bohm_kornel.jpg

Bőhm Kornél
Kommunikációs szakértő

Bőhm Kornél szakblogja

Ez itt Bőhm Kornél kommunikációs szakértő blogja, kríziskommunikációról, hírnévmenedzsmentről és mindenről, ami hozzá tartozik. Bőhm Kornél könyve "Sem megerősíteni, sem cáfolni címmel" jelent meg 2018-ban a HVG kiadónál.

Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Utolsó kommentek

  • sakkosfx: Ha őszinték akarunk lenni be kell vallani, hogy a mieink mellett csak tanulók lehetnek a Bolgárok!... (2020.07.24. 09:47) Ál-arcok
  • anyadmajma: Hm, az első komment itt se a birka. mi a fasz van vele, vírusos lett? Így hogy irjam meg neki, hog... (2020.07.24. 08:12) Ál-arcok
  • kvadrillio: olajszőkítők, brókercsalások, ÁFA-csalások.......stb...stb.......és az ezekből kivirágzott újgazd... (2020.07.23. 22:53) Ál-arcok
  • kvadrillio: hmmm.....amúgy a fentiekkel kapcs-ban, a volt cocilista országokban még überelnék is a fenti jelen... (2020.07.23. 22:46) Ál-arcok
  • kvadrillio: @kvadrillio: hjahhhhh......van amikor hiába """tanulgat""" valaki, NEM SEGÍT RAJTA !!! :o))))))))... (2020.07.23. 22:26) Ál-arcok
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) activia (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) állatkert (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) annie hall (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) Audi (1) audi (1) automata (1) avatar (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Barilla (1) basf (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) beirut (1) bejrút (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) bértárgyalás (1) Bertolli (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) biodóm (1) Biotrial (1) BKK (1) bkk (1) blackface (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (16) boycott (1) bp (1) brand (3) Brand (1) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) budapest (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (2) coca cola (2) Colgate (1) communication (1) concorde (1) contactess (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) covid (3) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) Curtis (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dal (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) Digi (1) díjkiosztó (1) dízel (1) Dolce (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employee activism (1) employer branding (4) erdély (1) érettségi (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) facebook (5) Facebook (3) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) felvételi (1) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gabbana (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gay (1) gaydar (1) gay friendly (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) Google (1) google (2) görög zita (1) gozsdu (1) grand prix (1) Grecsó (1) greenpeace (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gucci (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) Gundel (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyász (1) gyászhír (1) gyászhíres reklám (2) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halál (1) halloween (1) halott (1) halottak napja (1) hamasz (1) harry potter (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) homofób (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) hvg (1) HVG (1) hvg könyvek (1) igata (1) imázs (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) járvány (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (2) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katasztrófa (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kitkat (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) koronavírus (2) közösségi média (1) kraft (1) kreativ (2) Kreatív (4) kreatív (3) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (20) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) Kríziskommunikáció (9) kríziskommunikáció (67) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) lazítani (1) lcd (1) leépítés (2) Lego (1) lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) leszerel (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) lojalitás (1) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) Majka (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) maslow (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (2) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (3) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) millennium dome (1) mindea (1) mindenszentek (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) munkáltatói (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) nestlé (1) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) Nivea (1) notre dame (1) no comment (1) nsa (1) nyelvvizsga (1) nypd (1) o1g (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) operatív törzs (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pannon park (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patkány (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) persányi (1) personal brand (4) Pethő (1) petruska (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plágium (1) plakát (2) plakátarc (1) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) pr (3) PR (7) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) radó (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklamálás (1) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) rendőrség (1) renee somerfield (1) reputáció (6) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) robbanás (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) shell (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) social distancing (1) Social media (1) social media (3) sofőr nélküli (1) somlói (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) sztrájk (2) szulák (1) szulák andrea (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tarlós (2) tartalommarketing (1) Távközlési kft (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) telekom (1) tematizálás (1) tendencia (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (2) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) trump (2) Trump (1) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tűz (1) tweet (2) Twitter (2) twitter (6) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válság (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) váradi (1) váradi józsef (1) Vaszily (1) verekedés (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) vodafone (1) Vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vuca (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) wizz (1) wizz air (1) Woods (1) wwf (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) zuckerberg (2) Zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Rendőr, te hallgass!

