Ismét verekedés részese volt az ismert hazai zenész, tehetségkutatós felfedezett és Eurovíziós sztár, Kállay-Saunders András. A híradások annyiban ellentmondásosak, hogy Kállay-Saunders szerint nem volt verekedés, csak "súrolta" egy ütés, más beszámolók szerint egyetlen ütéssel terítette le őt egy volt boxoló. A hírt - ha ez hír -, nagyon helyesen a bulvárújságok és bulvár rovatok címoldalain tárgyalják. Nekünk viszont más szempontból érdekes.
Az énekest ugyanis faképnél hagyta a stábja, menedzserénél és sajtófelelősénél is betelt a pohár a legutóbbi üggyel. Minden részletet nem ismerünk, nem is ismerhetünk, de a szűkszavú nyilatkozatokból annyi kihámozható, hogy Kállay-Saunders viselkedése, sorozatos "ügyei" nem teszik lehetővé a közös munkát.
Számos oka lehet annak, hogy egy menedzser, vagy sajtófőnök, egy PR-os lemondjon egy ügyfeléről - igaz ez az üzleti élet más területeire is persze. Közhely, de igaz: a meglévő ügyfeleket sokkal fontosabb megtartani, mint kínkeservvel folyton újak után kajtatni. A megbízott vállalkozó sokszor inkább lenyeli a békát, tűr és tűr, reméli, hogy a helyzet jobbra fordul, az ügyfél előbb-utóbb belátja, hogy a közös munka sikeréért neki is többet kell tennie. Ilyenkor egyre rosszabb helyzetek állhatnak elő: folyton növekszik az elvárás, egyre több feladatot értenek bele az eredeti árba ("tágul a scope"), az eredeti ár éveken át valahogy nem tud nőni, csúsznak, vagy elmaradnak a kifizetések, stb. Mindezekkel együtt tehát nagyon súlyos döntés, amikor mégis valaki úgy dönt, hogy megbízottként kiszáll a buliból, lemond egy ügyfeléről, boldoguljon mással, boldoguljon egyedül.
A "show business" ráadásul ebben (is) különleges terület: a menedzserek, impresszáriók, sajtófőnökök szerepe a háttérmunkában kiemelkedően fontos, az általuk működtetett sztáristállók óramű pontossággal működnek, éppen azért, hogy például a sajtó képviselői is megkapják, amit szeretnének és a sztároknak is csak a saját dolgukkal kelljen foglalkozni.
Ehhez az óramű pontossághoz azonban együttműködés kell a "sztár" oldaláról is, máskülönben a stáb képtelen hatékonyan ellátni a feladatát, borul a terv, borul a stratégia. Persze vannak olyan celebek is, akik esetében épp a botrány a kitalált stratégia, de azok sem ad hoc módon történnek, nem kényszerül a háttércsapat folyamatos tűzoltásra. Kállay-Saunders csapata most úgy döntött, saját szakmai renoméja fontosabb, mint egy elszabadult hajóágyúként viselkedő botrányhős ügyfél. Mert a nem megbízható ügyfél: rossz ügyfél, még ha jól is fizet adott esetben.
---
ha érdekel a kríziskommunikáció, ne felejts el feliratkozni a Spindoc Kríziskommunikációs eMagazinra itt. Kéthetente jön is az új kiadvány.
Utolsó kommentek