bohm_kornel.jpg

Bőhm Kornél
Kommunikációs szakértő

Bőhm Kornél szakblogja

Ez itt Bőhm Kornél kommunikációs szakértő blogja, kríziskommunikációról, hírnévmenedzsmentről és mindenről, ami hozzá tartozik. Bőhm Kornél könyve "Sem megerősíteni, sem cáfolni címmel" jelent meg 2018-ban a HVG kiadónál.

Szerzők

Hírlevél feliratkozás

 

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

* kötelező megadni
Milyen formátumban szeretné megkapni a hírlevelet?

Utolsó kommentek

  • sakkosfx: Ha őszinték akarunk lenni be kell vallani, hogy a mieink mellett csak tanulók lehetnek a Bolgárok!... (2020.07.24. 09:47) Ál-arcok
  • anyadmajma: Hm, az első komment itt se a birka. mi a fasz van vele, vírusos lett? Így hogy irjam meg neki, hog... (2020.07.24. 08:12) Ál-arcok
  • kvadrillio: olajszőkítők, brókercsalások, ÁFA-csalások.......stb...stb.......és az ezekből kivirágzott újgazd... (2020.07.23. 22:53) Ál-arcok
  • kvadrillio: hmmm.....amúgy a fentiekkel kapcs-ban, a volt cocilista országokban még überelnék is a fenti jelen... (2020.07.23. 22:46) Ál-arcok
  • kvadrillio: @kvadrillio: hjahhhhh......van amikor hiába """tanulgat""" valaki, NEM SEGÍT RAJTA !!! :o))))))))... (2020.07.23. 22:26) Ál-arcok
  • Utolsó 20

