bohm_kornel.jpg

Bőhm Kornél
Kommunikációs szakértő

Bőhm Kornél szakblogja

Ez itt Bőhm Kornél kommunikációs szakértő blogja, kríziskommunikációról, hírnévmenedzsmentről és mindenről, ami hozzá tartozik. Bőhm Kornél könyve "Sem megerősíteni, sem cáfolni címmel" jelent meg 2018-ban a HVG kiadónál.

Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Utolsó kommentek

  • sakkosfx: Ha őszinték akarunk lenni be kell vallani, hogy a mieink mellett csak tanulók lehetnek a Bolgárok!... (2020.07.24. 09:47) Ál-arcok
  • anyadmajma: Hm, az első komment itt se a birka. mi a fasz van vele, vírusos lett? Így hogy irjam meg neki, hog... (2020.07.24. 08:12) Ál-arcok
  • kvadrillio: olajszőkítők, brókercsalások, ÁFA-csalások.......stb...stb.......és az ezekből kivirágzott újgazd... (2020.07.23. 22:53) Ál-arcok
  • kvadrillio: hmmm.....amúgy a fentiekkel kapcs-ban, a volt cocilista országokban még überelnék is a fenti jelen... (2020.07.23. 22:46) Ál-arcok
  • kvadrillio: @kvadrillio: hjahhhhh......van amikor hiába """tanulgat""" valaki, NEM SEGÍT RAJTA !!! :o))))))))... (2020.07.23. 22:26) Ál-arcok
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) activia (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) állatkert (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) annie hall (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) audi (1) Audi (1) automata (1) avatar (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Barilla (1) basf (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) beirut (1) bejrút (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) bértárgyalás (1) Bertolli (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) biodóm (1) Biotrial (1) BKK (1) bkk (1) blackface (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (16) boycott (1) bp (1) Brand (1) brand (3) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) Budapest (1) budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (2) coca cola (2) Colgate (1) communication (1) concorde (1) contactess (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) covid (3) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) Curtis (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dal (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) Digi (1) díjkiosztó (1) dízel (1) Dolce (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employee activism (1) employer branding (4) erdély (1) érettségi (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) facebook (5) Facebook (3) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) felvételi (1) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gabbana (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gay (1) gaydar (1) gay friendly (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) google (2) Google (1) görög zita (1) gozsdu (1) grand prix (1) Grecsó (1) greenpeace (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gucci (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) Gundel (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyász (1) gyászhír (1) gyászhíres reklám (2) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halál (1) halloween (1) halott (1) halottak napja (1) hamasz (1) harry potter (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) homofób (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) hvg (1) HVG (1) hvg könyvek (1) igata (1) imázs (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) járvány (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (2) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katasztrófa (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kitkat (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) koronavírus (2) közösségi média (1) kraft (1) kreatív (3) Kreatív (4) kreativ (2) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (20) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) kríziskommunikáció (67) Kríziskommunikáció (9) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) lazítani (1) lcd (1) leépítés (2) lego (1) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) leszerel (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) lojalitás (1) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) Majka (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) maslow (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (2) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (3) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) millennium dome (1) mindea (1) mindenszentek (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) munkáltatói (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) nestlé (1) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) Nivea (1) notre dame (1) no comment (1) nsa (1) nyelvvizsga (1) nypd (1) o1g (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) operatív törzs (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pannon park (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patkány (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) persányi (1) personal brand (4) Pethő (1) petruska (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plágium (1) plakát (2) plakátarc (1) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) pr (3) PR (7) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) radó (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklamálás (1) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) rendőrség (1) renee somerfield (1) reputáció (6) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) robbanás (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) shell (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) social distancing (1) social media (3) Social media (1) sofőr nélküli (1) somlói (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) sztrájk (2) szulák (1) szulák andrea (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tarlós (2) tartalommarketing (1) Távközlési kft (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) telekom (1) tematizálás (1) tendencia (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (2) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) Trump (1) trump (2) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tűz (1) tweet (2) Twitter (2) twitter (6) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válság (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) váradi (1) váradi józsef (1) Vaszily (1) verekedés (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) Vodafone (1) vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vuca (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) wizz (1) wizz air (1) Woods (1) wwf (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) Zuckerberg (2) zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

A Wizz válaszol - interjú Radó Andrással

2019.07.12. 13:05 Spindoc

A nyári főszezonban hétről hétre kerül bele a Wizz Air a hírekbe, legtöbbször inkább negatív kontextusban. Megkérdeztük a légitársaság kommunikációs illetékesét, hogyan élik meg és hogyan kezelik a mindennapi kríziseket, mi a kríziskommunikációs megközelítésük. Interjú Radó Andrással, a Wizz Air vállalati kommunikációs menedzserével.  

Szerencsétlen egybeesés lenne a több különböző Wizz Air nevéhez kötődő „botrány”, vagy áll a háttérben valamilyen átszervezési, folyamat-jellegű kihívás?

Ezek, az elmúlt időszakban a sajtó által felkapott események elszigetelt esetek és semmilyen átszervezési, folyamat-jellegű oka nincs. Naponta átlagosan 500-nál is több járatunk van, több mint 100 000 utast szállítunk – nyáron ez a szám még magasabb – ám járataink túlnyomó többsége pontosan, és minden zavar nélkül száll le. Tavalyi üzleti évünkben járataink 0.2%-át kellett csak törölnünk – jelentős részüket a nem megfelelő időjárási körülmények miatt. Nem szabad az elmúlt pár esetből messzemenő következtetéseket levonni az üzemelésünkre.

rado.JPG

A megnövekedett nyári forgalom pedig természetesen gyorsabban a felszínre hozza ezeket a problémákat. Az utasok se szeretnek a repülőtéren ülni ahelyett, hogy a tengerparton barnulnának...

