bohm_kornel.jpg

Bőhm Kornél
Kommunikációs szakértő

Bőhm Kornél szakblogja

Ez itt Bőhm Kornél kommunikációs szakértő blogja, kríziskommunikációról, hírnévmenedzsmentről és mindenről, ami hozzá tartozik. Bőhm Kornél könyve "Sem megerősíteni, sem cáfolni címmel" jelent meg 2018-ban a HVG kiadónál.

Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Utolsó kommentek

  • sakkosfx: Ha őszinték akarunk lenni be kell vallani, hogy a mieink mellett csak tanulók lehetnek a Bolgárok!... (2020.07.24. 09:47) Ál-arcok
  • anyadmajma: Hm, az első komment itt se a birka. mi a fasz van vele, vírusos lett? Így hogy irjam meg neki, hog... (2020.07.24. 08:12) Ál-arcok
  • kvadrillio: olajszőkítők, brókercsalások, ÁFA-csalások.......stb...stb.......és az ezekből kivirágzott újgazd... (2020.07.23. 22:53) Ál-arcok
  • kvadrillio: hmmm.....amúgy a fentiekkel kapcs-ban, a volt cocilista országokban még überelnék is a fenti jelen... (2020.07.23. 22:46) Ál-arcok
  • kvadrillio: @kvadrillio: hjahhhhh......van amikor hiába """tanulgat""" valaki, NEM SEGÍT RAJTA !!! :o))))))))... (2020.07.23. 22:26) Ál-arcok
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) activia (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) állatkert (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) annie hall (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) audi (1) Audi (1) automata (1) avatar (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Barilla (1) basf (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) beirut (1) bejrút (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) bértárgyalás (1) Bertolli (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) biodóm (1) Biotrial (1) bkk (1) BKK (1) blackface (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (16) boycott (1) bp (1) brand (3) Brand (1) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) budapest (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (2) coca cola (2) Colgate (1) communication (1) concorde (1) contactess (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) covid (3) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) Curtis (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dal (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) Digi (1) díjkiosztó (1) dízel (1) Dolce (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employee activism (1) employer branding (4) erdély (1) érettségi (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) facebook (5) Facebook (3) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) felvételi (1) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gabbana (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gay (1) gaydar (1) gay friendly (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) google (2) Google (1) görög zita (1) gozsdu (1) grand prix (1) Grecsó (1) greenpeace (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gucci (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) Gundel (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyász (1) gyászhír (1) gyászhíres reklám (2) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halál (1) halloween (1) halott (1) halottak napja (1) hamasz (1) harry potter (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) homofób (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) HVG (1) hvg (1) hvg könyvek (1) igata (1) imázs (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) járvány (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (2) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katasztrófa (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kitkat (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) koronavírus (2) közösségi média (1) kraft (1) kreativ (2) kreatív (3) Kreatív (4) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (20) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) kríziskommunikáció (67) Kríziskommunikáció (9) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) lazítani (1) lcd (1) leépítés (2) Lego (1) lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) leszerel (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) lojalitás (1) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) Majka (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) maslow (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (2) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (3) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) millennium dome (1) mindea (1) mindenszentek (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) munkáltatói (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) nestlé (1) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) Nivea (1) notre dame (1) no comment (1) nsa (1) nyelvvizsga (1) nypd (1) o1g (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) operatív törzs (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pannon park (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patkány (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) persányi (1) personal brand (4) Pethő (1) petruska (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plágium (1) plakát (2) plakátarc (1) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) PR (7) pr (3) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) radó (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklamálás (1) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) rendőrség (1) renee somerfield (1) reputáció (6) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) robbanás (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) shell (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) social distancing (1) social media (3) Social media (1) sofőr nélküli (1) somlói (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) sztrájk (2) szulák (1) szulák andrea (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tarlós (2) tartalommarketing (1) Távközlési kft (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) telekom (1) Telekom (2) tematizálás (1) tendencia (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (2) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) Trump (1) trump (2) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tűz (1) tweet (2) Twitter (2) twitter (6) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válság (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) váradi (1) váradi józsef (1) Vaszily (1) verekedés (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) vodafone (1) Vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vuca (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) wizz (1) wizz air (1) Woods (1) wwf (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) Zuckerberg (2) zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Hanyas vagy, te disznó?!

