bohm_kornel.jpg

Bőhm Kornél
Kommunikációs szakértő

Bőhm Kornél szakblogja

Ez itt Bőhm Kornél kommunikációs szakértő blogja, kríziskommunikációról, hírnévmenedzsmentről és mindenről, ami hozzá tartozik. Bőhm Kornél könyve "Sem megerősíteni, sem cáfolni címmel" jelent meg 2018-ban a HVG kiadónál.

Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Utolsó kommentek

  • Látens Inszinuáció: Nos, ha történelmileg nézzük, akkor a fekete, mint faj, valóban bukásra volt/van ítélve, divat ide... (2019.09.17. 15:44) A fehérek győzelme
  • Örömhernyó: @GépBalta: Pláne hogy nem is négerekről szól a reklám, hanem a sötétebb bőrű thaiokról. Ők is ázsi... (2019.09.17. 15:39) A fehérek győzelme
  • Örömhernyó: "A kisfilmben két gyönyörű modell közül az egyik hirtelen feketévé és szomorúvá válik, de később v... (2019.09.17. 15:37) A fehérek győzelme
  • GépBalta: Mi okból kéne fontosnak érezniük Thaiföldön a fekete kisebbségek korábbi sérelmeinek figyelembevét... (2019.09.17. 15:34) A fehérek győzelme
  • MAXVAL bircaman közíró: Liberális műbotrány. (2019.09.17. 14:50) A fehérek győzelme
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) activia (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) annie hall (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) audi (1) Audi (1) automata (1) avatar (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Barilla (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) Bertolli (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) Biotrial (1) BKK (1) bkk (1) blackface (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (15) boycott (1) bp (1) Brand (1) brand (3) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) budapest (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (2) coca cola (1) Colgate (1) communication (1) concorde (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) Curtis (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dal (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) díjkiosztó (1) dízel (1) Dolce (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employer branding (4) erdély (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) Facebook (3) facebook (5) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gabbana (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gay (1) gaydar (1) gay friendly (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) Google (1) google (2) görög zita (1) gozsdu (1) grand prix (1) Grecsó (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gucci (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) Gundel (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyász (1) gyászhír (1) gyászhíres reklám (2) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halál (1) halloween (1) halott (1) halottak napja (1) hamasz (1) harry potter (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) homofób (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) HVG (1) hvg (1) hvg könyvek (1) igata (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (1) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) közösségi média (1) kraft (1) Kreatív (4) kreatív (3) kreativ (2) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (16) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) Kríziskommunikáció (9) kríziskommunikáció (66) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) lcd (1) leépítés (2) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) leszerel (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) Majka (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (2) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (3) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) mindea (1) mindenszentek (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) munkáltatói (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) Nivea (1) notre dame (1) no comment (1) nsa (1) nypd (1) o1g (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patkány (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) personal brand (4) Pethő (1) petruska (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plágium (1) plakát (2) plakátarc (1) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) pr (2) PR (7) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) radó (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) rendőrség (1) renee somerfield (1) reputáció (5) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) Social media (1) social media (3) sofőr nélküli (1) somlói (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) sztrájk (1) szulák (1) szulák andrea (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tarlós (1) tartalommarketing (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) telekom (1) tematizálás (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (1) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) Trump (1) trump (2) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tűz (1) tweet (2) twitter (6) Twitter (2) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) váradi (1) váradi józsef (1) Vaszily (1) verekedés (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) vodafone (1) Vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) wizz (1) wizz air (1) Woods (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) zuckerberg (2) Zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

A fehérek győzelme

2019.09.16. 21:33 Spindoc

Lehet, hogy csak engem került el a Gucci év eleji botránya - mindenesetre csak a friss híradásokból értesültem róla, hogy az olasz luxusmárka komoly árfolyamveszteséget szenvedett el egy rossz ízléssel kialakított pulóver piacra dobása miatt. A képet elnézve nem kell olyan sok belemagyarázás abba, hogy ezt a pulcsit sokan négerré maszkírozásnak, angol közismert nevén "blackface"-nek tartsák.

gucci.png

A blackface-ezés, különösen Amerikában abszolút "no-go"-nak számít, és a feketék elnyomásának egyértelmű szimbóluma azóta, hogy ilyen feketére maszkírozott fehér színészek játszották minden kabaréban és korabeli filmekben az együgyű, bamba feketét, akit jól ki lehet röhögni, megalázni. (Minden hazai áthallás, esetleg a rádiókabaréban használt kisebbségi akcentusok miatt nem a véletlen műve, csak nálunk kisebb az érzékenység és az igény a politikai korrektségre.)

tovább »

A Wizz válaszol - interjú Radó Andrással

2019.07.12. 13:05 Spindoc

A nyári főszezonban hétről hétre kerül bele a Wizz Air a hírekbe, legtöbbször inkább negatív kontextusban. Megkérdeztük a légitársaság kommunikációs illetékesét, hogyan élik meg és hogyan kezelik a mindennapi kríziseket, mi a kríziskommunikációs megközelítésük. Interjú Radó Andrással, a Wizz Air vállalati kommunikációs menedzserével.  

