Az internet máris minden idők legviccesebb twitter-párbeszédének minősítette - és nem is minden alap nélkül - az angliai Douwe Egberts és a hackney-beli kiskocsma, a Dolphin Pub között kibontakozó disputát. Jó példák eddig is akadtak, sokak kedvence a szintén angol Waterstone könyváruház Oxford Circus-on lévő boltjának atipikus, a bejáratott brandjétől eltérő hangvételű csiripelései, és volt már emlékezetes magyar ügy, pengeváltás a hazai mobilszolgáltatók között is.
A Douwe Egberts esete azért más, mert a cég vette a fáradságot és beleállt egy olyan diskurzusba, amelynek kimenetele korántsem volt egyértelmű. A cég rizikós utat választott, amikor a céges - értsd: marketinges - nyelvezettől igencsak eltérő műfajú beszélgetésbe keveredett. Ráadásul a kocsma twittelőinek szerteágazó témacsapongásai sem rémisztette el a céget. Miután - nota bene: kéretlenül - felvették a kesztyűt a cégnél, végig is vitték az ütközetet. Közben nyilván jól szórakoztak ők is, a Dolphin Pub személyzete is, és, ami esetünkben milliószor fontosabb: az a számtalan internetező, aki a megosztások, feldolgozások következtében szintén értesültek a riposztőrök intellektuális tusájáról.A kávémárka minden bizonnyal jól jött ki ebből a maga választotta, de nem maga irányította helyzetből. Alig hiszem, hogy bárki számára kevésbé lenne szimpatikus ma a márka, mint az ütközet előtt volt, miközben ismertsége és vélhetően elfogadottsága növekedni tudott.
A tanulság talán valami olyasmi, hogy a hírnévmenedzsment néha váratlan helyzetek elé állítja az egyes márkákat, és nem mindig az esetek döntő többségében alkalmazott menekülőút, vagy, ami még rosszabb: kardcsörtetés vezet eredményre, hanem egy kis könnyedség, lazaság. A Douwe Egberts, azt gondolom, helyesen mérte fel, hogy a Twitter pont a megfelelő felület arra, hogy kicsit meglazítsák a nyakkendőjüket, és azok, akik máskor remegő ajkakkal, a panton színskála színhelyességének vizsgálata miatt futkároznak a nyomda, a grafikus és a kommunikációs vezető között, itt egy kicsit oldottabbra vették a figurát.
Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot rss-en, vagy akár twitteren. Vagy Facebookon.
Utolsó kommentek