bohm_kornel.jpg

Bőhm Kornél
Kommunikációs szakértő

Bőhm Kornél szakblogja

Ez itt Bőhm Kornél kommunikációs szakértő blogja, kríziskommunikációról, hírnévmenedzsmentről és mindenről, ami hozzá tartozik. Bőhm Kornél könyve "Sem megerősíteni, sem cáfolni címmel" jelent meg 2018-ban a HVG kiadónál.

Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Utolsó kommentek

  • sakkosfx: Ha őszinték akarunk lenni be kell vallani, hogy a mieink mellett csak tanulók lehetnek a Bolgárok!... (2020.07.24. 09:47) Ál-arcok
  • anyadmajma: Hm, az első komment itt se a birka. mi a fasz van vele, vírusos lett? Így hogy irjam meg neki, hog... (2020.07.24. 08:12) Ál-arcok
  • kvadrillio: olajszőkítők, brókercsalások, ÁFA-csalások.......stb...stb.......és az ezekből kivirágzott újgazd... (2020.07.23. 22:53) Ál-arcok
  • kvadrillio: hmmm.....amúgy a fentiekkel kapcs-ban, a volt cocilista országokban még überelnék is a fenti jelen... (2020.07.23. 22:46) Ál-arcok
  • kvadrillio: @kvadrillio: hjahhhhh......van amikor hiába """tanulgat""" valaki, NEM SEGÍT RAJTA !!! :o))))))))... (2020.07.23. 22:26) Ál-arcok
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) activia (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) állatkert (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) annie hall (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) Audi (1) audi (1) automata (1) avatar (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Barilla (1) basf (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) beirut (1) bejrút (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) bértárgyalás (1) Bertolli (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) biodóm (1) Biotrial (1) bkk (1) BKK (1) blackface (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (16) boycott (1) bp (1) brand (3) Brand (1) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) Budapest (1) budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (2) coca cola (2) Colgate (1) communication (1) concorde (1) contactess (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) covid (3) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) Curtis (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dal (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) Digi (1) díjkiosztó (1) dízel (1) Dolce (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employee activism (1) employer branding (4) erdély (1) érettségi (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) facebook (5) Facebook (3) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) felvételi (1) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gabbana (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gay (1) gaydar (1) gay friendly (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) Google (1) google (2) görög zita (1) gozsdu (1) grand prix (1) Grecsó (1) greenpeace (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gucci (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) Gundel (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyász (1) gyászhír (1) gyászhíres reklám (2) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halál (1) halloween (1) halott (1) halottak napja (1) hamasz (1) harry potter (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) homofób (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) hvg (1) HVG (1) hvg könyvek (1) igata (1) imázs (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) járvány (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (2) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katasztrófa (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kitkat (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) koronavírus (2) közösségi média (1) kraft (1) Kreatív (4) kreatív (3) kreativ (2) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (20) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) Kríziskommunikáció (9) kríziskommunikáció (67) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) lazítani (1) lcd (1) leépítés (2) Lego (1) lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) leszerel (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) lojalitás (1) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) Majka (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) maslow (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (2) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (3) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) millennium dome (1) mindea (1) mindenszentek (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) munkáltatói (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) nestlé (1) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) Nivea (1) notre dame (1) no comment (1) nsa (1) nyelvvizsga (1) nypd (1) o1g (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) operatív törzs (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pannon park (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patkány (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) persányi (1) personal brand (4) Pethő (1) petruska (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plágium (1) plakát (2) plakátarc (1) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) PR (7) pr (3) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) radó (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklamálás (1) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) rendőrség (1) renee somerfield (1) reputáció (6) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) robbanás (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) shell (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) social distancing (1) Social media (1) social media (3) sofőr nélküli (1) somlói (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) sztrájk (2) szulák (1) szulák andrea (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tarlós (2) tartalommarketing (1) Távközlési kft (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) telekom (1) tematizálás (1) tendencia (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (2) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) Trump (1) trump (2) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tűz (1) tweet (2) twitter (6) Twitter (2) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válság (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) váradi (1) váradi józsef (1) Vaszily (1) verekedés (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) Vodafone (1) vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vuca (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) wizz (1) wizz air (1) Woods (1) wwf (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) Zuckerberg (2) zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Megáll az idő

2017.01.19. 08:03 Spindoc

Felfoghatatlan, mi lehet ilyen emberpróbálóan bonyolult egy köztéri óra működtetésében. Száz- és ezerszámra működnek órák kültéren, esőben-viharban, többé-kevésbé a pontos időt mutatva, néha még a hőmérsékleti értéket is el-eltalálva (+/- 5 fok közelítő pontossággal). A Moszkva tér klasszikus órája sem mutatta mindig a pontos időt, sőt, nem egyszer egyenesen megállt, mégis a város működésének nélkülözhetetlen részévé vált.

ora1.jpg

A felújítás előtti Moszkva térből ezt a városi szimbólumot sajnálták a legtöbben, ezért született döntés arról, hogy az immár ismét leánykori nevét használó Széll Kálmán téren emléket állítanak az elbontott "az óra alatt" találkozási pontnak. A modern tervek és a megvalósítás is esztétikusra sikerült, egy friss és kreatív megoldás született arra, hogy az idő az evolúciós folyamatoknak megfelelően fejlődjön tovább.

ora2.jpg

De a dolgok nem így működnek nálunk.

