bohm_kornel.jpg

Bőhm Kornél
Kommunikációs szakértő

Bőhm Kornél szakblogja

Ez itt Bőhm Kornél kommunikációs szakértő blogja, kríziskommunikációról, hírnévmenedzsmentről és mindenről, ami hozzá tartozik. Bőhm Kornél könyve "Sem megerősíteni, sem cáfolni címmel" jelent meg 2018-ban a HVG kiadónál.

Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Utolsó kommentek

  • sakkosfx: Ha őszinték akarunk lenni be kell vallani, hogy a mieink mellett csak tanulók lehetnek a Bolgárok!... (2020.07.24. 09:47) Ál-arcok
  • anyadmajma: Hm, az első komment itt se a birka. mi a fasz van vele, vírusos lett? Így hogy irjam meg neki, hog... (2020.07.24. 08:12) Ál-arcok
  • kvadrillio: olajszőkítők, brókercsalások, ÁFA-csalások.......stb...stb.......és az ezekből kivirágzott újgazd... (2020.07.23. 22:53) Ál-arcok
  • kvadrillio: hmmm.....amúgy a fentiekkel kapcs-ban, a volt cocilista országokban még überelnék is a fenti jelen... (2020.07.23. 22:46) Ál-arcok
  • kvadrillio: @kvadrillio: hjahhhhh......van amikor hiába """tanulgat""" valaki, NEM SEGÍT RAJTA !!! :o))))))))... (2020.07.23. 22:26) Ál-arcok
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) activia (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) állatkert (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) annie hall (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) audi (1) Audi (1) automata (1) avatar (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Barilla (1) basf (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) beirut (1) bejrút (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) bértárgyalás (1) Bertolli (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) biodóm (1) Biotrial (1) BKK (1) bkk (1) blackface (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (16) boycott (1) bp (1) brand (3) Brand (1) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) budapest (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (2) coca cola (2) Colgate (1) communication (1) concorde (1) contactess (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) covid (3) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) Curtis (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dal (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) Digi (1) díjkiosztó (1) dízel (1) Dolce (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employee activism (1) employer branding (4) erdély (1) érettségi (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) Facebook (3) facebook (5) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) felvételi (1) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gabbana (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gay (1) gaydar (1) gay friendly (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) Google (1) google (2) görög zita (1) gozsdu (1) grand prix (1) Grecsó (1) greenpeace (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gucci (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) Gundel (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyász (1) gyászhír (1) gyászhíres reklám (2) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halál (1) halloween (1) halott (1) halottak napja (1) hamasz (1) harry potter (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) homofób (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) hvg (1) HVG (1) hvg könyvek (1) igata (1) imázs (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) járvány (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (2) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katasztrófa (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kitkat (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) koronavírus (2) közösségi média (1) kraft (1) Kreatív (4) kreatív (3) kreativ (2) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (20) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) Kríziskommunikáció (9) kríziskommunikáció (67) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) lazítani (1) lcd (1) leépítés (2) Lego (1) lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) leszerel (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) lojalitás (1) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) Majka (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) maslow (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (2) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (3) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) millennium dome (1) mindea (1) mindenszentek (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) munkáltatói (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) nestlé (1) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) Nivea (1) notre dame (1) no comment (1) nsa (1) nyelvvizsga (1) nypd (1) o1g (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) operatív törzs (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pannon park (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patkány (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) persányi (1) personal brand (4) Pethő (1) petruska (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plágium (1) plakát (2) plakátarc (1) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) pr (3) PR (7) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) radó (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklamálás (1) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) rendőrség (1) renee somerfield (1) reputáció (6) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) robbanás (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) shell (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) social distancing (1) social media (3) Social media (1) sofőr nélküli (1) somlói (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) sztrájk (2) szulák (1) szulák andrea (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tarlós (2) tartalommarketing (1) Távközlési kft (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) telekom (1) Telekom (2) tematizálás (1) tendencia (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (2) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) Trump (1) trump (2) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tűz (1) tweet (2) twitter (6) Twitter (2) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válság (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) váradi (1) váradi józsef (1) Vaszily (1) verekedés (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) Vodafone (1) vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vuca (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) wizz (1) wizz air (1) Woods (1) wwf (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) Zuckerberg (2) zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Amikor a fagyi tényleg visszanyal