A közvélemény a nyári főszezonokban szinte fel van készülve arra, hogy utaztatással, turizmussal kapcsolatos problémáktól hangos a média. Utazási irodák csődjei, külföldön rekedő turisták, váratlanul elmaradó utak, túlfoglalt repülőjáratok mellé most megérkeztek a máshová érkező repülők, a túlterhelés miatt itthon, vagy kint hagyott csomagok. Most csak a légiközlekedést tekintve ennyire nehézzé vált megszervezni a szezonálisan megnövekvő utasszámot?  

Az iparág sok szereplője – repülőterek, légiirányítás, földi kiszolgáló személyzet – komoly infrastrukturális és erőforrás gondokkal küzd. A 20-30 éve épített repülőterek – Európa-szerte – nem alkalmasak a mai utasszám kezelésére, a megváltozott utazási szokások kielégítésére. Az európai légiirányítás szétszabdalt, nemzeti hatáskörben van, kevés a légiirányító, így nehéz kezelni a megnövekedett forgalmat. A nyári csúcsszezonban rendszeresek a légiirányítás korlátozott kapacitása miatti késések.  A földi kiszolgáló cégek is kapacitásgondokkal küzdenek, ám ezek a problémák az iparág összes szereplőjét hasonlóan érintik, hiszen minden légitársaság ugyanabban a légtérben repül, ugyanazok a jogszabályok vonatkoznak rájuk, ugyanazokkal a földi kiszolgáló partnerekkel tudnak dolgozni. A megnövekedett nyári forgalom pedig természetesen gyorsabban a felszínre hozza ezeket a problémákat. Az utasok se szeretnek a repülőtéren ülni ahelyett, hogy a tengerparton barnulnának...

Tartja magát az elképzelés, hogy a fapados társaságoknál „belefér” a költségvetésbe, ha az utasok egy részét kompenzálni kell, ezért szisztematikusan túlterhelik a kapacitást, mondván, inkább legyen meg a maximális kihasználtság és valamennyi kártérítés, semmint üresen maradjon egy-két ülőhely. Aki olcsón akar utazni, vállalja a kockázatát annak, hogy a szolgáltatás színvonala sokszor elmarad a minimálisan elvárttól is? De, ami engem jobban érdekel, szokott lenni cégen belül vita, hogy a reputáció megőrzésének milyen súlya, szerepe van a rendszerbe kódolt fogyasztói elégedetlenséggel szemben? Milyen érvek csapnak össze a gazdasági és a public relations szakértők között?

A big data/historikus tapasztalatok alapján engedélyezett túlfoglalás iparág-szerte bevett gyakorlat, nem csak a diszkont légitársaságok használják (inkább így hívjuk őket, mint fapadosnak). A diszkont légitársaságok csak az üzleti modelljük hatékonyságában térnek el a „hagyományos” repülőtársaságoktól. Ahogy korábban említettem, ugyanazok a jogszabályok vonatkoznak rájuk, sőt a Wizz Air például sokkal fiatalabb flottával rendelkezik (átlagosan 4,7 évesek a gépeink), mint több más nemzeti légitársaság. Ez azt is jelenti, hogy a legmodernebb gépekkel repülünk, és fiatal, elhivatott és kedves személyzetünk valóban magas minőségű fedélzeti szolgáltatást nyújt. Büszkék vagyunk a magas minőségű szolgáltatásunkra, ezért „fáj” nekünk is különösen, amikor partnereink nem megfelelő módon bánnak utasainkkal. A bevétel nem minden, fontos, hogy az utasok szeressék a légitársaságot, hosszú távon (nem az út hosszára gondolok) is szívesen repüljenek velünk, ezért döntéseinknél kellő súllyal vesszük figyelembe az elégedettségi felmérések adatait, és folyamatosan igyekszünk kellő egyensúlyt találni.

wizz.jpeg

Mi a kríziskommunikációs megközelítésetek? Minden esetre egyenként reagáltok, egyedi kezelést kap minden médiába kerülő sztori, vagy vannak krízis prototípusok, mint például a késések, el nem vitt, vagy máshova vitt utasokra vonatkozó sablonok?

Mint a legtöbb iparágban, itt is vannak típus esetek, de minden egyes megkeresést, ügyet egyenként kezelünk, hiszen minden eset más és más. Mindig van valami olyan, amitől különbözik egy korábbi hasonló esettől.

A krízisek közül magától értetődően kiemelkednek a kormányzati, hatósági megszólalások, amelyek olykor miniszteri szintről is sújtják a Wizz Airt. Láttok valamilyen tendenciózus magatartást politikai részről a támadások mögött? Lehet-e készülni ezekre public affairs vonalon, vagy ti is mindig a rádióból / internetről értesültök ezekről?

Folyamatban lévő ügyekről nem szoktunk nyilatkozni, de állunk a független szakmai vizsgálatok elébe.

Mekkora kihívást jelent a belső kommunikáció a Wizz Airnél? A botrányok visszhangja legtöbbször a dolgozókon csapódik le, közvetlenül ők találkoznak a fogyasztókkal, és nyilván a munkatársak kedélyét is borzolják a kedvezőtlen híradások. Mi a stratégiátok a dolgozói lojalitás megőrzésére? Milyen lépéseket lehet tenni?

