bohm_kornel.jpg

Bőhm Kornél
Kommunikációs szakértő

Bőhm Kornél szakblogja

Ez itt Bőhm Kornél kommunikációs szakértő blogja, kríziskommunikációról, hírnévmenedzsmentről és mindenről, ami hozzá tartozik. Bőhm Kornél könyve "Sem megerősíteni, sem cáfolni címmel" jelent meg 2018-ban a HVG kiadónál.

Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Utolsó kommentek

  • Látens Inszinuáció: Nos, ha történelmileg nézzük, akkor a fekete, mint faj, valóban bukásra volt/van ítélve, divat ide... (2019.09.17. 15:44) A fehérek győzelme
  • Örömhernyó: @GépBalta: Pláne hogy nem is négerekről szól a reklám, hanem a sötétebb bőrű thaiokról. Ők is ázsi... (2019.09.17. 15:39) A fehérek győzelme
  • Örömhernyó: "A kisfilmben két gyönyörű modell közül az egyik hirtelen feketévé és szomorúvá válik, de később v... (2019.09.17. 15:37) A fehérek győzelme
  • GépBalta: Mi okból kéne fontosnak érezniük Thaiföldön a fekete kisebbségek korábbi sérelmeinek figyelembevét... (2019.09.17. 15:34) A fehérek győzelme
  • MAXVAL bircaman közíró: Liberális műbotrány. (2019.09.17. 14:50) A fehérek győzelme
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) activia (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) annie hall (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) audi (1) Audi (1) automata (1) avatar (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Barilla (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) Bertolli (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) Biotrial (1) BKK (1) bkk (1) blackface (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (15) boycott (1) bp (1) Brand (1) brand (3) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) budapest (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (2) coca cola (1) Colgate (1) communication (1) concorde (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) Curtis (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dal (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) díjkiosztó (1) dízel (1) Dolce (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employer branding (4) erdély (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) Facebook (3) facebook (5) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gabbana (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gay (1) gaydar (1) gay friendly (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) Google (1) google (2) görög zita (1) gozsdu (1) grand prix (1) Grecsó (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gucci (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) Gundel (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyász (1) gyászhír (1) gyászhíres reklám (2) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halál (1) halloween (1) halott (1) halottak napja (1) hamasz (1) harry potter (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) homofób (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) HVG (1) hvg (1) hvg könyvek (1) igata (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (1) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) közösségi média (1) kraft (1) Kreatív (4) kreatív (3) kreativ (2) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (16) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) Kríziskommunikáció (9) kríziskommunikáció (66) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) lcd (1) leépítés (2) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) leszerel (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) Majka (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (2) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (3) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) mindea (1) mindenszentek (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) munkáltatói (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) Nivea (1) notre dame (1) no comment (1) nsa (1) nypd (1) o1g (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patkány (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) personal brand (4) Pethő (1) petruska (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plágium (1) plakát (2) plakátarc (1) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) pr (2) PR (7) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) radó (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) rendőrség (1) renee somerfield (1) reputáció (5) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) Social media (1) social media (3) sofőr nélküli (1) somlói (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) sztrájk (1) szulák (1) szulák andrea (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tarlós (1) tartalommarketing (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) telekom (1) tematizálás (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (1) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) Trump (1) trump (2) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tűz (1) tweet (2) twitter (6) Twitter (2) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) váradi (1) váradi józsef (1) Vaszily (1) verekedés (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) vodafone (1) Vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) wizz (1) wizz air (1) Woods (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) zuckerberg (2) Zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

A Niveánál nincs buzulás

2019.06.28. 23:27 Spindoc

A Nivea globális marketingügynöksége "hátat fordít ügyfelének, miután a Nivea egyik képviselője - telefonon - elutasított egy megjelentésre szánt kreatív anyagot, amelyen két férfikéz fogta volna egymást. A márka illetékese állítólag úgy fogalmazott: "We dont' do gay at Nivea", amit a címben megfogalmazott módon lehetne valahogy magyarra ültetni. Mivel a kreatív ügynökség részéről telefonáló fél maga is meleg, zokon vette a homofób hozzáállást és jelentette főnökeinek. A világ egyik legnagyobb marketingügynöksége, az FCB pedig bejelentette, éves szerződésük lejártakor "levonul" az ügyfélről, mert nem tud együttműködni ilyen értékrendbeli különbség mellett.

nivea.jpg

A kommunikációs világban mindig hírértékű, ha egy régóta jól működő globális együttműködés megszakad, de még azon belül is ritkaság számba megy, ha nem a megbízó, hanem az ügynökség mondja fel az együttműködést. Ilyenkor ugyanis egy biztos, jól fizető ügyféltől köszön el önszántából egy beszállító, és ne legyen kétségünk, hogy az FCB-nek is jelentős érvágás egy ekkora ügyfél elhagyása. (A globális bevétel 1%-át biztosította eddig számukra a Nivea márkát is tulajdonló német gigacég.) Feltételezhető persze, hogy nem csak egy félresikerült telefonhívás volt a fő ok, mindenesetre erre hivatkozik az ügynökség.

A meleg társadalom egyébként, ahogy ezen a blogon is foglalkoztunk vele, egyre fontosabb darabját adja a célcsoportoknak, általában mint jelentős önálló bevétellel rendelkező, igényességgel, megjelenésére és ápoltságára nagy gondot fordító, utazásra, szórakozásra, kikapcsolódásra sokat költő szegmensként számol velük számos márka és szolgáltatás. A Niveát ért vád azért is furcsa, mert a 140 éves márka immár a nyolcvanas évek óta kifejezetten fordul a férfiak felé (Nivea for men), 2001 óta pedig dedikáltan is megcélozta a meleg közösséget. Ennek megfelelően a cég határozottan vissza is utasította a homofóbia vádját, hangsúlyozva, hogy világszerte 20.000 munkavállalójuk között is mindenféle érdeklődésű és származású kolléga megtalálható. 