Címkék

1-800-flower (1) 1956 (1) activia (1) add el jól az ötleted (1) adidas (3) adó (1) ad misplacement (1) agenda setting (1) agyhalott (1) airbnb (1) Ai Weiwei (1) aldi (1) Alec Baldwin (1) állatkert (1) Alonso (1) amazon (1) ambush (1) American Airlines (1) american apparel (1) amex (1) andrew mason (1) annie hall (1) apple (1) áramszünet (1) arany disznó (1) ARC (1) armstrong (2) arrogancia (1) asda (1) asszertivitás (1) ásványvíz (1) atlanta braves (1) átmárkázás (1) átnevezés (2) audi (1) Audi (1) automata (1) avatar (1) baktérium (1) baldaszti (1) baleset (3) Balogh István (1) bankok (1) Barilla (1) basf (1) Batiz (1) beach body (1) beckham (1) beirut (1) bejrút (1) bekapcsolt mikrofon (1) bell pottinger (1) belső kommunikáció (2) belső pr (3) belügyminisztérium (1) benedek (1) Berki (1) bértárgyalás (1) Bertolli (1) Beva (1) Beyoncé (2) Bial (1) big data (1) bikiniszezon (1) bill gates (1) biodóm (1) Biotrial (1) BKK (1) bkk (1) blackface (1) black friday (1) black pr (1) blair (1) blue bell (1) bocsánatkérés (1) bodyfarm (1) body shaming (1) bojkott (3) bol-dog (1) Bono (1) bónusz brigád (1) botrány (16) boycott (1) bp (1) brand (3) Brand (1) brandépítés (2) brand britian (1) brand journalism (1) brito (1) brókerbotrány (2) brown (1) búcsúlevél (1) Buda-cash (3) Budai Bernadett (1) budapest (1) Budapest (1) Budweiser (1) bullying (1) burger king (2) bush (1) C. ronaldo (1) cadbury (1) campaign (1) carnival (1) caterpillar (1) cecil (1) celeb (2) celebritás (1) ceo (1) challangeland (1) chan (1) chandon (1) Chevrolet (1) churchill (1) cleese (1) clooney (2) coca cola (2) Colgate (1) communication (1) concorde (1) contactess (1) content marketing (1) copywriter (1) copywriting (1) corporate identity (1) Costa (1) coughter (1) covid (3) cream egg (1) crisis (1) crisis communication (1) cristiano ronaldo (1) családon belüli (1) csanádi (1) csanády (1) csányi sándor (1) cserpes (1) csillebérc (1) csinibaba (1) csomagküldő (1) cunami (1) Curiosity (1) Curtis (1) cyberbullying (1) Daewoo (1) dal (1) dalai láma (1) Danks (1) danone (2) Daróci Dávid (1) death sells (1) deepwater horizon (1) delta (1) Demcsák (1) Deutsche Telekom (1) dhl (1) Digi (1) díjkiosztó (1) dízel (1) Dolce (1) döntő (1) Douwe Egberts (1) dr.dre (1) drogteszt (1) Dudás Gergely (1) durrdefekt (1) e-magazin (1) eb (1) ebola (1) egészségügy (1) egg-gate (1) egyház (1) embargó (1) emisszió (1) emotinal adveritsing (1) employee activism (1) employer branding (4) erdély (1) érettségi (1) érzelmek (1) érzelmes reklámok (1) espell (1) etikátlan reklám (1) etikus (1) ETO (1) exercise unified response (1) facebook (5) Facebook (3) Facebook Safety Check (1) fawlty (1) federer (1) fedex (1) fekete péntek (1) feliratkozás (2) felvételi (1) fertőzés (1) fesztivál (1) FIA (1) fink (1) fishburger (1) fish o filet (1) fizetés (1) földgáz (1) földrengés (1) Forbes (1) ford (1) Forma1 (1) Formula (1) Formula1 (1) Foursquare (1) four seasons (1) függetlenség (1) fuji (1) Fyre (1) Gabbana (1) Gábor Zsa zsa (1) Galambos Márton (1) gap (3) garner (1) Gauck (1) gay (1) gaydar (1) gay friendly (1) gay pride (1) gáza (2) GDF SUEZ (1) gender (1) general motors (1) Gerendai (1) geszti (1) ghemawat (1) gini dietrich (1) goldenblog (2) Google (1) google (2) görög zita (1) gozsdu (1) grand prix (1) Grecsó (1) greenpeace (1) Greggs (1) griezmann (1) gripen (1) groupon (1) Groves (1) gucci (1) gumi (1) gumiabroncs (1) gumicsont (1) Gundel (1) gupta (1) Guy R. Powell (1) GVH (1) gyárfás (2) gyász (1) gyászhír (1) gyászhíres reklám (2) Gyermekrák Alapítvány (1) gyógyszerkísérlet (1) Győr (1) győri keksz (1) gyűlöletkampány (1) Gyurcsány (1) hacsek és sajó (1) hajószerencsétlenség (1) hakapeszi (1) hakker (1) halácsy (1) halál (1) halloween (1) halott (1) halottak napja (1) hamasz (1) harry potter (1) hasonmás (1) hazudik (1) hazugság (1) heart attack grill (1) heinz (2) helmet (1) hill (1) híresség (1) hírlevél (2) hírnévmenedzsment (9) hiszékenység (1) hivatalos (1) hmv (1) (1) hofi (1) holacracy (1) Hollande (1) hollister (1) homofób (1) honvédség (1) horn (1) hosszú (1) hsieh (1) HVG (1) hvg (1) hvg könyvek (1) igata (1) imázs (1) index (2) index.hu (1) infografika (1) ing (1) ing direct (1) Instagram (1) interjú (3) internetadó (1) invitel (1) iwiw (1) izland (1) izrael (2) Jakupcsek (1) jamaica (1) járvány (1) Jerry Dimos (1) Jézus (1) jobs (1) jog (1) jo moore (1) K&H (1) k-monitor (1) kabalaállat (1) kabát (1) kalandpark (1) Kálmán Olga (1) kampány (2) Kánaán (1) kanada (1) káosz (1) karácsony (2) Karafiáth (1) Kardashian (1) karizmatikus (1) Kasza Tibi (1) katapult (1) katasztrófa (1) katinka (2) katolikus (1) katrina (1) kellogs (1) Kendall Jenner (1) KHB (1) kiállítás (1) kína (1) kirúgás (1) kispál (1) kiss (1) kiss lászló (1) kiszervezés (1) kiszivárogtatás (1) kitkat (1) kockázatelemzés (1) kocsis (1) kodak (1) kolbász (1) kommunikáció (7) kommunikációs stratégia (1) kommunikációs tréning (1) könyvkritika (5) könyv recenzió (3) koppenhága (1) kormányszóvivő (1) koronavírus (2) közösségi média (1) kraft (1) kreativ (2) kreatív (3) Kreatív (4) kreatív szaklap (1) kritika (1) krízis (20) kríziscsapat (1) krízisforgatókönyv (2) kríziskezelés (6) kríziskommunikáció (67) Kríziskommunikáció (9) kríziskommunikációs forgatókönyv (6) krízismenedzsment (2) krízisszimuláció (1) krízistréning (1) kürt (1) lakos (1) Lampedusa (1) lazítani (1) lcd (1) leépítés (2) Lego (1) lego (1) lelki terror (1) lemondás (1) leszerel (1) lidl (1) lights (1) lights off (1) logo (1) lóhús (2) lojalitás (1) london (1) lonsdale (1) lovasi (1) love it or hate it (1) magenta (1) magyarosi péter (1) magyarvíz (1) Magyar Telekom (2) magyar úszás napja (1) Majka (1) MAL (1) malkovich (1) marius (1) máriusz (1) márka (2) marketing (3) markos nádas (1) marks&spencers (1) Mark Zuckerberg (1) Marlboro (1) marmite (1) marriott (1) Mars (1) marvelosa (1) mary poppins (1) maslow (1) mastercard (1) Matáv (2) max (1) McDonalds (7) mcgrew (1) mclaren (1) McVities (1) McWhopper (1) médiatréning (1) médiaunió (1) megszégyenítés (4) meleg (2) meleg méltóság (1) Melilla (1) mélytengeri pokol (1) menekültek (1) mentésügy (1) mentőszolgálat (1) mercedes (3) Messi (1) Michael (1) Michael O Leary (1) microsoft (1) mild (1) milky way (1) millenniumi (1) millennium dome (1) mindea (1) mindenszentek (1) MLSZ (1) MNB (1) moet (1) Mogherini (1) molnár gyula (1) Monica Lewinsky (1) monthy python (1) moore (1) moszkva tér (1) Mousa Aida Zsófia (1) Mulberry (1) munkáltatói (1) music fm (1) MÚSZ (1) mynypd (1) name and shame (1) napi.hu (1) NAV (1) nébih (1) negatív (3) nemzeti (1) Nepal (1) népszavazás (1) nespresso (2) nestlé (1) névváltás (1) newsletter (2) new coke (1) new york police (1) next (1) nike (1) Nivea (1) notre dame (1) no comment (1) nsa (1) nyelvvizsga (1) nypd (1) o1g (1) OBA (1) obama (1) offshore (1) olaj (1) olajszennyezés (1) OLeary (1) olimpia (2) onion (1) önirányító (1) önszabályozó reklámtestület (1) operatív törzs (1) óra (1) orbán (2) oreo (2) Origo (1) origo.hu (2) orosz zoltán (1) országimázs (1) oscar (1) Őszöd (1) öszödi beszéd (1) outsourcing (1) Paddy Power (1) Paksi Atomerőmű (1) palesztin (1) panama (1) panasonic (1) Pánczél Andrea (1) pánikológia (1) pankaj (1) pannon park (1) pápa (2) Paris Hilton (1) patkány (1) patrióta (1) payet (1) pay gap (1) pedofil (1) pénzügy (1) Pepsi (1) persányi (1) personal brand (4) Pethő (1) petruska (1) phillips (1) pintér (1) Pintér Attila (1) Pinyő (1) Pirelli (1) pitch (1) plágium (1) plakát (2) plakátarc (1) pocak (1) pocakos (1) policy (1) politically correct (1) posta (1) Powell (1) PR (7) pr (3) press release (2) prezentáció (1) prezi (2) protein world (1) Provident (1) pr múzeum (1) PR Nap (1) puli (1) pulyka (1) puma (1) Putin (1) qiabo (1) Questor (2) Quimby (1) radó (1) rákkeltő (1) rasszista (3) Ratner (1) Ratner effektus (1) rbc (1) real time (1) real time marketing (1) rebranding (2) recenzió (3) recept (1) Red Bull (1) red herring (1) Red Lobster (1) reklám (5) reklamálás (1) reklámetika (1) reklámok (1) reklám elhelyezés (1) rendőrség (1) renee somerfield (1) reputáció (6) reputációvédelem (2) reuters (1) rezsicsökkentés (1) rió (1) Risztov (1) robbanás (1) rogán (1) ROI (1) rolling stone (1) royal bank of canada (1) Rózsa (1) Rózsa Iván (1) Rubint réka (1) ruhatár (1) rule40 (1) Ryanair (1) s39 (1) sadvertising (1) Sainsburys (2) sajtókapcsolat (1) sajtóközlemény (2) sajtólista (1) sajtótájékoztató (1) Sáling (1) Samsung (2) Sandy (1) sárkányfű (1) Schumacher (1) schweinsteiger (1) sec (1) self-driving (1) sem cáfolni (1) sem megerősíteni (1) seoul secret (1) sérülés (1) sex sells (1) shapiro (1) shell (1) silka (1) Silverstone (1) sisak (1) skócia (1) skót (1) sms (1) snickers (1) snoop (1) social distancing (1) Social media (1) social media (3) sofőr nélküli (1) somlói (1) sonic (1) soproni sör (1) soros (1) Spanghero (1) spíler (1) spindoc (15) spindoktor (7) spin doktor (2) spin sucks (1) spoonful (1) sportpszichológus (1) Starbucks (2) statisztika (1) steve (1) Steven W. Groves (1) storytelling (1) subsribe (1) sugar (1) super bowl (2) suttogó propaganda (1) szabadon ébredők (1) szabad európa (1) széll kálmán (1) személyes márka (4) szexista (2) Sziget (1) szijjártó (1) szilveszter (1) szimbólum (1) szimuláció (1) Szollár (1) szómágia (2) szomorú reklámok (1) szövegíró (1) szponzor (2) szponzoráció (1) sztárjk (1) sztereotípia (1) sztrájk (2) szulák (1) szulák andrea (1) T-mobil (1) T-systems (1) tábornok (1) tarlós (2) tartalommarketing (1) Távközlési kft (1) tax (1) taxis (1) Ted (1) tek (1) telekom (1) Telekom (2) tematizálás (1) tendencia (1) terelés (1) termékvisszavonás (1) tesco (2) tess (1) testimonial (1) testimony (1) tétellopás (2) thanksgiving (1) tibet (1) tiger woods (1) tigris ami nincs (1) Timeline (1) történetmesélés (1) Tóth István (1) Tower of London (1) toyota (1) trafik (1) tréning (3) Trump (1) trump (2) trust me (1) tüntetés (1) tusványos (1) tűz (1) tweet (2) Twitter (2) twitter (6) tylenol (1) U2 (1) uber (1) ügyfél (1) ügyfélszolgálat (1) ügyvéd (1) újlipótváros (1) unicum (1) ups (1) usa (1) úszószövetség (2) úszó vb (1) utódlás (1) valentin (1) válság (1) válságkommunikáció (4) valton (1) vanity (1) váradi (1) váradi józsef (1) Vaszily (1) verekedés (1) verzion (1) vészforgatókönyv (1) Vető (1) Vető Viktória (1) vezető (1) villamospadló (1) virágküldő (1) Virgin (1) visa (1) visszahívás (3) vodafone (1) Vodafone (1) volkswagen (2) vörösiszap (1) vöröskereszt (1) vuca (1) vw (1) waczak (1) walker (1) walmart (1) waterloo (1) wehearyou (1) wendys (1) who (2) whole foods (1) wizz (1) wizz air (1) Woods (1) wwf (1) Xerox (1) your brand (1) youtube (1) zaklatás (1) zakó (1) zakó-gate (1) zappos (1) zászlóégetés (1) Zsazsa (1) zsiráf (1) zuchlag (1) Zuckerberg (2) zuckerberg (2) zwack (2) Címkefelhő