A Wizz Airnél a nyitott és őszinte kommunikációban hiszünk. 44 ország 147 úti céljára repülünk, 14 országban található 25 bázisunkról. Mivel ezek az ügyek általában nemzeti szinten megállnak (a bolgár hírek nem nagyon jutnak el Magyarországra és fordítva), igyekszünk helyi szinten kezelni ezeket az ügyeket. A hajózó személyzet (ismertebb nevén pilóták, stewardessek és stewardok) tudják, hogy mennyire ki vagyunk szolgáltatva a tőlünk független dolgoknak és mindent megtesznek, hogy rajtuk ne múljon semmi, hogy időben elindulhassanak, és épségben, pontosan megérkezzenek a célállomásra.

city-wizzair-090374.jpg

Váradi József emblematikus vezetője a cégnek, aki jó párszor hajlandó megszólalni a necces, kevés pozitív kimenettel kecsegtető ügyekben is, legutóbb is nyilatkozott a hatósági vizsgálattal kapcsolatban. Mi a Wizz Air stratégiája az „executive”, vezetői kommunikációval kapcsolatban? Általában azt szoktuk gondolni, hogy a vezért védeni kell a negatív ügyekben, nem szabad őt használni, elkoptatni, ha csak egy mód van rá. Mennyire tervezett és mennyire intuitív jellegű az ő szerepeltetése?

Egyedi eseteket csak nagyon ritkán kommentálunk, és akkor is igyekszünk kontextusba helyezni a történteket, hogy az olvasók, rádió hallgatók, TV nézők jobban megért(hes)sék az iparág működési logikáját, a kihívásokat, melyekkel nap mint nap szembe kell néznie az iparág összes szereplőjének. A Wizz Air mára már egy európai színtéren is megkerülhetetlen légitársaság lett a 114 repülőgépével. Piaci értékünk magasabb, mint más, nálunk háromszor nagyobb légitársaságé, az elmúlt 15 évben folyamatosan kétszámjegyű fejlődést tudhatunk magunk mögött. Váradi úr ennek a sikertörténetnek a megálmodója és számos nemzetközi szakemberrel együtt a vezetője, hiteles, nemzetközileg is elismert szakember. Úgy hisszük, hogy az ő szereplése, az ő szakmai nyilatkozatai mind az újságíróknak, mind az olvasóknak/utasoknak segítenek megérteni a háttérben húzódó jelenségeket, szűk keresztmetszeteket, okokat. Az elmúlt 15 évben többek között a Wizz Airnek köszönhetően négyszeresére nőtt a régiónkban repülőgéppel utazók száma, és így a lakosság 18-20%-a repült már legalább egyszer életében. Bár a légiközlekedés ma már tömegközlekedés – tavaly 4,3 milliárd ember repült a földön – sokaknak továbbra is csak ritkán adatik meg a repülés élménye. Váradi úr hiteles szakmai nyilatkozataival azt szeretnénk elérni, hogy még több emberhez eljussanak az üzeneteink. Nincs ma nála az európai repülőiparágban nagyobb szakmai hitellel rendelkező szereplő.

A bejegyzés trackback címe:

https://bohmkornel.blog.hu/api/trackback/id/tr1914941634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

arsenal_ 2019.07.13. 00:41:21

A reptéren lévő dolgokról valóban nem ők hanem a földi kiszolgálók tehetnek, de velük van vannak szerződésben ha akarnák tudnának nyomást gyakorolni.
Azt, hogy mennyire akarnak azt pontosan jellemzi az emelt díjas telefonszám és az agyonreklámozott egyébként jogos visszatérésekhez több hónapnyi levelezés szükséges.

ételizésítő 2019.07.13. 02:16:44

Ilyen pocsék helyesírással nyilatkozott a faszi?

tompus 2019.07.13. 07:16:03

Undorító, alákérdezős interjúnak nevezett semmi.

Cycmen 2019.07.13. 07:18:35

Ezt a büdös nagy kamu rizsát! :D A kommunikációs menedzser nyálgép sem semmi, ahogy villog az órájával!

MarcG 2019.07.13. 07:32:36

A minimális szolgáltatás, tehát az utasok elszállítása még egy fapados légitársaságnak is kötelező. Egy gépnyi utas otthagyása, a repülőgép üresen hazarepülése nem a partnereik mulasztása, hanem azon emberek semmibevétele akik rábízták magukat erre a "nyitott és őszinte kommunikációra"...

szelidorzo 2019.07.13. 08:15:45

Azt megértem, hogy a WIZ védi a mundér becsületét.

De ezt a gusztustalan alákérdezős rekláminterjút nem kellett volna.
A blog írója ezért az irományért hány ingyen repjegyet kapott?

Nyugodtan köpjön föl és álljon alá.

Ez kb olyan volt mint a reggeli rádióriportok orbánnal.

Kornél, ez bizony egy hányadék.

Tronolok 2019.07.13. 08:32:54

ilyen reklamereju riportnal azert illene kiirni hogy fizetett hirdetes vagy vmi hasonlo

Kivancsi 2019.07.13. 08:38:36

nos ebbol mindent megtudtunk teljesen tiszta a kép! igazi Magyaros viselkedés a wizz mindent jol ugyesen pontossan csinal csak ugye a kornyezet a kulonbozo kulfoldi (rol fizetett) :) legiranyitok repterek basznak ki tesznek keresztbe a cegnek.... amugy minden szép es rozsaszin vagy magenta mint a gépek amik legfiatalabbak az EU ban etc... a marketinges reklém bullshit az megy meg ilyenkor is 1000x-el... a business jol meg 2szemjegyes novekedes van! es csak 0,2% jarattorlés de azoknak akik megszoptak nem a wizz miatt annak lofasz az orra ala nehogy a nyaralohelyen barnuljon! szopjon a repteren egyszál furdoruciban :)! kulonben is oruljon ha tuléli a wizz-t! :)
időben elindulhassanak, és épségben, pontosan megérkezzenek a célállomásra.
Ma mar ezzel is meg kell elegednunk hogy EPSEGBEN! de ha nem viselkedunk akkor lábtores vagy pofa beverés is majd elofordulhat! amit nem a wizz csinal hanem a problémak miatt felboszult utasok muvelnek egymással de ebbol is majd a wizz jon ki patyolattisztan es uzletileg a legjobban :) es kulonben is mi a faszt ugattok es problémaztok holnap lehuzzuk a rolot vagy felhuzzuk a vasfuggonyt Mo-ra vgy akarhova az EU ba es basszatok meg mert a wizz megkerulhetetlen szolgaltato az adott piacon mind a 114 gépével es napi 100.000 bofán verhető utasával...
aki meg ebbol sem ert oda majd kikuldjuk a Duderte jellegu rendvedelmi szervunket! :)

