bohm_kornel.jpg

Bőhm Kornél
Kommunikációs szakértő

Bőhm Kornél szakblogja

Ez itt Bőhm Kornél kommunikációs szakértő blogja, kríziskommunikációról, hírnévmenedzsmentről és mindenről, ami hozzá tartozik. Bőhm Kornél könyve "Sem megerősíteni, sem cáfolni címmel" jelent meg 2018-ban a HVG kiadónál.

Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Utolsó kommentek

  • sakkosfx: Ha őszinték akarunk lenni be kell vallani, hogy a mieink mellett csak tanulók lehetnek a Bolgárok!... (2020.07.24. 09:47) Ál-arcok
  • anyadmajma: Hm, az első komment itt se a birka. mi a fasz van vele, vírusos lett? Így hogy irjam meg neki, hog... (2020.07.24. 08:12) Ál-arcok
  • kvadrillio: olajszőkítők, brókercsalások, ÁFA-csalások.......stb...stb.......és az ezekből kivirágzott újgazd... (2020.07.23. 22:53) Ál-arcok
  • kvadrillio: hmmm.....amúgy a fentiekkel kapcs-ban, a volt cocilista országokban még überelnék is a fenti jelen... (2020.07.23. 22:46) Ál-arcok
  • kvadrillio: @kvadrillio: hjahhhhh......van amikor hiába """tanulgat""" valaki, NEM SEGÍT RAJTA !!! :o))))))))... (2020.07.23. 22:26) Ál-arcok
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) activia (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) állatkert (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) annie hall (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) audi (1) Audi (1) automata (1) avatar (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Barilla (1) basf (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) beirut (1) bejrút (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) bértárgyalás (1) Bertolli (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) biodóm (1) Biotrial (1) BKK (1) bkk (1) blackface (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (16) boycott (1) bp (1) Brand (1) brand (3) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) budapest (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (2) coca cola (2) Colgate (1) communication (1) concorde (1) contactess (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) covid (3) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) Curtis (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dal (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) Digi (1) díjkiosztó (1) dízel (1) Dolce (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employee activism (1) employer branding (4) erdély (1) érettségi (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) facebook (5) Facebook (3) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) felvételi (1) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gabbana (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gay (1) gaydar (1) gay friendly (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) google (2) Google (1) görög zita (1) gozsdu (1) grand prix (1) Grecsó (1) greenpeace (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gucci (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) Gundel (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyász (1) gyászhír (1) gyászhíres reklám (2) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halál (1) halloween (1) halott (1) halottak napja (1) hamasz (1) harry potter (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) homofób (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) HVG (1) hvg (1) hvg könyvek (1) igata (1) imázs (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) járvány (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (2) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katasztrófa (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kitkat (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) koronavírus (2) közösségi média (1) kraft (1) kreativ (2) kreatív (3) Kreatív (4) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (20) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) kríziskommunikáció (67) Kríziskommunikáció (9) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) lazítani (1) lcd (1) leépítés (2) lego (1) Lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) leszerel (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) lojalitás (1) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) Majka (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) maslow (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (2) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (3) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) millennium dome (1) mindea (1) mindenszentek (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) munkáltatói (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) nestlé (1) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) Nivea (1) notre dame (1) no comment (1) nsa (1) nyelvvizsga (1) nypd (1) o1g (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) operatív törzs (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pannon park (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patkány (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) persányi (1) personal brand (4) Pethő (1) petruska (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plágium (1) plakát (2) plakátarc (1) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) PR (7) pr (3) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) radó (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklamálás (1) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) rendőrség (1) renee somerfield (1) reputáció (6) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) robbanás (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) shell (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) social distancing (1) social media (3) Social media (1) sofőr nélküli (1) somlói (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) sztrájk (2) szulák (1) szulák andrea (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tarlós (2) tartalommarketing (1) Távközlési kft (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) telekom (1) tematizálás (1) tendencia (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (2) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) Trump (1) trump (2) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tűz (1) tweet (2) Twitter (2) twitter (6) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válság (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) váradi (1) váradi józsef (1) Vaszily (1) verekedés (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) Vodafone (1) vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vuca (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) wizz (1) wizz air (1) Woods (1) wwf (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) zuckerberg (2) Zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Éljenek a sztereotípiák?