2015.08.22. 08:38 Spindoc

Amerikában a fagylalt központi kérdés - ha máshonnan nem, ezt a "romcom" tévésorozatokból pontosan tudjuk. Futószalagon érkező jelenet, amikor a frissen elhagyott szerelmes vödörnyi jégkrémbe fojtja bánatát a tévé előtt. Emiatt aztán különösen nagy visszhangot - és pánikot - váltott ki az egyik legnépszerűbb fagylalt gyár, a Blue Bell vesszőfutása.

bluebell3.jpg

A válság idén áprilisban kezdődött , amikor összesen tíz beteget vettek fel a kórházak liszteriózis fertőzés tüneteivel. (A betegséget egyébként egy baktérium, a Listeria monocytogenes okozza, amely számos élelmiszerben előfordul, betegséget csak kritikus mennyiséget meghaladó előfordulás esetén okoz - itt ez történt.) A tíz - ismert- megbetegedésből három eset a beteg halálával végződött, a vizsgálatok pedig elég hamar elvezettek a Blue Bell gyár készítményeiig.

Egy élelmiszergyártó számára ennél nagyobb krízist nehéz elképzelni, legfeljebb a szennyezettség mértéke, a megbetegedések száma lehet súlyosbító, vagy enyhítő körülmény a válság értékelésekor. A Blue Bell előremenekült az ügyben, és valamennyi termékét visszahívta az üzletekből, illetve valamennyi üzemében leállította a gyártást. Utóbbi intézkedést nem csak a teljes átvizsgálással, hanem teljes felújítással, gépcserével indokolták. Azt a kérdést viszont nyitva hagyták, hogy visszatérnek-e a termékek valaha is a polcra - legalábbis ezen a néven. 

A következő hír a cég háza tájáról aztán egy megrázóan őszinte vezérigazgatói videóüzenet volt, amely a leállított gyárakban történő jelentős létszámleépítést - a maradóknak pedig fizetéscsökkentést- jelentette be a munkatársaknak.

Hogy lesz-e happy ending, most még nem tudhatjuk, de a minapi hírek szerint a Blue Bell ismét kapható lesz az amerikai üzletekben. Erről a cég egy Twitter üzenetben számolt be, amelyben egy kamionjuk úton van a boltok felé. (Persze ezt aki akarja, fenyegetésként is megélheti...) Annyit tudunk még, hogy egyelőre csak az egyik gyárüzemet nyitották meg újra, ez pedig teljes átalakításon átesett, hasonló eljárás várhat a többi üzemre is. Új névről, rebrandingről egyelőre nem esett szó.
bluebelltweet.png

Az eset több, klasszikus kríziskommunikációs aspektussal is szolgál. Egyfelől természetesen a haláleseteket is produkáló ételfertőzés. Aztán a teljeskörű termékvisszahívás és üzemleállítás, majd ezt követően még a kiterjedt létszámleépítés és fizetéscsökkentés bejelentése. Mindegyik külön-külön tankönyvi fejezet lehet. Végül (?) most érdemes figyelni az újbóli termékbevezetést, a fogyasztóközönség bizalmának visszaszerzéséért folytatott küzdelmet. Kríziskommunikácós szempontból igazi állatorvosi ló, sok-sok érdekességgel. 

 

---

ha érdekel a kríziskommunikáció, ne felejts el feliratkozni a Spindoc Kríziskommunikációs eMagazinra itt. Kéthetente jön is az új kiadvány.  

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bohmkornel.blog.hu/api/trackback/id/tr757724968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Robiekin · http://megfizethetetlenegeszseg.blogspot.hu/ 2015.08.22. 17:50:22

Sztem nem ment a bót, így kitalálták fertőzést ingyenreklám. Kevesebb fővel folytatják:-)

kvadrillio 2015.08.22. 21:15:02

Így vernek át minket a szórakozóhelyeken!
Kovács Szilárd, 2015. 08. 13. 00:54

A nyári buliszezonban gyakori jelenség, hogy a vendéglátósok a magasabb bevétel céljából apró trükkökkel verik át a szórakozni vágyó fiatalokat, így szezonális szinten milliókat szednek ki a zsebünkből.
Kocsma, ital, sör, pohár, standolás, trükkök (Fotó: Máté Krisztián)

Sör trükk a csalók ellen (Fotó: Máté Krisztián)

A Lokál által megkérdezett, nevét eltitkolni kívánó pultos állítása szerint, pár apró csellel közel 20-30 százalékkal is növelni tudják a keresetüket a szórakozóhelyek dolgozói. – Az esték végén, a standolások alkalmával – amikor minden italt egy egyéni mércével mérünk le – mindig több alkohol marad az üvegekben, mint amit kiadtunk és a számítógépbe felvezettünk. A kialakult többlet a valóságban borravalónak minősül, ami a pultosok zsebében köt ki – mesélte a fiatalember.

