bohm_kornel.jpg

Bőhm Kornél
Kommunikációs szakértő

Bőhm Kornél szakblogja

Ez itt Bőhm Kornél kommunikációs szakértő blogja, kríziskommunikációról, hírnévmenedzsmentről és mindenről, ami hozzá tartozik. Bőhm Kornél könyve "Sem megerősíteni, sem cáfolni címmel" jelent meg 2018-ban a HVG kiadónál.

Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Utolsó kommentek

  • sakkosfx: Ha őszinték akarunk lenni be kell vallani, hogy a mieink mellett csak tanulók lehetnek a Bolgárok!... (2020.07.24. 09:47) Ál-arcok
  • anyadmajma: Hm, az első komment itt se a birka. mi a fasz van vele, vírusos lett? Így hogy irjam meg neki, hog... (2020.07.24. 08:12) Ál-arcok
  • kvadrillio: olajszőkítők, brókercsalások, ÁFA-csalások.......stb...stb.......és az ezekből kivirágzott újgazd... (2020.07.23. 22:53) Ál-arcok
  • kvadrillio: hmmm.....amúgy a fentiekkel kapcs-ban, a volt cocilista országokban még überelnék is a fenti jelen... (2020.07.23. 22:46) Ál-arcok
  • kvadrillio: @kvadrillio: hjahhhhh......van amikor hiába """tanulgat""" valaki, NEM SEGÍT RAJTA !!! :o))))))))... (2020.07.23. 22:26) Ál-arcok
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) activia (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) állatkert (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) annie hall (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) Audi (1) audi (1) automata (1) avatar (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Barilla (1) basf (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) beirut (1) bejrút (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) bértárgyalás (1) Bertolli (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) biodóm (1) Biotrial (1) BKK (1) bkk (1) blackface (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (16) boycott (1) bp (1) brand (3) Brand (1) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) budapest (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (2) coca cola (2) Colgate (1) communication (1) concorde (1) contactess (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) covid (3) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) Curtis (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dal (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) Digi (1) díjkiosztó (1) dízel (1) Dolce (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employee activism (1) employer branding (4) erdély (1) érettségi (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) facebook (5) Facebook (3) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) felvételi (1) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gabbana (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gay (1) gaydar (1) gay friendly (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) Google (1) google (2) görög zita (1) gozsdu (1) grand prix (1) Grecsó (1) greenpeace (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gucci (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) Gundel (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyász (1) gyászhír (1) gyászhíres reklám (2) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halál (1) halloween (1) halott (1) halottak napja (1) hamasz (1) harry potter (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) homofób (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) hvg (1) HVG (1) hvg könyvek (1) igata (1) imázs (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) járvány (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (2) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katasztrófa (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kitkat (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) koronavírus (2) közösségi média (1) kraft (1) kreativ (2) Kreatív (4) kreatív (3) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (20) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) Kríziskommunikáció (9) kríziskommunikáció (67) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) lazítani (1) lcd (1) leépítés (2) Lego (1) lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) leszerel (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) lojalitás (1) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) Majka (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) maslow (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (2) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (3) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) millennium dome (1) mindea (1) mindenszentek (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) munkáltatói (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) nestlé (1) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) Nivea (1) notre dame (1) no comment (1) nsa (1) nyelvvizsga (1) nypd (1) o1g (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) operatív törzs (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pannon park (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patkány (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) persányi (1) personal brand (4) Pethő (1) petruska (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plágium (1) plakát (2) plakátarc (1) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) pr (3) PR (7) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) radó (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklamálás (1) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) rendőrség (1) renee somerfield (1) reputáció (6) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) robbanás (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) shell (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) social distancing (1) Social media (1) social media (3) sofőr nélküli (1) somlói (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) sztrájk (2) szulák (1) szulák andrea (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tarlós (2) tartalommarketing (1) Távközlési kft (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) telekom (1) tematizálás (1) tendencia (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (2) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) Trump (1) trump (2) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tűz (1) tweet (2) Twitter (2) twitter (6) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válság (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) váradi (1) váradi józsef (1) Vaszily (1) verekedés (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) vodafone (1) Vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vuca (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) wizz (1) wizz air (1) Woods (1) wwf (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) zuckerberg (2) Zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Uber mensch, taxissztrájk

2015.03.20. 09:38 Spindoc

Nem csak nálunk vannak kiborulva a taxisok az Uberre. Sőt, azt lehet mondani, mindenhol ki vannak rájuk bukva, ahol megjelennek. A budapesti forgalomlassító taxis sztrájk nem egyedi tünet, csak hozzánk hozta közelebb a probléma tárgyalását.

uber1.jpg

Nem tudom, csak nekünk jutott-e eszünkbe a téma kapcsán az ipari forradalom munkásainak géprombolása. Akkor a munkafolyamatokat átvevő, egyszerűsítő gépek számos munkásnak vették el a kenyerét, amelyet egy egyszerűnek tűnő megoldással, a gépek szétrombolásával próbáltak megakadályozni a feleslegessé vált melósok.

framebreaking-1812.jpg

 

A fejlődés viszont ilyen módszerekkel hosszú távon és tartósan nem akadályozható meg, szerencsére. Számtalan foglalkozást tudunk megnevezni, amelyek ma már nem léteznek, vagy csak kézműves vásárok bazári látványosságaként csodálhatóak. Tegyük hozzá: még ettől is sokkal több olyan egykori foglalkozás van, amelyeket már megnevezni sem tudunk, nem is hallottunk felőle.

A klasszikus taxis szolgáltatást kiváltó Uber megítélése, legalábbis jelen pillanatban, nem ilyen triviális. 

