bohm_kornel.jpg

Bőhm Kornél
Kommunikációs szakértő

Bőhm Kornél szakblogja

Ez itt Bőhm Kornél kommunikációs szakértő blogja, kríziskommunikációról, hírnévmenedzsmentről és mindenről, ami hozzá tartozik. Bőhm Kornél könyve "Sem megerősíteni, sem cáfolni címmel" jelent meg 2018-ban a HVG kiadónál.

Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Utolsó kommentek

  • sakkosfx: Ha őszinték akarunk lenni be kell vallani, hogy a mieink mellett csak tanulók lehetnek a Bolgárok!... (2020.07.24. 09:47) Ál-arcok
  • anyadmajma: Hm, az első komment itt se a birka. mi a fasz van vele, vírusos lett? Így hogy irjam meg neki, hog... (2020.07.24. 08:12) Ál-arcok
  • kvadrillio: olajszőkítők, brókercsalások, ÁFA-csalások.......stb...stb.......és az ezekből kivirágzott újgazd... (2020.07.23. 22:53) Ál-arcok
  • kvadrillio: hmmm.....amúgy a fentiekkel kapcs-ban, a volt cocilista országokban még überelnék is a fenti jelen... (2020.07.23. 22:46) Ál-arcok
  • kvadrillio: @kvadrillio: hjahhhhh......van amikor hiába """tanulgat""" valaki, NEM SEGÍT RAJTA !!! :o))))))))... (2020.07.23. 22:26) Ál-arcok
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) activia (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) állatkert (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) annie hall (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) Audi (1) audi (1) automata (1) avatar (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Barilla (1) basf (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) beirut (1) bejrút (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) bértárgyalás (1) Bertolli (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) biodóm (1) Biotrial (1) bkk (1) BKK (1) blackface (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (16) boycott (1) bp (1) Brand (1) brand (3) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) Budapest (1) budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (2) coca cola (2) Colgate (1) communication (1) concorde (1) contactess (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) covid (3) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) Curtis (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dal (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) Digi (1) díjkiosztó (1) dízel (1) Dolce (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employee activism (1) employer branding (4) erdély (1) érettségi (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) Facebook (3) facebook (5) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) felvételi (1) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gabbana (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gay (1) gaydar (1) gay friendly (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) google (2) Google (1) görög zita (1) gozsdu (1) grand prix (1) Grecsó (1) greenpeace (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gucci (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) Gundel (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyász (1) gyászhír (1) gyászhíres reklám (2) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halál (1) halloween (1) halott (1) halottak napja (1) hamasz (1) harry potter (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) homofób (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) HVG (1) hvg (1) hvg könyvek (1) igata (1) imázs (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) járvány (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (2) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katasztrófa (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kitkat (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) koronavírus (2) közösségi média (1) kraft (1) kreativ (2) Kreatív (4) kreatív (3) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (20) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) Kríziskommunikáció (9) kríziskommunikáció (67) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) lazítani (1) lcd (1) leépítés (2) lego (1) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) leszerel (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) lojalitás (1) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) Majka (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) maslow (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (2) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (3) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) millennium dome (1) mindea (1) mindenszentek (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) munkáltatói (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) nestlé (1) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) Nivea (1) notre dame (1) no comment (1) nsa (1) nyelvvizsga (1) nypd (1) o1g (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) operatív törzs (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pannon park (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patkány (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) persányi (1) personal brand (4) Pethő (1) petruska (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plágium (1) plakát (2) plakátarc (1) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) PR (7) pr (3) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) radó (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklamálás (1) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) rendőrség (1) renee somerfield (1) reputáció (6) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) robbanás (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) shell (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) social distancing (1) social media (3) Social media (1) sofőr nélküli (1) somlói (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) sztrájk (2) szulák (1) szulák andrea (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tarlós (2) tartalommarketing (1) Távközlési kft (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) telekom (1) tematizálás (1) tendencia (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (2) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) trump (2) Trump (1) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tűz (1) tweet (2) Twitter (2) twitter (6) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válság (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) váradi (1) váradi józsef (1) Vaszily (1) verekedés (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) vodafone (1) Vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vuca (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) wizz (1) wizz air (1) Woods (1) wwf (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) zuckerberg (2) Zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Te is lehetsz Monica Lewinsky!

