bohm_kornel.jpg

Bőhm Kornél
Kommunikációs szakértő

Bőhm Kornél szakblogja

Ez itt Bőhm Kornél kommunikációs szakértő blogja, kríziskommunikációról, hírnévmenedzsmentről és mindenről, ami hozzá tartozik. Bőhm Kornél könyve "Sem megerősíteni, sem cáfolni címmel" jelent meg 2018-ban a HVG kiadónál.

Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Utolsó kommentek

  • sakkosfx: Ha őszinték akarunk lenni be kell vallani, hogy a mieink mellett csak tanulók lehetnek a Bolgárok!... (2020.07.24. 09:47) Ál-arcok
  • anyadmajma: Hm, az első komment itt se a birka. mi a fasz van vele, vírusos lett? Így hogy irjam meg neki, hog... (2020.07.24. 08:12) Ál-arcok
  • kvadrillio: olajszőkítők, brókercsalások, ÁFA-csalások.......stb...stb.......és az ezekből kivirágzott újgazd... (2020.07.23. 22:53) Ál-arcok
  • kvadrillio: hmmm.....amúgy a fentiekkel kapcs-ban, a volt cocilista országokban még überelnék is a fenti jelen... (2020.07.23. 22:46) Ál-arcok
  • kvadrillio: @kvadrillio: hjahhhhh......van amikor hiába """tanulgat""" valaki, NEM SEGÍT RAJTA !!! :o))))))))... (2020.07.23. 22:26) Ál-arcok
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) activia (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) állatkert (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) annie hall (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) Audi (1) audi (1) automata (1) avatar (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Barilla (1) basf (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) beirut (1) bejrút (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) bértárgyalás (1) Bertolli (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) biodóm (1) Biotrial (1) bkk (1) BKK (1) blackface (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (16) boycott (1) bp (1) Brand (1) brand (3) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) budapest (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (2) coca cola (2) Colgate (1) communication (1) concorde (1) contactess (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) covid (3) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) Curtis (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dal (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) Digi (1) díjkiosztó (1) dízel (1) Dolce (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employee activism (1) employer branding (4) erdély (1) érettségi (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) Facebook (3) facebook (5) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) felvételi (1) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gabbana (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gay (1) gaydar (1) gay friendly (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) Google (1) google (2) görög zita (1) gozsdu (1) grand prix (1) Grecsó (1) greenpeace (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gucci (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) Gundel (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyász (1) gyászhír (1) gyászhíres reklám (2) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halál (1) halloween (1) halott (1) halottak napja (1) hamasz (1) harry potter (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) homofób (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) hvg (1) HVG (1) hvg könyvek (1) igata (1) imázs (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) járvány (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (2) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katasztrófa (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kitkat (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) koronavírus (2) közösségi média (1) kraft (1) kreativ (2) kreatív (3) Kreatív (4) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (20) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) kríziskommunikáció (67) Kríziskommunikáció (9) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) lazítani (1) lcd (1) leépítés (2) Lego (1) lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) leszerel (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) lojalitás (1) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) Majka (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) maslow (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (2) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (3) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) millennium dome (1) mindea (1) mindenszentek (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) munkáltatói (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) nestlé (1) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) Nivea (1) notre dame (1) no comment (1) nsa (1) nyelvvizsga (1) nypd (1) o1g (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) operatív törzs (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pannon park (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patkány (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) persányi (1) personal brand (4) Pethő (1) petruska (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plágium (1) plakát (2) plakátarc (1) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) pr (3) PR (7) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) radó (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklamálás (1) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) rendőrség (1) renee somerfield (1) reputáció (6) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) robbanás (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) shell (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) social distancing (1) social media (3) Social media (1) sofőr nélküli (1) somlói (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) sztrájk (2) szulák (1) szulák andrea (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tarlós (2) tartalommarketing (1) Távközlési kft (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) Telekom (2) telekom (1) tematizálás (1) tendencia (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (2) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) trump (2) Trump (1) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tűz (1) tweet (2) Twitter (2) twitter (6) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válság (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) váradi (1) váradi józsef (1) Vaszily (1) verekedés (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) Vodafone (1) vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vuca (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) wizz (1) wizz air (1) Woods (1) wwf (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) Zuckerberg (2) zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Mellékhatás: agyhalál

2016.01.17. 17:25 Spindoc

bial-1_3551383b.jpg

Rendkívül súlyos következményekkel járt egy ártatlannak ígérkező gyógyszerkísérlet Franciaországban. A dráma ezekben a percekben, napokban is tart, igazi filmre - thriller műfajúra - kívánkozó eseménysort láthatunk kibontakozni. A gyógyszertesztet ugyanis egészséges önkénteseken végezte a francia labor, az alanyok közül egy ember agyhalál és kómába esés után meghalt, hárman már szinte bizonyosan maradandó agykárosodást szenvednek, de a túlélésük sem garantált, miközben van olyan tesztalany, aki "egyelőre" jól van. A kórházba került hat áldozat kapta a legnagyobb dózist az új hatóanyagból, amelyet egy portugál cég, a Bial megbízásából teszteltek Franciaországban, a Biotrial nevű gyógyszer laboratóriumban. Igazi rémálom.