A sztrájkoló taxisok érvei védhetőek, igazolhatók. A törvényesen működő fuvarozók számos vizsgát letesznek, autóik állapotát, felszereltségét rendszeresen és szigorúan ellenőrzik, a fuvarozási díjak jogszabályban meghatározottak. A budapestiek éppen az új szabályozás miatt verték magukat horribilis autófelújítási, festési költségekbe. Rendezett a balesetbiztosítás kérdése, a légzsákok megléte is, a taxisok engedéllyel rendelkező vállalkozók, akik felelősséget vállalnak a szolgáltatások minőségéért.  Az igényeik mindezek alapján érthetőek: ha a jogszabályi előírások rengeteg dologra kötelezik őket, akkor a jogszabályok védjék meg a piacukat is.

uber2.jpg  

A taxisok elkerülésére, megkerülésére eddig is voltak próbálkozások, szolgáltatások. Telekocsi akciók például, vagy a közösségi médiában szerveződő közös autóhasználat, stb. Az Uber mindezt rendszerbe szervezte, megtartotta a legjobb, legkézenfekvőbb tulajdonságokat mind a sofőrök, mind az utasok szempontjából. És persze a legrosszabbakat a hivatalos fuvarosok és az állami adófizetés szempontjából.

Az Uber imázsát sokszor rombolják mindenféle kríziskommunikációs válságok is, amiről mi is többször értekeztünk már a kríziskommunikációs eMagazinunkban is. Indiában szexuális erőszak miatt akarják betiltani a teljes Uber vircsaftot, miközben Franciaországban éppen szexista hirdetések miatt bélyegezték meg a céget. A teljes decentralizáció miatt mind a PR, mind az utcáról beeső munkavállalók teljesítménye, színvonala kontrollálhatatlan.

Akár így, akár úgy, a szolgáltatások mindenképpen a digitális üzleti modellek és a közösségi gazdaság felé mennek, és azok a startup modellek a legsikeresebbek, amelyek képesek minél többfelé kiszervezni a szolgáltatások nyújtását, minél több embert érdekeltté tenni, miközben a szolgáltatások után járó nyereségből természetesen részesülnek. (A szállodásoknak is riválist jelent az Airbnb, vagy a couchsurfing modell.) Egy biztos, géprombolással nem lehet útját állni a fejlődésnek, de a fair versenykörülmények megteremtése valóban az államra hárul(na).

---

ha érdekel a kríziskommunikáció, ne felejts el feliratkozni a Spindoc Kríziskommunikációs eMagazinra itt. Hétfőn már jön is az új kiadvány.

A bejegyzés trackback címe:

https://bohmkornel.blog.hu/api/trackback/id/tr547285679

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Spindoc: Uber mensch, taxissztrájk 2015.03.20. 10:52:02

Géprombolással nem lehet útját állni a fejlődésnek, de a fair versenykörülmények megteremtése valóban az államra hárul(na).

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2015.03.21. 12:29:33

"Az igényeik mindezek alapján érthetőek: ha a jogszabályi előírások rengeteg dologra kötelezik őket, akkor a jogszabályok védjék meg a piacukat is."

Érthetőnek érthető, de nem jogos. A megoldás egyszerűen az lenne, hogy a jogalkotók nem szólnak bele a piac működésébe. A taxisok tüntetése érthető, de ne az uber, hanem a törvényhozók ellen tüntessenek, hogy miért korlátozzák őket a piaci versenyben.

Spindoc · www.spindoc.hu 2015.03.21. 12:34:57

Azt gondoljuk mi is, hogy az állam, a jogalkotó szerepe a kulcskérdés ebben az ütközetben. Kiegészítjük a szavazást! :-)

Spindoc · www.spindoc.hu 2015.03.21. 12:36:08

@stoic79: Mégsem egészítjük ki, utólag nem lehet szerkeszteni... Ami tök jogos.

athumra 2015.03.21. 13:34:37

Ha az uber mint utas szervező működne, ugyan azokkal a feltételekkel, mint mindenki más - megfelelően képzett sofőrök, törvénynek megfelelő autók.
A törvényhozók elvileg az utasok biztonságáért szigorították meg a taxizás feltételeit.
Ezt most önmagát zseninek kikiáltó pattanásos képű taknyos kölyök a szabadságra hivatkozva szeretné felrúgni. A megjelenése pillanatában kellett volna betiltani! Ez persze a törvényhozók töketlenkedése...
Az biztos, hogy a saját biztonságom okán, soha nem fogom igénybe venni ahogy a telekocsit sem! Mert én sem magamban nem bízom, sem az ismeretlen autósba, annyira, hogy mások életért felelősséget vállaljak!

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2015.03.21. 14:31:39

"A törvényhozók elvileg az utasok biztonságáért szigorították meg a taxizás feltételeit."

Attól ez még nem lesz igaz. A szabályozás előtti időkből nem nagyon emlékszem arra, hogy az utasok biztonsága annyira veszélyben lett volna. Ráadásul még ha egy adott társaságnál ez be is következik, akkor a verseny miatt a kuncsaftok átmennek egy másik társasághoz. Azzal, hogy az állam egy csomó mindent uniformizált, ezt lehetetlenné tette, és ebbe a piaci/szabályozási részbe ment bele az uber.

"Az biztos, hogy a saját biztonságom okán, soha nem fogom igénybe venni ahogy a telekocsit sem! Mert én sem magamban nem bízom, sem az ismeretlen autósba, annyira, hogy mások életért felelősséget vállaljak!"

Ez a te döntésed, de ebből nem következik, hogy ezt törvényi erőre kell emelni. Másnak más lehet a preferenciája, de azt nem igazán etikus betiltani.
süti beállítások módosítása