2015.07.03. 12:40 Spindoc

Ismét színre lépett Monica Lewinsky ("Van-e, ki e nevet nem ismeri?"), és több mint tizenhat év hallgatás után nagyon fontos dolgokról beszélt. Érdemes meghallani, amit mond.

monica_lewinsky_ted2.jpg

A most 41 éves Lewinsky mindössze 24 éves korában tett szert nem vágyott világhírre, mert, mondjuk így, összeszűrte a levet akkori főnökével, aki történetesen éppen az Egyesült Államok elnöke volt. Az egykori fehér házi gyakornok másfél évtizedre eltűnt a világ szeme elől, most azonban sorsát, pontosabban sorscsapását felvállalva, bemutatva új misszióba kezdett.

Idehaza kevés figyelmet kapott, de nagy hatású beszédet tartott a Cannes-i marketingfesztiválon, ahol a meghívott reklámguruk álló ovációval (nem röhögni!) ünnepelték a gondolatait. Monica Lewinskynek ez volt a második-harmadik megnyilvánulása a sorban, nemrégiben a Forbes Under30 rendezvényén is beszélt, volt TED előadó is. Európában most adott elő először, míg Amerikában az utóbbi időben egyre aktívabb közszereplőnek mondható, tévé és magazin interjúkat is adott 2015 során. 

monicalewinsky-vanityfair.jpg

 

Monica Lewinsky témája a nyilvános megszégyenítés, a média és internet általi totális megsemmisülés és az ebből való talpra állás. Azt mondja, 1998-ban a személyes márkája omlott össze, tovább nem építhető módon, javíthatatlanul. Nem egy átlagos márka kudarcáról, vagy kríziskommunikációjáról van szó, hanem arról, amikor egy hús-vér ember neve a végtelenségig lejáratódik, használhatatlanná válik külső és elsöprő lendületű erők hatására. Monica Lewinsky valószínűleg joggal állítja, hogy ő volt az internet legelső áldozata, amennyiben ilyen rövid idő alatt, ilyen mértékben és ilyen hatásfokkal még senkit sem tett tönkre a világháló - különösen az elkövetett vétkének súlya arányában. (Ekkor még nem csak a cyberbullying kifejezés nem létezett, de még a Facebook sem.) 

A vihar nem ült el, a neve - erről is ő beszélt - 120 rap számban szerepel, az internet tele van malac viccekkel vele kapcsolatban, és ezt levetkőzni már sosem tudja. Az élete ment rá erre az afférra, de úgy döntött, másfél évtized után nem azért áll elő, hogy sajnáltassa magát, hanem azért, hogy figyelmeztessen mindenkit, különösen a fiatalokat, hogy legyenek rendkívül óvatosak, mert a legapróbb hiba elkövetésével is tönkre tehetik magukat. Ennél is fontosabb üzenete, hogy az egyre kiterjedtebb, a kamaszok körében szám nélküli öngyilkosságot okozó internetes zaklatás, lelki terrorhadjárat megállítása közös feladat, amit nem szabad félvállról venni. Mert szó szerint: életveszélyes. (Az internetes zaklatásról szól egyébként idén a Médiaunió kampánya is. És persze a világon számos más akció is.

monica-lewinsky.jpg       

Érdekes és elgondolkoztató, amikor Lewinsky arról beszél, a botrány legnagyobb hőfokán élesen elvált egymástól a "nyilvános Monica" és az a Monica, akit ő maga, barátai, és családja ismertek. A meghurcolt és mindennek elmondott nyilvános Monica számára teljesen ismeretlen figura, akivel semmilyen közösséget nem érzett, míg őt magát az öngyilkosság gondolatáig és súlyos depresszióig sodorta a szégyen - és a megszégyenítés. 

