bohm_kornel.jpg

Bőhm Kornél
Kommunikációs szakértő

Bőhm Kornél szakblogja

Ez itt Bőhm Kornél kommunikációs szakértő blogja, kríziskommunikációról, hírnévmenedzsmentről és mindenről, ami hozzá tartozik. Bőhm Kornél könyve "Sem megerősíteni, sem cáfolni címmel" jelent meg 2018-ban a HVG kiadónál.

Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Utolsó kommentek

  • sakkosfx: Ha őszinték akarunk lenni be kell vallani, hogy a mieink mellett csak tanulók lehetnek a Bolgárok!... (2020.07.24. 09:47) Ál-arcok
  • anyadmajma: Hm, az első komment itt se a birka. mi a fasz van vele, vírusos lett? Így hogy irjam meg neki, hog... (2020.07.24. 08:12) Ál-arcok
  • kvadrillio: olajszőkítők, brókercsalások, ÁFA-csalások.......stb...stb.......és az ezekből kivirágzott újgazd... (2020.07.23. 22:53) Ál-arcok
  • kvadrillio: hmmm.....amúgy a fentiekkel kapcs-ban, a volt cocilista országokban még überelnék is a fenti jelen... (2020.07.23. 22:46) Ál-arcok
  • kvadrillio: @kvadrillio: hjahhhhh......van amikor hiába """tanulgat""" valaki, NEM SEGÍT RAJTA !!! :o))))))))... (2020.07.23. 22:26) Ál-arcok
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) activia (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) állatkert (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) annie hall (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) audi (1) Audi (1) automata (1) avatar (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Barilla (1) basf (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) beirut (1) bejrút (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) bértárgyalás (1) Bertolli (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) biodóm (1) Biotrial (1) BKK (1) bkk (1) blackface (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (16) boycott (1) bp (1) brand (3) Brand (1) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) budapest (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (2) coca cola (2) Colgate (1) communication (1) concorde (1) contactess (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) covid (3) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) Curtis (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dal (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) Digi (1) díjkiosztó (1) dízel (1) Dolce (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employee activism (1) employer branding (4) erdély (1) érettségi (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) facebook (5) Facebook (3) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) felvételi (1) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gabbana (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gay (1) gaydar (1) gay friendly (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) google (2) Google (1) görög zita (1) gozsdu (1) grand prix (1) Grecsó (1) greenpeace (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gucci (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) Gundel (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyász (1) gyászhír (1) gyászhíres reklám (2) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halál (1) halloween (1) halott (1) halottak napja (1) hamasz (1) harry potter (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) homofób (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) hvg (1) HVG (1) hvg könyvek (1) igata (1) imázs (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) járvány (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (2) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katasztrófa (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kitkat (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) koronavírus (2) közösségi média (1) kraft (1) kreatív (3) kreativ (2) Kreatív (4) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (20) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) kríziskommunikáció (67) Kríziskommunikáció (9) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) lazítani (1) lcd (1) leépítés (2) Lego (1) lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) leszerel (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) lojalitás (1) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) Majka (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) maslow (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (2) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (3) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) millennium dome (1) mindea (1) mindenszentek (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) munkáltatói (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) nestlé (1) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) Nivea (1) notre dame (1) no comment (1) nsa (1) nyelvvizsga (1) nypd (1) o1g (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) operatív törzs (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pannon park (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patkány (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) persányi (1) personal brand (4) Pethő (1) petruska (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plágium (1) plakát (2) plakátarc (1) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) PR (7) pr (3) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) radó (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklamálás (1) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) rendőrség (1) renee somerfield (1) reputáció (6) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) robbanás (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) shell (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) social distancing (1) Social media (1) social media (3) sofőr nélküli (1) somlói (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) sztrájk (2) szulák (1) szulák andrea (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tarlós (2) tartalommarketing (1) Távközlési kft (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) telekom (1) Telekom (2) tematizálás (1) tendencia (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (2) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) Trump (1) trump (2) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tűz (1) tweet (2) twitter (6) Twitter (2) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válság (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) váradi (1) váradi józsef (1) Vaszily (1) verekedés (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) Vodafone (1) vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vuca (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) wizz (1) wizz air (1) Woods (1) wwf (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) Zuckerberg (2) zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Elegünk van! (karantén-napló 4.)