Ma 15 év utan itt tartunk a wizz storival amit a malevet a politikai tarsaival foldbedongolo prominens vezetoje megálmodott... koszonjuk varadi gengszter ur.... igy gondolunk a cegre es valamennyi fapadosra de mar a hagyomanyos repcegek legtobbjére is mikor felulunk a jarataikra.... tudomassul vesszuk a tobb oras vagy napos keseseket a rossz repteren valo leszallasokat ott alvasokat a granit koves foldon.... a birkanak nezett tomeg ezekutan természetesnek veszi mindezt hisz ez velejar hozzatartozik a "repules" nevu ruletjatékhoz belekalkuláljuk mikor wizz-re vagy repcsire szalunk! Hisz kemény munkaval sok sok buntetes kifizetése utan a wizz es tarsai beidomitottak a birkakat hogy ez vele jár ez normális es kulonben is KUSSS

gyurma6 2019.07.13. 09:08:10

A cikkel ellentétben a WIZZ nem válaszol semmire, igaz a kérdező sem kérdez tőle semmi komolyat. Az egész csak egy önfényezés a menedzser részéről.

Fuxos (ex bömis) · http://fuxianizmus.blog.hu 2019.07.13. 09:09:13

A fapadosok a csőcselékemberek (alantasok) utazási módja. Meg is érdemlik amit kapnak. Úriember ilyenekkel nem keveredik.

RoxyCRX 2019.07.13. 09:28:32

Par erdekes teny :

A wizz air -nek uk -ben van helyi tarifaert hivhato telefonszama.
Ha angolul irsz nekik, az ugyintezesi ido jelentosen csokken, a magyarokat siman leszarjak, mert ugysem tudnak mit csinalni.
En pl. a lutoni repterhez lakom kozel, ha magyarorszagra akarok repulni Luton a kezenfekvo. Ezzel szemben semmi mas alternativa nincs lutonrol bp re csak a Wizzair. Hiaba fizetnek 5x annyit is hogy kenyelmesebben repulhessek, nincs ra lehetoseg. A British Airways a Heathrow rol indul ami nekem messze van. Szoval az, hogy aki olcson akar repulni az szopjon itt elbukik, mert eleve nincs mas lehetoseg.
Ettol fuggetlenul - szerencsere - a Wizzair el nem volt rossz tapasztalatom (eddig). Ami baj volt azt megoldottak (kesesnel fizzettek mint a katonatiszt, repteri check in es problemanal 77x elnezest kertek majd karteritest fizettek, amikor 5 evre visszameno adatokat kertem toluk akkor 30 nap helyett 2 nap alatt megkuldtek, amikor anyukamnak kellett spec assistencia abban is naximalisan segitettek).
Amitol viszont utalom oket mint a szart (a repulojuket pontosabban) a derekszogbe hegesztett ules, ami egy picit sem allithato. Ha minden ules kisse hatrafele dolne attol meg nem lenne kisebb a labter, viszont nem kene beledogleni a 2 oras utba. Szoval ennek okabol a wizzair nalam bannolva lett es inkabb autoval megyek m.o. -ra meg ha tovabb is tart meg tobbbe is kerul.

p.a · http://miigyelunk.blog.hu/ 2019.07.13. 10:06:57

Atyaég, micsoda hülye frusztrált kommentek vannak itt, nem is olvasgatom tovább.

Midnight Run 2019.07.13. 10:47:44

Lassan Soros Gyuri ésBrüsszel mellé felsorakozik a Wizzair, mint a magyarság fő ellensége!

Lassan kérjük a Pápát, hogy a Miatyánkban a mindennapi kenyerünket cserélje ki a mindennapi gyűlöletre, mert mi így szeretjük az imát. Mi lenne velünk, ha nem lenne kit és mit utálni.

XXXXXL 2019.07.13. 10:50:47

Számomra ez nem tűnik interjúnak, inkább fizetett hírverésnek nevezném.
Nem vagyok kommunikációs csodaszakember, de sokkal hitelesebbnek érezné a jelenlegi és a jövőbeni ügyfél, ha nem hasbaakasztós dumával próbálnák menteni a cég hírnevén esett csorbát, hanem egy őszintének tűnő elnézéssel és egy rahedli pénzzel.
Az hogy a többi járat pontos volt, vagy a többi utast nem felejtették a reptéren teljesen lényegtelen. Ha a gyermekem intőt kap, még ő sem mer azzal védekezni hogy más is kapott, meg hogy többnyire jobb jegyeket hoz haza. Elismeri hogy nem készült fel megfelelően és nem kap zsebpénzt.

Most pörgessük át az iskolás éveket és nézzük hogyan néz ez ki a felnőttek világában:
-Bocsánatot kérünk a hibánkért. Ha az alvállalkozónk bökte el az is a mi hibánk, mert mi fogadtuk fel.
-Elregéljük, hogy ameddig nem oldódik meg a probléma, a tisztelt utas mennyi földi jóban részesül (ha már a földön ragadt) és hogy ennek a költségeit a cég nagyvonalúan magára vállalja.
-Miután eljutott céljához csomagjaival együtt, kifizetjük számára az EU-ban ilyen címen fizetendő pénzt levelezés nélkül, magunktól, százasra felfelé kerekítve.

Ezek után utasunk valószínűleg INGYEN kürtölné tele a médiát, hogy a szupAIR légitársaságnál még a rossz is milyen jó.