Szerzők

Az égő templom

2019.04.16. 13:23 Spindoc

A döbbenet képei. Alighanem mindenkit a monitorok elé szögezett a lángoló templom, a világ egyik legikonikusabb épületének szívszorító küzdelme a pusztító tűzzel. Nagyon sok és köztük majd több okos elemzés jelenik majd meg arról, mi mindent jelentenek ezek a sokkoló képsorok az európai, tágabban a nyugati kultúra számára, hogyan marad meg, hogyan csapódik le a lelkekben.

nd1.jpeg

És ennek része lesz az az óvatos reménykedés is, ami a reggeli beszámolókból látható: a kár ugyan felbecsülhetetlen, de az felbecsülhető, mi minden menekült meg: elsősorban a Notre Dame "épülete", a szerkezet, és a műkincsek, a templom szakrális "tartalma". Az óvatos reménykedést táplálják a mindenhonnan érkező adományok és nagyvonalú felajánlások Szegedtől Salma Hayek férjéig.

Bennem is sok gondolat kavarog, érdekes módon az egyik első az volt, hogy milyen sokszor siklunk át egy-egy régi épület történetének olvasásakor, hogy 1772-ben óriási tűz pusztította el egyik-másik részét, majd 50 éven keresztül építették újjá - ez a 2019-es tetőtűz ugyanígy egy sor lesz a Notre Dame lassan már évezredes történetében. Mi pedig szemtanúi voltunk ennek a majdani lábjegyzetnek. A másik, hogy ezek a "világégések" benne maradnak egész generációk mentális térképébe, beleégnek a lelkekbe is, ahogyan - a párhuzam nyilván mindenkinek adja magát, még a Facebook-nak is - a 9/11-es ikertornyok elleni támadás is. (Érdekesség: évtizedekig tartotta magát az a vakuemlékezetnek hívott tudományos nézet, hogy a sorsfordító, vagy sokkoló pillanatok egészen élénken élnek az emberek memóriájában, pontosan emlékeznek hol voltak, mit csináltak egy-egy történelmi, vagy személyes sorsfordító pillanatban, de az utóbbi években ezt elméletet cáfolták, egyszerűen úgy, hogy leellenőrizték ezeket az emlékeket, és sehogy sem lehettek úgy, ahogy az alanyok arra emlékezni véltek.)    

notre-dame-4-gty-190415_hpembed_3x2_992.jpg

De az emlékezeti és szociológiai értekezést meghagyom mások számára - a cipész maradjon a kaptafájánál. Csak pár kríziskommunikációs érdekességet szeretnék kiemelni, hátha tanulságos lehet.

A tűz hosszú órákon át pusztított, a Notre Dame illetékese pedig folyamatosan kommunikált a külvilággal, ha a lángokat nem is, de a tájékoztatást kontroll alatt tudták tartani. Szakmai szempontból az egyik legdöbbenetesebb bejelentés az volt, hogy arra számítanak, hogy a tető be fog omlani - elvileg a találgatást minden körülmények között el kell kerülni a kríziskommunikációban, de ezzel az előzetes információval sikerült a pánik mértékét csökkenteni, amikor tényleg megtörtént az előrejelzett esemény. 

A rémhírek kizárását segítette az is, hogy az első pillanattól hangsúlyozták, hogy nem terrorcselekmény történt, ez a pattanásig feszült politikai / társadalmi légkör miatt volt kulcsfontosságú. A kontroll érzetét és a megnyugtatást szolgálta az is, hogy a templomban lévő értékeket még idejében biztonságba helyzeték, és ezt később meg is mutatták, a szorongás és a veszteségérzet emiatt is csökkenthető volt. (Fontos idetenni: ezek szerint volt és életbe lépett egy átgondolt mentési terv is!)

ndd.jpg

A kríziskommunikáció része az is, hogy az "illetékesek" elhalasztják meghirdetett programjaikat, a helyszínre sietnek és ott tájékozódnak, itt is ez történt a francia politikai irányítás részéről. Ez is mind azt húzza alá, hogy a tragédiának van gazdája, kézben tartják az eseményeket a legnagyobb viharok közepette is. 

notre_dame_fire_gettyimages_810_500_75_s_c1.jpg

És sajnos az is egy tanulság, hogy mindig vannak fogadatlan prókátorok,önjelölt szakértők is, ezúttal ezt a szerepet Trump elnök vállalta magára, aki Twitteren üzente meg a franciáknak, hogyan kell eloltani egy ilyen tüzet. Tanácsaira hallgatva valószínűleg most tényleg tönkremehetett volna ez a páratlan világörökségi kincsünk. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bohmkornel.blog.hu/api/trackback/id/tr9014767410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alick 2019.04.17. 00:46:06

"az első pillanattól hangsúlyozták, hogy nem terrorcselekmény történt"

Ez inkább erősíti a konteos elméleteket, mert honnan is lehet valaki biztos az oltás és a hivatalos vizsgálatok előtt, hogy tényleg nem szándékos gyújtogatás történt?

darlacko 2019.04.17. 03:29:41

A Nagy Testvér eldönti, hogy mit kell az alattvalóinak tudni. A Nagy Testvér jó, bölcs és megvéd minket a mindenféle haszontalan tudástól, információtól, csak az a fontos és igaz, amit Ő kinyilatkoztat.
A youtube szépen automatikusan ki is cenzúrázott mindent. Mert csak álhír lehet.
Eljutottunk oda, hogy mesterséges intelligenciák rejtik el előlük az igazságot.
Most még volt egy kis hiba a matrixban, kiderült, hogy központilag irányítva, kontrollálva vannak az információk, de nem kell aggódni, hamarosan azt se fogjuk tudni, hogy melyik hírt, képet, videót kreálta mesterséges intelligencia vagy egy titkosszolgálat. Kína a kanyarban sincs a nyugati internetes cenzorokhoz képest.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.04.17. 05:54:14

Az ateista francia nép tüze fellobbant, segítők: az eretnek Vatikán és a liberális Brüsszel.

Esetleg égi jel a vatikáni eretneknek, Homok Ferinek: mondjon le azonnal?

A Vatikánban ideigelenesen celebkedő argentín eretnek gyomorforgató sátáni kacagása nem tud megtéveszteni senkit. Az meg, hogy oligarchák adnak filléreket csak azt jelzi, valamiféle liberális homokklubbá akarják átalakítani most a templomot.

bandiras2 2019.04.17. 06:50:33

Azt azért már az első híradásokkor tudni lehetett, hogy bármi is történt, az biztos hogy a muzulmánoknak nincs köze hozzá, mert aki másképp merészel gondolni az kirekesztő, meg rasszista, meg álhír.

100 év múlva, pedig mikor a párizsi kalifa a Notre mecset konvertálásának 50 éves évfordulóját ünnepli, a lejárt titkosítású dokumentumok alapján imáiba foglalja a hit hős harcosait, akik életükkel nem törődve csapást mértek a hitetlenek eme erősségére.

Ad Dio 2019.04.17. 07:11:50

"az első pillanattól hangsúlyozták, hogy nem terrorcselekmény történt"

Ezzel csak az a probléma, hogy ezt már akkor kijelentették, amikor ezt még semmiféle bizonyítékkal alátámasztani nem lehetett. Ahogy még ma sem. Nb. én sem hiszem hogy szabotázs történt, de kizárni a lehetőségét nincs semmiféle racionális okom.