2020.02.05. 10:48 Spindoc

Különösebben nem borzolta fel a kedélyeket a hír, hogy a Digi új szerződési feltételei közé került, hogy az ügyfélszolgálati munkatársaikkal tiszteletlenül, sértőn viselkedő ügyfeleknek felmondhatják a szerződését. Ez a kitétel merőben éles váltásnak számít a "vevőnek/ügyfélnek mindig igaza van" örökzöldhöz képest. És ez, azt gondolom, rendjén is van így.

diszno.jpg

A kitétel jogi megfogalmazása így hangzik:

Az Előfizető tudomásul veszi, hogy a közte és a Szolgáltató között létrejött Előfizetői Szerződés alapján igénybe vett szolgáltatás(ok) használata során, különösen az ügyfélszolgálat megkeresésekor, továbbá az előfizetői bejelentések megtétele és panaszbejelentés során köteles tartózkodni a zaklató, közízlést sértő és az emberi méltóságot sértő magatartástól. (...) a Szolgáltató munkatársainak emberi méltóságát tiszteletben tartani és a személyhez fűződő jogai megsértésétől tartózkodni.

Amit a változást kiszúró hwsw nemes egyszerűséggel és nagyon lényeglátóan úgy foglalt össze: felmondhat a Digi az anyázó ügyfeleknek. Állandó dilemma ugyanis, hogy mennyit kell eltűrnie egy munkatársnak a magáról megfeledkező ügyféltől. Hol van a határa a "mindent a vendégért" elvnek és hol kezdődik az "eddig és ne tovább" mezsgyéje?

Kézenfekvő lehetne, hogy minél inkább luxuskategóriába esik az adott szolgáltatás, a tehetős, vagy sokat áldozó vendégek követelőzőbbek, többet "várnak el" a pénzükért, de talán helyesebb úgy fogalmazni, hogy többet engednek meg maguknak. Egy másik kategória, amikor egy kisebb pénzű ügyfél úrhatnám hangulatba kerül, és a díjakban bennefoglalt szolgáltatások igénybe vételén fölül a fejbeszálló hatalomérzetből következő ugráltatást, megalázást is kifizetettnek érzi. És persze a leggyakoribb, amire vélhetően a Digi is gondolt, a panasztevő, reklamáló ügyfél, aki az őt ért vélt, vagy valós sérelemért veszekszik, és sokszor jogos dühét a céget képviselő ügyfélszolgálatoson tölti ki. 

Egyik munkavállalónak sem kötelessége elfogadni a megalázást, emberi méltóságának megsértését. A céghez való lojalitás és persze a belső szabályzatok is megkövetelik, hogy minden kényes helyzetben a cég érdekét képviselje, kérjen bocsánatot, adjon kártérítést, tegyen meg mindent a probláma elhárításáért - de ezt a lojalitást a cég azzal szolgálja meg, hogy határozottan megvédi a munkavállalóit. Nem az ügyfélszolgálatos, vagy recepciós, szobalány, stb dolga, hogy rendreutasítsa az elgurult gyógyszerű ügyfelet, vendéget, a cégnek ugyanakkor kötelező (lenne) - a fizető ügyféllel szemben is a munkatársak védelmére kelni. Akkor is, ha egy milliárdos rocksztár akarja megfogdosni a szállodai szobalányt, akkor is, ha egy ittas vendég csicskáztatja a pincért, és akkor is, ha valaki vállalhatatlan sértéseket vág a telefonközpontos fejéhez.

Ehhez persze kell némi bátorság a szervezet részéről, és bizony adott esetben a bevételtől való eleséssel is szembe kell nézni. Ugyanakkor számottevő előnyei is vannak a határozott fellépésnek. Ezek közül talán a legfontosabb, hogy a sértően viselkedő ügyféltől való elköszönés nagyon erős üzenet a munkahelyi kollektíva felé, növeli a lojalitást. Másfelől egy magára adó cég, brand, nem csak az aktuális, napi bevétellel számol, hanem egy értékrendet is képvisel, hosszú távú reputációt épít, amiben sokkal fontosabb cölöpöt jelent, hogy mi az, amit nem tolerál, ki az, aki nem lehet az ügyfele, mint az, hogy az aznapi bevétel picivel magasabb legyen.