Örkény tollára való módon, az óra össze-vissza járt, megzavarodva múlt, jelen és jövő között. (Szimbólumrendszerként tehát működött.) A helyzet természetesen nem zavart volna senkit és minden elketyeg tovább így is, ha egy városi gerillaakció brahiból nem űz gúnyt a műszaki hibából.

ora3.jpeg

Erre már valóban lépni kellett, az arcátlan szellemeskedést már nem tűrhette a fenntartó, mind a működő órát, mind a kekec feliratot egy pillanat alatt eltávolította. És, az egyszerűség kedvéért magát az órát is lekapcsolták.

Ami számunkra leginkább érdekes persze, az a gyártó/beszállító (S39) és a megrendelő (BKK) közötti nyilvános üzenetváltás. Az S39 Hybrid Design Manufacture a Facebook oldalán írt le minden fontos tudnivalót arról, hogy miért a helytelen üzemeltetés, minden erőfeszítésük ellenére a BKK miért nem képes megfelelő helyen elhelyezi az irányítópultot. (Mi lehet ezen ilyen bonyolult, amúgy, de tényleg?!) A beszállító ilyenkor roppant nehéz helyzetben van, természetesen a saját hírnevét is óvni akarja, ezért a hosszas magyarázat, másfelől a mebízójába sem szállhat bele páros lábbal. Emiatt kedves gesztusként adnának egy buksi simit a megrendelő felé is, amennyiben: "a BKK projektcsapata nagyon jó arcokból áll, és a jelenleg kialakult helyzet ellenére is szeretnek velük dolgozni, bíznak abban, hogy a vezérlés végre biztonságos helyre kerül". 

Tipikus kríziskommunikációs feladvány, nem összeveszni, de a kezünket is mosni, nyilvánosság előtt kommunikálni, miközben a szerződések is kötnek, hogy miről mondhatunk egyáltalán bármit. Róka fogta csuka.

A hivatalnak azonban nincs humora semmi ilyesmihez, és nem is igazán lehet. Ők a buksi simiből nem kérnek, ehelyett a nyilvánosság előtt minden felelősséget visszazúdítanak szegény dizájnercsapatra. Ha nem így történne, akkor valaki felelőst kéne találni házon belül, azt meg akarja a fene. Ráadásul jogi lépéseket is fontolgatnak a beszállító ellen a nyilvános üzengetés miatt.

Pató Pál országa, ahol még az időnek állított emlékmű, az Időkerék is évek óta moccanatlanul áll. Hazájában ősi jelszó: ej, ráérünk arra még.

ora4.jpg

 

---

ha érdekel a kríziskommunikáció, ne felejts el feliratkozni a Spindoc Kríziskommunikációs eMagazinra itt. Kéthetente jön is az új kiadvány. 

A bejegyzés trackback címe:

https://bohmkornel.blog.hu/api/trackback/id/tr9612137479

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Matteo79 2017.01.21. 06:22:49

Csak azert jottem hogy megmondjam: Mi a budos francbak ilyen megmondoember blog?

solesz · www.index.hu 2017.01.21. 08:45:35

A fővárosi feleőstologatás szokásos, de be kell látni már közhelyes téma.
De én a másik oldalt nem értem:
Minden tiszteletem a mérnök uraké az S39-nél, kitűnően vették a kommunikációs akadályt, de vajon tényleg csak erre elég a tudományuk, hogy egy olyan KÖZTÉRI órát és vezérlőt építsenek, ami nem működik, mert meleg van, mert hideg van, mert fúj a szél, mert esik az eső?
Továbbá ez az óra összevissza járt. Én azért még várom, hogy megnevezzék, hogy melyik az a műszaki megoldás (alkatrész), ami ezt eredményezi, és szeretném azt is látni, hogy azt a megoldást "így kérték" tőlük.

konrada 2017.01.21. 08:49:55

Hát szegény dizájner csapat jól megszívta, átvágták őket a szerkezettel. Nehogy már egy kültéri óraszerkezethez külön temperált vezérlő hely kelljen..

Netuddki. 2017.01.21. 09:01:56

Ebben az építkezésben mindenki jól járt, kivéve az órát.
Nem igaz vekker úr? Te is jól jártál ezzel a maffiaállammal, hogy rohadnál meg ott ahol éppen vagy!