2018.05.05. 10:40 Spindoc

Noha leginkább negatív előjellel szoktuk használni a közbeszédben, a sztereotípiáknak rendkívül fontos szerepük van a márkák, vagy még inkább a reklámok világában. A reklámok ugyanis csak úgy képesek beleférni a rendelkezésre álló 20-30 másodperces időkeretekbe, vagy a plakátok, bannerhelyek szűkre szabott kereteibe, ha a befogadók fejében meglévő (elő)ítéletekre támaszkodnak.

A jóságos doktor bácsi, a bolondos professzor (borzos Einstein frizurával), a szigorú tanár néni, a lelkiismeretes anyuka, náthától szenvedő apuka – mind-mind olyan személyiség típusok, akiken nincs mit tovább magyarázni. Egydimenziós személyiségek, sablonfigurák. Egy pillanat alatt megértjük a reklámbeli alapszituációt, nyargalhatunk is tovább a márkaüzenetre. Ha minden termék, valamennyi szolgáltatás minden korábbitól eltérő környezetet próbálna felépíteni, a reklámidők filmhosszúságúak, a nyomtatott hirdetések regényhosszúságúak lennének – és nem is nézné, olvasná el őket senki.

red_cross_poster_racism2.jpg

A márkák nagyvonalúan bánnak az időnkkel, éppen azt ígérik, hogy általuk egyszerűbb lesz az élet. A márkahűség legfontosabb szerepe, hogy leegyszerűsíti a döntések meghozatalát, nem kell minden új vásárlásnál hosszan filozofálnunk azon, melyik terméket, szolgáltatást válasszuk. A boltban automatikusan dobjuk a kosárba a megszokott sampont, a bevált mosóport, a kedvenc tonhalkonzervünket, vagy az egyetlen sajtféleséget, amit a gyerek hajlandó megenni. Ha online intézkedünk, akkor is a szokásos házhoz-szállító kiskereskedelmi lánc domainjét írjuk be (sőt, dobja fel automatikusan a gép), ugyanazokat a repjegy-foglaló oldalakat csekkoljuk elsőként, amiket szoktunk. A kisebb horderejű döntéseknél egyszerűbb a dolgunk, a nagyobb elköteleződést igénylő beszerzéseknél hosszabban mérlegelünk, de ettől még a márkákba vetett hitünk segíti és rövidíti a folyamatot.

Igen ám, de a marketinges egyszerűsítési törekvéseket árnyalva egyre erősebb hangot kap a politikai korrektség jegyében a társadalmi előítéletek lebontásának szükségessége. Sokszor évszázadok alatt beégett előítéleteket kellene aprólékos munkával, lépésről lépésre oldani, a társadalommal elfogadtatni - néha csak abban reménykedve abban, hogy talán a következő, felnövekvő generáció tagjaiban már megszületik a csírája annak, hogy a társadalmi előítéletek gátat jelentenek a fejlődésnek és mérgezik a harmonikus együttélés lehetőségét. Vannak kevésbé ártalmasnak tűnő általánosítások, így például valószínűleg hosszan velünk marad a szórakozott professzor figurája. Más reklámtoposzok már zűrösebbek a társadalmi hatásukat tekintve: vannak olyan – nyugati – reklámszabályozások, amelyek előírják, hogy a hatékony ingmosást bemutató emberek közt dolgos háziférfiakat is be kell mutatni és nyilván csak erősíti az előítéleteket az is, ha a reklámokban a magasabb státusú foglalkozásokat betöltő személyek egytől egyig férfiak orvostól a pénzügyi tanácsadóig.     

A legérzékenyebb alaphelyzetek ugyanakkor nem a tárgyiasított nők, nem az igénytelen túlsúlyosak, nem a „buta” rendőrök vonatkozásában kerülnek elő, hanem a társadalmi kisebbségek esetében. A szegregáció-, a kirekesztés megléte, a többségi társadalom befogadó attitűdjének hiánya a legtöbb, akár a legfejlettebb kultúrájú országban is problémák forrását jelenti. Az etnikai kisebbségek életviteléhez, kinézetéhez, vélt vagy valós szokásaihoz kötődő sztereotípiák éppen olyan területek, amik a legvékonyabb jeget jelentik a kulturált társadalmi közbeszéd számára és éppen ezért nagy ívben igyekeznek kerülni ezek feldolgozását a marketingesek is.

