bohm_kornel.jpg

Bőhm Kornél
Kommunikációs szakértő

Bőhm Kornél szakblogja

Ez itt Bőhm Kornél kommunikációs szakértő blogja, kríziskommunikációról, hírnévmenedzsmentről és mindenről, ami hozzá tartozik. Bőhm Kornél könyve "Sem megerősíteni, sem cáfolni címmel" jelent meg 2018-ban a HVG kiadónál.

Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Utolsó kommentek

  • Fickó bácsi: Nekem úgy tűnik, hogy azok a vezetők, akik ezekért a reklámokért nem kevés pénzt adnak, valahol ig... (2019.05.10. 09:26) Anyátok napja!
  • MAXVAL bircaman közíró: Abszurd, hogy emberek komolyan vesznek reklámokat. (2019.05.10. 09:00) Anyátok napja!
  • szepipiktor: Remek írás! A gond az, hogy mindezt a neoliberális globalizált világ termelte ki, és most csak átb... (2019.05.10. 07:55) Anyátok napja!
  • pioneer2016: A mintegy fél évszázadon át jól működő Bábolnai céget lecserélték egy 23%-al olcsóbban üzemeltető ... (2019.04.29. 12:22) Hivatali patkányok
  • Zabalint: @szepipiktor: Maszatolsz. Nem a XIII. kerület fejlesztésének a következménye a patkanyok elszapar... (2019.04.29. 11:16) Hivatali patkányok
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) activia (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) audi (1) Audi (1) automata (1) avatar (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) Biotrial (1) BKK (1) bkk (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (14) boycott (1) bp (1) brand (3) Brand (1) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) Budapest (1) budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (2) coca cola (1) Colgate (1) communication (1) concorde (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) Curtis (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dal (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) díjkiosztó (1) dízel (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employer branding (4) erdély (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) facebook (5) Facebook (3) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gaydar (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) google (2) Google (1) görög zita (1) gozsdu (1) grand prix (1) Grecsó (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) Gundel (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyász (1) gyászhír (1) gyászhíres reklám (2) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halál (1) halloween (1) halott (1) halottak napja (1) hamasz (1) harry potter (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) hvg (1) HVG (1) hvg könyvek (1) igata (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (1) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) közösségi média (1) kraft (1) kreatív (3) Kreatív (4) kreativ (2) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (15) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) kríziskommunikáció (66) Kríziskommunikáció (8) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) lcd (1) leépítés (2) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) leszerel (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) Majka (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (1) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (3) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) mindea (1) mindenszentek (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) munkáltatói (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) notre dame (1) no comment (1) nsa (1) nypd (1) o1g (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patkány (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) personal brand (4) Pethő (1) petruska (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plágium (1) plakát (2) plakátarc (1) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) pr (2) PR (7) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) rendőrség (1) renee somerfield (1) reputáció (5) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) social media (3) Social media (1) sofőr nélküli (1) somlói (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) sztrájk (1) szulák (1) szulák andrea (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tarlós (1) tartalommarketing (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) telekom (1) tematizálás (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (1) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) trump (2) Trump (1) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tűz (1) tweet (2) twitter (6) Twitter (2) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) Vaszily (1) verekedés (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) vodafone (1) Vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) Woods (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) Zuckerberg (2) zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Sztrájk!

2019.01.30. 12:02 Spindoc

Magyarországon nincs különösebb kultúrája a sztrájkolásnak (sem), a hatékony munkavállalói érdekérvényesítés egyáltalán nem jellemző ránk. Ez természetesen sokféle okra vezethető vissza (egzisztenciális kiszolgáltatottság, szocializáció, rossz minták és korábbi tapasztalatok, elsorvadt szakszervezeti kultúra, ellenállás, ellenszegülés kultúrájának ilyen-olyan helyzete, beletörődés, empátia és szolidaritás alacsony szintje, stb, stb, stb), többek között ezért is hiú ábránd országleállást, országos sztrájkot vizionálni, a rendszerváltás óta egyetlen szemmel látható kis polgári engedetlenség sem jött össze senkinek. Az Audi dolgozók sztrájkja viszont most kicsit megmutatja mindenkinek, milyen is az helyzet, amikor tényleges téttel bíró, kemény munkabeszüntetés van egy termelő egységben. 