Egy-egy felszabadultabb bulin, az idő múlásával egyre kevésbé figyelünk arra, hogy miből, mit és mennyit kapunk, de itt van pár olyan praktika, ami felébresztheti bennünk a gyanút, hogy esetleg átverés áldozataim vagyunk.

1: Nincs két egyforma feles pohár, se csőr. (a rövid italok tetején található kiöntő) Próbáljuk meg szemmel végignézni a töményitalokon lévő csőröket, mivel sok esetben igen nagy különbségek vannak köztük. A kiegészítő vastagságától függően engedi át az alkohol, így a 4 cl sokszor csak 3-3,5 környékén van, ami 0,5-1 cl plusz nyereség a pultosnak.
Kocsma, ital, sör, pohár, standolás, trükkök (Fotó: Máté Krisztián)

Nincs két egyforma feles pohár (Fotó: Máté Krisztián)

2: A koktélok számláin sokszor nincsenek tételesen feltüntetve az összetevők, ugyanis bevált csel, hogy csak az italokat ütik fel a vendéglátósok, de az egyéb összetevőket ( pl: szirup, gyümölcs stb…) nem, így a részletes elszámolásnál ezeket a tételeket látszólag nem használták. Az olyan italok esetén, mint a whisky-kóla vagy a vodka-narancs rendszeresen az üveges termék teljes árát ütik fel, de a valóságban körülbelül csak a felét töltik bele az italba.

3: Mindig kövessük az italunk útját! Bevált trükk a magasított pult, ahova már előre bekészített, vizezett poharak várják a vendégeket. Például a korsó sört sok esetben egy deci vízzel szokták kiadni. Tipp! Ha kezünk ügyében van egy fogpiszkáló állítsuk bele a sörhabba! Ha vizezett az ital, akkor a fogvájó nem áll meg a habban.

kvadrillio 2015.08.22. 21:15:59

hidfo.ru 2015.08.17. 09:51 Világpolitika
Rákkeltő és terméketlenséget okozó anyagok az amerikai borokban?

Az orosz szövetségi fogyasztóvédelmi hivatal betiltotta számos amerikai borfajta importját, mivel az ellenőrzések során olyan anyagokat találtak, melyek hosszú távon veszélyeztetik a lakosság egészségi állapotát.

A Roszpotrebnadzor közleménye szerint a kaliforniai “Geyser Peak Merlot” száraz vörös, a “Crane Lake Moscato” édes fehér, és a félszáraz fehér “Gnarly Head Chardonnay” borokban találtak káros anyagokat. A Ria Novosztyi hírügynökség szerint a fogyasztóvédelmi hivatal különböző növényvédő szerek jelenlétét mutatta ki a borokban, és a bevizsgálások során olyan anyagokat is találtak, melyek fokozottan növelik a rák kialakulásának kockázatát, és terméketlenséghez vezethetnek.

A Roszpotrebnadzor vizsgálatai nagy mennyiségű, a termesztés során a növényevő atkák elleni védekezésre használt bifenazátot találtak a borokban, emellett a nemi hormonok termelését csökkentő, rákos megbetegedések kialakulásával közvetlen összefüggésbe hozható ftalátok nagyarányú jelenlétét is kimutatták. Utóbbi vegyületek neve a Európai Uniós fogyasztóknak is ismerős lehet, az Európai Bizottság ugyanis évekkel ezelőtt betiltotta a PVC lágyításakor alkalmazott flalátok használatát a gyermekjátékokban, mert az európai vizsgálatok kimutatták, hogy kevesebb nemi hormon termelődik azoknak a fiúcsecsemőknek a szervezetében, akik az anyatejjel nagyobb mennyiségű ftalátot vesznek szervezetükbe.

Az amerikai borokban talált káros anyagok a Roszpotrebnadzor közleménye szerint növelik a rák kialakulásának kockázatát, férfiak és nők esetében egyaránt terméketlenséghez vezetnek, emellett maradandó károsodást okozhatnak az idegrendszerben. Az említett borokat Oroszország kivonta a forgalomból, a veszélyes termékekre behozatali tilalmat vetettek ki.
süti beállítások módosítása