Az egészség a legféltettebb értékünk. Nem véletlen, hogy maga a gyógyszerkísérlet kifejezés is rémisztően hat a társadalmak széles köreiben, a gyógyszercégek iránti bizalom pedig szélsőséges értékeket vesz fel. Nagyon széles az a tábor, amely valamennyi tudományos módszert, gyógyszerfejlesztés elutasít. A nagy gyógyszercégek "titkos laboratóriumai" a legvadabb összeesküvés-elméletek, "konteók" terjedésére szolgáltatnak táptalajt. Mi is foglalkoztunk azzal, milyen sokan bíznak meg inkább az obskúrus, minden tudományos hátteret és magyarázatot nélkülöző kamu "egészségügyi szolgáltatásokban", természetes alapú csodaszerekben, még akkor is, ha saját és közvetlen hozzátartozóik, gyerekeik egészségét sodorják veszélybe - például a kötelező oltások elutasításával.

bial-2_3551386b.jpg

A gyógyszerek, új egészségügyi vívmányok, kutatások eredményeinek drasztikus elutasítása a homokba dugott fej politikája. Ugyanakkor a terjedő szkepszis leküzdése igencsak összetett kommunikációs kihívás, amelyet ráadásul éppen az érintett gyógyszercégeknek kellene lefolytatniuk. Az ilyen drámai esetek pedig újra és újra olajat fognak önteni a tűzre, még tovább hiteltelenítve a main stream gyógyászatot, és még több muníciót adva a szkepetikusoknak, világszintű összeesküvést sejtőknek és sejtetőknek, valamint a zavarosban halászó alternatív gyógymódot hirdető pénzügyi ügyeskedőknek. 

A nagy képet nézve tehát szinte mindegy is, hogy a Biotrial labor és a gyártó Bial ellen lefolytatott vizsgálatok mit hoznak, illetve milyen módon zajlik majd az érintett cégek kríziskommunikációja. A mindenkori jólértesültek már fogják tudni a magukét, a két cég brandje alighanem kiköszörülhetetlen csorbát szenved. De azért érdemes volna megtudni, mi és miért történhetett pontosan...

Érdekesség, hogy a kríziskommunikáció egyik leghíresebb, legismertebb tantörténete is gyógyszerhez, méghozzá pont ugyancsak fájdalomcsillapítóhoz kötődik. A Tylenol nevű gyógyszer Chicagóban hét ember halálát okozta és ez természetesen óriási pánikot keltett. Mint a vizsgálatokból kiderült, nem a gyógyszer volt a hibás, hanem egy mindmáig felderítetlen bűnügy részeként valaki az üzletek polcain juttatott halálos adag cianid mérget az orvosságokba. A Tylenolt gyártó Johnson & Johnson kríziskezelése példaértékű volt, amely nem véletlenül kihagyhatatlan része a kríziskommunikációs tananyagnak itthon és világszerte.

   

---

Ha érdekelnek a kríziskommunikáció hírei, iratkozz fel a Spindoc Kríziskommunikációs Hírlevélre itt

A bejegyzés trackback címe:

https://bohmkornel.blog.hu/api/trackback/id/tr298280710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kelly és a szexi dög 2016.01.18. 10:08:03

Van az a pénz, amiért kipróbálnám, gondolom az érintettek sem ingyen vállalták a kísérleti nyúl szerepét.

.snɯıɹd snɔlns 2016.01.18. 10:09:09

lényeg, hogy állatoknak nem lett bajuk... XD

2016.01.18. 11:26:24

Ez egy poszt volt? Miről szól, mit állít? Mi van benne, ami az indexes kisszínesben nem volt benne? És hogy került címlapra?

para_noir 2016.01.18. 11:43:41

@retrovírus: @Spindoc: pedig valóban semmit nem mond, az ismert híren kívül. Elvileg a kríziskommunikációról szólna, de nem állít semmit, még a végén a keretes írás sem, pedig elvileg érdekelne, hogy a J&J hogyan-mit csinált, de csak annyi van róla, hogy zseniális volt. Kösz. Szóval itt a tartalom tényleg nulla sajnos.