Ezzel együtt számíthatunk arra, hogy akár már ezekben a napokban látunk látványos melegbarát reklámokat és kreatívokat a cég részéről, hiszen a legkevésbé sem szeretnének céltáblája lenni egy számukra is kiemelten fontos célcsoportnak.

Emlékezetes eset az olasz Barilla tésztáé, amelynek elnöke kijelentette, hogy az olasz pasta a tradicionális családoknak van kitalálva, ő ugyan nem tehet senki, ha "mások" is fogyasztják, de sosem fog azonos nemű párokat szerepeltetni a Barilla reklámokban. A cég legnagyobb riválisa, a Bertolli rögtön le is csapott a globális felhördülésre, és azonnal gay friendly kampánnyal jelentkezett, fő üzenete az volt, hogy a Bertolli mindenkié, különösen azoké, akik éppen éhesek. 

barilla.png

Sőt, még egy melegbarát reklámfilmet is forgattak a témában:

 És, láss csodát, mostanra a Barilla is teljes fordulatot hajtott végre, immár nem az elnök által képviselt hagyományos családmodellt képviseli, és rendre az elsők között szerepel az emberi jogok, nyitott társadalmi és LGBT felmérések eredményeiben

barilla-1024x610.jpg

Hasonló utat járt be a luxusmárka Dolce & Gabbana is. A két alapító, akik egyébként az életben is egy meleg párt alkotnak arról beszéltek, hogy azonos nemű pároknak ne lehessen gyerekük, és hogy ezek a "szintetikus", laborban készülő gyerekek olyanok, mintha egy katalógusból választanák ki őket luxuscikként a gazdag szülők. A kőkonzervatív nyilatkozat sokaknál kiverte a biztosítékot, a legharcosabban az egyik "érintett", Elton John kelt ki a márka ellen és nem is sikertelen globális bojkottot hirdetett a D&G ellen. A márkaalapítók kitartottak álláspontjuk mellett, noha kicsit finomítottak a megfogalmazáson, de a márka kommunikációs gépezete ezen is továbbment. Nagyon kevéssel a bojkottfelhívást követően kijöttek azok a Dolce & Gabbana termékek, amelyek a szülőséget propagálják, akármilyen felállásban is történjen az. 

dg-family-shirts-x750_0.jpeg

A korszellemmel, vagy az idők szavával (?) nem lehet szembemenni - talán az lehet a tanulság, hogy a márkák mostanra már tényleg nem a tulajdonosok, vagy akár a megálmodó/alapítók kezeiben vannak, hanem a közönség, a rajongók kezeiben. Úgyhogy a tulajdonos, vagy az egyszeri képviselő értékrendje, egyéni véleménye csupán egy rizikófaktor a cégek kríziskommunikációs csapatának számára.  

A bejegyzés trackback címe:

https://bohmkornel.blog.hu/api/trackback/id/tr9414917210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

MAXVAL bircaman közíró · http://bircahang.org 2019.06.29. 07:29:09

A homoklobbi tombol, de az idő nem nekik dolgozik.

Mi kisemberek nehezen tűrjük agressziójukat gyerekeink, unokáink ellen. S nem felejtünk.

Éhesló 2019.07.01. 13:40:06

A buzulás elutasítása semmi esetre sem "fóbia", hanem maga a keresztény normalitás.
Örülök, hogy a brutális és gátlástalan buzeráns nyomulásnak még van, aki ellent mer állni.
Remélem ez a hozzáállás lesz a meghatározó.

A multik fogyasztóinak elenyésző része buzi, vagy más deviáns, ezért nem a buzik és deviánsok végtelen kívánságlistáinak való korlátlan megfelelés kell legyen a marketingjük célja.
Sőt.
Saját kárukon kell rájönniük, hogy a woke kapitalizmus jelentős veszteségeket okoz a tulajdonosaiknak, részvényeseiknek és végső soron a woke cégeknek is:
ujtechkor.blog.hu/2019/06/04/kulturhaborus_tortenesek_372

mirjam123 2019.07.01. 19:14:15

@Éhesló: De jól megfogalmaztad! Csak nem tudom, hogy mi az a woke kapitalizmus.

mirjam123 2019.07.01. 19:15:47

Már kezdtem örülni a címnek, de sajnos tovább olvasva nem valami szívderítő.
Szóval akárhogy is, nincs menekvés, minden cég behódol a homoszexuális lobbinak?! Nagyon szomorú ez!

Hungry horse 2019.07.01. 19:25:33

@mirjam123: ott a link, találsz róla infót.

XXXXXL 2019.07.13. 11:02:52

A "We don't do gay at Nivea" mondatot én úgy értelmezném, hogy egy szappan esetén nem tesz hozzá semmit hogy a marketinges hová pozícionálta, de ahogy a melegeket sérti egy homofób kijelentés úgy a nem melegeket is irritálhatja a homoszexuális utalás a reklámban.

Nincs keresztény-konzervatív borotva, meleg tusfürdő vagy heteroszexuális szappan.

Van olyan viszont amit nem teszteltek állatokon, van ami olcsó és jó, meg van aminek a gyártásakor nem tolják rommá a környezetet.
Engem ilyenekkel lehet megszólítani :)