Ne felejtsük el azt sem, hogy a munkaerő megtartása ma már akkora kihívás, hogy a szervezetek - szerencsére .- kénytelenek sokkal tudatosabban foglalkozni a dolgozók érzéseivel, kötődésével, és az értük való kiállásnál komolyabb kohéziós erőt nehéz találni. És persze pincért is nehezebb, mint vendéget.

pincer.jpg

A londoni "BKV"-n évtizedek óta figyelmeztetik a közlekedőket, hogy a munkatársakat, sofőröket érő legkisebb inzultus is azonnali rendőrségi feljelentést von maga után. Nem kell ugyanis mindent eltűrni, a "vevőnek mindig igaza van" alapértelmezésben igaz, de több nem jár neki sem, mint amennyi az írott, vagy íratlan szerződési feltételek között szerepel.  

A bejegyzés trackback címe:

https://bohmkornel.blog.hu/api/trackback/id/tr5315459720

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2020.02.06. 13:58:58

Nem ismerem a Digi panaszkezelését, mivel sajnos soha nem voltam ügyfelük (azért sajnos, mert ezidáig csak olyan helyen laktam, ahol UPC és T volt, amelyek drágábbak, rosszabbak szolgáltatás szempontból). Azt is tudom, hogy nagyon sok az olyan ügyfél, aki eleve tahó módon jelenti a panaszát, és jogosnak tartom, ha a cég megvédi ezektől az alkalmazottait. Ellenben nem kizárólag eleve gázos alakok tudnak ingerültté válni, vannak cégek, amelyeknél a panaszkezelés nagyon rosszul van megszervezve, az ügyfelet váratják, buta sablonszövegekkel próbálják lerázni, nem akarják megoldani a problémáját, stb., stb., és ha ez így van, akkor az ilyen cég ügyfelei nagyobb eséllyel lesznek idővel ingerültek, és viselkednek tahón.

Tehát kettőn áll a vásár, az ilyen helyzeteket szülheti az ügyfél puszta tahósága, de a cég rossz panaszkezelési protokollja is, esetleg a kettő kombinációja. Amennyiben a Diginél a panaszkezelés egyébként rendben van, akkor nagyon jónak tartom ezt a megoldást.

midnight coder 2020.02.06. 14:12:50

Digis vagyok, és ez anno egy határozottan szerencsés döntés volt. Ez a lépés szerintem egy határozottan pozitív dolog, én a tahókat szívem szerint nem csak a szolgáltatásból zárnám ki, de az országból is.

Pepibubó 2020.02.06. 15:33:58

Nemrég a Digi személyes ügyfélszolgálata téves információt adott, mindezt arrogáns stílusban. Újabb - a hiábavaló, előző napon történt látogatást követő - felkeresés során egy másik ügyintéző gond nélkül elintézte ugyanazt, amit egy nappal korábban "nem lehetett".
Mi jön ezek után? Az arrogáns, téves információt "szolgáltató" még ellenségesebb lesz, és még kevésbé fog a munkájára figyelni. Az ügyfél - én - pedig komolyan elgondolkodik, milyen más szolgáltatással, esetleg lemondással tudja ezt kiváltani. Digiék úgy hiszik, hogy "megéri" nekik magas bér helyett az ügyfél céltáblának használatával "kedveskedni" a dolgozóinak. Biztosan rosszul kalkulálnak, különben nem működnének a nyugati, normális piacgazdaságok, ahol igenis a "Der Kunde ist König!" jelmondata szerint szolgáltatnak. Ezt semmibe venni, sőt egyoldalúan, a vevő kárára deklarálni egy olyan országban, amelyik 30 éve küzd a diktatúra hiánygazdaságából fennmaradt "szolgáltatói" mentalitással - komoly kárt okoz minen oldalon.

BiG74 Bodri 2020.02.06. 16:19:43

@Pepibubó:
Hol deklarálták a vevőnek okozandó kárt?