Spindoc · www.spindoc.hu 2016.01.18. 11:53:41

@para_noir: Sajnáljuk, hogy loptuk az idődet. Az "ismert hírrel" egyetlen bekezdés foglalkozik, a kontextussal és a krízisekkel az összes többi. Mi megírtuk a magunkét, de ti mit gondoltok az esetről és a következményeiről?

para_noir 2016.01.18. 11:58:59

@Spindoc: Ahhoz képest, hogy kommunikációval foglalkoztok, elég sértődősek vagytok, pedig ez is kríziskommunikáció, nem? A hisztis olvasóval való társalgás :) Pedig nem is voltam igazán hisztis, azt sem állítottam, hogy lopjátok az időmet, csupán jeleztem, hogy a posztban az esettel kapcsolatos kríziskommunikációról, vagy például lehetséges verziókról, jó/rossz változatokról, vagyis kb semmiről nem esett szó, plusz a végén feldobtok egy érdekesnek tűnő esetet egy jó kis bűntényről és a hozzá kapcsolódó példaértékű kommunikációról, amiről aztán nem derül ki semmi, persze ott egy link egy pdf-fel, de minek akkor a poszt meg a blogolás, ha szóba sem kerül rendesen? Ne haragudj, de a kommunikációd nem tűnik túl profinak, és a blogolás sem az erősséged láthatóan.

Spindoc · www.spindoc.hu 2016.01.18. 12:13:55

@para_noir: Haló, egyáltalán nem vagyunk megsértődve. Teljesen őszintén: sajnáljuk, hogy olyan írással kellett időt töltened, aminek elolvasása után feleslegesen kidobott időnek ítéled a tevékenységet. Ez a mi felelősségünk és minket bosszantani szokott, ha valami ilyenbe futunk bele olvasóként.
A kritika annyiban jogos, hogy mindig mindennél lehet mélyebben belemenni egy témába, lehet még mélyebbre ásni, de ez az ügy még nem tart annál a fázisnál, hogy ebből bármi kihámozható legyen: mi egy - szerintünk érdekes - kontextusra akartunk rávilágítani a gyógyszercégek iránti bizalom vs. kamutudományok vonatkozásában. A téma biztosan érdekes, ezért is kommentálják, meg olvassák többen, és az lenne a szerencsés, ha a kommentelők az esettel kapcsolatos véleményüket osztanák meg, izgalmasabb vita lenne, mint hogy mi értünk-e a posztoláshoz, meg tudunk-e professzionálisan kommunikálni. De persze ez is izgi. :-)

2016.01.18. 13:31:05

Nekem az a furcsa a történetben, hogy egy fájdalomcsillapítóról van szó, ami nem létszükség és van a piacon még vagy 50 féle hasonló tudású szer. Ennek ellenére ennyire fontos volt, hogy rövid időn belül emberkísérletben vezessék be.
Ugyanakkor vannak kísérlet alatt álló szerek rák ellen és millió haldokló ember, akiknek szinte már az utolsó esélyük egy akár orosz rulettnek minősülő készítmény lenne. Miért nem ezeket a szereket adják ki emberkísérletre végre évtizedek után?
Hát azért, mert az első esetben a gyógyszerben van a pénz, utóbbiban pedig a halál és rettegés hoz a konyhára!

PonDrow 2016.01.18. 13:32:50

1, a téma jó
2, az írás számomra semmi újat nem hozott sajnos, se az adott kísérletről, se a gyógyszerkísérletekről, se a kríziskommunikációról.

Így számomra egy kis Blikk-féle "hogyan takarítsuk ki a lakást fillérekből háziszerekkel" típusú cikk volt. A benne leírtak már máshol előkerültek sokszor.

Az irány jó, de kéne kicsit mélyebben belemenni.

PonDrow 2016.01.18. 13:38:29

@abcd1234: nem egyforma nehézségű a két probléma. A ráknak nagyon sok formája van a fájdalomérzet elnyomása sokkal egyszerűbb.

reqcka 2016.01.18. 15:51:02

@PonDrow: csak gyakorlatilag nem oldja meg a dolgot..

Toadwart66 2016.01.24. 11:12:28

@Spindoc: Retrovírussal ne törődj. Magán kívül gyakorlatilag mindenkit hülyének néz és mindenhez magas szinten ért. Valami önjelölt zseni lehet. Tiltsd le, aztán nem rontja neked itt a levegőt. Majd zabál valahol máshol.
süti beállítások módosítása