A helyes kommunikáció úgy hangzott volna, hogy "a tűz oka ismeretlen, de nincs alapos ok arra, hogy szabotázst feltételezzenek. Minden bizonnyal baleset vagy emberi hanyagság vezetett a tragédiához."

Egyből és alap nélkül bizonyosat állítani sokkal inkább a konteózást segíti elő, mintsem csökkenti a pánikot.

nnnnnnnn 2019.04.17. 07:37:29

én csak annyit kérdeznék vajon miért van az, hogy nyugtatni meg oszlatni kellett rögtön az első pillanattól kezdve az embereket, hogy nem történt terrorcselekmény?

"ez a pattanásig feszült politikai / társadalmi légkör miatt volt kulcsfontosságú"

kinek köszönhető ez a feszült politikai társadalmi légkör? nem a libsiknek véletlenül?

Kivancsi 2019.04.17. 07:52:55

ha baleset is volt vagy legalabb is HA annak latszik? vagy annak mondjak? de tegyuk fel epitoipari baleset?? kik is meloznak az épitkezéseken? nem nem nem Piere meg tarsai.... de meg csak nem is Wojciech és tarsai..... hanem a mi kutyank kojkei! mert a csigazabalok a marokkoi arab tetveket tobbre tartjak mint barmilyen keleteuropait! szoval arrafelé Mohamed es tarsai lapatolnak az épitkezésen.... biztos "baleset" volt Ali kezébol kiesett a PB-es forraszto/olvaszto paka :) nem figyelt oda! hiszen jott az ima ideje! :) ezert tuti mennybe megy! :)

John Brennan 2019.04.17. 08:03:29

A vakuemlékezetet soha nem cáfolták.
Ez már megint egy ócska bulvártudományos maszlag.

mindbender2 2019.04.17. 08:26:06

@Ad Dio: Aki ilyen cikket ír és ez nem tűnik fel neki, az ezt nem fogja elfogadni/felfogni.

Mondjuk más ki sem kerülhet index címlapra, mert így független és objektív.

Csak a kondicionáló cikkek, amely megmondják a híveknek mit gondoljanak/megerősítik őket a hitükben.

Csak nézz végig a blogblokkon. :)

És ez lenne az "alternatíva"...

szepipiktor 2019.04.17. 08:46:03

Meglep, hogy ma a második tisztességes írás jelenhetett meg a blog.hu-n a témában...
Mert amit leírtál, az sajnos itt az indexen az első pillanattól tettenérhető volt.
Az első posztoknál hemzsegett az alajas tömeg - mondjuk itt is elsőként ezek jelentek meg... Hiszen miért az az első rekció, hogy ez vagy az az oldal szervezte ezt meg?
A Kodály köröndnél leégett palota jó példa lehetne arra, hogy egy felújítás során sajnos bekövetkezhet felelőtlenség miatt targédia.
Ott nem volt migránsozás, de itt a Notre Dame-esetében ideális adu lett a két ocsmány közösség kezében és az első pillanattól kezdve használják is.
A jobbosok, a migránsellenesek azonnal az idegeneket támadják, a szélsőbalos neoliberálisok meg szándékos provokációt állítanak, hogy a mingránsokat támadhassa az ellenfelük.
Micsoda aljas világlkép ez?
A provokációt, a dezinformációt meg segíti a bulvármédia, az index is, és reggel óta figyelem az atv-t, csak suttyó és ostoba kérdések hangzanak el, igaz a trutykó van színen...
Miközben "csak" Európa egyik jelképe, kultúrális, történelmi jelképe, az európai emberek többségének vallási jelképe égett és járt a megsemmisülés határán.

szepipiktor 2019.04.17. 08:54:33

@Ad Dio: Elfogult a véleményed!
Amit vársz az akkor jó, ha tényleg nincs semmi előzménye.
De itt nincs erről szó!
Itt egy tervezett - sok éve halogatott - felújítás zajlott.
Most volt egy szakértő a tévében, aki végre trutymó arcába fojtotta a bulvárt, és elmondta: ott a tetőszerkezetben dolgoztak, és a munkákhoz áramot használnak és a "lángot". Azaz a legkisebb óvatlanság, trehányság is elég a sokszáz éves faszerkezet lángralobbanásához!
Kodály körönd. Emlékszel?
Tehát itt helyes volt az azonnali rekció, hiszen az eleve puskaporos hordón csücsülő Erurópában ez most helyes lépés volt.
Ez persze nem zárja ki, hogy egy szabotőr volt a háttérbe, de ez a nyomozás feladata kideríteni és nem az alajadék aktuálpolitikai alapú szarháziak érdekalapúaknak és a bérmédiának!
Nézd meg a cikkeket és a kommenteket!
99%-ban csak pro-kontra alapú szardobálás, provokáció zajlik!
Itt is azonnalal ilyen kommentek jelentek meg, sehol egy higgadt vélemény és gyakorlatilag nulla az olyan, aki sajnálja a történteket.
Láthatóan jól jött ez mindkét oldalnak.
És így akarunk normális világot?
Ostoba suttyókkal?

Felk Entelme 2019.04.17. 08:56:18

@Alick: Tévedsz. És általában azok gondolkoznak így, akik hajlamosak a konteokban hinni és azokat terjeszteni. NORMÁLIS gondolkozással az emberek eleve nem konteokban gondolkoznak, hanem a rendelkezésre álló tényekből megpróbálnak logikus következtetésekre jutni, rangsorolva őket a valószínűségük alapján. Bár a te világodban ezt csak úgy értelmezik, hogy az ilyen szöveg csak leplezni akarja a valóságot. Lelked rajta.

Felk Entelme 2019.04.17. 08:57:37

@MAXVAL bircaman közíró: szerencsére eljutottál arra a szintre, hogy reagálni sem érdemes rád...

szepipiktor 2019.04.17. 09:01:26

@nnnnnnnn: Így van! Hiszen a libsik azok, akik ha kiderülne, arab volt a tettes, akkor nemzetközi pogromokkal indulnának az idegene ellen. Igen, a libsik azok...
Tudod a libsik másért felelősek!
A libsiknek is jó ez, hiszen ők az európai múlt, kultúra, nemzetállamiság, történelem megsemmisítéséért harcolnak (szó szerint harcolnak, hiszen ez a bolsevik alap), így nekik ez egyel kevesebb "feladat"...
De ezzel a politikával a szélsőjobbot erősítik, ez a bűnük.
De az, hogy "megrendeltek" egy arabtól a trehányságot???? Hogy utána fél Európa az idegenek ellen forduljon? Akiket közben ők védik Európával szemben????
Mi értelme lenne?

Ad Dio 2019.04.17. 09:04:16

@szepipiktor:

Tedd fel magadban a kérdést: vajon bevált a taktika? Vajon nem indult meg világszerte a konteózás meg a gyanúsítgatás? Te azt mondod ez azért van, mert mindenki hülye. Mások meg épp az ellenkezőjét állítják. Kinek van igaza? Kinek volt igaza a kölni események kapcsán?

Nem könnyű kérdések.

Az arányos objektív és tárgyszerű tájékoztatás éppen hogy az általad is kifogásolt jelenségek ellen lépne fel.

Felk Entelme 2019.04.17. 09:13:05

@Ad Dio: Tulajdonképpen akár igazad is lehet, azonban amikor az általad javasolt kommunikációs formula a tartalmát illetően elég közel van az alkalmazott formulához, akkor nem árt, ha az érzelmileg igencsak felzaklatott nép a "finomított" verziót kapja. Olvasd csak el az előtted írt kommenteket, tökéletesen igazolják ezt. Talán kicsit elszomorító, de ez a megoldás tulajdonképpen még akkor is alkalmazandó lett volna (és később még akár ez is kiderülhet: pl. egy muszlim vallású építőmunkás vagy szabotőr használta ki a felújítás felállványozását és borította lángba a katedrálist), ha tényszerűen tudták volna, hogy terror cselekmény lett volna. Ugyanis a mindenkori vezetőknek komoly a felelősségük. Elég egy szikra és társaalmi csoportok, népek fordulhatnak egymás ellen...aztán mit érünk vele, ha évek, évtizedek múlva meg is állapítják a felelősségüket, hogy miattuk estek egymásnak és öltek halomra, legtöbbször ártatlanul tömegeket?