2015.07.11. 09:46 Spindoc

Utasításban tiltotta el a rendőri állomány tagjait az országos rendőrfőkapitány az internetes felületeken rendőrként történő megjelenéstől. A Hivatalos Értesítő friss (július 10.) számában megjelent rendelkezés elsősorban az állományba való tartozásra vonatkozó adatok közzétételét tiltja, vagy utólagos törlését írja elő. Az első ránézésre otrombának ható utasítás nem akkora hülyeség, mint talán sokan gondolnák. 

memepicstpaulpd.jpg

Minden valamirevaló szervezetnek vannak, vagy kellene, hogy legyenek belső utasításai a közösségi média használatával kapcsolatban. Ez sok esetben egyenesen része lehet a kríziskommunikációs forgatókönyvnek is, de legalábbis a mellékletei közül egynek.

A "social media policy" klasszikusan olyan papírdarab, amire semmi szükség nem lenne, ha mindenki meg lenne áldva az átlagos mennyiségű "józan paraszti ésszel". Egy munkavállalónak ösztönösen éreznie kellene, hogy a cégéről, szervezetéről milyen információkat tehet közzé, és arról is, hogy a céges bulik legnagyobb jelenetei nem tartoznak a nyilvánosságra, még akkor sem, ha egy pillanatig ott helyben jó ötletnek tűnne is.

hsbc-0707.jpg

Mivel egy nagy szervezetnél sajnos nem feltételezhető, hogy mindenki magától ráérez arra, hogy mi az, ami már nem fér bele, a menedzsment jól teszi, ha egészen aprólékosan megfogalmazza az elvárásokat és korlátozásokat. (Nem mellesleg: a felelőtlenebb munkavállalók így saját maguk is egyfajta védelmet kapnak, hogy magukról ne tegyenek fel olyan tartalmakat, amiket később megbánnak - például legkésőbb egy következő állásinterjú sorozatkor...) 

Gondoljunk bele, ezek a vállalat hírnevét és üzleti érdekeit védő szabályozások jellegükben nem sokban térnek el például a kötelezően betartandó nyilatkozati rendtől, jelesül attól, hogy nem válaszolhat akárki a sajtónak, akit az újságíró éppen telefonvégre kapott. Hogy a szervezetnél a józan paraszti ész legnagyobb közös osztóját meghaladó eljárásokról a munkavállalók beható ismeretekkel rendelkezzenek, még megfelelő és célzott tréningekkel is biztosítani kell. 

Mindezek fényében tehát egyáltalán nem égbekiáltó, szólásszabadságot csorbító rendelkezés, ha egy olyan hierarchikus, fegyveres testület, mint a rendőrség maga számára is szigorú szabályokat alkot. (Ne felejtsük el, hogy a fegyveres testületek tagjainak jogait és kötelességeit külön jogszabályok is korlátozzák például a gyülekezési jogot illetően.) Erre azért is szükség van, mert a rendőrség társadalmi megítélése (tovább) csorbulhat, ha egy rendőr felelőtlenül posztolgat, kommentel a közösségi médiában, emellett sérülhetnek a nyomozás érdekei is adott esetben. A mostani utasítás nem tiltja el a rendőrség tagjait az állásfoglalástól, "facebookolástól", amire a most felkapott utasítás vonatkozik, az az állományba való tartozásra utaló információk közzétételének tilalmára vonatkozik. Erre, mint az utasítás megfogalmazása is utal rá, a fentieken kívül az esetleges külső befolyásolás kísérleteinek elkerülése miatt is szükség van. És, mint ilyen, érthető, követhető, támogatható.

---

ha érdekel a kríziskommunikáció, ne felejts el feliratkozni a Spindoc Kríziskommunikációs eMagazinra itt. Kéthetente jön is az új kiadvány.