1919strike013.jpg

A sztrájkképességhez elég sok dolognak kell egyidejűleg együttállni. A legfontosabb természetesen az alkupozíció. Akkor lehet munkabeszüntetéssel fenyegetni, ha a leállás ténylegesen és fájdalmasan érintené a megrendelőket, a munkaadókat, tulajdonosokat. (Vö: pedagógus sztrájk.)  Kell hozzá olyan szervezettség, szakszervezet, amely meg tudja mozgatni a kritikus tömeget, enélkül ugyanis komolytalanná válhat a munkabeszüntetés, páran hülyét csinálnak magukból miközben a termelés pedig zavartalanul halad... Szükséges az elszántság és/vagy elkeseredettség, hogy a dolgozói kollektíva kitartson a végsőkig, vagy ameddig kell, mert a sztrájk mindig és egyre fokozódó mértékben érzelmi nyomás alá helyezi a sztrájkolókat. Ezért számít a közvélemény szolidaritása, empátiája, vagy éppen megvetése és gyűlölete. (Vö MÁV és BKV sztrájkok). És ha már szóba hoztuk: a közvélemény támogatása a társadalom érettségétől is függ, Angliában, Franciaországban, Németországban magától értetődik, hogy egyik sztrájk éri a másikat, és mindenki tudja, hogy ma mások, holnap pedig ő maga fog méltányosabb elbánást követelni a munkaadójától. Ez ugyanúgy igaz a közszférára is egyébként. (Vö amerikai kormányzati leállás). Több fontos peremfeltétel mellett szükséges az is, hogy a szakszervezetnek legyen valamiféle sztrájkalapja, amivel ha részlegesen is, pótolni tudja a kieső munkabért, tudja finanszírozni a jelenlétet, anyagok gyártását, hangosítást, stb.

Na, amit a győri Audinál láttunk az elmúlt 168 órában, az igazi sztrájk, amely szinte minden jegyét magán viseli egy kemény mukabeszüntetésnek és mint ilyen, abszolút érdemes arra, hogy kríziskommunikációs aspektusból is elgondolkodjunk rajta. Erős német cég, erős szakszervezet, kövessük figyelemmel.

      sztrajk3.jpg

A tényleges sztrájk az egyik legdurvább kommunikációs helyzet, ami egy szervezet életében előfordulhat. Sőt, már a sztrájkhelyzet, vagy az előkészület is kiveri az összes biztosítékot mind a kommunikációs csapatnál, mind a mind jogi részlegnél, a HR-nél, a teljes boardnál, mindenkinél. Emiatt a legtöbb sztrájkfenyegetésről nem is értesül a közvélemény. Az egyik legelső pont, amiben a szakszervezet és a cégvezetés próbál megállapodni, hogy milyen kommunikációt folytassanak a helyzetről. Ki és milyen tartalommal értesíti a munkavállalókat, vállalnak-e egymás felé titoktartási kötelezettséget a tárgyalások lezárulásáig, vagy az egyes tárgyalási fordulók között. Gyakori és jó megoldás, ha már az első összeüléskor megállapodnak a felek a közös játékszabályokban, írásban biztosítják a másik felet a jóhiszeműségről, a megállapodásra való törekvésről, a helyzet békés rendezésének igényéről. 

Ennek fényében érdemes átgondolni, hogy mit látunk az Audinál és hogy milyen ütközetek mehettek eddig a felek között, ami odáig fajult, hogy a hivatalos vezetés ferdítéssel vádolja a szakszervezetet, a szakszervezet pedig külső kommunikációt folytat a nyomásgyakorlás érdekében. Nem kis lelki teher azoknak a híreknek az olvasása sem, ami a győrieknek kiszolgáltatott, a termékekre váró gyárak ellehetetlenüléséről szólnak. (És akkor még nem beszéltünk arról a nyomásról sem, amikor egy-egy sztrájkra a politika is rájelentkezik, akár a sztrájkolók, akár a vezetés oldalán és politikai vitákba is belerángatja a sztrájkot, mintha ez a szituáció nem volna már enélkül is épp elég nehéz.) Páratlan lelki hadviselés részei a közkinccsé lett vörös, faék egyszerűségű LCD üzenetek is, amelyek a sztrájkolók elbizonytalanodását, adott esetben a széthúzást, sztrájktörést célozzák a vállalatvezetés részéről.

