Két rendkívül ötletes social media megoldás csalt mosolyt arcunkra az elmúlt héten. A kettő, ha akarom, két ellentétes végletet képvisel, közelebbről nézve azonban egy tőről fakad.
Elsőként a Tower of London töltötte fel Facebook profiljára, teljes, ezeréves timeline-ját, akkurátus, precíz munkával. A projekt igazán jópofa, 1000 évet lefelé végigpörgetni sem könnyű. (Én megpróbáltam végiggördíteni, érdekes kísérlet.) Az üzenet alighanem egyértelmű: a tradíció, a tiszteletet parancsoló kor kéz a kézben halad a modern (kommunikációs) eszközökkel, magára nem történelmi múmiaként, hanem élő, friss és aktuális entitásként tekint.
Pár nappal később pedig a Mars bolygóról jelentkezett be a Curiosity Foursquare, mint a cikkek sietnek megjegyezni, ez volt az "első bejelentkezés egy másik bolygóról". Az üzenet dekódolásához itt sem kell sokáig vakarni a fejünket: a legmodernebb technológia nyilvánvalóan követi a legújabb (kommunikációs) trendeket is, ott tartja a kapcsolatot a széles közvéleménnyel, ahol a széles közvélemény leledzik, ez pedig a közösségi média.
És talán gondoljuk végig azt is, hogy ebben a két esetben egyfajta co-brandingnek, kölcsönös előnyt biztosító közös márkázásnak vagyunk tanúi. A NASA (ezen belül a Curiosity projekt), és a Tower of London legalább annyi plusz népszerűséget kap a Foursquare-tól és a Facebook-tól, mint amennyit azok kapnak általuk. És ez így szép.
Ha tetszett a bejegyzés, kövesd a blogot rss-en, vagy akár twitteren. Vagy Facebookon.
Utolsó kommentek