Már, amikor sikerül nekik. A közelmúltban két olyan amerikai negatív példa is előkerült, ahol tulajdonképpen nem a jó szándékkal volt baj, nem a könnyű prédát jelentő kisebbségen való élcelődés volt a cél, csupán valamiféle átgondolatlanság, a meg nem gondolt gondolat lehetett a kiváltó ok. Az amerikai Vöröskereszt például egy képregényes plakáton magyarázta el a helyes és helytelen uszodai viselkedés közötti különbséget. Hogy hogy nem a plakáton az összes helytelenül viselkedő gyerek valamilyen kisebbség tagjai, főleg fekete bőrűek, de vannak ázsiaiak is, míg a decensen viselkedő emberek valamennyien fehérek a képen. A sztereotípiák itt is az üzenet leegyszerűsítését, a rövidebb befogadási utat szolgálták volna – de ez a megközelítés már nem PC és mint ilyen, bocsánatkérésre és a plakát újrarajzoltatására kényszerítette a Vöröskeresztet. Tilosba tévedt a világszerte népszerű reggeli müzliféleségeket kínáló Kellog’s is legújabb termékével, a Corn Pop dobozának képregényével. A vidám kis városi életkép önfeledt kukoricaszemeket mutat, mindenki jól szórakozik: szökőkútban ücsörög, ugrókötelezik, gólyalábon lépeget, gördeszka trükköket gyakorol, vagy csak heverészik. Mivel azonban a nagy önfeledtség némi felfordulással is jár, természetesen takarítani is kell valakinek – a városi takarító az egyetlen barna színű kis popcorn a zsúfolt rajzocskán. A szalonrasszizmus miatti felháborodás és a bocsánatkérés itt sem maradt el természetesen.     

kellogs2.jpg

A típusok általánosítása, a sztereotípiák bevésődése evolúciós hátterű jelenség – a vadonban egyenesen a túlélés záloga. Az üss vagy fuss stratégia azon alapul, mennyire gyorsan képes bármelyik állat felmérni a felbukkanó rivális erejét és szándékait. Ehhez pedig nincs idő komolyabb mélyinterjú lefolytatására, Tinder profil lekérdezésre – dönteni kell, ha csak egy mód van rá, jól kell dönteni, mert nem biztos, hogy lesz valaha második esély. Néha még a legnagyobb márkáknak is elkapják a grabancát. 

******

Ha érdekelnek az üzleti krízisek és a kríziskommunikáció, figyelmedbe ajánlom a könyvemet, Sem megerősíteni, sem cáfolni... címmel jelent meg pár hete, kapható a könyvesboltokban és online is. .

A bejegyzés trackback címe:

https://bohmkornel.blog.hu/api/trackback/id/tr3013891460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnightcoder2 2018.05.06. 07:24:09

Ezt a vörösnáci társadalommérnökösködést kellene elfelejteni szerte a világon, aminek az egyik következménye a túltolt PC. Nagy bajok lesznek még ebből itt is, de az USA-ban is.

placcs 2018.05.06. 08:18:58

Az miből látszik, hogy ki ázsiai az uszodás képen?

Hacsak nem abból, hogy el lehessen mondani, hogy az _összes_ helytelenül viselkedő kisebbségi, tehát a négert kergető és a fagyizó gyerek ázsiai.

Ez elég erőltetett.

placcs 2018.05.06. 08:25:45

A második képpel kapcsolatos kifogás tényleg jogos, felesleges volt elbarnítani, a kék munkaruha épp eléggé kiemeli, hogy ő más minőség.

midnightcoder2 2018.05.06. 09:03:03

@placcs: Az hagyján, de egyedül ő kopasz, és neki van csak fejhallgatója. Sőt, jobban meggondolva egyedül ő van ruhában.

Jakab.gipsz 2018.05.06. 09:04:09

@midnightcoder2:

Így igaz ahogyan mondod, és most azt is képzeld el, ha az igazi nevükön neveznénk ezeket a politikailag korrekt, társadalomérnökösdit játszó fenevadakat.

midnightcoder2 2018.05.06. 09:06:29

Az első képen amúgy három néger csinál rosszat, és két fehér, pontosabban ez utóbbiból ez egyik 50% mert a fehér kergeti a feketét.
Ennél szerintem az amcsi börtönökben valószínűleg rosszabb az arány.

