Amikor a black PR kifejezést halljuk, olvassuk, alighanem mindannyian a public relations "sötét oldalára" asszociálunk. A kommunikációs aktivitás olyan misztikus, titkos eszköztárára, mint a suttogó propaganda, a lejárató kampány, karaktergyilkosság, a zsarolás és tiszteletre nem méltó társaik. New Yorkban pár napja nyílt tárlat a Public Relations múzeumban Black PR címen, de valami egészen másról.
A PR-t ugyanis a közvélemény fehérek műfajának tartja (lásd még: úri huncutság), miközben az Egyesült Államokban a szakterület sok jeles képviselője a feketék közül került ki. Az ő életüknek, munkásságuk bemutatásának szenteli tehát ezt a hónapot a The Museum of Public Relations and Spector & Associates. Ma már talán egy vonással kevésbé, de az ötvenes-hatvanas években igazán úttörőnek kellett lenni ahhoz, hogy valaki fekete létére a reklám-, kommunikáció, PR szakterületen keressen magának kibontakozási lehetőséget. Ezek a szakértők nem egyszer kapcsolatot jelentettek a társadalom leszakadt, afro-amerikai részéhez is, meg tudták szólítani ezeket a rétegeket is, így segítve, például a Coca-Colát új célcsoportok meghódításában.
A helyzet azóta összehasonlíthatatlanul megváltozott, azonban sok kritikus szerint hiába alkalmaznak ma már a legnagyobb cégek diverzitásért felelős vezérigazgató helyetteseket, a kisebbségekhez tartozóknak továbbra sem sétagalopp az előrejutás, erről nyilatkozott nemrégiben az egyik ügynökség fekete munkatársa.
Aligha kell sejtetni, hogy minden társadalomnak a maga háza táján kellene söprögetni. Ma még elképzelhetetlennek gondolnánk egy cigány PR szakemberek munkásságát bemutató tárlatot. Ennél azonban nagyobb szívfájdalmunk is van: egyelőre csak gondolatcsírákban van egyáltalán jelen, hogy a PR-nek, vagy tágabb értelemben a médiának, sajtónak, kommunikációnak saját múzeumot, vagyis élő, gondolkodó kiállítóteret hozzunk létre. De, tekintettel arra, hogy páran már gondolkozunk rajta, lehet, hogy megérjük, hogy megnyisson az első tárlat. Jó lenne valami ilyesmivel kezdeni!
---
ha érdekel a kríziskommunikáció, ne felejts el feliratkozni a Spindoc Kríziskommunikációs eMagazinra itt. Kéthetente jön is az új kiadvány.
Utolsó kommentek