Ez - és ez számunkra is fontos - nagyon hasonlít az egyébként reflektorfényben élő celebek életéhez is, akik a másnapi bulvárlapokból és műsorokból tudják meg magukról a legfrissebb, a valósággal sokszor köszönő viszonyban sem lévő pletykákat. Az is tudható, hogy a sztárok legtöbbjének médiából ismert csillogó-villogó életkörülményei csak szemfényvesztés, a showbusiness része. Esetükben is elválik egymástól a nyilvános énjük a magánénjüktől, legalábbis abban az esetben, ha még el tudják választani magukban a kettőt. 

Ami a legnagyobb kríziskommunikációs kihívást jelenti, ha egy személyiség saját neve megpörkölődik, az internetes találatok pedig évtizedekig a nem kívánt, legkínosabb tartalmakat hozzák elő. Ne gondoljuk, hogy ez csak a kétes életű sztárokkal fordulhat elő. (Monica Lewinsky is egy no-name kis gyakornok volt.) Bárkinek lehetnek olyan pillanatai, megszólalásai, fényképei, amelyek egy váratlan pillanatban hátba támadják, utolérik őt, megakadályozzák az álláskeresést, karrierváltást. Bárkiből lehet Monica Lewinsky. Belőled is.

 

 

---

ha érdekel a kríziskommunikáció, ne felejts el feliratkozni a Spindoc Kríziskommunikációs eMagazinra itt. Kéthetente jön is az új kiadvány.

A bejegyzés trackback címe:

https://bohmkornel.blog.hu/api/trackback/id/tr407593154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

medali (törölt) 2015.07.05. 00:54:18

Emlekszem a tortenetre, de ugy erzem ha o szegyelheti magat akkor a masik fel is megteheti nyugodtan, hiszen 2 ember tette amit tett. Viszont ha a masiknak elneztek, akkor nyugodtan neki is el lehet nezni.

Karipapa01 2015.07.05. 12:46:08

Ez egy tanulságos példa arra, hogy mit kell elpofázni a barátnőknek!

Netuddki. 2015.07.05. 13:44:31

A szopás nem szeksz...

Bambano 2015.07.05. 14:07:11

"Monica Lewinsky valószínűleg joggal állítja, hogy ő volt az internet legelső áldozata": nem az internet áldozata, hanem a saját hülyeségének az áldozata.

@medali: a másiknak se nézték el, olyat kapott, amit hivatalban lévő elnök még soha.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2015.07.05. 14:23:06

Had ne dicsérjük már halálra...

kisQtya 2015.07.05. 14:36:01

Emlékszem, mennyire fel voltam háborodva, hogy ezzel az üggyel traktálnak. Mit érdekel engem, hogy az USA elnöke kivel szopat?
Ha jólesett nekik, váljon egészségükre!
De nekem ehhez mi közöm van? Rám milyen hatással van? Engem mennyiben érint?

Aztán rá kellett jönnöm, hogy a plebejusokat csak ez érdekli, mert csak ezt képesek agyilag felfogni az USA elnökének hivatali tevékenységéből.

Szomorú.

vajdasagi 2015.07.05. 14:53:36

@kisQtya: Én meg attól voltam megdöbbenve, hogy egyszerre csak mennyire nyilvánossá vált minden, amit régen csak a bennfentesek tudhattak. Olvastam a neten a vizsgálóbizottság nagyon részletes jelentését, és röhögtem, hogy lehet ennyire megszégyeníteni egy elnököt. Felfoghatatlan volt számomra. Azóta persze hozzászoktam a hasonlókhoz.

Amúgy a Monika inkább ne szerepelgessen, ha engem kérdeznek.