5perc 2020.02.06. 16:22:25

Ha valami nem tetszik, válts szolgáltatót. Ja, hogy ez ország legnagyobb részén nem lehetséges? Kergesd el azt, aki ezt hagyta.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2020.02.06. 18:59:56

13 éve ügyfélszolga vagyok. Az udvariatlan ügyfelek ügyeit direkt nem intézzük el, ez jól működő megoldás.

pushup 2020.02.06. 19:38:46

@Pepibubó: tehát akkor nem az volt, hogy az egyik üfszolgálatos - mintegy céges polici jellegű - geciségből betartott neked, aztán a másik is és az egész cég arra építette a profilját, hogy veled kibabráljon, hanem - ha jól értem - elsőre egy képzetlen embert kaptál el, másodikra meg nem. ilyenkor annyi a tennivaló, hogy írsz egy normális hangvételű panaszt - esetleg konkrétan megjelölve az ügyintézőt.
eredményeként:
- kapsz valami bónuszt és/vagy
- a hibázó margitkát oktatásra küldik/kirúgják (tehát emelkedik az üf szolgálat színvonala, vagy
- nem történik semmi

vagy írsz egy anyázós levelet, erre pedig:
- kapsz valami bónuszt és/vagy
- a hibázó margitkát oktatásra küldik/kirúgják (tehát emelkedik az üf szolgálat színvonala, vagy
- visszaírnak egy burkoltan lenéző lepattintó levelet, vagy
- nem történik semmi

az egyes kinetelek valószínűsége a leveled hangnemétől függően más és más lehet

never again 2020.02.06. 19:52:39

Nem sok értelme van az ügyfélszolgálatossal gorombáskodni, mert nemhogy nem ő tehet róla, de még majd nem is fog akarni segíteni. Csakis higgadt hangon és végtelenül türelmesen érdemes velük beszélni, mert legfőképp ők is emberek, másrészt meg az vezet a megodás irányába, esetleg még segít is nekik a munkájukat végezni.
Nekem pl. legutóbb volt hogy jóváírtak egy tanfolyamra vizsgadíjat, pedig a mulasztásban én is ludas voltam. De udvariasan érdeklődtem a lehetőségeimről, megköszöntem ha tájékoztatnak a fejleményekről, és az lett az eredménye, hogy jóváíták a vizsgadíjam.

anyadmajma 2020.02.06. 19:53:09

@MAXVAL bircaman közíró: te egy hazaáruló bolsevik geci terrorista vagy már születésed óta, te gyökér. A tefajta faszparasztok léte miatt tart itt ez az ország, sajnos.

anyadmajma 2020.02.06. 20:00:10

vagy 20 éve digi ügyfelek vagyunk, a panaszkezeléssel eddig náluk nem tapasztaltam problémát, de mondjuk a szolgáltatással kapcsolatban se. Voltak nagy ritkán ugyan problémák, de segítőkészek voltak és hamar megoldották, sokszor munkaidő után, vagy éppen meglepő módon hétvégén, amikor péntek este ment el az adás, és szombat délelőtt megcsinálták lakáson kívül.
De ez az én tapasztalatom a digivel. Más cégekkel már én is jutottam arra a pontra, hogy az ügyfélszolgálatos utána kb két napig nem aludt az idegtől. De most sem sajnálom, ugyanis ez egy teljesen gusztustalan hozzáállás, hogy csak telefonon lehet intézni és csak komplett hülyékkel lehet beszélni, és innentől kezdve kit érdekel az ügyfél? Szóval el lehet jutni arra a szintre, hogy ideges lesz az ügyfél a telefonba. Ma Magyarországon sajnos a szolgáltatás azt jelenti, hogy ki vagyok szolgáltatva az adott cégnek.

Túl sok felhasználó 2020.02.06. 20:48:58

@Pepibubó: Persze, sok tahó hiszi azt itt Svájcban is, hogy "der Gast ist König". Aztán meglepődnek, amikor kitiltják őket az étteremből. Én mondjuk meg szoktam kérdezni azoktól, akik részegen a szerencsétlen tanuló lánynak tesznek nagyon durva ajánlatot, hogy taxit hívjak-e vagy rendőrt.

Ezmiértkell 2020.02.06. 21:02:08

Eleg kamu ez az "ugyfelet konnyebb kapni, mint dolgozot" duma. A sz@r helyet, lepattintos szolgaltatot ugy ott lehet hagyni, hogy csak fustol.