sztrajk1.jpg 

Eközben mindkét félnek meg kell ugrania két rendkívül nehéz kommunikációs kihívást is. Egyfelől edukálnia kell a munkavállalókat a tényleges követelésekről illetve azok hatásairól, miközben a melósok érthetően nem a bérszámfejtés útvesztőiben akarnak bolyongani. Másfelől meg kell tudni őrizni a kulturált hangnemet, nem lehet nyílt háborúvá elfajulni hagyni a fejleményeket, mert a sztrájk után is együtt kell dolgozni, közösen kell tolni a cég szekerét. Úgyhogy ebben legalábbis biztosan igaza van a vörös üzenetnek: egy sztrájk mindenkinek fáj. Úgyhogy valószínűleg nagyon hamar véget is fog érni, és a felek a kölcsönös tisztelet hangján fognak nyilatkozni a másik fél bölcsességéről, belátásáról és a jövőbe vetett optimizmusról. Más lehetőség nincs. 

UPDATE

Ahogy várható volt, nap végére már szent a béke, megkötötték a megállapodást. Kemény menet volt.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bohmkornel.blog.hu/api/trackback/id/tr4614598166

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.01.31. 08:18:54

A ballibek, szerencsére, bukták ezt a csatát is.

lenörd hofstadter 2019.01.31. 08:26:19

Ja. Baromi nagy eredmény. Kaptak xx pénzt, meg lehetőséget arra, hogy havonta ha összejön akkor egy hétvégét otthon töltsenek.

Agyatlan rabszolgák. Az örömtől tapsikolva fel sem fogják, hogy az Audi a létszámspóroláson zsebretett pénz töredékét adta oda, és lazán hülyét csinált belőlük.

szepipiktor 2019.01.31. 08:27:29

A posztot jegyzőnem vagy nulla ismerete van a versenszféráról vagy a szokásos blikkes bulvár kell a klikkekhez. (RETTEGNEK a cégek...)
A valóság az, hogy az AUDI kategóriájú cégek (azaz a multicégek) pontosan tudják, hogy évente ezt le kell játszaniuk, egyszerűen "beszámolják" az éves tárgyalásokba a "sztrájkot".
Ugye a megállapodás - ami mindig megtörténik - a következő évtől számíódik, azaz a 2019 végi, 2020 januári következő sztárjkig az cég bőven megspórol annyit, hogy az új megállapodás mellet is bőven marad a kasszájában.
Csak annyit történik, hogy nem a cég nyújtja be az ajánlatát, hanem a melósok...
.
Ebben különbözik a való világ a mostani kamusztrájkok során követelet dolgoktól, ahol a nem termelő, szmtalan kiváltságot,előjogot, juttatást kapó közalkalmazotti szféra harcol azért, hogy megmaradjanak az előnyeit és továbbra se kelljen 60%-nál nagyobb hatékonysággal melózniuk.
Mert őket a társadalom fizeti, például a most normálisan tárgyaló Audo munkások is....

lenörd hofstadter 2019.01.31. 08:34:05

@MAXVAL bircaman közíró:

Tehát az Audi a "ballib" fellegvára.

Az ember azt hiszi, hogy nem lehetsz már hülyébb, de minden nap rácáfolsz.

Sir Galahad 2019.01.31. 09:23:46

@MAXVAL bircaman közíró: Ez a sztrájk épp azért volt figyelemre méltó, mert semmilyen párt nem vett részt benne. Ez sem az ellenzéknek, sem a kormányoldalnak nem bukás, ahogy nem is siker.

nemecsekerno_007 2019.01.31. 09:36:47

@szepipiktor: Like! :). Szépen összefoglaltad

feribácsi 2019.01.31. 09:39:19

@MAXVAL bircaman közíró: Iván, már megint nem vetted be a reggeli gyógyszert! Hol szerepeltek itt ballibek a te beteg agyadon kívül?

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.01.31. 09:43:41

@feribácsi:

Ők az egészbe kormánybuktatást álmodtak bele.

midnightcoder2 2019.01.31. 09:55:05

A postoló egyet felejtett el felsorolni a sztrájkképesség kritériumai közül: az erõs hazai gazdaságot. Ha az Audi holnap úgy döntene hogy átviszi a termelést mondjuk a románokhoz, akkor a sok-sok sztrájkoló kereshetne magának másik melót, ami arrafelé azért nem annyira egyszerû.

midnightcoder2 2019.01.31. 10:00:28

@feribácsi: Mondjuk úgy, hogy a balfékek nem biztos, hogy a kardjukba dõlnének ha az Audi itthagyná az országot, ezzel picit megemelkedne a munkanélküliség, csökkenne a GDP... Amíg nagy a jólét addig nemigen van kormányváltó hangulat. Ezzel Orbánék is szembesültek 2006-ban, csak most az ellenzék van ugyanebben a helyzetben. Ráadásul ma nem egy lufin ül az ország mint 2006-ban.