Szerencsétlen egybeesés lenne a több különböző Wizz Air nevéhez kötődő „botrány”, vagy áll a háttérben valamilyen átszervezési, folyamat-jellegű kihívás?

Ezek, az elmúlt időszakban a sajtó által felkapott események elszigetelt esetek és semmilyen átszervezési, folyamat-jellegű oka nincs. Naponta átlagosan 500-nál is több járatunk van, több mint 100 000 utast szállítunk – nyáron ez a szám még magasabb – ám járataink túlnyomó többsége pontosan, és minden zavar nélkül száll le. Tavalyi üzleti évünkben járataink 0.2%-át kellett csak törölnünk – jelentős részüket a nem megfelelő időjárási körülmények miatt. Nem szabad az elmúlt pár esetből messzemenő következtetéseket levonni az üzemelésünkre.

rado.JPG

A megnövekedett nyári forgalom pedig természetesen gyorsabban a felszínre hozza ezeket a problémákat. Az utasok se szeretnek a repülőtéren ülni ahelyett, hogy a tengerparton barnulnának...

A közvélemény a nyári főszezonokban szinte fel van készülve arra, hogy utaztatással, turizmussal kapcsolatos problémáktól hangos a média. Utazási irodák csődjei, külföldön rekedő turisták, váratlanul elmaradó utak, túlfoglalt repülőjáratok mellé most megérkeztek a máshová érkező repülők, a túlterhelés miatt itthon, vagy kint hagyott csomagok. Most csak a légiközlekedést tekintve ennyire nehézzé vált megszervezni a szezonálisan megnövekvő utasszámot?  

A Niveánál nincs buzulás

2019.06.28. 23:27 Spindoc

A Nivea globális marketingügynöksége "hátat fordít ügyfelének, miután a Nivea egyik képviselője - telefonon - elutasított egy megjelentésre szánt kreatív anyagot, amelyen két férfikéz fogta volna egymást. A márka illetékese állítólag úgy fogalmazott: "We dont' do gay at Nivea", amit a címben megfogalmazott módon lehetne valahogy magyarra ültetni. Mivel a kreatív ügynökség részéről telefonáló fél maga is meleg, zokon vette a homofób hozzáállást és jelentette főnökeinek. A világ egyik legnagyobb marketingügynöksége, az FCB pedig bejelentette, éves szerződésük lejártakor "levonul" az ügyfélről, mert nem tud együttműködni ilyen értékrendbeli különbség mellett.

nivea.jpg

Teknőst ölni

2019.06.15. 12:24 Spindoc

Tavaly ilyenkor egy vemhes szurikáta értelmetlen halála borzolta a kedélyeket, most egy görög teknős barbár lemészárlása borítja ki - teljes joggal - a közvéleményt.

A klíma-pánik okán egyre erősebb az emberiség lelkiismeretfurdalása, valószínűleg  - velem együtt - sokszáz millióan érezzük úgy, hogy teljesen tehetetlenek vagyunk a földi bioszféra megóvása ügyében. Kínára és Amerikára utalva mondja Bödöcs Tibor, hogy ha két óriási gorilla szellentget mellettünk egy liftben, nem sokat javít a helyzeten, ha mi nem ettünk fokhagymát reggelire. Vagyis a jó érzetünkön segíthet, ha vászontáskában visszük haza a bio paradicsomot, vagy önérzetesen nem kérünk szívószálat a Bloody Mary-nkbe, de ettől még ugyanúgy orvvadászok lesnek az utolsó orrszarvúakra, és ugyanolyan intenzitással irtják a pótolhatatlan esőerdőket korrupt banánköztársaságok kormányainak asszisztálásával ezekben a percekben is. Valószínűleg ebben a relációban lehet végiggondolni azt is, miért üt ennyire szíven egy olyan értelmetlen, megmagyarázhatatlan tett, mint egy ártatlan és ártalmatlan kisállat elpusztítása, amely ráadásul a saját, védett helyén a lénynek sem ártva tengődött, fogságban, de alighanem a lehetőségekhez képest boldogan. 

gorog.jpg        

Anyátok napja!

2019.05.09. 22:33 Spindoc

Elsöprő erejűnek hat a felháborodás a Telekom anyák napi kisfilmje körül, amelyben a szokásos anyák napi ünnepségre érkező, mit sem sejtő édesanyáknak felvételről mondják el gyermekeik azokat a kifogás paneleket, amiket egész évben hallgatniuk kell a velük nem foglalkozó, rájuk időt nem szakító anyáktól. A bűntudat, "a rossz szülőnek levés", vagy legalább a "nem elég jó szülőnek levés" amúgy is egész évben, 0/24 órában gyötör minden szülőt az aktív életet élő, dolgozó családokban - hát ebben a kifordított világú és gondolatiságú, sötét tónusú filmben mindenki megkapja a magáét. A végén szereplő kis bonbon (a Telekom szolgáltatásaival napi 4 percet is tarthatnátok egymással a kapcsolatot) inkább csak erőltetett lezárás. Egy keserű és vádaskodó alapbeállítás után katarzist nem, csak felháborodást kiváltó gyönge befejezés. Annyira súlytalan a feloldás, hogy a releváns, bűntudatot kiváltó narratívával nem tud egy súlycsoportban lenni, hogy egyenesen szánalmassá válik. 