2020.04.29. 20:15 Spindoc

Szombaton, a szép napsütésben már gyanút fogtam – teljes teltház volt az OBI parokolójában, jó kétszáz méterrel arrébb tudtam leparkolni a Tesco előtt. Ma viszont teljesen összeállt a kép: a budapestiek úgy döntöttek, vége a járványnak, kész, ennyi volt. Rég tapasztalt, már-már elfelejtett érzés volt dugóba kerülni a Thököly útnál, majd – költői túlzás nélkül – ismét 35 percet keringeni egy nyamvadt parkolóhelyért az Újlipótvárosban. (Természetesen nekem halaszthatatlan és létfontosságú dolgaim voltak, mindenki más csak kocsikázott. :-) )

szabadsagszobor.png

A német belügyminisztérium belső elemzése pár hete rámutatott, hogy a német társadalomnak Húsvét hétvégéje lehet a türelmi cezúrája, az emberek kimerültek, belefáradtak, mennének most már a dolgukra. Kiszívja az energiákat az elszigeteltség, a magány, a tehetetlenség, az eddig ismert világ fejrefordulása. Húsvét hétfőig valahogy kibekkelték, de aztán legyen elég a jóból. Minden felmérés nélkül, csak a látszatból ítélve úgy érzem, Budapesten most jött el ez a pont.

A belefáradást lelki okok magyarázhatják, racionális okot viszont nem lehet találni az elburjánzó fegyelmezetlenségre. A járvány nem hogy nem enyhült: éppen felfutóban van. Nem tudunk többet a gyógymódokról, megelőzésről, nincs varázsszer. Az Operatív Törzs minden hajnalban közzé teszi adatokat, hogy aztán 11-kor délcegen beálljanak a kaspók mögé beszámolni országnak-világnak a fejleményekről. Fikarcnyit sem lett biztonságosabb az OBI-ban korzózni, a Petőfi-híd lábánál kispályás focizni, a Ligetben kosarazni.

opt.png

A lelki törülköző behajításáért ugyanakkor a sokat emlegetett-elemzett nyilvános kommunikáció is hibáztatható. Olyan régóta hallunk arról, hogy „közeledik a tetőzés” (bármit is jelentsen ez), egyre többet olvasunk a „lazításról”, arról, hogy melyik országban hogyan „indítják újra a gazdaságot”, nálunk is lassan már talán nyitnak a kerthelyiségek, hogy az embernek határozott meggyőződése kezd kialakulni: ezt „megúsztuk”, kérjük vissza a „megszokott életünket”. (Amit már nem fogunk visszakapni, nem mellékesen.) Ilyen hangulatban bárki, aki arra figyelmeztet, hogy most jön a neheze, most kell kitartani, csak vészmadár lehet. Pedig hát most kéne kitartani, és még most sem lehetne elegünk, akkor sem, ha már nagyon elegünk van.

Nem akarok lázítani: próbáljunk meg lazítani – de ne a szabályokon.     

(folyt köv?)

A bejegyzés trackback címe:

https://bohmkornel.blog.hu/api/trackback/id/tr7215648784

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TávoliTűz 2020.04.30. 18:23:39

Idézem egy máshol közzétett kommentemet. Néhány adat azóta megváltozott, de a lényeg nem:
Nézzünk egy gondolat kísérletet. Ne is menjünk sokat vissza a múltba, csak pár évtizedet, amikor még a genetika nem volt ennyire fejlett.
Egy ilyen "járványt?" amibe valamivel többen mint 200-an haltak bele, alig több mint 800 ember van kórházban miatta, ezt észre sem vették volna!, nem hogy járványt kiáltottak volna, kijárási korlátozással a gazdaság nagymértékű leállításával.
Tudom, most lehet hivatkozni az Olasz, Spanyol helyzetre. Nagyon sajnálom az ottani embereket, de bizonyos statisztikai adatok szerint nem többen haltak meg mint az előző évek azonos időszakában.
De még ha ez nem is lenne igaz, Olaszországban eddig 25000 ember halt meg a járvánnyal összefüggésbe hozhatóan. Vagyis nem mindenki ebbe halt bele, csupán közrejátszott.
25 000 ember egy 60 milliós országban. 0,00042.
Nem szeretnék statisztikai számháborúba bocsátkozni, de ez az érték minden bizonnyal alatta marad a számítási hiba határoknak, vagyis nem szignifikáns.
Végezetül csak annyit mondanék, hogy nem szabad alábecsülni a jelentőségét, de nem azért mert már 183711 halálos áldozata van az egész világon, (édes istenem, majd 8 milliárd emberből), ahol míg ezt a szösszenetet leírtam közel ennyien haltak meg mindenféle okból.
Hanem azért, mert ez rámutat arra, hogy mennyire sebezhető az emberiség egy világméretű járvánnyal szemben.
Ha egy olyan járvány tör ki, amelynek a mortalitási rátája elérné a fekete himlőét, na akkor tényleg rettenetes dolgok jönnének.
És nem lehetek biztosak benne, hogy mikor következik ez be.