Úgyhogy elmehet minden konteokedvelő, muszlimozó, migránsozó, zsidózó, cigányozó, buzizó f@sz, nincs az a terrorcselekmény, ami igazolhatná, hogy ártatlan életeket ontsanak ki. A XXI. szd.-ban mennyire kell még hülyének lenni ahhoz, hogy ne tudjunk ruandáról, az örmény genocídiumról, a zsidók üldöztetéséről, a cigányok kollektív tolvajnak és munkakerülőnek tartásáról, stb. Stabil demokrácia kell, hogy normális jogállam lehessen és jogállam kell, hogy a bűnösöket büntesse meg.

Felk Entelme 2019.04.17. 09:18:02

@nnnnnnnn: akik a "libsit", mint valami szitokszót használják, azok igazából szóra sem érdemesek. Gyakorlatilag szart sem értenek semmiről.

Felk Entelme 2019.04.17. 09:20:02

@szepipiktor: "szepipiktor 2019.04.17. 08:54:33
@Ad Dio: Elfogult a véleményed!
Amit vársz az akkor jó, ha tényleg nincs semmi előzménye.
De itt nincs erről szó!
Itt egy tervezett - sok éve..." KORREKT!

Ad Dio 2019.04.17. 09:20:48

@Felk Entelme:

"Úgyhogy elmehet minden konteokedvelő, muszlimozó, migránsozó, zsidózó, cigányozó, buzizó f@sz, nincs az a terrorcselekmény, ami igazolhatná, hogy ártatlan életeket ontsanak ki."

Egyrészt: egy terrorcselekménynél ártatlan életeket ontanak ki. Elhallgatni egy ilyet, esetleg ennek a lehetőségét az ellenük való fellépést/felkészülést akadályozza. Ezáltal valójában hatékonyabbá teszi a terroristák munkáját.

Másrészről én épp azzal érvelek, hogy a tényszerű tájékoztatás kisebb teret engedett volna a konteóknak, mint ez a kényszeres PC. Tudod: a tabu mindig is csábító lesz. Az egyetlen ellenszer ilyenkor a szabadság maximálása. Erről szól a liberalizmus. Az igazságnál meg nincs szabadabb dolog ;-).

Nb. aki napjainkban Európában genocídium veszélyét látja fennforogni, az nem hiszem hogy tárgyszerűen olvassa a világot. A nyugat nincs polgárháborús állapotban. Az egyetlen ami kockán forog mai napság, az a hatalom, illetve annak eloszlási aránya. Vajon szabad ennek alávetni a tárgyilagosságot? Vajon érdemes beáldozni a sajtó szabadságát és pártatlanságát? Remélem nemleges a válasz.

szepipiktor 2019.04.17. 09:28:17

@Ad Dio: OK, de nem is a konteo a probléma.
Hanem hogy kizárólag ezeket engedte címlapra a média!
Azaz a konteó nem privát, mint a laposföld hívők gondolkodása, hanem szervezett, politikai célú!
Ugye te sem gondolod, hogy 99%-ban összeesküvéshívők az emberek, az olvasók, a tévénézők?
Nézd meg a bors cikkét!
Ők a legbutább halmazt látják el "információval", a kormány tulajdonában vannak, és mit olvashatsz:
"Muszlim migránsok vigyorogva ünneplik a Notre-Dame leégését"
Kivettek egy tucatot a tömegből és erre építettek fel egy - kommentelhetetlen" cikket.
Mit várjuk ezután?
A lakótelepi némberek, a sikertelen megkeseredettek ezt kapják és onnantól holnap 99%-ról 99,9%-ra nő a konteóhívők, akik azonnal akasztani akarnak, pogromokat vizionálnak.
Miközben ott a másik hír is, amit a bors mélyen elhallgat:
"A franciaországi muszlimok is beszállnának a Notre-Dame újjáépítésébe"
A probléma nem a konteó, hanem hogy a média ezt használja fel irányítottan a politikia célokhoz, a gazdik kiszolgálásához.
Ez pedig Európa veszte lesz!
Nem a nácik vagy a migránsok okozzák, hanem a média!
Erre utalok rendszeresen: Éj anyánk (Kurt Vonnegut)
ERRŐL SZÓL!!!!!
És ha hozzájutsz, olvasd el Kissinger Világrend könyvét! A korunk problémájának fokozottan az elkeronikus médiát, a közösségi hálókat jelöli meg, melyet a politikai mára elfoglalt és 99%-os dezinformációval butítja a népeket. Mert a nép elhiszi a "szabad" információt...
Notre Dame tüze pontosan igazolja ezt...
A "laposföld hívők" határozzák meg ma az alapokat, őket meg a média tanítja, idomítja be...

Ad Dio 2019.04.17. 09:35:17

@szepipiktor:

ÉPPEN EZÉRT kell megkövetelni és elvárni a tárgyszerű tájékoztatást. Az, hogy egyébként az egyik oldal azonnal migránsozni fog, a másik pedig lehoz egy (egyébként tökéletesen tudománytalan) cikket arról, hogy milyen értelmetlen is volt anno katedrálisokat építeni, épp annak a következménye, hogy senki sem vár el igazán pártatlanságot. mindenki a maga igazát akarja hallani, illetve azt szeretné a média a maga igaza szerint alakítaná a közvéleményt.

Én arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy ez kontraproduktív. A kényszeres PC nem csökkenti, hanem növeli a bajt.

Ad Dio 2019.04.17. 10:02:41

@szepipiktor:

"A korunk problémájának fokozottan az elkeronikus médiát, a közösségi hálókat jelöli meg, melyet a politikai mára elfoglalt és 99%-os dezinformációval butítja a népeket. Mert a nép elhiszi a "szabad" információt..."

Először is: ez mindig is így volt és így is lesz. Az információ források mindig is csábító célpontjai lesznek a politikából profitálók számára, így pártatlanság egy illúzió. Ahogy az is illúzió, hogy az átlag polgárt ne a vágyai vezessenek.

Két dolog lenne képes ezzel szemben hatékonyan felvenni a harcot: egyfelől ha a médiafogyasztók tudatosabb, liberalizmushoz felnőni képes része elvárná a tárgyilagosságot, a másik pedig - a vesszőparipám - a közvetlenebb demokrácia. Meggyőződésem, hogy csökkenteni kellene a pártok, pártcsoportok hatalmát azáltal, hogy lehetőséget teremtünk a polgároknak a közvetlen beavatkozásra.

szepipiktor 2019.04.17. 10:05:32

@Ad Dio: Szerintem ugyanarról beszélünk... És ez jó!
Tegnap óta minden ocsmány írásnál leírtam ezeket...
Ma két normális írás is kikerülhetett.
Egyetértek azzal is, hogy a PC (és a pozitív diszkrimináció) káros és ellenkező hatást vált ki!
A PC ugye arra kötelez, hogy HAZUDJ, hogy a valóság ne sértse meg a másikat. Ez a pozitív diszkrimináció eszköze csupán.
Ma a pozitív diszkrimináció nem felemeli azokat,akikről szó van, hanem felbátorítja őket, gyakorlatilag felmenti őket minden tettük alól!
És ez a becsületes többség számára elfogadhatatlan, így a düh és az elkesederés a szélsőjobb felé tereli őket.
Ez az egész torzulat az internetes aktivistamozgalmakhoz, a szervezett aktivizmushoz köthető, a köztudottan a globalizált háttér által finanszírozott neomarxista jellegű szervezetekhez.
Alap azonban, ha egy történelmi halmazt erőszakkal akarnak megfosztani a múltjuktól, a történelmüktől, a kultúrájuktól - mindezt a piac optimalizálása végett teszik! -, akkor az a halmaz önvédelmi üzemmódban "kapcsol".
Ez zajlik ma a komplett fejlett világban, ennek eredménye trump és ez mozgatja az európai jobbratolódást is. A fokozódó idegengyűlölet - ami persze sem Európában, sem hazánkban nem a többségi vélemény - nem zsigeri alap, hanem a "ésszerű" önvédelem, a generált pánik eredménye csupán.
Ez a napi tragédia, kataszrófa - ami elsősorban kultúrális, történelmi katasztrófa és nem aktuálpolitikia - pontosan rávilágított a két oldal galádságára.
Ne feledjük el azt sem, hogy a két oldal bigott hívei társadalmunk 25%-át sem képviselik ÖSSZESEN! Azaz 75% nem ilyen mocsok, de a média, a portálok a 25%-ot mutatják 100%-nak, így a nem gondolkodók elhiszik, hogy ez a mocsok az alap...