A magam részéről már évek óta kerülöm a fizetett hirdetésben érintett céget a csomagkezelés, a bádogkarám és nem utolsósorban mindezen problémák mellébeszéléssel történő kezelése miatt.

Midnight Run 2019.07.13. 11:11:29

@XXXXXL: A gond az, hogy ez a fapados model úgy van kitalálva, hogy nincs benne tartalék, mert így tudd olcsó lenni.

Nyilván lehetne a Wizzt vagy bárki mást sokkal szigorúbb szabályokra kényszeríteni, de ez mondjuk minimum duplázná a jegy árát.

Nekem tavaly sikerült a Finnairrel 122 ezerért Helsinkibe és vissza repülni. Nekik van tartalékgépük, nincs külön csomagjegy, nagyok a fordulóidők, ezért nem gyűlik fel a nap végére jelentős késés. De ennek ez az ára.

Döntds el, hogy 99% biztonságiot akarsz 122 ezerért vagy 95% biztonságot mondjuk 30--40 ezerért. Ez kb. a különbség

MEDVE1978 2019.07.13. 11:12:27

Egyszerű PR cikknek tűnik. Ahol tényleges kérdés van, ott kitér, még a szakmai esetekben is: van-e folyamat jellegű probléma a háttérben - nem azt mondja, hogy nincs, hanem rányom egy általánosító, minden szép, statisztikailag kevés a hiba dumát; nyári problémák - az összes többi szereplő (alvállalkozók, földi személyzet, légirányítók) a hibás; mennyire rombolja a hírnevet az, hogy kibasznak esetenként az ügyféllel - modern légiflottánk van, szeressetek minket; kríziskommunikáció és konkrét ügyek - kitérő választ ad, simán nem válaszol a kérdésre; mi a stratégia a dolgozók loyalitásának megőrzésére - ők tudják, hogy nem mi vagyunk a hibások; a vezért mennyire használják kommunikációban - teljesen kitérő válasz, PR duma.

Szóval nagyjából egy kérdésre válaszolt a fiatalember, akire leginkább a wannabee puncimágnes jelzőt lehetne aggatni és egy tinder jellegű társkeresőn az aranyásó hölgyek körében ezzel a kinézettel (esetleg még mellé egy menő autó képe) rendkívül sikeres lehetne.

Az egész interjúból az látszik, hogy a Wizz Air konkrétan az utasok mellett szarik a kommunikációra is és az interjút készítő újságírókra is. A valóság és a felvetett problémák kerülése tendenciózus ebben az interjúban és egyértelművé teszi, hogy a Wizz Air csak a korbácsból ért. Tehát szép nagy büntetés a nyakába, plusz jogszabályszigorítás a repülésben.

Cicmen. 2019.07.13. 11:12:46

@Midnight Run: Ja a magyarok mindig gyűlölködnek, ahelyett, hogy örülnének az elveszett csomagoknak, meg a kimaradt járatoknak!

MEDVE1978 2019.07.13. 11:22:38

@Midnight Run: Ez marhaság. Ha a pasas nem hazudik (ebben), akkor 0,2%-a a repülőutaknak a gázos és ennek jó része az időjárás miatt. Tehát mondjuk egy ezrelék. Ezek "normális" kezelése (ha már ott hagy valakit éjjel, akkor kifizet nekik mondjuk kétszáz eurót, hogy haza tudjanak jutni) nem kerül annyiba, hogy duplázná a jegyárat. A nyereséget csökkentené, de nem valószínű, hogy nagyon számottevően.

Midnight Run 2019.07.13. 11:33:27

@Cicmen.: Nem a magyarok, csak az ország egy része. Mondjuk ezzel a résszel én soha nem voltam egy közösség, úgy értem nem tettem úgy, mint ők.
A gyülőlködés vajon segít megtalálni az elveszett csomagot? Vagy a kimaradt járatot segít megoldani?

Midnight Run 2019.07.13. 11:44:35

@MEDVE1978: Ez biztos így van, de ezért én nem a wizzt, hanem a szabályozót bírálnám. 4 órás késés felett szabály szerint kártérítést kell fizetni. Ha nem fizet a wizz, be lehet őket perelni. Az már nem a wizz sara, ha a bíróság lassú és töketlen.

Midnight Run 2019.07.13. 11:47:52

@MEDVE1978: egyébként tudtommal nem az időjárás okozza a legtöbb késést, hanem az, hogy túlzsúfolt az eu légtere. Ezt mondjuk lehetne orvosolni, hogy nem nemzeti hatókörben lenne a légiirányítás és digitalizálni is kéne. De ez egy másik történet.

Punxsutawney Mormota 2019.07.13. 12:09:34

@arsenal_: Arról viszont ők tehetnek, hogy hány check-in pultnál zajlik a felvétel, hiszen - kapacitás függvényében - a gh annyit biztosít, amennyit kérnek. Amikor reggel 6:00 és 6:20 között 5 Wizz gép száll fel, és összesen 4 poggyászos pult van nyitva -ebből kettő a priority utasoknak - akkor az nem a reptér hibája és nem a groundhandlingé.

miketbeszéltek 2019.07.13. 12:13:06

Én teljes elégedettséggel repültem a Wizzel, és valóban vannak külső tényezők, és a valamit valamiért=olcsóságért több kellemetlenség elv. Viszont nem kerülne pénzbe a tisztességes tájékoztatás, probléma esetén az utasokkal való törődés. Erre viszont nem kaptunk kérdést/választ a cikkben.