Még annyit hozzátennék, hogy ha vége lesz,és kiderül hányan vesztették életüket az elhibázott intézkedések miatt, hányan vesztik el a lábuk alól a talajt, esetleg a teljes existenciát, ha fel lehet mérni, hogy erre hivatkozva milyen hátrányok fogják érni a lakosság többségét a kormánynak ezalatt meghozott döntései miatt ( pl.: Belgrád- Budapest project) akkorkell - lehet mérleget vonni.

Lámlenge 2020.04.30. 18:43:29

@TávoliTűz:

Gratulálok, ez szép volt! Nyilván már unod és nehéz otthon maradnod, hogy pár száz/ezer ember éljen még pár évet.
Indítsuk újra az olcsó repülőzést is, hogy 5-10 euróért meg lehessen nézni a pisilő kisfiút és szelfizhessen egyet a túrista...

rozsomák 2020.04.30. 18:58:05

"racionális okot viszont nem lehet találni az elburjánzó fegyelmezetlenségre"

Tényleg nem lehet ? vagy csak te nem találsz ? :) :)

Segítek egy kicsit...

Hétköznap 3-kor zárnak a nem élelmiszerboltok, úgymint a ruházati boltok, bútorboltok, elektronikai ketyereboltok... és a satöbbi-boltok..

És mivel ezek jellemzően nem reggel 5-kor nyitnak, hanem 9-kor, ezért, ha...
...akarok venni egy nadrágot, mert már kéne,
...akarok venni egy kiságyat, mert BABAVÁRÓK (!!) vagyunk
...akarok venni egy ketyerét
... stb.stb.

azt hétköznap munka előtt sem tehetem meg, és munka után meg ugye meg már zárva vannak..

Mivel hétköznap dolgozik az ember - és a home officehoz is ott kell lenni a gépnél, ezért nem tudok elmenni ezeket megvenni..

Nos.. . akkor ezt egyetlen nap tehetem meg : Szombaton !!

Ezért sikerült ebbe az egy napban belesűríteni a tömeget a boltoknál...
(Amit ugye el akartunk kerülni... :) :) )

Örülök, hogy segíthettem a racionális megoldás megtalálásában. :) :)

Ekrü 2020.04.30. 19:06:31

"Olyan régóta hallunk arról, hogy „közeledik a tetőzés” (bármit is jelentsen ez),"-Nos,a gyengébbek kedvéért.A tetőzés az bizony a csúcsra érés,onnantól kezdve minden már csak lefele megy:
"Tetőponton áll, tetőpontra hág. "
"eléri a csúcspontot"
tetozes.szojelentese.com/
szinonimak.hu/tet%C5%91zik-szinonima
Pld:Mikor a Duna tetőzik akkor eléri a legmagasabb vízállását és onnantól már csak apad.
És igen,elegem van már az egészből...

rozsomák 2020.04.30. 19:24:28

@TávoliTűz:
Ehhez hozzáfűznék egykét adatot:

Egykét magyar adat:
2019-ben csak januárban kb. 2000 ember halt meg - 1 hónap alatt ! - influenzában !!
www.ksh.hu/gyorstajekoztatok#/hu/document/nep2001

Előtte pár évvel -2015 januárjában - szintén csak egy hónap alatt ! - kb. 5000 ember halt meg influenzában Magyarországon !!

www.napi.hu/magyar_gazdasag/otezer_magyart_vitt_el_az_influenza_januarban_megsem_nepszeru_az_oltas.632435.html?fbclid=IwAR2G4OBCyyJ0unJTAm5Qs2eNI5kPNMQlQXG3j5cu9wKHAc6WUmTG-4ApzB4

(Úgy,hogy oltás is van !!)