Spindoc · www.spindoc.hu 2018.05.06. 09:21:53

@midnightcoder2: @placcs: Anélkül, hogy nagyon belemélyednénk a rasszjegyek tárgyalásába, de mind a fekete kisfiút kergető másik, mind az üdítővel közlekedő "not cool" szereplő ázsiainak van szánva.

midnightcoder2 2018.05.06. 09:41:11

@Spindoc: És ez honnan látszik rajtuk ? Mert én csak azt látom, hogy a napszemüveges egy fehér bőrű, fekete hajú gyerek, a négert kergető pedig picit sötétebb, de még mindig fehér, és fekete hajú. Talán ez utóbbira esetleg rá lehet sütni hogy ázsiai, bár az arca alapján ő sem tűnik annak.

Spindoc · www.spindoc.hu 2018.05.06. 09:45:50

@midnightcoder2: nem látszik, nem tudjuk. De ha világos hajszínt választottak volna nekik, akkor fel sem merül. Vegyük ugyanakkor észre, hogy az úszómester is afroamerikai a PC jegyében. :-)

¿Qué tapas hay? 2018.05.06. 10:19:00

Amúgy kár lenne ezeket a PC-nek szánt reklámokat megszüntetni, számomra végtelen humorforrás a keserves munkával összeválogatott változatos színű szereplők beállított jeleneteinek elemzése. A tárgyban messze a 2016-os európai IKEA-katalógus a kimeríthetetlen kincsesbánya.

Ímhol a kedvenc képem: www.tothem.hu/MISC/PUBLIC/ikea2016.jpg
Leírás: A leszbikus pár és örökbefogadott leányuk a vasárnapi ebédre vendégül látja a közeli téren lakó két hajléktalant, akik a nagy alkalomra a szeretetszolgálat raktárában található legjobb adományruhákat vették fel. Az egyik vendég keresetlen szavakkal vicces köszöntőt mond a vendéglátók tiszteletére, a szokatlan jelenetet az ukrán cselédlány figyeli az ajtóból.

Amúgy valószínűleg az IKEÁ-nak is feltűnhettek ezek a groteszk képek, mert a 2018-as európai katalógus szereplői kicsit jobban megközelítik arányukban a katalógus célterülete lakosságának bőrszín/rassz szerinti megoszlását.

MEDVE1978 2018.05.06. 10:35:24

Csöbörből vödörbe, végletek harca. Például mostani Mall.hu-s hírlevélben anyák napi akció: www.mall.hu/i/41132115/

Anya tehát vasalónak, fazéknak, turmixnak, Tefal sütőnek örül, véletlenül sem mondjuk tévének, hifinek vagy új telefonnak. A feministák nem lesznek túl boldogok :)
Ez az egyik véglet, de a másikon is van rengeteg túlkapás. A PC oldalon egyszerűen túl sok szerepet tulajdonítanak a látszatnak és kommunikációnak. Dolgoztam olyan uniós programokon, amelyeknél külön elvárás volt a diszkriminációmentesség. Ebből jöttek az olyan baromságok, hogy ha mondjuk egy osztállyal készítesz fényképet (mondjuk új számítógépet, illusztrációs eszközt vagy digitális táblát kaptak), akkor az osztálytársak között mindenképpen legyen cigány. Ha képzésről készítesz képet akkor is.

Ez a nagy látszat PC baromkodás az USA-ból jön, ahol ugye a black celebrity-ken demonstrálják, hogy ők bizony mennyire korrektek és egyenlők, a gyakorlat aztán mégis drasztikusan eltér ettől.
Lehet kiakadni azon, hogy a takarító néger, de a valóság sajnos mégis erre hajaz. (Erről pár éve brüsszeli utam jut eszembe, amikor a városban ha takarítót, illetve építőmunkást láttunk az vagy néger volt vagy kelet-európai).

2018.05.06. 15:43:19

Hat ezert kell az ilyeneket rajzfilm figurakkal, hupikek torpikekkel, vagy marslakokkal bemutatni, mert akkor nincs hiszti abbol, hogy ki fekete blablabla. Egyebkent nagyon unom mar ezt a tulporgetett hisztit, hogy egyesek mar mindenben azt keresik folyamatosan, hogy mibe lehet belekotni. Nagyon visszatetszo ez mar, reg nem szolgalja a kisebbsegek erdekeit, hanem csak a folyamatos media hajcihorol szol es abbol, hogy folyton lehessen pereskedni es nyereszkedni a cegeken, ha valamit beneznek. Amerika egy undorito hely lett, beteg tarsadalommal, beteg szemlelettel.

saláta boglárka (törölt) 2018.05.06. 21:01:23

Jo business a pc.Pl. a H und M erkolcsos ruhai,meg a Nike nikab.
süti beállítások módosítása