2019.04.17. 10:28:58

Engem a balatoni nádas leégése speciel sokkal jobban szíven üt, mint egy templom/látványosság leégése. Legyen ez az egyház és a francia állam problémája, nem érzem, hogy egy kicsi közöm is lenne hozzá.

szepipiktor 2019.04.17. 10:48:02

@Eugene Horse: Tudod hányszór írok ilyeneket és azonnal nekemtámad a közösség?
- Engem jobban érdekel a rengeteg hazai embert érő jogsértés, mint egy darab indegené, miközben a hazai jogvédők utóbbira fordítják kizárólag az erőforrásaikat.
- Engem jobban érdekel a haza emberek lakahatási problémája, mint az egyetemisták albérletkérdése, a momentummégis kizárólag erre helyezi a hangsúly a programjában
- Engem jobban érdekel a 200 ezer hazai vállalkozó kizsigerelése, korlátozása, mint a multik nyereségorientált problémái, mégis a kormány ÉS AZ ELLENZÉK kizárólag utóbbiak érdekeit képviseli.
- Engem jobban érdekel a hazai egészségügy, oktatás, mint az, ami ma zajlik.
- Én fontosabbnak tartom a alaptudást, a történelmünk, nyelvünk, kultúránk megismerését a online okostelefonos világtól (amit az ellenzék ma képvisel)
- És a tököm van tele a kollektivizmussal, a kompetencia, tehetség alap erőszakos, adminisztrartív jellegű kvótaalapra cserélésével! Amit megint a szélsőséges neoliberális szekták erőltetnek ránk.
.
Szóval ebbe belefér a nádas is!
Csak a párizsi dolog kapcsolódik a felsoroltakhoz!
És nekem nem probléma a saját MELLETT a másét is tisztelni...
Ma nem fogják fel az emberek, hogy a jövönket nem a "HELYETT", hanem a "MELLETT" biztosítja!
Úgy írom ezt, hogy egyáltlán nem akarom a pozitív diszkrimináció alapú migránsbefogadást, a 56-os módit támogatom, a valódi áldozatokat meg kell menteni, a többiből meg "válogatni" kell, ha szükség van emberi erőforrásra.
De nem az a szolidaritás, hogy én megyek a mocsárba, hogy a mocsárból érkező kerüljön a helyemre. Ez nem szolidaritás!
A nádas páldád ezért jó!
Nekünk ITTHON kell előbb tisztességesen lépni, élni, viselkedni, és nem a kollektivizmus a jüvőnk...

darlacko 2019.04.17. 11:26:16

@Felk Entelme: Miért is vagyok hülye? A személyeskedés nem érv!
Az a helyzet, hogy a multinacionális techcégek szépen átveszik a cenzúra szerepét nyugaton. A facebook, apple, google és az alá tartozó youtube, twitter stb. Míg Kínában az állami cenzúra működik, addig nyugaton a háttérhatalom emberei válogatnak a neked juttatott információ közt.
Nincs itt semmi meglepetés, 1984 beköszöntött.

nnnnnnnn 2019.04.17. 11:54:27

@szepipiktor:
"De az, hogy "megrendeltek" egy arabtól a trehányságot???? Hogy utána fél Európa az idegenek ellen forduljon? Akiket közben ők védik Európával szemben????
Mi értelme lenne? "

én nem erről beszéltem. hanem arról, hogy a feszült politikai hangulat ma európában a lipsiknek köszönhető.

s 2019.04.17. 12:18:43

@darlacko: "A youtube szépen automatikusan ki is cenzúrázott mindent."
A youtube igaz franciaként viselkedett, aki képtelen volt elhinni, hogy ez igaz lehet.

s 2019.04.17. 12:20:27

@MAXVAL bircaman közíró: Mondanám, hogy kezeltesd magad, de úgy sem vállalna senki.

s 2019.04.17. 12:22:45

@bandiras2: Kifogyott az elem anyád vibrátorából? Kössed rá bazdemg a falu trafóállomására, ott van az utcátok sarkán.

s 2019.04.17. 12:26:39

@Ad Dio: Nem jártál még ott, igaz? Az egész teret géppisztolyos katonák őrzik. Az épületbe csak a sorfalukon keresztül juthatsz be, de ezután van még egy teljes átvizsgálás. Egy csomag papírzsebkendőt is nehéz oda bevinni.

midnight coder 2019.04.17. 12:42:30

@szepipiktor: Ha én a tűz keletkezésekor mindenféle vizsgálat nélkül kijelentem, hogy nem terrorcselekmény történt akkor blöffölök vagy hazudok. Ok, felújítás volt. De ez nem jelenti azt, hogy nem épp ezt használta ki valaki. A korrekt az lett volna, ha azt mondják, hogy jelenleg nem tudjuk hogy mi volt, szerintünk valószínűleg nem volt az, de biztosat csak a vizsgálat befejezése után tudunk mondani.

nemecsekerno_007 2019.04.17. 14:04:18

@midnight coder: Nyílván ez lett volna jobb, de manapság már nem nagyon várható el korrekt tájékoztatás...

erkölcsi hulla 2019.04.17. 14:24:47

Hónapok óta keresztény templomokat gyújtogatnak és rombolnak a muszlimok, csak jelzem.
Úgy látszik egy sikerült is.
A libsi cenzúra szerint nincs semmi gond, persze.
De igazán idióta lehet aki nem rakja össze a képet..
"A dozen Catholic churches have been desecrated across France over the period of one week in an egregious case of anti-Christian vandalism."

Források:

www.breitbart.com/faith/2019/03/20/twelve-french-churches-attacked-vandalized-in-one-week/

www.rt.com/news/454472-arson-vandal-french-catholic-church/

www.newsweek.com/spate-attacks-catholic-churches-france-sees-altars-desecrated-christ-statue-1370800

БУММЕР 2019.04.17. 14:30:13

Màsodik napja töröm a fejemet, hogy miért olyan borzaszto nagy hir, hogy leégett egy épület?! Pàr idiota kolléga bömbölt mint valami hülyegyerek...

600M eur kevesebb mint 24h alatt...ott rejtegetik a ràk ellenszerét vagy az AIDS-ét?

Ingen korcs vilàg ez, ahol egy vallàsi szimbolumnak kikiàlltot tàkolmàny kb. mindennél magasabb prioritàst élvez...5 év alatt ujjàépitik...KI NEM SZARJA LE!

Mert, hogy ott ez belügy az megértem, de vilàgszinten?
A milànoi dom esetében is igy törnék magukat vagy egy vatikàni tüznél?
Esetleg ez csak a hatalomra törö parafiliàs eszköze?