(Emlékszik valaki valamiféle kijárási korlátozásra vagy rendkívüli helyzetre azokból az időkből ?? )

Amúgy egy átlagos influenzajárvány világszinten 300-600 ezer embert öl meg, egy kicsit erősebb pedig - mint a tavalyi - becslések szerint 600 ezer -1 M közötti áldozattal jár.
Pedig ismétlem, van oltás ellene !

Lámlenge 2020.04.30. 19:40:42

@rozsomák: Ettől óvtak minket, hogy hirtelen mindenki értsen hozzá.

Szerinted mennyi áldozat lenne egy elengedett járványnak? Sajnálom a kétezer influenzás áldozatot is, mint most is, mindenkit.

De az neked megvan, hogy erre még nincs ellenszer, ami a különbség fő oka? Nehéz ezt megérteni végre?

enrikokaruszo 2020.04.30. 20:29:58

@Ekrü: vagy szinten marad. tetszőleges ideig

Ekrü 2020.04.30. 20:32:26

@enrikokaruszo: Max egy-két napig.De nőni semmi esetre sem nő,hisz akkor nem tetőzne...

Spindoc · www.spindoc.hu 2020.04.30. 21:05:38

@Ekrü: Igen, ismerem a szó jelentését (kösz!), de nem értelmezhető három héttel előre, hogy mi lesz majd, ha tetőzik. (Tudom, most már csak pár nap.) A szöveg arról szólt, hogy a tetőzés felé megyünk, magyarán a legrosszabb még hátra van és mégis sokan elunták a fegyelmezettséget.

Spindoc · www.spindoc.hu 2020.04.30. 21:07:54

@rozsomák: Nekem is van természetesen "okom", és külön-külön mindenkinek van, de összességében nem racionális, hogy a járvány kvázi tetőpontján egyszerre milyen sok embernek (tömegnek) keletkeznek racionális okai. Nadrágvevés, ketyere. Az elmúlt másfél hónapban mindenki (?) meg tudta oldani az online vásárlást is, aztán ez most elmúlt. De a járvány meg nem.

enrikokaruszo 2020.04.30. 21:47:53

@Ekrü: hát, ezt nem tudni...valami platóról is beszéltek, és nem IFA volt

rozsomák 2020.04.30. 22:29:55

@Spindoc:

Én meg azt nem értem, hogy mit nem értesz...:)
(Keresztmetszet szűkítése mivel jár ? Tehát ha nem lezárom, hanem csak leszűkítem..)

Ez pont olyan, mint mikor a BKV elkezdte, hogy szombati menetrend hétköznap reggelre....Lett is tömeg rendesen, nem emlékszel ? Gyorsan vissza is kellett vonni, mert nagyobb lett a zsúfoltság, mint előtte bármikor volt..

Na ez a boltszabályozás pont ilyenre sikerült !

Ha egy boltot a heti 50 óra nyitvatartás helyett gyakorlatilag egy délelőttre teszünk elérhetővé, akkor ott kb. ötször-nyolcszor nagyobb lesz a tömeg !!
(Egyébként is milyen érdekes, hogy ez a vírus csak hétköznap délután fertőz - hisz nyilván ezért kell akkor zárni a boltokat, de szombat délelőtt meg nem fertőz, ezért lehetnek nyitva..a jóval nagyobb tömegben sem fertőz, hisz szombat van.. ez de jó logika.:))

(Nadrágot online ?? És postázgassuk ide-oda, ha mégse jó a méret ? Vagy hogy folyik ez nálatok ?? :)
Bútort online ?? Megtekintés nélkül csak fénykép alapján ? Nem vagy az a túl igényes fajta, az biztos :) ) Férfi vagy, ugye ?... (mert egy nő ilyet nem csinálna...:) :) )

Azt mondhatod persze, hogy várjon már az a születendő csecsemő egykét hónapot még az anyja hasában, minek siet annyira ? Na de meddig várjon ???
És ez a következő kérdés... Itt - és most visszatérnék a kommunikációra -, azzal lett elszúrva valami, hogy a Fővezér pár hete még drámai hangúan nyilatkozott, hogy háború meg láthatatlan ellenség meg ki tudja meddig, nem látjuk a végét, ezzel együtt kell élnünk..blablabla..

