Halloween alkalmával az amerikai kereskedők egymást túllicitálva próbálnak minél bevállalósabb, viccesebb és aktuálisabb jelmezekkel előrukkolni. Az ijesztgetés mellett nagy hagyományai vannak a minél őrültebb szerepjátékoknak is. Mivel a humor, a politikai korrektség és a bántó ízléstelenség között vékony a választóvonal, és ezt is az egyéni érzékenységek befolyásolják, évről évre menetrendszerűen jönnek a kommunikációs botrányok és bojkottok is. Halloween alkalmából összegyűjtöttünk pár példát az utóbbi évek botrányaiból.
Legújabban ez a gyermek méretű izraeli katonajelmez verte ki a biztosítékot a Walmart kínálatából.
Több példa a hajtás után.
Sokan ízléstelennek találták a mexikói "Amigo" kisgyerek jelmezt is, ugyancsak a Walmarttól. .
Cecil, az oroszlán és a halált osztó fogorvos kettőse is többeket megihletett, köztük még celebeket is.
A mentális betegséggel küzdőkkel gúnyolódott ez a botrányos és persze hamar visszavont jelmez.
A világ első, transzneműként a Vanity Fair címlapjára kerülő Caitlyn Jenner jelmez keltett visszatetszést, mondván, a transzszexuálisok öltözködése nem vicc tárgya.
Az ellenkező nemű beöltözésnek nagy hagyományai vannak, a transzvesztita jelmezek azonban továbbra is megosztóak, mint például ez a nagy tiltakozást kiváltó itt.
A szexuális irányultság kiviccelése mellett óriási tabunak számít a testalkat gúnyolása, a bodyshaming is. Ebbe futott bele a tömör egyszerűséggel "kövér nőknek" szóló jelmezrészlegével az egyik áruház is.
Az elmúlt években szerzett kellemetlen perceket sokaknak ez az Ebola-biztos kosztüm. Az ötletért betámadott kereskedőcég kiállt a terméke mellett, sőt, hozzátette, hamarosan az Iszlám Állam jelmez is kapható lesz náluk. Egy cég, ahol mindig figyelnek az aktualitásra…
A Matalan ruhakatalógus cég gyermekjelmezeket reklámozott. A majom jelmezbe egy fekete kisgyereket sikerült bújtatnia. Aztán magyarázkodhatott.
Ez pedig csak inkább botrány-jelmez, semmint botrányos. Akár ötletadó is lehet még Halloween estéjére:
Jó bulizást. Csak okosan. :-)
---
ha érdekel a kríziskommunikáció, ne felejts el feliratkozni a Spindoc Kríziskommunikációs eMagazinra itt. Kéthetente jön is az új kiadvány.
Utolsó kommentek