Punxsutawney Mormota 2019.07.13. 12:41:39

@Midnight Run: Pontosan. Pár éve a Qatarral repültem Johannesburgba. Bedöglött a 777-es. Majd a pótlásra beállítottal is gondok voltak. Majd az azt követővel is. Végül reggel negyed kilenckor indultunk hajnali kettő helyett. Folyamatos tájékoztatás megvolt, a mezei economy utasokat is ingyen bedugták a fizetős lounge-ba, nem kuponokat osztogattak, hanem mindenki kiszolgálta magát a svédasztalról. De, ahogy írtad: ez a fajta biztonság pénzbe kerül. Az viszont nem kerül pénzbe, hogy az utasokat tisztességgel tájékoztassák.

Midnight Run 2019.07.13. 12:48:34

@Punxsutawney Mormota: Igen, a tájékoztatással és a stílussal lehetne mit kezdeni. Az valóban nem csak anyagi kérdés.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2019.07.13. 12:59:41

"Tavalyi üzleti évünkben járataink 0.2%-át kellett csak törölnünk"

Egy ilyen esetről én is tudok, mert családtag volt, aki emiatt egy napot késett egy eseményről. A járatot az időjárásra hivatkozva törölték, különben kártérítésre lettek volna kötelezhetők. Kigyűjtöttem neki az aznapi hiteles repülésmeteorológiai elérejelzéseket és a felhő- és vihartérképeket. Kiderült, hogy a gép egy gyakorlatilag felhőmentes sávban mehetett volna a célig, szikrázó napsütésben, még a nagyanyám is elvezethette volna odáig a gépet, pedig ő már halott. Az illetőben nem volt elég düh ahhoz, hogy végül panaszt tegyen, így nem tudom, mennyire lehet ezeket sarokba szorítani.

Jöhetnek akárhány PR-cikkel, a hírük egyelőre rossz. Mindenki abban reménykedik, hogy vele nem fognak kicseszni, és a jegy elég olcsó tud lenni ahhoz, hogy tegyenek egy próbát. De egyre többen vannak úgy vele, hogy jó, ha nincs jobb, akkor jöjjön a Wizz vagy a Ryan. És ők ezt pofátlanul kiaknázzák. Úgy látszik, megtehetik.

Bélám 2019.07.13. 13:37:09

Gondolom, ez egy fizetett hirdetés volt. Reklámriport.

Bélám 2019.07.13. 13:40:55

Egyébként meg: mit dolgozik egy kommunikációs szakértő? Másrészt, az biztos, hogy a szakértés annyit jelent, hogy alákérdezünk a riportalanynak? Netán a riportalany adta a kérdéseket is?

Nyúl reloaded 2019.07.13. 14:21:02

Böhm Kornél csinált egy interjút az ügyfelével. Ennyi. Pénzt kap azért, hogy megpróbálja a Wizz-t kimosni abból a kommunikációs gödörből amibe a cég minősíthetetlen szolgáltatási színvonalával magát lavírozta be.
Böhm ezt úgy gondolta kezelni, hogy csinált egy alákérdezős PR-interjút a megbízójával. Ilyen egyébként van. Csak hiteles környezetben az ilyen viszony transzparens, illik feltüntetni. A Wizz Air és Böhm Kornél azonban ezen a körön kívül esnek. Szép egymásra találás!
BTW: Hol volt eddig ez a Radó nevű alak? Hónapok óta áll a bál a cég körül de nem áll ki, nincs a cégnek arca, valódi kérdésekre nem válaszol, közleményekkel kommunikál. Böhmnek talán ezzel kellene foglalkoznia. Ha értene hozzá.

keeper1 2019.07.13. 14:46:50

Tisztelt Hölgyek, és Urak,

( főleg a morgók, anyázók , tetű vizerezők...) Tapasztaltad -vsz. kb 2%- vagy olvastad/ hallottad/hátTV hír volt/ a haverod nénje biztosra mondta - a többi 98%- hogy a fapados késik/elseindul/otthagy /leseszar/stb. módon kibaszik veled. OK. Ha ezeket oly kitűnően tudod, és úgy gondolod , hogy ezek valamelyike téged nagyon fenyeget, úgy légy okos!!! és ne vegyél jegyet a tetűrablószemét cég járatára. Oszt jónapot! Hadd hizlalja a céget a hülyék falkája. Te meg menj el valamelyik Legacy-hoz , fizetsd meg a vaskosan magasabb árat....és élvezd az életet. Vagy maradj otthon. Amúgy..Váradi zseniális faszi, nagyott dobott. Milyen kár, hogy a magyar politika nem engedte, hogy a MALÉV-val tegye meg a csodát.

MEDVE1978 2019.07.13. 16:41:20

@Midnight Run: nem is annyira a késésekről van szó. Arra valóban ott az EU irányelv. Itt az extrém esetekről van szó -törlik a járatot stb. Namármost a szabályozásoknak rengeteg fajtája van, ami különbözően érinti a felhasználókat is. Minél nagyobb egy szabályozásnál az "automatizmus", annál hatékonyabb. Ha tehát mondjuk előírják azt, hogy ha egy gép nem száll fel, akkor az utasok automatikusan jogosultak a jegyárra + kártérítésre mondjuk legkésőbb 24 órával a törlés után, ha bemutatják a jegyet a légitársaságnál, akkor a pórul járt Wizz Air utasok sem fognak annyira zúgolódni. Másnap a törölt járat miatt a Wizz Air pultnál szépen bemutatják a jegyet és átveszik a pénzt. A probléma igazából az, hogy a Wizz Air pont olyan légitársaság, ami tudatosan akadályozza az ilyen folyamatokat. (Nem elérhető a megadott telefonszám, ami még emelt díjas is, nincs információ stb.). Természetesen ennek a vége általában az, hogy az utasok egy jelentős része feladja és nem követeli a jogos kártérítést, ezért ez egy egyenlőtlen viszony.

