Gini Dietrich az egyik legkurrensebb PR szakértő a nyugati féltekén, a cége által írt blog, a Spin Sucks pedig a talán legkeresettebb, legbefolyásosabb kommunikációval foglalkozó blog a globális piacon. Az alapító, Gini Dietrich szabadszájú, laza és rendkívül bölcs, olyan szakértő, akitől tényleg lehet tanulni. Akár gyakorlatot, akár elméletet, akár csak a habitust.
Új könyvének visszatérő motívuma a türelemre int. „Maraton, nem pedig rövidtávfutás” – figyelmeztet újra és újra arra, hogy a hírnévmenedzselés, adott esetben a sérült reputáció visszaépítése leginkább sziszifuszi, aprólékos házi feladat, amit nem lehet rohamtempóban megoldani. Ha valaki gyors megoldást ígér, hazudik. Az online tér megtisztítása időigényes feladat, a kellemetlen találatok eltávolítása legtöbbször kétesélyes vállalkozás: vagy sikerül, vagy nem. (Vagy még rosszabb lesz a helyzet a kísérlet után, teszem hozzá én.)
Az online jelenlét tudatos menedzselésére számtalan jó, gyakorlati tanácsot kapunk, a közösségi oldalaktól kezdve a hírgyűjtó site-okig és vissza. Nem lehet ugyanakkor elmenni egy amerikai kommunikációs jelenség mellett, jelesül, a „spin” fogalmának devalválása mellett. Túl azon, hogy ezt személyesen is kikérem magamnak, a korábban ünnepelt spindoktorság egyre egyértelműbben szitokszóvá kezd válni Amerikában, amihez képest szembeállítják a hófehér vitorlájú, vagy - ízlés szerint - fehér lovon járó public relationst. „Spin the truth” – általában ebben a szövegkörnyezetben fordul elő az ügyek jobb fénytörését célzó spindoktor szakma, a hazudozás, manipulálás szinonimájaként, miközben a PR kizárólag a színtiszta igazság elmondására törekszik. Ez a beállítás persze már önmagában is spinning, tehát a kígyó saját farkába harap. Egy szó mint száz, a spin doesn’t suck, de ettől még olvassuk sűrűn a Spin Sucks-ot.
Gini Dietrich: Spin Sucks: Communications and Reputation Management in the Digital Age
Que Publications
150 oldal / 17 USD
Az írás eredetileg a Kreatívban jelent meg.
---
ha érdekel a kríziskommunikáció, ne felejts el feliratkozni a Spindoc Kríziskommunikációs eMagazinra itt. Kéthetente jön is az új kiadvány.
Utolsó kommentek