük, hogy a felszínen maradjanak. Úgyhogy nem lesz könnyű dolga Curtisnek, a nagy csibésznek sem.

tony.jpg

           

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bohmkornel.blog.hu/api/trackback/id/tr4714202551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

devadel 2018.08.25. 23:02:40

azon azért elgondolkodtam egy pillanatra, hogy jelent-e ma magyarországon az valamit, hogy valaki bűnözői életformában él. amikor nagyon kevés kivételtől eltekintve mindenki bűnözői életformában él, és ezt napi szinten elfogadjuk, kimagyarázzuk. hogy van-e bármi súlya még ennek a kifejezésnek....

ogli dzsí 2018.08.26. 11:32:14

majka egy paraszt, a másik parasztról most hallok először

Látens Inszinuáció 2018.08.26. 15:22:29

Az ózdi gyökérrel én egyszer futottam össze egy Erotika kiállításon, ahol leplezetlenül stírölte a Nőmet.

Szóltam neki; öcsi kopj le, mert nyakon b@szl@k.
Le is kopott.

nick papagiorgo 2018.08.26. 17:43:36

Ha igaz az, hogy a Curtis nevű úr drogfüggő, olyan szinten, hogy fellépni képtelen állapotba képes hozni magát, ill az, hogy Szegeden valami taxis találta meg magatehetetlenül, és úgy kellett visszavinni Budapestre, akkor itt sok kérdés nincs.

Más, sokkal nagyobb bandáknál is előfordult, hogy - habár mindenki drogozott/piált valamilyen szinten - megszabadultak attól a tagtól, aki ezt már addig vitte, hogy az ún. munkáját (mint a zenekar tagja) se volt képes elvégezni, ill a viselkedése miatt anyagi károk érik a bandát (pl.le kell mondani a fellépést, és a jegyeket visszafizetni - ilyenkor általában a menedzser b...a ki a tagot). Ezer példát tudok erre hozni.

Ebben az ügyben ennyi van, minden más kommunikáció csupán porhintés. A rendőrség se fog pl. Majka "leleplező" beszéde után Curtishez kiszállni, hogy "lássuk, mennyi drog van magánál" vagy efféle, mint ahogy pl. az ameriakai rendőrség se razziázik az amerikai pop- és rocksztároknál, még Amy Winehouse-nál vagy Whitney Houstonnál se, akikről mindenki tudta, milyen életet éltek.

jajdehülyevagyok 2018.08.26. 18:23:00

A teljesítményük megkérdőjelezhető, a szubkultúra törvényen kívüli, Majka hiteltelen celeb.