Làtva a hazai portàlokat, rohadt gyorsan mindenki ND fan lett és szakértö...

felső határ nincs 2019.04.17. 14:37:50

"A rémhírek kizárását segítette az is, hogy az első pillanattól hangsúlyozták, hogy nem terrorcselekmény történt"

- ezt ugye nem tudhatjuk, csak azt hogy a francia establishment hatalmasat szopna, ha kiderulne hogy terror volt

Az amcsik pl. azt hazudtak 9/11-en, fel oraval a musor kezdete utan hogy afgan barlangaszok megtamadtak az egyesult allamokat. Igy kerultek el a "remhireket".
Kesobb az marad meg, amit a parasztoknak legeloszor beleegetnek az agyaba.

Ha ha ha

felső határ nincs 2019.04.17. 14:41:53

@erkölcsi hulla: Ebbol kovetkeztettek arra, hogy: "első pillanattól hangsúlyozták, hogy nem terrorcselekmény történt"

ha ha ha

felső határ nincs 2019.04.17. 14:44:06

@midnight coder: Emlexunk a kamionos arab terrorgeci is istenbizony lengyel katolikus volt a FAKENEWS liberalmediaban, nehogy panikba essenek a nepek

ha ha ha

felső határ nincs 2019.04.17. 14:45:17

@s: "Az egész teret géppisztolyos katonák őrzik."

ISIS harcosok

s 2019.04.17. 15:00:22

@felső határ nincs: Hülyegyerek. Te sem jártál még ott. Francia katonák bazdmeg, úgy néznek a szemedbe, hogy a vér megfagy az ereidben és beszarsz.

felső határ nincs 2019.04.17. 15:03:19

@s: Nem, moszlim ISIS harcosok orzik Parizsban a dolgokat, ne kamuzzal. Franciak eletukben nem oriztek semmit.

morph on deer 2019.04.17. 15:03:53

@Ad Dio:
“...a tényszerű tájékoztatás kisebb teret engedett volna a konteóknak, mint ez a kényszeres PC.”

Nem hiszem. Bár én szívből utálom a hazudozást, a jelen esetben tökmindegy lett volna, hogy ki mit mod, úgy is mindenki a saját verzióját tartja igaznak, az érdekei mentén. Lásd 9/11, akár mindmáig.

Egyébként én azt is el tudom képzelni, hogx egyszerűen csak a problémák halmozását próbálták elkerülni, hiszen amilyen érzelmileg (is) túlfűtött helyzet volt, bármi megtörténhetett volna.
Gondold el, amikor emberek az utcasarkon letérdelve imádkoznak flash-mob jelleggel, meg hasonlók, akkor szerintem nem sok választja már el őket az egyéb jellegű közös cselekvéstôl sem.

Az agyamenteknek meg édesmindegy, hogy mi az igazság, hiszen ők azt (is) jobban tudják....

s 2019.04.17. 15:05:04

@felső határ nincs: Megbasztam a ribanc kurva lányodat.

felső határ nincs 2019.04.17. 15:09:30

@s: "Francia katonák bazdmeg, úgy néznek a szemedbe, hogy a vér megfagy az ereidben és beszarsz."

Francia katona az elmult 200 evben meg a szakocaval tamado busmanokat is csak akkor nyomta le, ha 5x-os tulerobe volt.

"Megbasztam a ribanc kurva lányodat."

Tiedeet

Ad Dio 2019.04.17. 15:11:33

@morph on deer:

"Gondold el, amikor emberek az utcasarkon letérdelve imádkoznak flash-mob jelleggel, meg hasonlók, akkor szerintem nem sok választja már el őket az egyéb jellegű közös cselekvéstôl sem.

Az agyamenteknek meg édesmindegy, hogy mi az igazság, hiszen ők azt (is) jobban tudják...."

Szóval aki letérdelve imádkozik, az agyament. Te igazi bajnoka vagy a toleranciának. Állva tapsolok.

Egyébként meg persze a riogatásod egy merő baromság. Franciaországban sajnos ma napi ügy a keresztények vegzálása. Csak ebben az évben már több tucat atrocitás történt templomok és papok ellen (igen, gyújtogatás is). Egyikből sem lett lincselés. A keresztény kisebbség békés és kiszámítható.

Ez az egész - ahogy Köln is anno - csak és kizárólag napi belpolitikai célok mentén alakult úgy ahogy. A hazudozást rövidtávú belpolitikai célok mozgatják. Nb. megértem a dolgot és ugyan nem tapsolok hozzá, de elfogadom, mint a képviseleti demokráciával járó kényszerű szarságot. Viszont egészen biztos, hogy nem éri el a célját, sőt: kontraproduktív.

s 2019.04.17. 15:13:22

@felső határ nincs: Menj oda, bazdmeg! Nézd meg, bazdmeg! Utána pofázzál! De előtte rakjad szájba a mocskos buzi kurva rohadt anyádat!

Ad Dio 2019.04.17. 15:15:44

@nemecsekerno_007:

Ha Te nem várod el, akkor tényleg nem "várható el" :-). Ez egy kereslet-kínálat piac. ha neked jó az, hogy csak oldalfüggő szart kapsz, okés. nekem nem jó. Nekem nem okés.

Érted-e? Neked, nekem, meg mindenkinek kell elvárnia a pártatlan tájékoztatást és csak olyat támogatni, aki ezt szállítja.

mortullus 2019.04.17. 15:49:41

Bárcsak az egész összedőlt volna!

felső határ nincs 2019.04.17. 15:59:08

@Ad Dio: Partatlan tajekoztatast akkor lehet elvarni, ha a tied a medium, vagy ha az olvasok dobjak ossze. Ha "ingyer" van a hir azt valaki mas fizeti.

yourmomtits 2019.04.17. 16:08:30

@szepipiktor: a kodály körönd után fideszezés volt

yourmomtits 2019.04.17. 16:09:15

@Felk Entelme: de. mindent értenek. a libsi pedig egy szitokszó. max neked nem tetszik, mert te is az vagy.

morph on deer 2019.04.17. 16:09:41

@Ad Dio:
“Szóval aki letérdelve imádkozik, az agyament.“

Nem erre vonatkozott, a konteóhívőkre gondoltam!
De most, hogy mondod: van benne calami. tényleg!
Hacsak nem a tűzoltás egy új, eddig ismeretlen módjáról van szó, akkor nagy valószínűséggel az. Különös tekintettel a hatásfokára, már ha a tapasztalat valamit is számít.

Szerinted ha azt mondják “jelenleg nem tudjuk, de nem zárható ki a terrorcselekmény lehetôsége sem,” mennyivrl lett volna jobb?
Mennyivel született volna kevesebb vádaskodó, meg ilyen-olyan spekuláció?

Erre mondtam, hogy az agyamenteknek mindegy. Mármint nem a térdelőknek, hanem a konteózóknak.

Egyébként - elméletben - a tűz keletkezésének oka akár egészen nyilvánvaló is lehetett: ha pl. X brigád a bal sarokban dolgozott flexszel meg lángvágóval, és a tűz pont a bal sarokban keletkezett épp akkor, vagy nem sokkal azután, akkor igencsak valószínű, hogy ez az oka, - gondolom én.
Azaz: akár igaz is lehet a sajtóközlemény tartalma. Vagy meg nem, de ezt ma még te sem tudod, szerintem.

yourmomtits 2019.04.17. 16:12:37

@БУММЕР: igen, a te hszd a legjobb példa arra, h érdemes adakozni a templom újjáépítésére.

yourmomtits 2019.04.17. 16:26:10

@s: :DDDDD

élvezet évek óta olvasni a hányásaidat. ez a legnagyobb garancia arra, h te meg a retardált fajtád a büdös életbe nem fog többé kormányközelbe kerülni

szóval, irkálj még hülyeúr!!!

s 2019.04.17. 16:30:24

@yourmomtits: És még szájba is basztad. Tehát 2/2.

yourmomtits 2019.04.17. 16:31:53

@s: nem nem, 2/3 :DDDDDD, sőt 3 x 2/3

na, pusszancs, lépek, nem érek rád

s 2019.04.17. 16:36:38

@yourmomtits: Akkor pedig valamit kihagytál! Nem basztad seggbe a vazelintől csöpögő, nagy kankós faszoddal. Pedig számított rá, te mocskos kurvapecér.