Ad Dio 2019.01.31. 10:03:39

Még néhány ilyen buli és az Audi szépen csendben átteszi a gyártást a szlovák oldalra. És akkor aztán mindenki büszke lehet magára. Szerintem a T sztrájkolók ezt most túltolták. Ez nem kompromisszumos megoldás, hanem sima erőszak a cégen.

lenörd hofstadter 2019.01.31. 10:24:03

@MAXVAL bircaman közíró:

Buta komcsi portás, ha valami megértése problémát okoz, akkor az abszurditást magadban keresd.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.01.31. 10:26:23

@lenörd hofstadter:

Mit kellene megérteni, azon kívül, hogy ez a sztrájk is éppen a ballib narratívát gyengítette?

lenörd hofstadter 2019.01.31. 10:30:54

@midnightcoder2:

Tényleg mindig röhögök rajtad annyi faszságot tudsz írni.

"Amíg nagy a jólét addig nemigen van kormányváltó hangulat. Ezzel Orbánék is szembesültek 2006-ban,"

Az alaptézisetek a Gyurcsány alatti nyomor és elnyomás. Egyeztess a tartótiszteddel, biztos megvonja a mai pénzed ha ennek ellentmondasz.

" az erõs hazai gazdaságot. Ha az Audi holnap úgy döntene hogy átviszi a termelést mondjuk a románokhoz, akkor a sok-sok sztrájkoló kereshetne magának másik melót, ami arrafelé azért nem annyira egyszerû"

Erős gazdaságban nem probléma ha elmegy egy cég, és minden probléma nélkül találnak az emberek új munkát.
Vagyis megint nem figyeltél az ellentmondásra az előírt mantra visszaböfögése közben, a munkanélküliség a gyenge gazdaságban okoz problémát. Mint amilyen az orbáni gazdaság.

lenörd hofstadter 2019.01.31. 10:32:31

@MAXVAL bircaman közíró:

Például azt, hogy ez a sztrájk nem a ballibekről vagy a jobbkomcsikról szólt, hanem a munkáról. Mondjuk azt sem értheti egy portás szintű munkaerő.

Ne fáradj, nem etetlek tovább, túl hülye vagy ahhoz, hogy az ember vitába szálljon az agyatlan mantráiddal.

Sir Galahad 2019.01.31. 10:33:03

@MAXVAL bircaman közíró: Szerintem nem gyengítette, de nem is erősítette. A normális sztrájk szervezői nem engedik a megmozdulásra rátelepedni a pártpolitikát, nem az ellenzéket segítik vagy a kormányt támadják, hanem a dolgozók érdekeit igyekeznek előmozdítani. Itt ez történt és ez így a helyes.

martineden 2019.01.31. 10:35:16

@midnightcoder2: ,,a sok-sok sztrájkoló kereshetne magának másik melót, ami arrafelé azért nem annyira egyszerû."...nem ismered a terkepet,fidesztroll?Gyor korul nem egyszeru az allaskereses?Barmikor atmehet Ausztriaba, tripla penzert.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.01.31. 10:40:32

@lenörd hofstadter:

Én tudom miről szólt, szóval a ballibeknél reklamálj, akik szerint ez Zorbán bukásáról szólt.

megvagyhadnagy 2019.01.31. 10:41:48

@lenörd hofstadter:
"Tehát az Audi a "ballib" fellegvára.
Az ember azt hiszi, hogy nem lehetsz már hülyébb, de minden nap rácáfolsz. "

Márpedig, így van. Csak kukkantsd meg a szakszervezet fészbúk oldalát. A csúti törpézésen és ez O1G-zésen kívül akinek más a véleménye, a szokásos libsi vehemenciával barmozzák, hülyézik, faxkalapozzák le.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.01.31. 10:43:41

@Sir Galahad:

Vedd észre: már ez is a kormányt erősíti.

A ballib narratíva az volt, hogy hatalmas a felháborodás, mindjárt jön a rabszolgaság, a fideszesek is Orbán ellen vannak, lesz óriási tüntetés, általános sztrájk.