Bambano 2015.07.05. 16:18:19

érdekes egyébként a története:
- lekapta a főnökét. ezen kb. senki nem hördült volna fel, csak röhögnek egy jót
- utána szépen elcsomagolta a bűnjeles kosztümöt, hogy jó lesz az még valamire
- majd megfelelő pillanatban átadta az ellenségnek bizonyítékként.

ez utóbbi két mozzanat minden normális helyen súlyos árulásnak minősül. a nevét ezért hurcolták meg, nem azért, mert bő a torka. ahhoz képest még egész jól megúszta.

no, kedves kommunikációs szakemberek, ezt tessék megfelelően komenikálni!

Alick 2015.07.05. 17:12:53

@Bambano: és ha ebben nem vett volna részt, senki sem tudná, hogy kicsoda ő. Tehát nem áldozat, hanem eleve botrányból építkező primadonna.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.07.05. 19:08:02

A botrány az volt, hogy ügyet csináltak belőle. Ez két személy magánügye volt. Botrány volt az, ahogyan az emberek ez alapján ítélték meg Clintont.
Pedig az USA elnökének olyan döntéseket kell meghoznia, hogy a világ másik végén éjjel lebombáz egy állami hivatalt, és nagy valószínűséggel csak egy portásbácsi ül bent a székén tévét nézve.

Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang 2015.07.05. 19:12:37

Volt egy pozitív vetülete is a történteknek. A nők nagyobb hányada hajlandó azóta szopni. Ezt nem jópofaságból mondom, hanem szexuálpszichológusok mondják.

Bambano 2015.07.05. 19:19:21

@Fanyéllel Rendelkező Duguláselhárító Gumiharang: odaát még nem szokták, hogy ha a politikusnak mozog a szája, akkor hazudik. ebből volt a nagyobb botrány, nem abból, hogy térdepelt...

sdani 2015.07.05. 19:44:35

"Példakép misszióval." OMFG!!! :D Miután a botrány után sehova nem vették volna fel dolgozni, jó és kényelmes ötlet tőkét kovácsolni abból, hogy az amerikai elnök szeretője volt. Példakép??? Ha valakinek ez példakép.

zila5 2015.07.05. 21:42:06

Annyira szeretem, mikor valakiről kiderül, hogy ugyanazt csinálja, mint kb. minden második ember és akkor az botrány.

kisQtya 2015.07.06. 09:46:12

Emlékszem, előkerült az ügyben egy szentfasz ügyész is, aki bizonygatta, hogy ő még sosem csalta meg a feleségét és ez az elnök hazudozás milyen borzasztó.

Akkor már éreztem, hogy egy teljesen újfajta kommunikáció/manipuláció van kialakulóban, amelyben a sajtó durva cinkosságot vállal.

Azóta tudom, hogy nincs független újságírás, ezért vicc a sajtószabadság rinya, a demokrácia pedig arról szól, hogy kormány és ellenzék egymás tökét szorítja a fehér abroszos asztal alatt és pont leszarja, hogy mi lenne a kötelessége a választópolgárokkal szemben.

Bath és Wells gyermeksajtoló püspöke 2015.07.06. 10:46:59

@Bambano: A hivatali idejének a legvégén olyan magas népszerűséggel, mint Clinton, a második világháború óta senki nem végzett. A XX. század egyik legnépszerűbb amerikai elnökeként távozott. Simán kibírta a hírneve a botrányt.

David Bowman 2015.07.06. 10:57:24

Először is, a "sztárok" önként rohantak, hogy ezt kapják, és ebből Élnek.
Mónika is.
BÉKE NÓBELDÍJAT MONOCA LEWINSKYNEK!!
Többet tett a békéért, mint bárki más. Az alkotmányban írnán elő, hogy az elnök addig nem írhat alá semmit, amig ki nem szarta magát, és az általa választott gyakornok le nem szopta.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2015.07.06. 11:24:03

@Bambano: „szépen elcsomagolta a bűnjeles kosztümöt, hogy jó lesz az még valamire”

Itt a lényeg!

Amúgy ez a Lewinsky név nekem gyanús.

pajaci 2015.07.06. 11:59:51

Felénk aki lecumizza a nős főnökét és utána kikiabálja a világnak, azt nem áldozatnak, hanem ribancnak hívják.
süti beállítások módosítása