A kedvencem a patikak: okoskodnak ossze-vissza, oszt siman atsetalsz egy masikba

Yo! Maaan! 2020.02.06. 21:14:16

Pont a Digi volt, ahol vagy fél évig szoptam internetszolgáltatással, mert nem voltak hajlandóak ránézni a helyi switch-ükre. Mindig engem tornáztattak faszságokkal, hogy direktbe dugjak gépet, meg a tököm tudja. De egyszercsak történt valami és ticketing-szerűen lement a problémamegoldás. Én meg mailben láttam a folyamatot. És az ő hibájuk volt. Fél év...

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2020.02.07. 05:49:45

Telekomnál évekkel ezelőtt az volt az ügyfélszolgálatos stratégia, ha trágárul kezdett beszélni az ügyfél előbb megkérték hogy hagyja abba. Ha nem tette, akkor közölték vele, hogy ebben a stílusban nem folytatható a beszélgetés, és ezt a hívást bontani fogják, és ha a következő hívása is ilyen lesz, azt is. Hívás bontva. Egy-két ilyen hívás után harmadjára már nagyon normális hangon jelentkezett a kedves ügyfél, lehetett dolgozni, problémát megoldani.... :-)

@never again: Normális higgadt hangvétel, mindkét oldalon, ez az ez a leghelyesebb.

Pettyes Szfinx 2020.02.07. 07:13:21

@Zabalint: Maximálisan egyetértek. Velem is előfordult, hogy elgurult a gyógyszer, mert egyszerűen tehetetlennek éreztem magam, olyan, mintha egy nagy falba ütközne az ember, és hiába van igaza, egyszerűen ott van a másik oldalon egy olyan ügyintéző, aki persze ember, és megilleti őt is az emberhez illő bánásmód, de olyan, mintha bedarálna egy betanult szöveget, és tényleges segítségnyújtást nem érzékel az ember. Amikor lekapcsoltak, mondván, hogy nem fizettem be a számlát, és én tudtam, hogy befizettem, az ügyintéző pedig csak azt tudta hajtogatni, hogy zárt a rendszerük, nem lehet tévedés. De volt! Ehhez nekem kellett küldözgetni a bizonyítékot, persze, utána visszakapcsoltak.
Ahhoz, hogy az ügyintézőket védjék, biztosítani kell a hatékony ügyintézést, a megfelelő protokollokat, adott esetben azt, hogy az ügyfél túl tudjon jutni az ügyintézőn, aki adott esetben nem tud megfelelően segíteni. Különben az ügyfelek fogják elhagyni a szolgáltatót maguktól. Legutóbb is úgy oldódott meg az internet szakadozás problémám, hogy a telefonálás helyett (amikor is nem tudtam túljutni az ügyintézőn, aki egyébként azt javasolta nekem, hogy szerezzek be jelerősítőt) levelet írtam, és így szakemberhez jutott el a problémám, aki megoldotta (átállított másik csatornára). Ezek egyike sem a Digi volt, de ebből a szempontból ez most nem érdekes, csak arra szerettem volna rávilágítani, hogy ehhez megfelelő, hatékony ügyfélszolgálat is kell.

2020.02.07. 07:36:51

@pushup:
Vagy az is lehet, hogy az első ügyfélszolgálatos járt el az előírtak szerint, ezért ha tesz egy panaszt, a másodikat veszik elő, mivel azt nem lehetett volna...

midnight coder 2020.02.07. 09:36:28

@Yo! Maaan!: Ilyen még anno az előző lakásomon volt, ott tényleg volt pont ilyen probléma a panelben lévő switch-chel. A kijött tajtparaszt (lehet hogy ugyanaz ?) mindenáron be akarta bizonyítani, hogy a nálam lévő mind az 5-6 eszköz szar, mert hogy az ő netbookján pont működött. És nem tudtam rávenni, hogy legalább próbaképp dugja át egy másik lyukba azt a kurva kábelt. Szerencsére úgy két hét múlva gallyra ment az egész, és le lett cserélve. De akkor még eléggé gyerekcipőben járt ez az egész, voltam vagy 3-4 különféle szolgáltatónál, és még a tajtparaszttal együtt is ezzel volt a legkevesebb gond, plusz az ár/teljesítmény is klasszisokkal volt jobb mint bármi más. Nem véletlenül van most is Digim.
süti beállítások módosítása