   

A bejegyzés trackback címe:

https://bohmkornel.blog.hu/api/trackback/id/tr197617470

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szita szita péntek 2015.07.12. 12:40:31

Ez az egész úgy hülyeség, ahogyan van. A rendőrség és a rendőri állomány egyetlen paraszthajszállal sem előrébb való, mint a Góliát Nemzeti Bank vagy éppen a Vízalatti Csatornázási Szakértelem Kft. Minden cég megítélését rontja ha alkalmazottja idétlen, nem megfelelően kommentel, kretén céges fotókat postol. Ilyen alapon minden munkaadó elvárhatna munkavállalóitól valami hasonlót, mint amit most a rendőrség tesz - ez viszont értékrendem szerint a szólásszabadság túlzott korlátozása. Vigyázhatunk a cégünk tekintélyére, de ezt tegyük úgy, hogy legyen tekintélye a cégünknek... A munkavállaló legyen elhivatott, elégedett és értelmes, azonosuljon céljainkkal. Amennyiben erre nem képes, úgy nem a mi munkavállalónk. Amennyiben mi nem vagyunk képesek ilyen emberanyaggal feltölteni cégünket, úgy hintsük be az egészet sóval - vagy amennyiben ez nem opció legyünk képesek együtt élni a munkavállaló és a társadalom kritikájával. Ha a rendőr kiposztol egy olyan fotót, ahol megalázó helyzetbe hoz egy hoz valakit, akkor bezony ott nem a posztolás és a fotó a probléma, hanem, hogy olyan a munkamorál és fegyelem, hogy ezt teszi a rendőr. Az elhallgatás nem fog ezen javítani.

Muad\\\'Dib 2015.07.12. 13:05:01

@szita szita péntek:
"...Ilyen alapon minden munkaadó elvárhatna munkavállalóitól valami hasonlót, mint amit most a rendőrség tesz..."
Nagyon sok el is vár hasonlókat. Igen szigorú szabályozás van nem egy multi esetében (hogy ne érje az a vád a hozzászólásom, hogy persze magyar cégeknél minden megtörténhet), hogy a céggel kapcsolatos dolgok közül mit posztolhatsz és mit nem. Sok helyen pl. szigorúan tiltva van, hogy bármilyen céggel kapcsolatos nyilvános vitában (mondjuk egy főrumon) részt vegyenek a cég alkalmazottjaként bemutatkozva.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.07.12. 15:08:06

A rendőr az rendőr. Ne kommentelgessen rendőrként! Magánemberként írhat, de hallgasson arról hogy rendőr.
A multi alkalmazottjaként sem engedi ezt a munkáltató. Hát még rendőrként. Nagyon helyes rendelkezés.

Kurt úrfi [teuto-nordikus paraszt legény] 2015.07.12. 15:09:30

@Muad\\\'Dib: Pontosan. Dolgoztam az IBM-ben. Ha bármilyen pol fórumon megírtam volna h IBM-s vok, páros lábbal rúgnak ki.

Spindoc · www.spindoc.hu 2015.07.12. 16:19:43

@szita szita péntek: Ez az álláspont szerintünk nagyon "sarkos"; nagyon sok olyan hivatal, állami szerv van, ahol igazolható érdek, hogy ne lehessen kerülő úton megismerni, megkeresni a kollégákat. Nem helyes, ha egy adóellenőrzés alatt meg lehet keresni a nyomozás irányítóját Facebookon, vagy körülnézni, hogy melyik előadó melyik ügyet vizsgálja az Állami Számvevőszéknél, és érdeklődni, hogy hogy is áll az az ügy, stb. Egy fegyveres testületnél, amelyik a közrend megőrzésének záloga, indokolt lehet, hogy ne szerepeljenek rendőri mivoltukban a közösségi felületeken. Hogy ki mit ír be, tesz közzé, az egy másik, nagy és fontos kérdéskör.

szita szita péntek 2015.07.12. 21:49:37

@Spindoc: A cikk pld. a rendőri állományról szól - akinek a nagyobbik része (gondolom) intézkedő rendőr és nem nyomozó.
süti beállítások módosítása