MEDVE1978 2019.07.13. 16:49:54

@keeper1: Ha jól láttam nem a késések miatt áll a bál és nem is feltétlenül az overbooking miatt vagy azért, mert az illetőknek a karámban kell várni, baszakodás van a csomagokkal stb.

Az viszont egyszerűen elfogadhatatlan, hogy a vonatkozó társaság egyáltalán nem kezel egy olyan helyzetet, hogy egy külföldi repülőtéren töröl egy járatot és otthagyja az embereket. Ez már nincs benne az olcsó árban sem, ez egyszerűen azt jelenti, hogy nem kaptad meg a szolgáltatást. Nagyon régen dolgoztam egy műszaki cikkeket árusító boltban. Árultunk kínai fülhallgatót 300 Ft-ért anno, illetve Sonyt 2000 Ft-ért. Egyszer visszahozták a kínait, hogy 3 hétig működött csak, aztán valahol megtört a kábel és annyi. Bizony, de működött, tehát teljesítettünk. Szar minőség, de működött. A Wizz Air az utasotthagyós esetekben gyakorlatilag nem teljesít.

Cycmen 2019.07.13. 17:04:33

@keeper1: Ha megnézed a kommenteket, akkor két dolgot kifogásolnak, a hibák pofátlan megmagyarázását és a poszt ordító promós jellegét. Hibázni mindenki szokott, nem ez a fő baj, hanem ez a nagy büdös kamuzós rizsa!

liberalnazi dickheads 2019.07.13. 19:42:38

@arsenal_: A repülőtéri dolgokról konkrétan a szocialisták tehetnek. Ki az a fasz aki eladja az ország egyetlen, a főváros mellett található repülőterét???? Ennyit a földről. A Wizz Air azért villog mert a szocialista gecik megszüntették a MALÉV-et hogy legyen hely a Wizz Air számára ( pl leszálló slotok minden nyugat-európai reptéren a MALÉV-től ) Váradi, Bajnai és Oszkó legjobb barátja..az a két díszfasz akik választás nélkül jutottak hatalomhoz és ki is szolgálták a haverjaikat rendesen. Most mindkettő lapít mint szar a fűben.

kvadrillio 2019.07.13. 20:31:58

PFEJJJJ........UNDFORÍTÓ FIGYELNI, HOGY MENNYI IDEJE SIKÁLJÁK EZT A MOCSKOS, DIÁKOK EZREIT ÁTVERŐ ÉS KIFOSZTÓ ALJAS CEGLÉDY NYOMORONCOT.........EZ LENNE MA A MADZSAR """FÜGGETLEN?????????"""" BÍRÓSÁGUNK ???!!!!!!! HÁNYINGERRRRRRRRR.......

Fellebbezett az ügyészség: továbbra is folytatnák a Czeglédy elleni büntetőeljárást

Első fokon azért utasította el a törvényszék a kérést, mivel a mentelmi joggal a DK-s jelölt ügye hivatalosan megszűnt. Lehet, hogy az egészet elölről kell kezdeni.

ECCERŰEN UNDORÍTÓÓÓÓÓ!!!!!

kvadrillio 2019.07.13. 20:39:58

a vizzzzz airt törölni kell a térképről occt kész.

arsenal_ 2019.07.14. 11:12:48

@Punxsutawney Mormota: Ez abszolút így van. igen- Én maga a késés, járattörlésre értettem.

Punxsutawney Mormota 2019.07.14. 11:45:12

@liberalnazi dickheads: A föld meg lapos, és a gyíkemberek kemtrélen csúsznak le a Földre, a dimenziókapukat meg a HAARP antennák nyitogatják... Ezen túlmenően Szent István volt az első magyarellenes népírtók, aki a zsidók hatására megölte a mégmélyebbmagyar ellenfeleit...

Látom nagyon otthon vagy repülésügyben, sajnos sorosdzsordzsot kihagytad, ezért a kommentért nem jár pénz. Kérdezd meg a főnökeidet, hogy mi a feladata a reptérnek, a groundhandlingnek és a légitársaságnak? Ha mindez letisztul a fejedben, akkor rögtön hitelesebben tudsz köpködni. ;-)

Cycmen 2019.07.14. 13:09:01

@Punxsutawney Mormota: : A föld meg lapos, és a gyíkemberek kemtrélen csúsznak le a Földre, a dimenziókapukat meg a HAARP antennák nyitogatják... Ezen túlmenően Szent István volt az első magyarellenes népírtók, aki a zsidók hatására megölte a mégmélyebbmagyar ellenfeleit...

Ezt a szar libsi dumát rendszeresen lenyomjátok amikor a disznóságaitok kerülnek szóba? :D Szent Istvánt szerintem ne vedd arra a macesztól bűzlő pofádra ha javasolhatom!

Punxsutawney Mormota 2019.07.14. 16:10:54

@Cycmen: Jujjj, egy éhbértrollnok, aki valamin felhúzza magát? Egy takonygerinchúros hülye vagy, darabonként lehetne cáfolni a hülyeségeidet, de minek? Nem azért jöttél ide, hogy bármit is megérts, elfogadj érveket, hanem azért, mert erre utasított a főnök ;-) Mélymagyar, antiszemita létedre legalább a helyesírást gyakorolhatnád, hazaffykám, addig ne javasolj semmit, amíg egy ellágyult magyar tanár maximum hármasra osztályozná le a förmedvényedet... Tartsd meg a javaslataidat, plakáttudós barátom, és szerintem keresd ki azt a tanmesét, amely szerint a Balatont is Orbán Viktor és népi zenekara ásta ki egy hétvége alatt.