anyak.jpeg

Hivatali patkányok

2019.04.28. 11:50 Spindoc

Rendkívül érzékenyen érint a budapesti patkányveszély - szerencsére még nem futottam össze egyeddel, de rettegek a pillanattól, amikor igen. Laktam már olyan városban, sőt, olyan szobában, ahol a kis egérkék mindennapos jelenségnek számítottak, és rém büszke voltam Budapestre, amely a világ egyetlen patkánymentes nagyvárosának számított. Tavaly decemberig.

patk.jpg

Az égő templom

2019.04.16. 13:23 Spindoc

A döbbenet képei. Alighanem mindenkit a monitorok elé szögezett a lángoló templom, a világ egyik legikonikusabb épületének szívszorító küzdelme a pusztító tűzzel. Nagyon sok és köztük majd több okos elemzés jelenik majd meg arról, mi mindent jelentenek ezek a sokkoló képsorok az európai, tágabban a nyugati kultúra számára, hogyan marad meg, hogyan csapódik le a lelkekben.

nd1.jpeg

És ennek része lesz az az óvatos reménykedés is, ami a reggeli beszámolókból látható: a kár ugyan felbecsülhetetlen, de az felbecsülhető, mi minden menekült meg: elsősorban a Notre Dame "épülete", a szerkezet, és a műkincsek, a templom szakrális "tartalma". Az óvatos reménykedést táplálják a mindenhonnan érkező adományok és nagyvonalú felajánlások Szegedtől Salma Hayek férjéig.

Leszerelt a plakátarc

2019.03.30. 21:10 Spindoc

Kilépett az állományából egy rendőr - egy fiatal munkavállaló, aki egy időben az arcát is kölcsönözte a szervezeti toborzáshoz. A fiatalember csalódottan arról ír, hogy akármekkora álma is volt, hogy rendőr lehessen, nem elég a tisztességes megélhetéshez, amit a munkaadója biztosít, és még reménye sincsen többre a belátható jövőben. Ez típusra az egyik legnagyobb fajta pofon, amit egy munkaadó csak nyilvánosan kaphat.  

leszerel.jpg

Péppé verték

2019.03.14. 07:54 Spindoc

Feltűnően szemérmes a hazai média a péppé vert német topmenedzser és két fiának ügyében - legalábbis, ami a helyszín megnevezését illeti. Láthatóan senki nem akarja, nem meri elsőként leírni az érintett szórakozóhely nevét, mintha nem is lenne különösebben fontos, hol történt az eset. Sőt, gondosan kerülik azt is, hogy megnevezették, melyik nagy német cég topmenedzseréről van szó. Utóbbi tényleg kevésbé szorosan tartozik az ügyhöz. Az előbbi viszont talán mégis. 

bouncer-at-bar.jpg

Adjátok vissza az életemet!

2019.03.03. 18:23 Spindoc

Álmából riasztották fel a sajtó képviselői a román vasúttársaság vezetőjét, aki ezt szóban nehezményezte is. Az újságírók magyarázatot szerettek volna kapni az egy nap alatt történt két vasúti balesetre, Leon Bărbulescu vezérigazgató viszont aludni szeretett volna és ennek hangot is adott. A szállítási miniszter azonnal kezdeményezte is a felmentését, gúnyosan megjegyezve, hogy most végre lesz módja kipihennie magát. A vasút eddigi irányítója a szerencsétlen és érzéketlen megjegyzésével feliratkozott a "híres utolsó mondatok" listájára, már ami a katasztrofális kríziskommunikációs eseteket illeti. 

bp.jpeg

A leghírhedtebb öngyilkos kiszólás alighanem Tony Hayward BP vezérigazgató nevéhez kötődik, akinek cége minden idők valószínűleg legnagyobb ökológiai katasztrófáját okozó Deep Water Horizon baleset után közvetlenül arról beszélt, hogy senki sem akarja annyira meg nem történtté tenni az eseményeket mint ő, vissza akarja kapni az eddigi nyugodt életét. Miközben 11 munkatársa lelte halálát az olajfúró fedélzetén történt robbanásban, a BP pedig felfoghatatlan mennyiségű nyers olajjal tette tönkre a Mexikói-öböl teljes ökológiáját évtizedekre. Ezt a cinikus, átgondolatlan megjegyzést a szakirodalom be is vette azóta, és a botrányra "life back gaffe"-ként utalnak.

Az esethez hozzá tartozik, hogy az elszabadult hajóágyúként viselkedő CEO a mentés munkálatainak kezdetén szabadságra ment és jacht versenyen vett részt, mert, mint mondta, azt korábban megígérte már a fiának. Haywardot rövid úton eltávolították a vezérigazgatói székből.