De aztán gondolom szóltak neki, hogy Viktor ! Egy egész országot nem lehet beláthatatlan időre bezárni, legalább valami fals reményt kell nekik adni, hogy nemsokára vége lesz - erre jött a május 3 , mint szakmailag totál megalapozatlan időpont - , aztán azt majd lehet kicsit tologatni, de olyan nincs, hogy ennek nem tudni mikor lesz vége, és ehhez hozzás kell szokni... ezt nem lehet mondani egy országnak !!

Mint ahogy a másik szempont, hogy az elején látható volt, hogy a járványgörbe elhúzása a gazdasági válság elhúzásával is jár majd... És egy elhúzódó válságnak több áldozata lesz, mint magának a járványnak !

Csak akkor a fiatalabbak között !!

Dyra-Papa 2020.04.30. 22:41:48

@rozsomák: oregem vészhelyzet van. A gyerek bármilyen ágyon elalszik. Nehogy már amit rinyalj hogy nem tudsz kisagyat venni. Ez a baj. Ezért nem is lehet megállítani a virust tele vagyunk ilyen full gondolkodásra képtelen emberrel. Old meg. Ezek apró szarsagok ahhoz képest hogy jó intézkedésekkel amit be is tartanak az emberek nem a jarvanygorbe lapositasa ment volna hanem a megállítása. Így itt marad a vírus és innentől még nem lesz rá vakcina megy majd ezt most engedem azt meg nem. Aaa Mind1 már.

Ekrü 2020.04.30. 23:10:41

@Spindoc:
"Igen, ismerem a szó jelentését (kösz!), de nem értelmezhető három héttel előre, hogy mi lesz majd, ha tetőzik."-Dehogynem.Addig nőni fog az új megbetegedések száma,ha pedig már tetőzik akkor utána csökken.Mivel a tetőzés ugye a legmagasabb pontot jelöli.

CCnick 2020.05.01. 09:18:54

@TávoliTűz:"Egy ilyen "járványt?" amibe valamivel többen mint 200-an haltak bele, alig több mint 800 ember van kórházban miatta, ezt észre sem vették volna!, nem hogy járványt kiáltottak volna, kijárási korlátozással a gazdaság nagymértékű leállításával."

Gondolom az autódat is nyitott ajtóval hagyod a parkolóban, benne a kulccsal, hiszen még soha nem lopták el tehát a zárásnak semmi értelme.

CCnick 2020.05.01. 09:23:46

@rozsomák: Mondjuk amiket felsoroltál azok nagy részét egy ezresért házhoz hozza a futár, ráadásul kis guglizás után még így is kevesebbért mint amennyit kifizetnél személyesen az offlineboltban. Ok, a nadrág nem ilyen, de a homofiszban élve nem biztos, hogy pont a nadrágvásárlás a megkerülhetetlen.

CCnick 2020.05.01. 09:26:34

@rozsomák: "mert egy nő ilyet nem csinálna...:)"

te ugye a múlt században élsz és ide csak valami időkapun keresztül kommentelsz?

TávoliTűz 2020.05.02. 12:42:02

@Lámlenge: Olyan mértékben érted félre, vagy inkább magyarázod félra amit mondok, hogy ez egyszer megpróbálok válaszolni
rá, bár előre tudom, hogy nem érdemes.
Nem nem unok semmit, mert az életem semmit sem változott. Eddig is hetente egyszer mentem boltba, most is. Naponta kétszer vittem sétálni a kutyámat, most is. Emberek közé eddig sem jártam, most sem. Ha nem a természetben barangolok akkor itthon töltöm az időmet a számítógéppel játszom zenét hallgatok, filemeket nézek vagy olvasok. Soha nem unatkozom! Nem érek rá unatkozni :)
A repülőkkel kapcsolatban, ha csak egy kis ráhatásom lenne, szinte teljesen lekorlátoznám a légi forgalmat, csak abban az esetben hagynám meg, ha valamiért (nagyon fontos okból) perdöntő a gyorsaság.
Szóval eltaláltad szava közt a tőgyét rendesen
süti beállítások módosítása