Punxsutawney Mormota 2019.07.14. 16:19:41

@Cycmen: Jajjj, hát most nézem, hogy Te vagy a liberalnazi másik magyarhangja? Műszakváltás volt és te nyomulsz mindkét nicken? Olyan nevetségesen átlátszóak vagytok. :D

Cycmen 2019.07.14. 16:55:04

@Punxsutawney Mormota: Cáfolhatnád de minek mi? :DDDDDDDD Szerintem ti képezhetnétek tovább magatokat, mert amit előadtok az szánalmas! Ezek a minden kommentedben felbukkanó fordulataid is, mint a "takonygerinchúros", meg a "hazaffy" (pláne) az erőlködő indokolatlan fölényeskedéseddel, a büdöslippshitz benyomását keltik és nem egy zseniét! :P Szóval szerénység, ahogy nagy faj és elvtársad, Bástya bácsi is mondotta!

Punxsutawney Mormota 2019.07.14. 18:23:43

@Cycmen: Mi az a büdöslippshitz, drága plakáttudós barátom? Ez nincs benne a magyar szavak jegyzékében? Naaaa, kérlek... Mondj még ilyeneket. Úgy csípem a fajtádat. Te vagy az a típus, aki egyik héten még a náciknak hajtja a zsidókat, a másik héten meg bárkit hajt a ruszkiknak, ugye Cymen-Liberalnazi?
Azon gondolkodom, hogy vajon meggyőződésből vagy hülye, avagy fizetnek érte? Ha az utóbbi, akkor elnézést, további jó munkát kívánok. :D
Csak gyorsan a hülyeségeidről:

"Ki az a hülye, aki eladja főváros egyetlen repterét"

Nagyon sok ilyen hülye van. A világ legtöbb reptere magánkézben van.

"A Wizz Air azért villog, mert a szocialista gecik megszüntették a Malévot"

Nem, a Wizz Air azért villog, mert jó az üzleti terve, és évente vagy kétszázmillió utas vevő rá. A MALÉV haldoklott, mert minden kormány kifizetőhelynek használta, csakúgy mint a BKV-t, MÁVot, Volánbuszt. Többek között már az első Orbán kormány is olyan szakértőkkel tűzdelte meg a Malévot, mint Torgyán menye, aki egyszer jegyértékesítő volt a Dorottya utcában vagy fél évig. ;-)

"Leszálló slotok..." Ez akkora hülyeség, hogy még a Lendvai utcai főnököd is fogja a fejét. Vegyük a legértékesebb slotokat. Heathrow, CDG, Zaventem, Berlin-Tegel... Hova repül a WIzz? Csak sorban mondom, Luthon, Beauvai (és még csak nem is Budapestről), Charlerois, Schönefeld.
Egyébként a slotokat nem lehet csak úgy átadni valakinek. A reptér visszaveszi, aztán megpályáztatja.

"Oszkó legjobb barátja"
Blablablabla. Köpködd csak nyugodtan Oszkót, Váradit. Váradi jó szakember és saját illetve a befektetői szakállára megcsinálta azt, amit a Malévnál nem lehetett, mert mindenhol falakba illetve politikába ütközött.
Martin Gauss sem dolgozhatott nyugodtan, aki azóta meglehetősen tisztes eredményeket ért el a csődben levő Air Baltic-kal.

És hát... A végére hagyva a legviccesebbet, a Fidesz, illetve Orbán döntött úgy, hogy nem mentik tovább a Malévot, és nem indítanak másnap új légitársaságot, ahogy azt korábban megtették a Sabena és a Swissair esetében.

A furcsa, beteges logikádat követve szeretet főnököd volt az, aki elárulta, bedöntötte, beszánotta a MALÉVot. Továbbá a Nagyvezér bírósága az, aki úgy döntött, hogy nem fizetnek ki többezer malév dolgozót.

A szó, amit kétségbeesetten keresel, drága plakáttudós, takonygerinchúros barátom: Köszönöm!

Cycmen 2019.07.14. 18:59:10

@Punxsutawney Mormota: " Te vagy az a típus, aki egyik héten még a náciknak hajtja a zsidókat, a másik héten meg bárkit hajt a ruszkiknak, ugye Cymen-Liberalnazi? "

Hát nekem tényleg mindegy hogy kik visznek el benneteket csak vigyenek, de azt honnan vetted hogy én vagyok liberalnazi is? Tévedésben leledzel jókomám!

Punxsutawney Mormota 2019.07.14. 19:04:49

@Cycmen: Köszönöm a tételes cáfolatokat. Na, ezért mondtam, hogy köpködni vagy itt, mit érdekel téged az olyan apróság, mint tények, vagy igazság?! ;-)
Viszont nem tudom, hogy mit remélsz, Cymen-Liberalnazi? Ha sokáig bérkommentelgetsz, akkor kiemelnek és kapsz valami szolíd mutyit? Hm? Egyszer valamelyik helyi hatalmasság táskahordója leszel a fidelitaszból indulva? Lázár is így kezdte? Ez a self made-man fidesznyikes újrahatározása?

Punxsutawney Mormota 2019.07.14. 19:08:31

@Cycmen: Egyébként köszönöm, tényleg! A "szocialista gecik megszüntették a Malévot" kitételen azóta is röhögök.
Az egy dolog, hogy a helyesírással gondjaid vannak, de az különösen vicces, hogy azt sem tudod, mikor került hatalomra Orbán, és mikor szüntették be a Malév-járatokat, de azért nagyon nagy hangon, és nagyon hülyén jössz kommentelni.

Cycmen 2019.07.14. 19:25:10

@Punxsutawney Mormota: Tényleg kurva érdekes, de nem én írtam.
Valami taktikai okból nem akarod megérteni, hogy a nazi nem én vagyok? Amúgy mindegy, ettől már nem tűnsz hülyébbnek. :P

Punxsutawney Mormota 2019.07.14. 19:27:44

@Cycmen: Hát persze, hogy nem te vagy... :D Csak bevédted, de nem te vagy. Tudom.
süti beállítások módosítása