Erre jön egy konkrét szztrájk, NEM a kormány ellen, NEM a túlóraszabály ellen. Próbálnka beleakszkodni a ballibek, de maga a szakszervezet küldi el őket a fenébe.

megvagyhadnagy 2019.01.31. 10:48:55

@megvagyhadnagy: Ja! A legszebb, amikor a 18%-os béremelés után szidja a kormányt. Biztos az Elquró alatt többet kapott.
Ostobák.
Ja, meg a kafetéria. Mert a patás elvette, megadóztatta, stb. Azt agyilag nem fogja föl, hogy a kafetéria ADHATÓ, és erről kizárólag a munkaadó dönt. Nem Orbán.
De mindegy. Örüljenek. Attól még nem lesznek mások, mint egy szám a rendszerben.
Egyébként a szakszervezet oldalán a hozzászólások nagyon "mozgalmira" sikerültek. :) Mi vagyunk az Audi, Kitartás! Előre! Együtt sikerülni fog! Egységben az erő! Most megmutatjuk! Ne adjuk fel! Stb. És még ezek mellé az Audis feleségek (igen vannak akik így aposztrofálják magukat) nyávogása. Jujjj... :D

martineden 2019.01.31. 10:56:14

@MAXVAL bircaman közíró: ,,Erre jön egy konkrét szztrájk, NEM a túlóraszabály ellen"....Igen hulye,kollektiv szerzodesuk van 300 oras tulora kerettel.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.01.31. 11:29:25

@martineden:

Azaz nem az új szabély ellen tiltakoztak, ez fel se merült.

konrada 2019.01.31. 11:32:51

@Ad Dio:
Persze, mindenképpen, hiszen a fizetésemelésnél jobb buli összecsomagolni egy ekkora infrastruktúrát, és átvinni a termelést oda, ahol eleve 30-40%kal több a fizetés...

konrada 2019.01.31. 11:38:16

...teszem hozzá, most van az ideje annak - amikor gazdasági bővülés van, és munkaerőhiány - , hogy a melósok kiharcolják azt s bért, amit a pangás és a munkanélküliség idején leszorítottak a cégek a szerencsésebb országokban elért emelkedésekhez képest.

kocsisj 2019.01.31. 12:25:32

@konrada: A blogiró egyben téved, a taxissztrájk volt mindent és mindenkit megmozgató ilyen jellegű megmozdulás. Azt más tészta, hogy annak hiányzott a realitása. Tiszta ügy volt, hogyha barom módon bekeményítünk az oroszoknak (azóta is bánjuk, főleg a szabolcsi almások), ők is lépnek.
Amiért a Te hozzászólásodra reagálok az inkább az, hogy ez természetesen a kapitalizmus alapvető hibája, ahol a gazdagok mind gazdagabbak, a szegények meg mind szegényebbek lesznek. Az akkor is igaz, ha a korábbi 100-ból 80-20 arány volt, most meg a 200-ból 160-40 arány van és ezért úgy tűnik, mintha egyre jobb lenne. Pedig a lóf.szt! Minden olyan megmozdulás, amelyik az arányon tud változtatni üdvözítő.

kocsisj 2019.01.31. 12:29:22

@megvagyhadnagy: A szakszervezet egy mozgalom, tehát mozgalmi jelszavakat használ. Nem mondhatja, hogy éljen a részvényes vagy éljen az igazgató tanács. Az amúgy is jól él.

konrada 2019.01.31. 12:45:28

@kocsisj:
A taxissztrájk nem sztrájk volt, hanem utcai megmozdulás-blokád.

Nem attól volt az kemény, mert a sztrájkoló taxisok miatt az embereknek BKV-val, vagy gyalog kellett közlekedniük, hanem attól, hogy a f.szparasztok elállták az utakat, így nem lehetett tőlük közlekedni.
(...s mielőtt: nekem abból csak az maradt meg, hogy a bölcsiben síró gyerekek közül kellett nekem is elhoznom a sajátomat este 7 körül, mert a bunkói nem voltak tekintettel senkire és semmire, így órákig tartott, hogy kerülgetéssel valahogy el tudtam addig jutni..)

feribácsi 2019.01.31. 14:03:54

@MAXVAL bircaman közíró: Ezt a "bombabiztos" információt honnan szerezted be?