Netuddki. 2017.01.21. 09:04:36

@konrada: "Hát szegény dizájner csapat jól megszívta, átvágták őket a szerkezettel. Nehogy már egy kültéri óraszerkezethez külön temperált vezérlő hely kelljen.."

Ha egy konzumer célra készített elektronikát raknak bele, teljesen elképzelhető. De ez meg ugye a kivitelező amatőrségét mutatja.
A megrendelőnek már akkor gyanút kellett volna fognia amikor a kivitelező ragaszkodott a külön fűtött helyiséghez. Ez meg a megrendelő amatőrségét mutatja.

VaradiJanos 2017.01.21. 09:32:43

Egy profi akkor sem ad át selejtet ha a megrendelő "ragaszkodik" hozzá, mert a saját hírneve is sérülhet.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.01.21. 10:12:24

@konrada:

"Nehogy már egy kültéri óraszerkezethez külön temperált vezérlő hely kelljen.."

Temperált vezérlő helyiség nyilván nem kell, de általában az elektronikát (főként a kvarc miatt) egy termosztátban szokták elhelyezni, amely télen-nyáron állandó hőmérsékleten tartja az elektronikát, hiszen a kvarc frekvenciája - ha igen kis mértékben is, de - hőmérsékletfüggő.

Mondjuk az egészet meg lehetett volna spórolni akkor, ha van egy kis eszük és DFC77 vezérlést alkalmaznak:

en.wikipedia.org/wiki/DCF77

A németországi Mainflingenben egy hosszúhullámú rádióadó folyamatosan sugározza egy atomóra pontos idejét, így aztán termosztát vagy temperált helyiség sem kell. Az egész elektronika megvásárolható párezer forintért pl. a Conradnál, hozzá szintén párezer forintból el lehet készíteni az egyedi interface-t, hiszen a 7 szegmenses kijelző kivezetései megvannak az órapanelen. És tessék, soha többet nem kell állítani, sőt a téli-nyári időszámításra is automatikusan átáll az óra.

Az egész vezérlés meglett volna bőven 30 ezer forint alatt, plusz persze a nagy kijelzők az oszlopon. Bele sem merek gondolni, mennyiért készült valójában ez a működésképtelen és műszakilag nulla szintet képviselő szar.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2017.01.21. 10:15:16

Nekem itthon két asztali órám is DCF77 vezérlésű, így mindig 1 másodpercen belül az atomóra pontos idejét mutatják.

véleményM 2017.01.21. 10:51:18

Én már 1997-ben kaptam a Siemens céges ajándékcsomagjában egy olyan repi faliórát ami rádió vezérlésű.Hol, melyik univerzumban maradt le ez a dizájner csapat?

ungabunga 2017.01.21. 11:17:57

"minden erőfeszítésük ellenére a BKK miért nem képes megfelelő helyen elhelyezi az irányítópultot"
Én meg terveztem egy autót, aminél az akkumulátor nem fért bele a spéci formatervezett kaszniba, ez persze nem a design hibája, ez egy vis maior. Könnyedén megoldható lett volna a helyzet, ha minden kocsi után hozzákötünk egy kis utánfutót, amiben az akku van, meg még néhány apróság, ami szintén nem fért bele a kaszniba, pl. a fék. De a hülye megrendelő képtelen volt ezt az apróságot biztosítani.

lutria 2017.01.21. 11:19:36

Azért feltételezem hogy van valahol egy műszaki leírás/terv a kütyüről pl.arról hogy a tervező szerint ki is van építve a kábelcsatorna az órától két irányba is (a BKV-BKK helyisége felé)a vezérlésnek.A BKK cáfolta ezt,vajon miért nem kapja elő valamelyik fél a papírokat hogy igazolja az igazát?Inkább rögtön perrel fenyegetőznek hátha befogják a szájukat és nem feszegetik a témát...

ungabunga 2017.01.21. 11:31:13

@konrada: Érdemes elolvasni a designerek magamentegetését. Nem szívatta meg őket senki. Olyan pixelkiosztású kijelzőt terveztek, ami nem volt kompatibilis a piacon kapható időjárásálló vezérlőszerkezetekkel.
Erre a következő megoldási alternatívák közül lehetett választani:
1) egyedi vezérlőszerkezetet készíttetünk, ami kompatibilis a választott design-nal, és időjárásálló (ez a megoldás praktikus, de drága);
2) átdolgozzuk a designt;
3) egy külső, fűtött helyiségben helyezzük el a vezérlőszerkezetet (ez a legdrágább és legkevésbé praktikus megoldás, ami millió hibaforrást épít be, viszont a designereknek nem kell vele dolgozni semmit - természetesen ezt választották).
süti beállítások módosítása