I_Isti 2019.04.17. 16:37:58

"ez a pattanásig feszült politikai / társadalmi légkör miatt volt kulcsfontosságú"

Nocsak-noscak! Ezek szerint mégis csak van Fr-o-ban pattanásig feszült légkör?

bandiras2 2019.04.17. 16:38:26

@s:
Mielőtt megírtam volna ezt a választ, elolvastam a többieknek írt válaszaidat is, hogy érveléstechnikát tanuljak a MESTER-től.
Logikád kikezdhetetlensége, a felvonultatott forrásanyag és az érveid előtt kénytelen vagyok földig hajolni, és ruházatomat megszaggatva bocsánatért esedezve visszavonulni, miután visszavontam minden korábbi kijelentésemet.

s 2019.04.17. 16:54:24

@bandiras2: Nem kellett volna már, na. Zavarba hoz, ha így szembe dicsérnek. Az egy másik dolog, hogy az albán öszvérhajcsárok sírva jegyzetelnek a 'Hogyan küldjünk el bárkit a kurva rohadt anyjába' című egyetemi előadásaimon, töredelmesen megvallva, hogy ezeket a fordulatokat még az öregapjuk sem ismeri hírből sem, de tőled valóban nem vártam ezt el.

jandera 2019.04.17. 17:10:24

@MAXVAL bircaman közíró: Igazad van, tényleg eretnekség amit a pápa csinál. Érdemben csökkenteni tudta az egyháznál rég jól bevált lopásokat, pedofíliát, kirekesztést.
Az, hogy ilyen ocsmányságok ellenére a Vatikán élt és virágzott 2 évezreden keresztül, a lagnagyobb bizonyíték volt isten létére. Isten segítsége nélkül a jónép már régen széjjelrúgta volna a papok seggét.
Ez a pápa kikezdte a hitemet: lehet, hogy becsületesen is fennmaradhat a katolikus egyház?

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.04.17. 17:27:46

@jandera:

Krisztus tanítása ellen örjöngeni eretnek, sátánista magatartás.

Mi a jobb:
- egy csúf életet élő, korrupt, pedofil-homokos, hazudós pap, aki egyébként Isten igéjét közvetíti,
vagy,
- - egy erkölcsileg makulátlan, becsületesen, nemileg tiszta, igazmondó pap, aki Isten igéjét megmásítja?

Spindoc · www.spindoc.hu 2019.04.17. 18:12:05

@John Brennan: Neisser kísérletei azt mutatják, hogy az emlék bár részletező, ám mindemellett a személyes emlékek tekintetében hamis. Ezekben az esetekben, valamely ellentmondás hívta fel a figyelmet az emlék megkonstruált természetére. Olyankor, mikor az élénk pillanatot fenntartó környezet helyett újat találunk, a felidézésben nehéz elkülöníteni azt, ami valóban megtörtént a képzelt szcenáriótól, és valamilyen lebuktató részletre van szükség ahhoz, hogy a történetet elvessük, és annak felépítését újrakezdjük. Az ismételt felidézésben gyakran módosul az események sorrendje, és gyakori, hogy a hír fogadásának pillanata más időpontba kerül. Olyankor, ha jobb, képileg élénkebb forgatókönyv adódik (hírek esetén leggyakrabban ez a tévézés vagy a megszokott társasági élet), a hír kicseréli eredeti, váratlan, forgatókönyvbe kevésbé illeszthető kontextusát. Ezt a konstrukciós hibát a kontextusnak a céleseményről való leválásával értelmezhetjük, saját nevén forrás-amnéziaként.

jandera 2019.04.17. 19:39:08

@MAXVAL bircaman közíró: Isten igéje főnév :)
Egyébként egy erkölcsileg makulátlan, becsületesen, nemileg tiszta, igazmondó pap, aki Isten igéjét megmásítja jobb, mert - egy csúf életet élő, korrupt, pedofil-homokos, hazudós pap, aki egyébként Isten igéjét közvetítő papnak normális ember nem hisz.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2019.04.17. 20:50:18

@jandera:

Értelek. De egy hívő keresztény az ellenkező választ adná.

Ad Dio 2019.04.17. 21:30:43

@morph on deer:

"Egyébként - elméletben - a tűz keletkezésének oka akár egészen nyilvánvaló is lehetett: ha pl. X brigád a bal sarokban dolgozott flexszel meg lángvágóval, és a tűz pont a bal sarokban keletkezett épp akkor, vagy nem sokkal azután, akkor igencsak valószínű, hogy ez az oka, - gondolom én.
Azaz: akár igaz is lehet a sajtóközlemény tartalma. Vagy meg nem, de ezt ma még te sem tudod, szerintem."

Egy kijelentés akkor igaz, ha eldönthető ÉS tartalma megfelel a valóságnak. Minden más esetben hamis. A tűz idején még egészen bizonyosan nem rendelkezhettek információval a tűz okát illetően, így az erről való bizonyos kijelentés mindenképpen hamis.

"Szerinted ha azt mondják “jelenleg nem tudjuk, de nem zárható ki a terrorcselekmény lehetôsége sem,” mennyivrl lett volna jobb?
Mennyivel született volna kevesebb vádaskodó, meg ilyen-olyan spekuláció?"

Nem ezt a formát alkalmaztam volna, hanem ennél jobbat (olv fent). Demindenképpen helyesebb lett volna. Ma Fro sajnos mindennaposak a keresztényeket ért inzultusok. Ha kerek perec tagadásról mindenki tudja, hogy csak a kötelező politikai hazabeszélés.

"De most, hogy mondod: van benne calami. tényleg!
Hacsak nem a tűzoltás egy új, eddig ismeretlen módjáról van szó, akkor nagy valószínűséggel az. Különös tekintettel a hatásfokára, már ha a tapasztalat valamit is számít."

Mármint hogy az utcán várakozóknak tűzoltás lett volna a dolguk? Miről maradtam le?

Ad Dio 2019.04.17. 21:33:14

@felső határ nincs:

Csakhogy minden média engem akar elérni. És ha szar, akkor nem fog menni. Eljutottam odáig, hogy nem kommentelhető magyar politikai cikkeket nagyon ritkán nyitok meg. Egész egyszerűen nem érdekel.

Full metal burka 2019.04.17. 21:34:19

Vasarnaponkent inkabb arabokat kene aldozni a templomok elott, es kivagni a hamis papokat.

Europai Ugyeszseg helyett Inkviziciot! Rendnek kell lenni. A feher ember nem mutathat gyengeseget.

Ad Dio 2019.04.17. 22:28:16

@Full metal burka:

Neked a fejed beteg. Nemkicsit. Kezeltesd magad...

Full metal burka 2019.04.17. 22:32:02

@Ad Dio: A lipsiknek egnie kell, minnel hamarabb, annal hamarabb visszakapja emberi arcat a civilizacionk.

Ad Dio 2019.04.17. 22:57:00

@Full metal burka:

"Full metal burka
0 bejegyzést írt és 13 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban."

Ettől jobban alszol, vagy mi?

Full metal burka 2019.04.17. 23:02:27

@Ad Dio: Orosz valasztasi tesztbot vagyok.

yourmomtits 2019.04.17. 23:09:40

@s: lol, igen?? te ezt komolyan elhiszed, h azért mert anyázol már használod a nyelvet?

John Brennan 2019.04.20. 08:45:57

@Spindoc:
A vakuemlékezett félreértelmezett változatát könnyű cáfolni. Ezekre kár volt kísérleteket végezni, anélkül is tudható.
süti beállítások módosítása